DJKaaos 09.09.2009 22:50:44 | |
---|
touhis: Ehkäpä näin, mutta rakkaus lajiin ottaa veronsa. Ei olla mitään glory huntereita joten katsellaan sitä kiekkoa sitten aikanaan. Harvemmin jonkun toisen maajoukkueen kannattamisessa - ainakaan meillä suomalaisilla - on kyse mistään gloori hunttaamisesta. Monella suomalaisella on kotimaan lisäksi se "toinen" joukkue, jota kannatetaan arvokisoissa vuodesta toiseen. Ihan ymmärrettävää, koska oma maajoukkueemme ei loppujen lopuksi pysty tarjoamaan meille arvokisoja. Minä olen minä. |
touhis 09.09.2009 22:54:29 | |
---|
Ahaa, kerro lisää. Tarkoitin siis sanoa että koska diggailen jalkapalloa niin haluan katsoa Suomen matseja menestyksestä riippumatta. Ja koska en kovinkaan paljon välitä esim jääkiekosta, katson kiekkoleijonien pelejä vähemmällä kiinnostuksella. Enkä tarkoita dissata kiekkoa. O_o |
DJKaaos 09.09.2009 23:01:43 | |
---|
touhis: Ahaa, kerro lisää. Tarkoitin siis sanoa että koska diggailen jalkapalloa niin haluan katsoa Suomen matseja menestyksestä riippumatta. Minäkin katson, vaikka mua vituttaa suuresti suomalainen maajoukkuefutis, järjestelmä, sokeat laji-ihmiset ja oikeastaan koko suomifutis kaikkine asioineen. Mua ei vituta sen takia, koska "Suomi on niin paska", vaan sen takia, että täällä ei osata tehdä yhtään mitään oikein. Rautiainen sanoi tuossa lähetyksen alussa aika hyvin näitä asioita. Enkä tarkoita dissata kiekkoa. Minä dissaan mielelläni, tosin en puhu näistä lajeista mielellään samana päivänä, en ainakaan samassa ketjussa. Minä olen minä. |
Voiko vitutukseen kuolla? "Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK |
Siki-Siki 09.09.2009 23:09:41 | |
---|
Andorra - Suomi 0-0, Azerbaidzan - Suomi 1-0, Liechtenstein - Suomi 1-1 - lisäksi hikiset voitot tänä vuonna Azerbaidzanista ja Liechtensteinista. Eikö näistä ole mitään opittu, vaiko "poissa silmistä, poissa mielestä, ne ikävät asiat junou", tai "ei suomalainen urheilija menttaalipuhheita tarvitse vaan ruisleipää, sisua ja MM-95 -kisakoosteen"? Nyt alkaa todella tuntua siltä että 80-luvun lopun sukupolvea on syytä tuoda sisään seuraavissa karsinnoissa ja tavoitteiden realistisuus tarkistettava. U-21-kisat sen osoittivat, kisoihin pääsy oli se iso voitto, kisoissa pelaaminen teki sen saavutuksen tyhjäksi. A-maajoukkueella toki tavoitteena lohkon kärkisijoista tappeleminen, mutta ei ensisijaisesti, vaan päivitetyn kokoonpanon esilletuominen, pisteidenkin kustannuksella, sillä Liechtensteinille häviäminen ei vaadi enää paljoa tuota tämänhetkistä joukkuetta huonompaa rosteria. "Maailman maku myrkyllinen, mutta syödä täytyy ihmisen" -Ismo Alanko |
touhis 09.09.2009 23:17:04 (muokattu 09.09.2009 23:21:49) | |
---|
Läski-Lampard näköjään ihan kohtuuvireessä. :) edit: nimi oikein O_o |
DJKaaos 09.09.2009 23:20:10 | |
---|
Kai tässä pitäisi alkaa tuollaiseksi mukavaksi jees-jees-mieheksi, jonka mielestä on vaan "mukava katella pelejä". Helpoimmallahan elämässä yleensäkin pääsee, kun ei ole oikein mitään mieltä mistään. En ihmettelisi yhtään, vaikka viimeisissä karsintapeleissä olisi yhä mukana vanha kaarti. Teema voisi olla vaikka "kerran vielä poijjaat". Minä olen minä. |
