kihtaristi 16.11.2008 02:53:37 | |
---|
Mitä mieltä kyseisistä kepeistä? Itse hinkunut Ibanezin 7-kielistä kitaraa mutta en harmikseni ole päässyt testaamaan noita kyseisiä.. Tuo 6-kielinen ässä soi ainakin hevisti ja sopii omaan makuun, mutta ku seiskat on aina eri juttu. Yleensäkki olen tykännyt ibanezeista soittaa ainakin 6-kielisinä.. Sitä halvinta ibanezin seiskaa oon koittanu soittaa ja toimii kädessä vaikka soundit ei niin korvia hivelevät oo. Kannataisko siis ennemmin satsata pari sataa enemmän ja hommata RG vai ajaako S saman asian? Mitä eroa soundeissa? (ostetun kepin pitäisi toimia monenlaiseen muzak-tyyliin) Eli onko se prestige niin paljo kovempi juttu? S-mallin mikkivalitsimesta sen verran että onko täysin samanlainen ku tossa RGssä? Ibanezin sivuilla siellä kummittelee joku keskimikki, mitä ei kitarassa siis oo.. Mielipiteitä kuulisin mielelläni ja varsinkin jos omistatte jommankumman kyseisistä kitaroista niin kertokaa ihmeessä hyvät/huonot puolet. |
Henkka1000 16.11.2008 09:33:35 | |
---|
Mitä mieltä kyseisistä kepeistä? Itse hinkunut Ibanezin 7-kielistä kitaraa mutta en harmikseni ole päässyt testaamaan noita kyseisiä.. Tuo 6-kielinen ässä soi ainakin hevisti ja sopii omaan makuun, mutta ku seiskat on aina eri juttu. Yleensäkki olen tykännyt ibanezeista soittaa ainakin 6-kielisinä.. Sitä halvinta ibanezin seiskaa oon koittanu soittaa ja toimii kädessä vaikka soundit ei niin korvia hivelevät oo. Kannataisko siis ennemmin satsata pari sataa enemmän ja hommata RG vai ajaako S saman asian? Mitä eroa soundeissa? (ostetun kepin pitäisi toimia monenlaiseen muzak-tyyliin) Eli onko se prestige niin paljo kovempi juttu? S-mallin mikkivalitsimesta sen verran että onko täysin samanlainen ku tossa RGssä? Ibanezin sivuilla siellä kummittelee joku keskimikki, mitä ei kitarassa siis oo.. Mielipiteitä kuulisin mielelläni ja varsinkin jos omistatte jommankumman kyseisistä kitaroista niin kertokaa ihmeessä hyvät/huonot puolet. Onko tuo kelluva talla sulle miten "must"-juttu? Jos ei, niin suosittelisin ainakin itse sitä halvempaa Iban seiskaa, eli RG7321, (jota ilmeisesti tarkoitit?) ja siihen sitten vaikkapa vaihtaa mikit. That's it... |
Ze Kink 16.11.2008 12:42:01 | |
---|
Itse suosittelisin etsimään vanhan Rg7620:n, sillä Edge Pro:sta ei ole mulla niin hyviä kokemuksia. Noista kahdesta valitsisin silti 1527:n, sillä siinä on mukavampi kaula, enkä tykkää mahongista seiskoissa kovin paljoa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
ravensoul 16.11.2008 13:27:09 | |
---|
Kelluvan tallan jos haluaa, ni toi ässä mun mielestä. Ja mahonki on ainaki 6-kielisissä nannaa, etenkin kelluvan tallan kera, mutta en tosin tiedä onko jo liian stydiä seiskan H:lle, mitä edellinen kaiketi meinas. Mikkivalitsimen toiminta pitäis kyllä olla sama, kuten muissakin kahden humpparin ratkaisuissa. Joku virhe tuolla sivuilla. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Novac 16.11.2008 13:31:32 (muokattu 16.11.2008 13:32:11) | |
---|
Itse suosittelisin etsimään vanhan Rg7620:n, sillä Edge Pro:sta ei ole mulla niin hyviä kokemuksia. Noista kahdesta valitsisin silti 1527:n, sillä siinä on mukavampi kaula, enkä tykkää mahongista seiskoissa kovin paljoa. Edge prosta ei hyviä kokemuksia?? No, voi olla et sulle on osunu joku huono kappale tms. Mun mielestä se on kuitenkin yks parhaita talloja. mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
TTV 16.11.2008 16:46:23 (muokattu 16.11.2008 17:27:05) | |
---|
