McNulty 08.09.2009 09:40:47 | |
---|
Väsykäsi95: Mitä eroa noilla Davojen väreillä oikein on? Juurikin se väri. Itsehän käytän juuri tuota Grip Tip plektraa ja värityksissä en ole havainnut mitään muuta eroa kuin ulkoasun. Voit siis valita fiilikseen ja mielialaan sopivan värityksen. "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
Väsykäsi 08.09.2009 09:43:06 | |
---|
bonecrusher: Juurikin se väri. Itsehän käytän juuri tuota Grip Tip plektraa ja värityksissä en ole havainnut mitään muuta eroa kuin ulkoasun. Voit siis valita fiilikseen ja mielialaan sopivan värityksen. No zehän on zmukavaa. Taidan tilata ihan kokeeksi muutaman tuollaisen. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
vmak 08.09.2009 13:45:29 (muokattu 08.09.2009 13:46:29) | |
---|
Olen käyttänyt Jazz 3 XL plekuja, mutta nyt tekis mieli kokeilla jotain muuta. Tykkään noissa kolmosissa: muodosta ja "nopeudesta". Toisaalta en tykkää niiden saundista ja tatsista, jos vertaa esim perus Tortex:iin. Kattelin noita Davan Grip tippejä ja Dunlopin Ultex sharpeja, noita ei vaan taida suomesta saada. Mitä eroa noilla Davojen väreillä oikein on? Mitähän mahdat tarkoittaa plektran nopeudella? Ja kokeile hyvä mies toisia plektroja jos ei tuntuma ei ole mieleen. Itselläni se on juuri se paras puoli noissa pelktroissa. Toinen on sitten muoto. Ja siellä joku ehdotti noita ultexeja, pitänee käydä ostamassa muutama kokeeksi jos löydän. quit the ratrace |
ibnz 08.09.2009 14:07:02 | |
---|
Ultex-muovinen JazzIII pyörähtää minusta vaivattomammin kieleltä irti kuin Stiffo- tai Nylon-muoviset. Helpottaa varmaankin varsinkin löysemmillä kieliseteillä paukuttavia (nopeampi!) :) Kuitenkin tuntuvat yhtä teräviltä. Uutena etenkin moinen omaa loistavan gripin ja kunhan Tampereen Musiikki saa jotain aikaiseksi, testaan Ultex Sharpejakin. Kuukauden täällä saa ainakin varata että liikkeestä (mikä tahansa noista) jotain saa ostettua.. |
KooAa 08.09.2009 14:52:35 | |
---|
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
YarZoo 08.09.2009 15:53:18 (muokattu 08.09.2009 20:14:01) | |
---|
Pistin tämän ketjun innoittamana plektroja myyntiin tuonne torin sähkökitarat osioon. Luin näitä juttuja kiinnostuneena ja muistin etten ole noita lärppiä käyttänyt pariin vuoteen ja varastossa oli jotain jäljellä. Tiedän ettei täällä saisi mainostaa. Olipas kysyntää, menivät valonnopeudella. S.N.A.F.U |
Väsykäsi 08.09.2009 16:44:46 | |
---|
vmak: Mitähän mahdat tarkoittaa plektran nopeudella? Ja kokeile hyvä mies toisia plektroja jos ei tuntuma ei ole mieleen. Itselläni se on juuri se paras puoli noissa pelktroissa. Toinen on sitten muoto. Ja siellä joku ehdotti noita ultexeja, pitänee käydä ostamassa muutama kokeeksi jos löydän. Mutta noissa Jazz 3:ssa on se hyvä puoli että niitä saa ihan "lähikaupoista" niin ei ole vaivautunut vaihtamaan mutta tämän ketjun innoittamana ajattelin että jotain muuta voisi kokeilla. Niin ja plektran nopeudella meinaan nyt tuntumaa. Esim. sillä on helppo soittaa, vaihtaa kieltä juoksutuksissa ja niinpoispäin. Näillä osa-alueilla Jazz pesee perus x-tra heavy celluloidin, mutta celluloideissa on omasta mielestä parempi tatsi ja soundi. Itse meinaan tatsilla sitä miten se reagoi soiton dynamiikkaan näillä Jazzeilla ei esim. saa Sitä napsua siihen saundiin. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
d3monilaama 08.09.2009 23:10:50 | |
---|
Kattelin noita Davan Grip tippejä ja Dunlopin Ultex sharpeja, noita ei vaan taida suomesta saada. Mitä eroa noilla Davojen väreillä oikein on? No kyllä muuten saa, Davoja ainakin. Tosin joudut tuolta tilaamaan ainakin 7 eurolla, että postittavat. Tiedä sitten jos muualtakin saa. http://plektra.com/plektrat.php?valmistaja=21 Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. |
Aki 08.09.2009 23:27:53 | |
---|
Väsykäsi95: Ultex sharpeja, noita ei vaan taida suomesta saada. Tänään ei ollu vielä maahantuojalle tullu. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Jucciz 09.09.2009 02:40:13 | |
---|
Nyt kun aiheessa ollaan: mitä plektraa suosittelisitte kovasti .88mm vihreästä perus-Tortexista tykkäävälle, jos hakusessa olisi vähän kestävämpi plektra, eli siis sellainen, joka ei kulu ihan niin nopeasti toisesta laidasta viistoksi? Välttämättä sekään ei haittaisi, jos plektran "pitelypinta" olisi sileän sijasta aavistuksen karhea. Tai ainakin voisin olla kiinnostunut kokeilemaan mielenkiinnosta jotain karhennettua. Olennaista olisi kuitenkin se, että paksuus olisi edelleen hieman alle milli ja muoto olisi normaalin plektran (perus-Tortex) muoto, koska teräväkärkisillä plektroilla ei kerta kaikkiaan voi soittaa kitaraa. Kiitos ehdotuksista. P.S. Kuva ja/tai tuotesivu olis kiva! |
Krice 09.09.2009 08:42:17 | |
---|
|
antnis 09.09.2009 09:18:23 | |
---|
Itse käytän tuommoista Stagg Classiccia .96mm, muuten samanlainen kuin Fenderin Heavy mutta vähän nahkeampi pinta ja kovempi materiaali. En löytäny hyvää kuvaa siitä mutta fenkulta se näyttää. Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |
Väsykäsi 09.09.2009 15:32:48 | |
---|
Saanko muuten Jucciz kysyä mikä teräväkärkisissä plekuissa on vikana? En halua riidellä tuli vaan mieleen kun itsestäni teräväkärkinen on just paras. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
Jucciz 09.09.2009 15:50:20 | |
---|
Väsykäsi95: Saanko muuten Jucciz kysyä mikä teräväkärkisissä plekuissa on vikana? En halua riidellä tuli vaan mieleen kun itsestäni teräväkärkinen on just paras. Ei niissä muu ole vikana kuin se, että niillä on täysin mahdoton soittaa kitaraa. Vähän kuin yrittäisi haarukalla syödä raanavettä lautaselta. |
Jucciz: Ei niissä muu ole vikana kuin se, että niillä on täysin mahdoton soittaa kitaraa. Vähän kuin yrittäisi haarukalla syödä raanavettä lautaselta. Kunnioitan jyrkkää mielepidettäsi. Ja eihän Jimikään soittanut Jazz kolmosella! Itselläni on vähän toisinpäin. Tylppäkärkinen pleku ei ole munsta niin tarkka kuin teräväkärkinen. Saanko ny kaikki Baskat niskaani kun paljastan että ennen soitin 2mm. jöllillä, mutta nyt sormissa oleilee Jazz 3 :) Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
nannne 09.09.2009 18:33:04 | |
---|
Väsykäsi95: Kunnioitan jyrkkää mielepidettäsi. Ja eihän Jimikään soittanut Jazz kolmosella! Itselläni on vähän toisinpäin. Tylppäkärkinen pleku ei ole munsta niin tarkka kuin teräväkärkinen. Saanko ny kaikki Baskat niskaani kun paljastan että ennen soitin 2mm. jöllillä, mutta nyt sormissa oleilee Jazz 3 :) Lieköhän tuo rikos. Nuo on hyviä nuo ultexi jazzkolmoset, ne ei kulu niin nopiaa vaan katoavat sitäkin sähäkämmin. |
9292 09.09.2009 19:09:56 | |
---|
nannne: Lieköhän tuo rikos. Nuo on hyviä nuo ultexi jazzkolmoset, ne ei kulu niin nopiaa vaan katoavat sitäkin sähäkämmin. Itekkin tilasin noita tompalta testiksi. Eivätpä tompan kuvassa näyttäneet läpinäkyviltä ne plektrat.. Mutta onneksi en itse ole vielä hukannut yhtäkään. Mutta mukavan tuntusia ovat, tykkään kovasti. Nuo ultexit eivät luiskahda sormistakaan niin helposti. Mikääs vitsin allekirjoitus? |
Jucciz 09.09.2009 19:14:43 | |
---|
Teräväkärkiset plekut jäävät mun havaintojen mukaan kieliin kiinni, eivätkä sujahda niiden vieritse nätisti samalla lailla kuin pyöreämpikärkiset. Ehkä jos soittaisin pelkkää demppausheviä downstrokeilla, saattaisin valitakin siihen touhuun teräväkärkisen. "Normaalissa musassa" mun mielestä ne ei vaan toimi. Ultexeja pitää testata. |
Väsykäsi 09.09.2009 19:37:56 (muokattu 09.09.2009 19:38:15) | |
---|
Jucciz: Teräväkärkiset plekut jäävät mun havaintojen mukaan kieliin kiinni, eivätkä sujahda niiden vieritse nätisti samalla lailla kuin pyöreämpikärkiset. Ehkä jos soittaisin pelkkää demppausheviä downstrokeilla, saattaisin valitakin siihen touhuun teräväkärkisen. "Normaalissa musassa" mun mielestä ne ei vaan toimi. Ultexeja pitää testata. Itse vedän teräväkärkisillä bluesahtavaa rockia ja heviä. Ja hyvin toimii. No se on makuasia sano plektra kun kärkeään nuoli. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
Jucciz 09.09.2009 20:45:26 | |
---|
Väsykäsi95: Itse vedän teräväkärkisillä bluesahtavaa rockia ja heviä. Ja hyvin toimii. No se on makuasia sano plektra kun kärkeään nuoli. Näino. Se, millä on hyvä soittaa, on hyvä. |