Black Star 09.09.2009 23:23:14 | |
---|
Voiko vitutukseen kuolla? Tällä hetkellä kyllä tuntuu siltä, ei siinä tasurissa mitään, mutta kun Juniorin piti vielä tolppaan vetää..... Parsley, Sage, Rosemary & Thyme |
Simo78 09.09.2009 23:26:26 | |
---|
Aika vitun säälittävää, ei voi muuta sanoa. Nää mikrovaltiot nyt pitäis ainakin voittaa helposti, mutta eipä näytä toimivan. Forssell sentään pääsi tuhlaamaan niitä paikkoja... En sitten tiedä mitä tässä pitäis tehdä? Muuttaa Ruotsiin? ;-) |
DJKaaos 09.09.2009 23:26:38 | |
---|
Onpa muuten ilo katsella tuota Englannin peliä. Capello on kyllä saanut porukan pelaamaan todella hienosti. Karsinta on ollut todella vakuuttava. Minä olen minä. |
touhis 09.09.2009 23:26:45 | |
---|
Eh, kyllähän minunkin mielestä muutamia vanhemman kaartin heppuja pitäisi jo laittaa maajoukkueesta eläkkeelle. Ongelma vaan on että nuoremmista pitäisi sitten löytyä semmoisia joilla on oikeasti edellytyksiä pärjätä kansainvälisissä peleissä joko nyt tai parin vuoden päästä. En ihan niin tarkkaan seuraa että tietäisin onko niitä eli pärjäiskö Pukki ja kaverit..? O_o |
touhis 09.09.2009 23:27:55 (muokattu 09.09.2009 23:29:15) | |
---|
Aijuu, Gerrardkin näyttäis onnistuvan tänään. :) edit: olihan melkoinen maali kroatialta! O_o |
DJKaaos 09.09.2009 23:33:18 | |
---|
touhis: En ihan niin tarkkaan seuraa että tietäisin onko niitä eli pärjäiskö Pukki ja kaverit..? Pukkiin en luottaisi ihan vielä ja sama pätee Dalla Valleen. Näistä kavereista on aika vaikea sanoa mitään muuta varmaa kuin sen, että ovat lahjakkaita. Toivottavasti Pukki ei hautaudu jonnekkin Sevillan kakkosjoukkueeseen. Dalla Vallekin on vähän siinä ja siinä. Kaverilla on vaikeuksia päästä pelaamaan Poolin reserveissä ja hän alkaa olemaan "jo" 18-vuotias, jolloin moni lupaava pelaaja on jo vakituisesti mukana ykkösjoukkueen kuvioissa. Minä olen minä. |
touhis 09.09.2009 23:40:14 (muokattu 09.09.2009 23:40:25) | |
---|
Oho, Beckham pääsi kentälle. ;D Näistä nuorista suomalaisista.. toivotaan että Pukki saa tällä kaudella enemmän peliaikaa ja toi dalla.. pitää tietty olla maailmanlaajuisesti tosi lahjakas että 18v kaveri saa poolissa säännöllisesti peliaikaa. Toivotaan että saa pelata edes jonkin verran. O_o |
Siki-Siki 09.09.2009 23:45:27 | |
---|
djKaaos: Pukkiin en luottaisi ihan vielä ja sama pätee Dalla Valleen. Näistä kavereista on aika vaikea sanoa mitään muuta varmaa kuin sen, että ovat lahjakkaita. Toivottavasti Pukki ei hautaudu jonnekkin Sevillan kakkosjoukkueeseen. Dalla Vallekin on vähän siinä ja siinä. Kaverilla on vaikeuksia päästä pelaamaan Poolin reserveissä ja hän alkaa olemaan "jo" 18-vuotias, jolloin moni lupaava pelaaja on jo vakituisesti mukana ykkösjoukkueen kuvioissa. Niinpä, liian moni lahjakkuus (joita Suomella nyt ei muutenkaan ole tuhlattavaksi asti) on hukattu liian isoon joukkueeseen isolla kohulla, ts. kehityskäyrä on yhtäkkiä käynyt katossa ja sitten on tultu alas rytinällä. Ikävä kyllä maajoukkueelle Veikkausliiga tuntuu olevan melkoinen kirosana myös, mielestäni, näkisin enemmän kuin mielelläni Veikkausliigan kovia suorittajia kuten Vuorinen ja Furuholm Huuhkajissa, en tiedä voiko mainetta enää tämänpäiväistä pahemmin menettää jos vaihtoehtona on heidän peluuttamisensa. "Maailman maku myrkyllinen, mutta syödä täytyy ihmisen" -Ismo Alanko |
DJKaaos 09.09.2009 23:48:44 | |
---|
Sikisijä: näkisin enemmän kuin mielelläni Veikkausliigan kovia suorittajia kuten Vuorinen ja Furuholm Huuhkajissa, en tiedä voiko mainetta enää tämänpäiväistä pahemmin menettää jos vaihtoehtona on heidän peluuttamisensa. Komppaan täysin. Veikkausliigassa on yksinkertaisesti sanottuna parempia pelaajia tarjolla kuin muutamat maajoukkueen "vakityypit". Minä olen minä. |
touhis 09.09.2009 23:50:00 | |
---|
Ehkäpä jotkut veikkausliigassa pelaavat voivatkin pärjätä maajoukkueessa, mutta pitää muistaa että kotoisen liigan vauhti on asteen tai muutaman kansainvälisiä huippumatseja verkkaisempaa. Siitä tulee niitä ongelmia. O_o |
Siki-Siki 10.09.2009 01:29:27 (muokattu 10.09.2009 01:33:42) | |
---|
Lisään tänne linkin Pasi Rautiaisen "melskauksesta", jälkikohun laannuttua tämä ei vaikutakaan enää niin melskaukselta vaan spontaanilta huudolta johdonmukaisen futiksen perään, jossa ei keskuspuolustuksen suurennuslasin alla suorittaminen nouse ottelun pääkohdaksi, vaan se että joukkue yksinkertaisesti tekee enemmän maaleja kuin vastapää. http://www.yle.fi/media/asxgene.php … 9URW_rautiainenpasimelskaus_EMC.wmv e: mukana myös siis TPS:n Kasper Hämäläinen ja ei, en ole tuomassa Pasia A-maajoukkueeseen, kunhan vain esitin esimerkin johdonmukaisesta futis-ajattelusta. Pasin ajattelut/melskaukset ovat tuoneet hedelmää =) "Maailman maku myrkyllinen, mutta syödä täytyy ihmisen" -Ismo Alanko |
Hargon 10.09.2009 07:04:28 | |
---|
No, varmaan joku kuittaa tämän perinteiseksi "Litti on kuningas" -itkemiseksi, mutta mikä ihmeen pointti oli vaihtaa Litmanen Kuqiin? Ennemmin vaikka Roman Eremenkon olisi saanut ottaa veks. Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista. |
Stradlin 10.09.2009 07:23:09 | |
---|
Hargon: No, varmaan joku kuittaa tämän perinteiseksi "Litti on kuningas" -itkemiseksi, mutta mikä ihmeen pointti oli vaihtaa Litmanen Kuqiin? Ennemmin vaikka Roman Eremenkon olisi saanut ottaa veks. Tästä nyt ei varmaan kukaan täysijärkinen ole eri mieltä. Jos tarkoituksena on saada vielä yksi maali tehtyä, niin viimeinen joka sieltä pitäisi pois ottaa on Litmanen. Tosin Romanin pitäisin tuossa tilanteessa kentällä, ihan jo sen takia että peli pyörii veljensä kanssa hienosti ja Litmanenkin tarvitsee ympärilleen pelaajia, jotka osaavat tehdä pallolla jotain. Heikkisen peluuttamista eilisessä matsissa en ymmärrä ollenkaan. Isompia maita vastaan altavastaajana lähdettäessä on kyllä tarpeellinen kaveri keskikentälle, mutta tämäntyyppisiin peleihin joissa pitäisi tosiaan niitä maaleja mättää en Heikkistä ihan ykkösvaihtoehtona pitäisi rajallisen tekniikkansa ja syöttötaitonsa takia. Mieluummin vaikka Sparvia olisi voinut kokeilla. Vähän on semmoinen olo nyt, että onkohan toi Baxter ihan oikea kaveri tuohon hommaan. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |