Aihe: Mikä olisi hyvä vahvistin minulle?
1 2
Degas
08.09.2009 18:37:31
Hei,

Etsin uutta putkivahvistinta. Budjettini on 400-1000 e. Soitan pienessä 10m2 puukopissa rumpalini kanssa. Vahvistin sopisi myös pienimuotoiseen keikkailuun. Etsin varsinkin hyvää puhdasta ääntä ja pientä säröä, tyyliin Libertines, Foals, Maccabees, editors mm. Olen ajatellut komboa, koska ne ovat usein edullisempia. Vox, Fender..

Mitä olen testaillut niin olen pidännyt Fender Twinistä.. Vox Ac30 vois olla kiva!
Antti1
08.09.2009 18:40:12
No just Vox taikka Fender. En vaan oo ihan varma tuosta twin ja särö -yhdistelmästä. Riippuu toki vähän mallista, muttei eka valinta multa.

Mä ehdotan sitä Vox AC30.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Grugi
08.09.2009 18:44:49
Blackstar HT-5h ja sille joku näppärä 2x12" kaappi.
SDMF
PJS
08.09.2009 20:46:14

Degas: Hei,

Etsin uutta putkivahvistinta. Budjettini on 400-1000 e. Soitan pienessä 10m2 puukopissa rumpalini kanssa. Vahvistin sopisi myös pienimuotoiseen keikkailuun. Etsin varsinkin hyvää puhdasta ääntä ja pientä säröä, tyyliin Libertines, Foals, Maccabees, editors mm. Olen ajatellut komboa, koska ne ovat usein edullisempia. Vox, Fender..

Mitä olen testaillut niin olen pidännyt Fender Twinistä.. Vox Ac30 vois olla kiva!

Torilla on myynnissä Hiwatt -combo. Sopii just sun budjettiin ja pelittää tommosessa brittihenkisemmässä rock-meiningissä paremmin ku aika moni muu. Joku fenderin Deluxe-reverbki vois olla.

Mut kannattaa lähtee siitä et sun budjetti on se 1000€ koska et sä 400€:llä saa mitään edes verrattain käyttökelpoista kumminkaan.
Peace!
Degas
09.09.2009 10:34:18
Kiitoksia! Mutta mikä vika on niissä H&K, Laney, Peavey vahvareissa joissa on samat tehot, mutta pienempi hinta? AC30 on vaan saannut huonot arvosanat harmony centralissa, ja en tiedä mikä ac30 olisi se oikea. DLXMusiciin kokeilemaan..
PJS
09.09.2009 12:02:15 (muokattu 09.09.2009 12:06:18)

Degas: Kiitoksia! Mutta mikä vika on niissä H&K, Laney, Peavey vahvareissa joissa on samat tehot, mutta pienempi hinta? AC30 on vaan saannut huonot arvosanat harmony centralissa, ja en tiedä mikä ac30 olisi se oikea. DLXMusiciin kokeilemaan..

Ei mitään. ne on vaan erilaisia. Ei kitara 8tai missään muissakaan) vermeissä voi sanoa et mikä kuulostaa parhaalta kun ne vermeet on lähtökohtaisestikin niin erilaisia.

Mut siihen mitä sä oot hakemassa toi täällä ehdoteltu Fender, Vox, Hiwatt akseli pelittää paremmin kuin hyvin. oot kumminkin hakemassa saundia, missä puhtaat/snadisti yliohjatut vermeet yhdistettynä napakkaan soittotatsiin tuottaa sen halutun tuloksen. Ainakin päätellen noista sun bändilistauksista. Ite ostaisin noista vaihtoehdoista ehkä sen Hiwatin/Fenderin. Ja muista et halpa ja hyvä ei oo todellisuutta.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=348072

tos on se Hiwatt mistä selitin. Myönnän puolueellisuuteni tuon hehkutuksesta, koska mulla on ton kaltainen styrkkari, ja se on ehkä paras tuon tyyppinen vahvain mitä oon toistaiseksi soittanut/kuullut. Jos tarviit jousikaikua ihan välttämättä ni sitten se Fender.
Peace!
LaMotta
09.09.2009 12:17:01

Degas: Hei,Etsin uutta putkivahvistinta. Budjettini on 400-1000 e. Soitan pienessä 10m2 puukopissa rumpalini kanssa. Vahvistin sopisi myös pienimuotoiseen keikkailuun. Etsin varsinkin hyvää puhdasta ääntä ja pientä säröä, tyyliin Libertines, Foals, Maccabees, editors mm. Olen ajatellut komboa, koska ne ovat usein edullisempia. Vox, Fender..Mitä olen testaillut niin olen pidännyt Fender Twinistä.. Vox Ac30 vois olla kiva!

Tervehdys

Twin....AC-30....haluatko todella 10m2 huoneeseen ja pienimuotoiseen keikkailuun 32 tai 37 kg painavan kombon? Twin 100W...

Fender Twin-soundiin istuvaa comboa silmällä pitäen kannattaa tutustua mieluummin vaikka Fenderin 65 Reverb Deluxeen tai Hotrod-malliin jossa ei ole "tavallista" hotrodin elementtiä.
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku-
PJS
09.09.2009 12:53:01

jarkkok: Tervehdys

Twin....AC-30....haluatko todella 10m2 huoneeseen ja pienimuotoiseen keikkailuun 32 tai 37 kg painavan kombon? Twin 100W...

Fender Twin-soundiin istuvaa comboa silmällä pitäen kannattaa tutustua mieluummin vaikka Fenderin 65 Reverb Deluxeen tai Hotrod-malliin jossa ei ole "tavallista" hotrodin elementtiä.

No en tiedä silti. Saahan niitä tarvittaessa soitettuu pienemmälläkin mögällä. Mut kyl mäkin näkisin et se 20-30w riittää ihan komeesti.
Peace!
Satu ja Tuija
09.09.2009 13:15:15
Vox! Siin on se juttu!
duc
09.09.2009 13:31:04 (muokattu 09.09.2009 13:34:30)
Degas: Kiitoksia! Mutta mikä vika on niissä H&K, Laney, Peavey vahvareissa joissa on samat tehot, mutta pienempi hinta? AC30 on vaan saannut huonot arvosanat harmony centralissa, ja en tiedä mikä ac30 olisi se oikea. DLXMusiciin kokeilemaan..

Hmm.. Custom Classic -sarjan AC30, eli AC30CC olisi se nykyisin myynnissä oleva yleisin malli. Ei sitä kyllä mun tietääkseni haukuttu ole mitenkään pahasti. Todella kovaääninen peli on se tarvittaessa, ja hyvä soundi. Monipuoliset säädötkin. Composta on mallia joko kalliimmalla alnico-kajarilla tai edullisemmalla keraamisella elementillä varustettuna. Ei tuo edullisempi mallikaan huono ole, mutta sen parhaimman vox-soundin saa tietty alnico-kajarilla.

Tuollanen pienempi AC30CC1-combo olisi saatavilla yhdellä 12":n kajarilla, se riittäis kyllä treeneihin ja keikalle, ja on kevyempi kuskata kuin 2x12"-versio.
El Hombre
09.09.2009 22:44:10
AC 15toista pärjää jo pitkälle jos tuollaista puhdasta/luomusärömeininkiä haetaan, siinä myös säästää rahaa (ja selkäänsä) jos isoveljeen verrataan. (Kyllä siinä on vain 15w, mutta kyllä siitä ihan tarpeeksi mökää lähtee t. Sellaisella usein kapakassa jamitellut.)
Simo78
09.09.2009 23:09:39
duc: Hmm.. Custom Classic -sarjan AC30, eli AC30CC olisi se nykyisin myynnissä oleva yleisin malli. Ei sitä kyllä mun tietääkseni haukuttu ole mitenkään pahasti. Todella kovaääninen peli on se tarvittaessa, ja hyvä soundi. Monipuoliset säädötkin. Composta on mallia joko kalliimmalla alnico-kajarilla tai edullisemmalla keraamisella elementillä varustettuna. Ei tuo edullisempi mallikaan huono ole, mutta sen parhaimman vox-soundin saa tietty alnico-kajarilla.

Tuollanen pienempi AC30CC1-combo olisi saatavilla yhdellä 12":n kajarilla, se riittäis kyllä treeneihin ja keikalle, ja on kevyempi kuskata kuin 2x12"-versio.

Mitä mä oon noista voxeista kuullut, että "vika" on siinnä että niitä pitää kuulemma luukuttaa kovalla hyvän soundin aikaan saamiseksi. Siis kuultuja juttuja, lähdettä en viitsi kertoa, mutta ei nyt ihan tietämätön kaveri kyseessä ja bändit ei niitä ihan tuntemattomimpia... Mitä itse oon voxeja testannut, niin onhan ne pirun hyviä vehkeitä. En sitten tiedä jos sellaiseen joskus marsut vaihtaisi?
duc
09.09.2009 23:25:01
Simo78: Mitä mä oon noista voxeista kuullut, että "vika" on siinnä että niitä pitää kuulemma luukuttaa kovalla hyvän soundin aikaan saamiseksi. Siis kuultuja juttuja, lähdettä en viitsi kertoa, mutta ei nyt ihan tietämätön kaveri kyseessä ja bändit ei niitä ihan tuntemattomimpia... Mitä itse oon voxeja testannut, niin onhan ne pirun hyviä vehkeitä. En sitten tiedä jos sellaiseen joskus marsut vaihtaisi?

Koskeekohan tämä enemmän niitä malleja AC30:sta missä ei ole master volumea? Mulla oli juuri tuo AC30CC jonkin aikaa, mutta en päässyt/ehtinyt kertaakaan luukuttaa sitä niin en tiedä kuinka paljon paremmalta se olisi kuulostanut isommalla. Ihan hyvin se kotonakin toimi kyllä...
Simo78
09.09.2009 23:38:51
duc: Koskeekohan tämä enemmän niitä malleja AC30:sta missä ei ole master volumea? Mulla oli juuri tuo AC30CC jonkin aikaa, mutta en päässyt/ehtinyt kertaakaan luukuttaa sitä niin en tiedä kuinka paljon paremmalta se olisi kuulostanut isommalla. Ihan hyvin se kotonakin toimi kyllä...

Tohon en kyllä osaa sanoa mitään, kun ei ollut noi tarkasti puhetta...
Degas
10.09.2009 09:04:22
Kiitoksia! Olen nyt katsonut malleja. cc1 ja cc2 ovat saman hintasia noin 900, cc2x on 1500. Eli se cc2xon on aika kallis. Twinin saisi hintaan 1200 DVstä. Eikun kokeilemaan Fender-Voxeja.

Kummallisinta on että ne Voxit ovat edullisempia suomessa kuin saksassa ja briteissä. Hiwatteja ei saa suomesta?
aristoteles666
10.09.2009 09:17:52

kyllä into-luthman niitä tuo, kauppiaat ei välttämättä vain ota niitä, kysyntä on niin pientä.
PJS
10.09.2009 10:03:50

Degas: Kiitoksia! Olen nyt katsonut malleja. cc1 ja cc2 ovat saman hintasia noin 900, cc2x on 1500. Eli se cc2xon on aika kallis. Twinin saisi hintaan 1200 DVstä. Eikun kokeilemaan Fender-Voxeja.

Kummallisinta on että ne Voxit ovat edullisempia suomessa kuin saksassa ja briteissä. Hiwatteja ei saa suomesta?

Joo. ovat jostain syystä harvinaisempia. Mikä on mun mielestä totta puhuen vähän outoa, koska saundin puolesta toi on selkeästi omanlaisensa verme ja jos todella isot cleanit, massiivinen headroom, napakka botne ja kovemmalle käännettynä sem-moinen armoton brittihenkinen tuhti overdrive kiinnostaa ni ei noille oikein ole kil-pailijaa. En oo silti noilla uudemmilla Hiwateilla soittanut, mut oon ymmärtäny et ne on nykyään taas ihan käyttis-kamaa. Jossain vaiheessahan niiden taso taisi olla hiu-kan heikkoa ainakin verrattuna alkuperäisiin 60-70 luvun Hylight -kauden Hiwattei-hin.

Se vikahan noissa tavallaan on, että vahvistimen omasta säröstä pitävä joutuu kyllä kääntämään voluumeja melko kovalle (etenkin singlecoileilla), koska sitä head-roomia todella löytyy. Kääntöpuolena tietty se, että pedaaleista pitävälle toi on ihan unelmapeli koska melkein mikä vaan pedaali saundaa hyvälle tuon edessä. Ja onhan se oma särökin sitten aika pahuksen komea jos vaan raaskii huudattaa konetta. Myöskään silloin en hiwattia suosittele, jos tykkää semmoisesta hieman värittyneestä saundista vrt. VOXit, joissa ainakin itelle tuntuu että cleaneissäkin on sitä tietynty-yppistä saturaatiota, joka antaa niille sen ominaisen pehmeän saundin. Samoin Fendereiden clean saundi eroaa jonkun verran, Fenkuissahan on ainakin omasta mielestä aika korostunut basso ja samoin sellainen tietyssä mielessä korostunut yläpää, mikä tuo niille semmoisen tuhdin, mutta heleän cleanin, mikä on tietty aika mannaa korville sekin. Hiwateissa saundi on mun mielestä silleen tasaisempi ja ke-skialueelta ehkä hieman kompressoitunut, mikä antaa clean saundeille semmoisen värittymättömän mutta todella vahvan luonteen. Kaikki soi todella selvästi ja tasa-painoisesti, myös ne virheet. Ja vibratoa/tremoloa tai reverbiähän noissa ei omasta takaa ole, joten niitä kaipaavien on hommattava pedaaleita tai ehkä mielummin jonkun muun merkkinen vahvari.

Hiukan on mainospuhetta kyllä. Mut minkäs teet...
Peace!
Icy-Sun
10.09.2009 11:50:17
Grugi: Blackstar HT-5h ja sille joku näppärä 2x12" kaappi.

Milloinhan näihin loppuu kiinnostus. En hauku, en ole kokeillut, mutta tuntuu, että kaikkea ensin hehkutetaan ja sen jälkeen haukutaan. Voxilta se ac30 ainakin toimii takuuvarmasti.
s8na
10.09.2009 15:14:26 (muokattu 10.09.2009 15:18:37)

Grugi: Ite en ole vielä oikeastaan mitään haukuttavaa keksinyt laitteesta ja sopivan hintanenkin on, joskin joku tukevampi kaappi tolle kavariks jos bändin kanssa meinaa soitella.

Luulis kyllä et puhtaita ääniä kaipaillessa toi 5W ei kyl välttis oo ihan se juttu. Ts. mun mielestä spekseiltään aivan väärä vahvari alkuperäselle kysyjälle.

Edit: Autovertaus: Jos tarvii smoothisti kulkevan perheauton, miks ostais pärisevän mönkijän. No kummallaki pääsee kyl kauppaan ja mönkijä on halvempi, mutta korvat soi ku pääsee perille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)