Aihe: Laulamaankin vielä?
1
staropramen
29.08.2009 22:47:54
Selasin kyllä tuota tämän keksusteluosion FAQ-ketjua ja kyllähän sieltä vastauksia kysymyksiini löytyy. Mutta löytyy tarjontaa vähän liikaakin, joten sokaistuin ja hämmennyin ja kysympäs nyt sitten ihan omassa viestiketjussa erikseen..

Elikkä kitaran soitosta innostuin kolmisen vuotta sitten, alkeet tuntuu edelleen olevan se juttu mitä minun kannattaa hankailla ja paljon. Jotta musiikin harrastus ei kävisi liian helpoksi, niin päätin tahtomattani innostua laulamisestakin. Kotikylältä ei oikein laulunopettajaa löydy, itsekseni joudun ainakin näin alkuun opettelemaan. Mutta mistäs se nyt sitten oikeastaan kannattaa aloittaa?

Kyllähän minä koko ikäni aina välillä ukko nooan oon luikauttanut, mutta kaikenlaiset karaoke-jutut ei oo missään vaiheessa innostanu. Haluaisin tietenkin pitää kitaran mukana kuvioissa ja opetella molempia. James Hetfieldiksi en tavoittele, mutta siinä lyhykaisyydessään musiikillinen suuntautuneisuus ja tyyli mikä minusta onnellisen tekee.

Nauhoittamaan pystyn "soittoani" ja "lauluani", siitä lienee apua, mutta kaipailen ihan ensikäden vinkkejä tälle uudelle innostukselle.
Sävellajini on salainen. Timestä ei tietoakaan. Sointuja soitan sattumalta. Säveliä silloin tällöin.
Juzzzi
29.08.2009 23:26:07
jos näin amatöörinä, mutta myös itse oppineena koitan antaa pari vinkkiä. kyse on laumamisessa lähinnä siitä, että uskaltaa päästää äänen kunnolla ulos. pistä vaikka joku biisi soimaan niin kovalle, että et kuule turhan selvästi omaa ääntäsi ja kailotat vaan rohkeasti vaikka meneekin ihan päin metsiä. siitä sitä kun jo puolikin tuntia hoilaa niin hoksaa laulamisen eri niksejä.

tähän tyyliin ihan vain fiilispohjalta laulaminen vie hurjasti aloittelijaa eteenpäin, mutta jossain vaiheessa tulee vastaan sellainen asia kuin laulutekniikka, jonka kanssa itse parhaimmilaan taistelen.
Numb
10.09.2009 08:22:46

Rämpyttää ja hoilaa, rämpyttää ja hoilaa. Siitähän populaarimusiikissa on kyse, ja se on ihan hyvä tapa lähestyä hommaa :)

Minäkin luulin, etten osaa laulaa. Nyttemmin olen varmistunut asiasta, mutta en ole antanut sen estää ääntelemistä :D
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)