Aihe: Pedaalien yhdistäminen
1
smaikel
09.09.2009 18:08:24
Tällänen asia on mietityttänyt.
Että miten saadaan yhdistettyy monta pedaalia,efektiä,wahwahhia yhteen
kitaralle poweria löytyy kaikkiin mutta miten piuhojen kanssa ??
Borlag
09.09.2009 18:12:10

Ensin vaikka virtaset kaikkiin, joko muuntajien tai paristojen avulla, sitten piuha kitarasta ensimmäisen efektilootan inputtiin, outista seuraavan purtilon inputtiin... jatka kunnes on vain yksi purtilo jäljellä, sen outista vahvistimen inputtiin ja eikun mölistelemään...
Simo78
09.09.2009 19:23:59
Eli siis sellaisia "pikkupiuhoja". Pakollinen polisointi, mitähän varten aloittelijat-osio on sivustoilla? ;-)
blaekie
09.09.2009 19:57:14

Jucciz: Esim. tällai: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta14_suora_iso.jpg

Kitarasta piuha ekaan pedaaliin, ekasta tokaan, tokasta kolmanteen, ... ja viimeisestä pedaalista vahvistimeen. Virransyöttö kuntoon ja homman pitäis toimia enemmän tai vähemmän hyvin.

No johan on sulla räväkkä spedulauta. Saaks kysyä mikä toi keskimmäinen nappi tossa kytkinpaneelissa on ?
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Jucciz
09.09.2009 20:32:24
blaekie: No johan on sulla räväkkä spedulauta. Saaks kysyä mikä toi keskimmäinen nappi tossa kytkinpaneelissa on ?

Tarkoitat oikean alanurkan footswitchiä? Se on vahvistimen (Bogner Duende) sisäänrakennetun tremolon on/off-kytkin.
skebab
09.09.2009 21:40:17
Jucciz: Esim. tällai: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta14_suora_iso.jpg

Kitarasta piuha ekaan pedaaliin, ekasta tokaan, tokasta kolmanteen, ... ja viimeisestä pedaalista vahvistimeen. Virransyöttö kuntoon ja homman pitäis toimia enemmän tai vähemmän hyvin.

Nyt on pakko kysyä, kun utelias olen, että onko nuo Jori L piuhat jotain valmiiksi tehtyjä (eikös niissä irtoplugeissa ole ihan "kiiltävät pinnat") ? Sen verran toki asiaakin, että turhamaisuuttani meinaan vaihtaa lautaan kyseiset piuhat, jotta saisi hässäkän vähän siistimmän näköiseksi.
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
gemisti
09.09.2009 22:02:02
skebab: Nyt on pakko kysyä, kun utelias olen, että onko nuo Jori L piuhat jotain valmiiksi tehtyjä (eikös niissä irtoplugeissa ole ihan "kiiltävät pinnat") ? Sen verran toki asiaakin, että turhamaisuuttani meinaan vaihtaa lautaan kyseiset piuhat, jotta saisi hässäkän vähän siistimmän näköiseksi.

Eikös nohin saa noita hattuja erikseen?
she sounds like a bag of cats
Jucciz
09.09.2009 22:09:12
skebab: Nyt on pakko kysyä, kun utelias olen, että onko nuo Jori L piuhat jotain valmiiksi tehtyjä (eikös niissä irtoplugeissa ole ihan "kiiltävät pinnat") ? Sen verran toki asiaakin, että turhamaisuuttani meinaan vaihtaa lautaan kyseiset piuhat, jotta saisi hässäkän vähän siistimmän näköiseksi.

Ei oo valmiiks tehtyjä. Ite pätkittyjä ja sit kumitötsät liittimien päihin. Ne toimii samalla vähän suojina sillai, ettei voi potkaista vahingossa sitä kiristävää ruuvia auki kun on tuluppa eessä.

Edellisessä kehitysversiossa oli vielä paljaat plugit, mutta sen jälkeen hankin nuo tötsät suojaamaan - ja onhan ne kivemman näköisiäkin kuin tämä:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta13_edesta.jpg
teleman
10.09.2009 09:02:08
Jucciz: Ei oo valmiiks tehtyjä. Ite pätkittyjä ja sit kumitötsät liittimien päihin. Ne toimii samalla vähän suojina sillai, ettei voi potkaista vahingossa sitä kiristävää ruuvia auki kun on tuluppa eessä.

Edellisessä kehitysversiossa oli vielä paljaat plugit, mutta sen jälkeen hankin nuo tötsät suojaamaan - ja onhan ne kivemman näköisiäkin kuin tämä:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta13_edesta.jpg

Mistä noita suojatötsiä saa hankittua?
Jucciz
10.09.2009 14:51:00
teleman: Mistä noita suojatötsiä saa hankittua?

Kitarapaja ainakin myy. Laita sinne sähköpostia. Sillai mä hoidin asian.
teleman
10.09.2009 15:31:12
Jucciz: Kitarapaja ainakin myy. Laita sinne sähköpostia. Sillai mä hoidin asian.

Juu pitääpä tiedustella, siistin näköisiä ovat tötsäpäisinä.
skebab
10.09.2009 15:40:21
Jucciz: Kitarapaja ainakin myy. Laita sinne sähköpostia. Sillai mä hoidin asian.

Kiitokset omasta puolestani ! Ilmankos ei kuuklaamalla löytynyt - ja eihän nyt toki lähinnä treenistä oleva liike voi mitenkään tulla mieleen !
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)