Aihe: Mistä buzukille mikrofoni??
1
ras ta far i
10.09.2009 15:17:35
Tarvitsisin vahvistusta kreikkalaistyyppiselle buzukille, mutta en tahtoisi lähteä porailemaan loistavankuuloista soitinta. Useimmissa videoissa ,joita olen nähnyt, buzukimikrofonit ovat yksikelaisen kitaramikin näköisiä vekottimia ja kiinnitys on yleensä otelaudan alkupäässä(kaikukopan päässä). Mandoliinimikrofonia tarjosi Millbrook musiikki, mutta ton buzukin sointiala on kuitenkin aika paljon laajempi kuin perus maniskan. Jos joku tietää aiheesta, niin kertokaa heti. Kiitos kaikista asiallisista vastauksista.
Klezberg
10.09.2009 20:01:59 (muokattu 10.09.2009 20:16:10)

ras ta far i: Tarvitsisin vahvistusta kreikkalaistyyppiselle buzukille, mutta en tahtoisi lähteä porailemaan loistavankuuloista soitinta. Useimmissa videoissa ,joita olen nähnyt, buzukimikrofonit ovat yksikelaisen kitaramikin näköisiä vekottimia ja kiinnitys on yleensä otelaudan alkupäässä(kaikukopan päässä). Mandoliinimikrofonia tarjosi Millbrook musiikki, mutta ton buzukin sointiala on kuitenkin aika paljon laajempi kuin perus maniskan. Jos joku tietää aiheesta, niin kertokaa heti. Kiitos kaikista asiallisista vastauksista.

Minun GEWA-buzukissani näyttäisi olevan tosiaankin yksikelainen sähköinen mikki joka on kaikukopan aukossa kiinni niin ettei kanteen ole tehty reikiä. Mikin kummassakin päässä on kiinnike joka puristaa kiinni kun ruuvia kiristää. Valmistaja Schaller. Tämä on siis käsittääkseni ollut jo valmistajan asentamana, ja rungossa on potikat ja jakki kyllä. Mutta itse mikki näyttää olevan sellainen ettei tarvitse kannen työstämistä kunhan aukko on oikean kokoinen. Voin ottaa tuosta valokuvia kunhan kerkiän.

Edit: no nyt on kuva http://freygish.com/soitinwiki/index.php/Kuva:IMG_2372.JPG . Pölyisen näköisyys johtuu salamavalosta, muuten ei valo riittänyt. No, kai se pöly on siinä oikeastikin, muttei normaalivalossa näy.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
ras ta far i
10.09.2009 20:45:25
Toi ei näytä kovinkaan paljon samalta kuin toi mun buzuki, eli jo kaikuaukon muoto tekee moisen kiinnityksen käytön mahdottomaksi. Omista kuvista löytyy kuva buzukistani. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Klezberg
10.09.2009 22:03:09

ras ta far i: Toi ei näytä kovinkaan paljon samalta kuin toi mun buzuki, eli jo kaikuaukon muoto tekee moisen kiinnityksen käytön mahdottomaksi. Omista kuvista löytyy kuva buzukistani. Kiitos kuitenkin vastauksesta.

Joo, katsoin sen sinun kuvan. Aika erilainenhan se on. Leveys ei välttämättä ole se ongelma, riippuu miten säädettäviä nuo mikit ovat, mutta tuommoinen taitaisi peittää aukon aika pahasti, akustisen äänen kannalta.

Sitten on piezomikit ja muut mahdolliset mikit jotka kiinnitetään itse kanteen ja jotka nappaavat sen äänen siitä. Ei ole omia kokemuksia kyllä, paitsi että akustisessa kitarassa on piezomikki valmiina. Ja sazissa on jokin mikki sisällä, todennäköisesti piezo.

Buzukina en ole tuohon GEWA:an oikein tyytyväinen. Kaupassa kokeillessa siinä oli väärät kielet ja vire. Kun siihen vaihtoi CFAD-kielisatsin, se on älyttömän raskas soittaa. Jossain kun sain kokeilla kunnon buzukia, oli aivan kuin eri soitin ja kevyt soittaa. Kreikkalaismalli tuokin on kuitenkin olevinaan.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Klezberg
10.09.2009 22:45:44 (muokattu 10.09.2009 22:48:51)

Schallerilta tuntuu löytyvän kaikenlaisia, tässä piezoja: http://schaller-guitarparts.de:80/hp12684/Oyster-Piezo.htm . Vintagen alta löytyy sen tapainen kuin minun buzukissa. Osa noista piezoista laitetaan ihan tarralla kanteen.

Edit: Tässä joku myy ebayssa tuommoista piezoa, bouzukikikin siinä mainitaan: http://cgi.ebay.co.uk/SCHALLER-DUAL … 00592QQcategoryZ22670QQcmdZViewItem
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)