Mulla oli samat kepit vertailussa Apex 2:n kanssa ja päädyin S7320:aan. Perusteluina; 1) Ohut runko, joka suorataan sulautuu atleettiin vatsaani kiinni. En tykänny RG1527:n "paksusta" perästä. Lisäksi, soitan pääasiassa istualtaan, jolloin kitaran perän muodolla on väliä (oikea käsi tulee tietyssä kulmassa perää vasten ja jos perä on liian paksu, verenkierto heikkenee kun käsi painaa liiaksi runkoa vasten). Tässä tuo S voitti kilpailijansa 100-0. 2) Pari 6-kielistä Prestigeä omistavana halusin 7-kielisen jonka soittotuntuma on niin lähellä kuin mahdollista noita "ohuita" Prestige kauloja. No, tokihan RG1527:ssa on Prestige kaula, mutta ero S7320 kaulaan on todella minimaalinen. Tästäkin syystä valinta oli helppo kallistaa S:ään. 3) Default-mikit on kaikissa noissa "ei niin metalliset", eli tiesin vaihtavani tallamikin joka tapauksessa. Tässäkin mielessä valinta oli helppoa. Ostin uuden tallamikin (SD SH6-7) ja sille kehyksen ja vein Levytukkuun tuunattavaksi samalla kun hioivat nauhapäät. 4) Positiiviset kokemukset ZR-tallasta ja sen toimivuudesta puolsivat S-sarjaa, vaikkakin olen enemmän kiinteän tallan ystävä. En oo hetkeäkään katunu S7320 ostoa, hintaa tuli kokonaisuudessaan noin 800€, mikä on mielestäni vähän lopputulokseen nähden. Joku voi toki nillittää, että S7320 ei oo Japanissa tehty ja eikä siinä oo Prestige-kaula,... mutta asiallisella Levytukun loppuviimeistelyllä ja uudella mikillä kitara on mitä parhain. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Ze Kink 17.11.2008 12:52:15 | |
---|
Edge prosta ei hyviä kokemuksia?? No, voi olla et sulle on osunu joku huono kappale tms. Mun mielestä se on kuitenkin yks parhaita talloja. Enpä tiedä, tarkoitin siis nimenomaan Edge Pro 7:aa. Se on ainoa, jossa olen tuohon tyyppivikaan törmännyt, jota siis tuolla huonolla kokemuksella tarkoitin. Eli siis kyse on siitä, kun tallan blokki on tuossa pehmeämmillä ruuveilla kiinni kuin esim. Lo-Pro:ssa, joten ne alkavat ajan myötä taipua, kunnes lopulta se blokki on aivan vinossa. Tuolloin säädöt saa kohdilleen vain viidellä äärimmilleen kiristetyllä jousella, jolloin kampeilu ei enää ole lainkaan mukavaa. Sevenstring.orgissa oli joskus ketju tuosta, ja se ei ole mikään harvinainen ilmiö. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
kimurantti1 17.11.2008 12:55:18 (muokattu 17.11.2008 12:55:41) | |
---|
Onko tuo kelluva talla sulle miten "must"-juttu? Jos ei, niin suosittelisin ainakin itse sitä halvempaa Iban seiskaa, eli RG7321, (jota ilmeisesti tarkoitit?) ja siihen sitten vaikkapa vaihtaa mikit. Mä en kyllä millään ilveellä suosittelisi RG1527:lle vaihtoehdoksi RG7321:stä, niin paljon parempi RG1527 on. Totta on, että ellei kelluvalla tallalla oikeasti tee jotain, niin se on riesa, mutta kyllä RG7321 on musta aika rimpula verrattuna isoveljeensä, joka on kuitenkin jo oikeasti hyvä kitara. |
Dippaus, mutta mielestäni aiheellinen. ravensoul: Mikkivalitsimen toiminta pitäis kyllä olla sama, kuten muissakin kahden humpparin ratkaisuissa. Joku virhe tuolla sivuilla. 2009 sivuilla on korjattu versio. Ja toiminta on poikkeava. Kakkosvälissä tuo laittaa kaulamikin parallel-kytkentään, mitä kuvaillaan "yksikelaisen saundiksi ilman yksikelaisen häiriöalttiutta". http://www.ibanez.com/EG/guitar.aspx?m=S7320 Nyt tuota tehdään siis myös valkoisena. Musta superstrato onkin aika laimea vaihtoehto seiskakieliseksi. Onko ZR-tallasta jollakulla huonoja kokemuksia? shouting at an empty boat |
ravensoul 11.09.2009 15:17:21 | |
---|
beliel: 2009 sivuilla on korjattu versio. Ja toiminta on poikkeava. Kakkosvälissä tuo laittaa kaulamikin parallel-kytkentään, mitä kuvaillaan "yksikelaisen saundiksi ilman yksikelaisen häiriöalttiutta". http://www.ibanez.com/EG/guitar.aspx?m=S7320 Tuo on Ibanezilla just se tavallinen ratkaisu kahen humpparin kepeissä. Sitä tuolla olen tarkoittanut, kun kyse oli nähtävästi jostain keskimikkihärdellistä mitä siis ei ole. Onko ZR-tallasta jollakulla huonoja kokemuksia? Ei. :) "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |