DJKaaos 07.09.2009 16:03:18 | |
---|
Angus: meillä ei todellakaan ole varaa missään vaiheessa lähteä mihinkään radikaaleihin nuorennusleikkauksiin Mitä tapahtuisi jos tälle tielle lähtisimmekin? Projektin lopputulos ei voisi olla kovin paljon huonompi kuin mitä se on tähän asti aina ollut - kisoihin ei karsimalla mitään asiaa. Ehkä tuo radikaali nuorennusleikkaus olisi SE, mitä voitaisiin seuraavaksi kokeilla. Kaikennäköistä on tullut kokeiltua: valmentajia, pelitapoja, peluutuksia, ukkoja istutettu uusille paikoille, jne, mutta tuota radikaalia nuorennusleikkausta ei olla vielä kokeiltu. Jotain tarttis tehdä. Minä olen minä. |
Hargon 08.09.2009 07:12:07 | |
---|
djKaaos: Mitä tapahtuisi jos tälle tielle lähtisimmekin? Jos sinne laitettaisiin joku junnujoukkue opettelemaan "kovia pelejä", niin luultavasti häviäisimme Saksalle 6-0. En tiedä miten sellainen kehittäisi pelaajia. Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista. |
DJKaaos 08.09.2009 11:13:34 | |
---|
Hargon: Jos sinne laitettaisiin joku junnujoukkue opettelemaan "kovia pelejä", niin luultavasti häviäisimme Saksalle 6-0. En tiedä miten sellainen kehittäisi pelaajia. Ei sinne olla mitään junnujoukkuetta lähettämässä. Turpaan varmaan tulisi, mutta kovat pelit kehittää eniten. Turha aukoa mitään "hävitää kaikki spelit 10-0". Suomen maajoukkueen tie ei ole koskaan johtanut mihinkään, eikä tule koskaan johtamaankaan nykyisellä menetelmällä ja uskomuksilla. Kannattaisi jossain vaiheessa alkaa kokeilemaan jotain radikaalia. Minä olen minä. |
Hargon 08.09.2009 14:30:33 | |
---|
Mikä mielestäsi olisi sitten se radikaali kokoonpano? Ketä sisään, ketä ulos? Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista. |
DJKaaos 08.09.2009 14:43:25 | |
---|
djKaaos: Ei sinne olla mitään junnujoukkuetta lähettämässä. Turpaan varmaan tulisi, mutta kovat pelit kehittää eniten. Turha aukoa mitään "hävitää kaikki spelit 10-0". Suomen maajoukkueen tie ei ole koskaan johtanut mihinkään, eikä tule koskaan johtamaankaan nykyisellä menetelmällä ja uskomuksilla. Kannattaisi jossain vaiheessa alkaa kokeilemaan jotain radikaalia. Töistä kotiin ehdittyäni haluan hieman täsmentää ja avartaa tuota näkemystäni. Kukaan ei ole puhunut mistään junnujoukkueesta ja itsekkin puhuin vain radikaalista nuorennusleikkauksesta. Ja sanotaan sekin heti tähän kärkeen, että Jari Litmanen olisi mukana meikäläisen uudistetussa joukkueessa - ihan vain sen takia, että hän on meidän paras jalkapalloilijamme yhä edelleen. Jos tähtäin ja suurin huolenaihe on tuo tuleva Saksa-peli ja mahdollinen rökäletappio - kuten tuossa joku kirjoitti - niin siinä tapauksessa ei varmasti ole mitään syytä muuttaa tekemistä millään tavalla. Mutta jos tähtäin on jossain kauempana, niin jotain olisi syytä alkaa tekemään. Radikaalisti uudistetulla joukkueella selkeä tappio Saksalle olisi jopa todennäköinen, mutta suurista muutoksista kun on kyse, niin mitään ei tapahdu välittömästi. Nyt olisi ollut otollinen tilaisuus antaa tuoreille kasvoille peliaikaa, kun saumoja kisoihin ei enää ole kuin teorian tasolla. Uudet naamat olisivat saaneet kovia karsintapelejä alle muutaman, joka taas olisi palvellut vuoden kuluttua alkavia EM-karsintoja. Isoin ongelma nykyisellä kokoonpanolla on se, että se ei kykene pelaamaan sellaista futista, mitä Baxter haluaa ja osittain yrittää. Baxter pyrkii pelaamaan ns. pelinopeudeltaan nopeaa pelaamista, mikä tarkoittaa käytännössä suhteellisen lyhyttä syöttöpeliä ja nopeaa pallon kierrättämistä. Tämä on siis Baxterin ideaalinen pelitapa. Nykyisestä maajoukkueporukasta kovinkaan moni "vanhasta kaartista" ei ole teknisesti riittävän taitava tähän pelitapaan ja se onkin koko hommassa suurin probleema. Roy Hodgsonin alaisuudessa pelattiin täysin erilaisiin lähtökohtiin perustuvaa futista ja se tyyli myöskin sopi maajoukkueellemme hyvin. Suomen nuorilla tämä taito- ja tekniikkataso on olemassa jo ihan senkin takia, että he ovat pelanneet ja harjoitelleet koko ikänsä alustoilla, jotka suosivat kyseistä pelitapaa, mutta tälle "vanhalle kaartille" on perkeleen vaikea alkaa opettamaan näitä uusia temppuja. Hodgsonin aikana Suomi pelasi vahvuuksillaan ja valmentajan haluamalla tyylillä ja se toimi. Nyt Baxterin alaisuudessa Suomi yrittää edelleen pelata siten kuten valmentaja haluaa, mutta se ei toimi alkuunkaan. Itse näen maajoukkueen tulevaisuuden sysimustana, jollei jotain radikaalia tehdä pian. Tämän huonommaksi homma ei voi enää mennä. Radikaali uudistuminen ei voi vaurioittaa mitään, sillä meillä ei yksinkertaisesti ole olemassa mitään, minkä voisi tuhota. Minä olen minä. |
Stradlin 08.09.2009 16:07:39 | |
---|
Mielelläni näkisin nuorempia pelaajia kentällä pikkuhiljaa, mutta toisaalta niitä ei sinne pidä päästää ennen kuin ovat paikkansa ansainneet. Esimerkiksi Sadikin ringissä mukanaoloa en käsitä, kun ei kaverilla ole minkäänlaisia näyttöjä oikein mistään. Toisaalta ehkä se kertoo jotain Suomen säälittävästä hyökkääjätilanteesta, mutta voisihan sinne samantien ottaa vaikka Pukin Sadikin sijaan kasvamaan. Raitala toivottavasti ottaa paikan maajoukkueessa Hoffenheim-pestin myötä. Raitala vasemmalla ja Moisander Hyypiän toppariparina olisi hienoa nähdä. Mutta tosiaan parhaat pelaa ja nuorempien pelaajien täytyy ottaa se paikka joukkueesta, kuten Roman on hienosti tehnyt. Voisihan se Baxterkin tietysti olla vähän paremmin hereillä näiden nuorten kanssa, niinkuin Moisanderin tapauksessa nähtiin. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
DJKaaos 09.09.2009 16:04:42 | |
---|
Jopa on kuollut mesta. Kunnollista keskustelua ja asioiden analysointia on vaikea saada aikaiseksi millään. Kun kirjoittaa vähänkin yksityiskohtaisemmin ja tarkemmin jostain asiasta, niin yleensä se ei tunnu kiinnostavan ketään. Keskustelu liikkuu yleensä tasolla "Litti on kinkku, eiku kunkku, jee jee". Samaa vanhaa Litmasliturgiaa joka vitun maaottelu toisensa jälkeen. Toisaalta, mikä kuvaisikaan maajoukkueen ilmettä ja touhuilua paremmin viimeisen 15 vuoden ajalta? Minä olen minä. |
Stradlin 09.09.2009 18:04:43 | |
---|
djKaaos: Jopa on kuollut mesta. Kunnollista keskustelua ja asioiden analysointia on vaikea saada aikaiseksi millään. Kun kirjoittaa vähänkin yksityiskohtaisemmin ja tarkemmin jostain asiasta, niin yleensä se ei tunnu kiinnostavan ketään. Keskustelu liikkuu yleensä tasolla "Litti on kinkku, eiku kunkku, jee jee". Kovimmat keskustelijat varmaan keskustelee futisforumilla. Itse en sinne jaksa kirjoitella, vaikka jonkin verran äffäffää seurailenkin. Samoja "Litti Suomen Kuninkaaksi"-viestejä sielläkin kyllä on. Samaa vanhaa Litmasliturgiaa joka vitun maaottelu toisensa jälkeen. Toisaalta, mikä kuvaisikaan maajoukkueen ilmettä ja touhuilua paremmin viimeisen 15 vuoden ajalta? Litmanen kyllä taitaa ollakin tosiaan viimevuosina se paras suorittaja maajoukkuepelaajista ja mielestäni lähes kaiken hehkutuksen arvoinen. Muilla pelaajilla on välillä niitä hyviä jaksoja (Esim Tintti näissä karsinnoissa), mutta harva noin tasaisen hyvä on aina ollut. No Jässi tietysti aina ja Niemi sitä ennen. Litmanen on kuitenkin huononakin päivänä usein pallovarmin ja virheettömin suomalaispelaaja, vaikka ei mitään tapposyöttöjä aina jakaisikaan. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
Stradlin: Kovimmat keskustelijat varmaan keskustelee futisforumilla. Itse en sinne jaksa kirjoitella, vaikka jonkin verran äffäffää seurailenkin. Samoja "Litti Suomen Kuninkaaksi"-viestejä sielläkin kyllä on. Onhan siellä joo porukkaa, mutta mukaan ei tee mieli mennä. Ykköseen tuli aikoinaan kirjoteltua ja oltua aika aktiivisesti kärryillä keskusteluista, mutta alue meni aika rölölööksi jokunen vuosi sitten. Tässäkin meidän ketjussa on monia pitkään mukana olleita ja hyviä keskustelijoita, jotka aktivoituvat kunnolla sillon tällön, mutta ovat harmittavan passiivisia liian usein. Tosin, voihan se olla, että meneillään oleva "aihe" ei herätä kiinnostusta kuin parin lauseen verran. Minä olen minä. |
Hargon 09.09.2009 19:48:11 | |
---|
Jaava, tänään voitto Lihtenjostain ja Venäjä ottaa vieraissa turpiin Walesiltä. Sadik aloittaa kärkimiehenä. Toivottavasti lopussa Kuqi päästetään irti. Hänellä kun on ollut tapana tehdä maali aina huonomman ottelun jälkeen. Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista. |
Siki-Siki 09.09.2009 21:31:46 | |
---|
Suomen A-maajoukkue, häviää, pelaa tasan tai voittaa, niin aina vituttaa katsoa. Tokalle puoliajalle tähän asiaan muutosta, vankempaa pallonhallintaa ja niitä häkkejä! "Maailman maku myrkyllinen, mutta syödä täytyy ihmisen" -Ismo Alanko |
Skebameizi 09.09.2009 22:09:52 | |
---|
HOHO. Hyvä poijaat! www.neverend-hq.net
www.myspace.com/neverendfinland |
texjazz 09.09.2009 22:23:08 | |
---|
Voi vittu! Suomi oli umpisurkea ja häpeäksi jalkapallolle. Ehkä täällä pitää keskittyä vain jääkiekkoon, jota pelataan tosissaan ehkä viidessä maassa ja ajaa rallia, jota ajetaan tosissaan vain Suomessa. Ihan kamalaa katsottavaa koko ottelu. Älleh ellus allo nodhat. |
Akitus 09.09.2009 22:29:52 | |
---|
Siinä kyllä ehkä vuoden vittumaisin tolppalaukaus! Se on sitten viimeinkin soronoo kisahaaveille, vaikka enpä kyllä enää Venäjätappion jälkeen jatkopaikkaa kovin mahdollisena pitänyt. Eremenkot tuntuivat löytävän toisensa tässä pelissä aika hyvin, ja ne ratkaisusyöttöyrityksetkin olivat suhteellisen vaarallisia. Mutta maaleitta ei pelejä voiteta. Sadik oli rohkea veto avauksessa, ei tosin tuntunut kauheasti peliin pääsevän mukaan. Sen sijaan Baxterille pitkä miinus Kolkan sisään laittamisesta/joukkueessa pitämisestä. Joonas ehkä selkein esimerkki siitä, kuinka vanhemmasta polvesta pitäisi jo luopua. En voi epäillä hetkeäkään etteikö Porokara/Hämäläinen/Hetemaj-akselilta olisi pystytty vähintäänkin yhtä jäätävään ja kankeaan esitykseen. 42.
www.myspace.com/sirpenth
http://maihinnousu.net/a/1133 |
touhis 09.09.2009 22:31:59 | |
---|
Voe cissus, itku melkein pääsee. Eipä ollut montaa maalipaikkaa meillä. Eräät alekseit vaan kikkaili keskialueella ja jos ei menettäneet niin laittoivat sitten ihan liian vaikeita syöttöjä. Komea laaki toki ihan lopussa, oispa uponnut. Jarppa pelasi taas perusvarmasti ja syötti omille. O_o |
DJKaaos 09.09.2009 22:38:07 | |
---|
touhis: Voe cissus, itku melkein pääsee. Ne on monet itkut itkettävänä vielä tulevaisuudessa. Suomen jalkapallomaajoukkueen seuraaminen ei liiemmin ilonhetkiä tarjoa. Minä olen minä. |
texjazz 09.09.2009 22:40:57 | |
---|
Akitus: Sen sijaan Baxterille pitkä miinus Kolkan sisään laittamisesta/joukkueessa pitämisestä. Joonas ehkä selkein esimerkki siitä, kuinka vanhemmasta polvesta pitäisi jo luopua. En voi epäillä hetkeäkään etteikö Porokara/Hämäläinen/Hetemaj-akselilta olisi pystytty vähintäänkin yhtä jäätävään ja kankeaan esitykseen. Jep, Kolkka oli ihan turha äijä tuolla. Tuo nuorten trio olisi ollut enemmän. Mutta kylmä tosiasia on, että ei Suomesta ole arvokisoihin. Ei riitä materiaali eikä mikään. Muuta kuin pesäpalloon ja ralliin, joita ei harrasteta muualla kuin Suomessa. Älleh ellus allo nodhat. |
Ziggy Bubba 09.09.2009 22:41:58 | |
---|
On kyllä tosi huolestuttavaa, että tommosta pilipalisakkia vastaan ei saada luotua edes kunnolla paikkoja. Saa Baxter kattoa itteään peiliin ja miettiä mikä oli taktiikassa/pelaajavalinnoissa vikana. Tämmösellä pelillä on arvokisoita aivan turha puhua. Siinä mielessä tuo karsiutuminen ei ota niin pahasti päähän. Matkaa on vielä paljon. |
touhis 09.09.2009 22:43:21 | |
---|
djKaaos: Ne on monet itkut itkettävänä vielä tulevaisuudessa. Suomen jalkapallomaajoukkueen seuraaminen ei liiemmin ilonhetkiä tarjoa. Ehkäpä näin, mutta rakkaus lajiin ottaa veronsa. Ei olla mitään glory huntereita joten katsellaan sitä kiekkoa sitten aikanaan. O_o |
touhis 09.09.2009 22:47:13 | |
---|
Aa siistiä, Gerrard jälleen englannin maajoukkueessa. :) O_o |