Aihe: Effektilooppi juttujen säätelystä
1
9292
09.09.2009 15:58:56

musatuukka: Eli..Olen ihan noviisi näissä ehvekti looppi hommissa sillä en ole oikeastaan omistanut niin paljoa erilaisia pedaaleja että olisi tarvinnut paljoa tuohon luuppi hommaan kajota.

Nyt kuitenkin olen päättäny asiaan perehtyä ja huomasin oman chorus/echo pedaalin kuulostavan taakse kytkettynä paremmalta kuin edessä. Varsinkin echo/delay homman takia. Mutta mitenkäs tuota ammattilaiset ,jos teillä on loopissa vain yksi pedaali kuten minulla, niin miten käytännössä kytkette sen esim keikalla? Vedättekö vaan pitkät piuhat takaa eteen yhdelle pedaalille? Eikai? Onko jotain muita mahdollisuuksia ehkä hieman esteettisempiä vai tehdäänkö oikeasti näin? kertokaapas noobille.

tuon minun pienen kamakartan voi nähdä tuolta minun profiilisivulta sitten.

Onhan se mahdollista että että laittaa lyhyillä piuhoilla sen yhden pedaalin siten, että se pedaali on sitten kitaravahvistimen päällä jos ei sitä pitkillä piuhoilla halua laittaa. Mutta kyllä se joka tapauksessa piuhoilla pitää tehdä
Mikääs vitsin allekirjoitus?
h.e.k.a
09.09.2009 17:39:18
Itse käytin yhteen aikaan Cordialin "multikaapelia", jossa oli kahdeksan paria yhden paksumman kaapelin sisässä. Siinä kulki kolme signaalia, eli vahvistimelle yksi ja luupin edestakainen liikenne, ja tämän lisäksi sain vielä kahdet DC-virrat (toinen plussanavalla) sekä silloisen Englin kanavanvaihtimen kaapelin ympättyä samaan settiin. Tällöin vahvistimen ja pedaalilaudan välillä ei kulkenut kuin yksi sentin parin paksuinen kaapeli. Keikkaolosuhteissa todella jees...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
päänahka
09.09.2009 18:48:36
Kyllä mä oon tähän asti käyttänyt pelkkää delayta loopissa, ja peruspiuhoilla vetänyt yhteydet sinne. Mutta suurin syy tälle kommentille on se, että sulla menee nuolet väärin päin kitaran ja vahvistimen välissä.
Keksi lensi yli käenpesän.
musatuukka
09.09.2009 19:13:29
h.e.k.a: Itse käytin yhteen aikaan Cordialin "multikaapelia", jossa oli kahdeksan paria yhden paksumman kaapelin sisässä. Siinä kulki kolme signaalia, eli vahvistimelle yksi ja luupin edestakainen liikenne, ja tämän lisäksi sain vielä kahdet DC-virrat (toinen plussanavalla) sekä silloisen Englin kanavanvaihtimen kaapelin ympättyä samaan settiin. Tällöin vahvistimen ja pedaalilaudan välillä ei kulkenut kuin yksi sentin parin paksuinen kaapeli. Keikkaolosuhteissa todella jees...

Ahaa mahtaakohan esimerkiksi thomannilta löytyä kyseistä kaapelia?
Vaikeanmusiikinammattilaiset.com
Juicy
09.09.2009 20:13:28 (muokattu 09.09.2009 20:13:56)

musatuukka: Ahaa mahtaakohan esimerkiksi thomannilta löytyä kyseistä kaapelia?

Löytyy: http://www.thomann.de/fi/cordial_cmg8_multicore.htm

Ihte tilasin vastikaan CMG10, eli kymmenen parin piuhaa 9m pätkän. Lähettivätkin Sommer Cablen "vastaavaa", mutta vaikka se oli kalliimpaa niin se oli myös paljon ohuempaa eikä siinä ole uloimman kerroksen alla kuin joku kangas suojaamassa niitä erillisiä piuhoja.

Kohta kolmatta viikkoa on kestänyt palautusprosessi, UPS kusi aiemmin sovitun noudon eikä thomanninkaan suunnalta ole kuulunut sen jälkeen kun ilmoittivat järjestävänsä uuden noudon. Jos se musta olis kiinni niin lähettäisin vaan Itellan pakettina, maksakoon sen kolmekymppiä...

Sori pieni avautuminen.
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
musatuukka
09.09.2009 22:41:44
Juicy: Löytyy: http://www.thomann.de/fi/cordial_cmg8_multicore.htm

Ihte tilasin vastikaan CMG10, eli kymmenen parin piuhaa 9m pätkän. Lähettivätkin Sommer Cablen "vastaavaa", mutta vaikka se oli kalliimpaa niin se oli myös paljon ohuempaa eikä siinä ole uloimman kerroksen alla kuin joku kangas suojaamassa niitä erillisiä piuhoja.

Kohta kolmatta viikkoa on kestänyt palautusprosessi, UPS kusi aiemmin sovitun noudon eikä thomanninkaan suunnalta ole kuulunut sen jälkeen kun ilmoittivat järjestävänsä uuden noudon. Jos se musta olis kiinni niin lähettäisin vaan Itellan pakettina, maksakoon sen kolmekymppiä...

Sori pieni avautuminen.

Suuret kiitokset vinkistä eiköhän tästä pistetä tilaukseen vehje. kiitos!
Vaikeanmusiikinammattilaiset.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)