Aihe: Les paul
1 2 3 4
Grugi
09.09.2009 13:14:35
Hyviä ovat mitä tähän nyt muuta vois sanoa?
Mitä haet nyt takaa tällä kysymyksellä?
Oletko itse hankkimassa ja millaiset on sun tarpeet ja musiikkityyli mitä soitat?
SDMF
Björn E. Borg
09.09.2009 13:46:44
JR11: Onko kokemuksia GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 tai GIBSON LES PAUL STAND. TRAD. PRO?

Tuota, eikös nuo ole sen hintaluokan kitaroita, että todella harvalla on tälläkään foorumilla kovin objektiivista vertailupohjaa asiaan?

Oma mielipiteeni on esim. Gibson ja Fender- kitaroiden hinta/laatusuhteesta on se, että ne ovat ylihintaisia, ovat olleet ja tulevat aina olemaan. Brändi on niin vahva.

Mutta toisaalta ne on niin ovelasti sijoitettu tuohon muuhun tarjontaan nähden, että samassa hintaluokassa ei sitten kuitenkaan satu olemaan kilpailukykyistä verrokkia, vaan on vain roimasti halvempia (mutta huonompia vaihtoehtoja) Speksit on näissä 2000-luvun Gibsoneissa hyvät, se on varma.

Toisaalta taas tuohon hintaan voi saada "boutique"-kitaran, jossa nimestä ei joudu maksamaan. Esimerkiksi täällä torilla on ollut hiljattain myytävänä Collings-merkkinen kitara, ja Les Paul-tyyppisiä kitaroita valmistaa moni muukin pienempi paja maailmalla.

Sen kun menet kauppaan ja kokeilet. Jos tuntuu hyvältä, niin kortti vinkumaan.
duc
09.09.2009 14:57:06
2008-versiossa on uusi (ite tykkäsin kun testasin) asymmetrinen kaulaporoofili verrattuna normaaleihin Standardeihin, ja muuta pienempää uudistusta. Traditional Pro -mallissa on puolestaan vakiona puolitettavat mikit, ja muutenkin mikit on vähän erilaiset kuin normaalisti (57 Classic kaulassa ja BurstBucker 3 tallassa).

Kummatkin ovat varmasti loistavia ja hintansa arvoisia kitaroita, testaamaan vaan kauppaan. 2008-malli on vähän kalliimpi, testaamallahan se selviää onko tarvetta sijoittaa siihen...
Mandarax
09.09.2009 15:08:43
JR11: Onko kokemuksia..

On.

Jäsenkuvaus: JR11 (#104883)
Rekisteröitynyt:_ 09.09.2009
Viim. kirjautunut: 09.09.2009
Viim. aktiivinen:_ 09.09.2009

Hmmmm...?
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Bluesmies
09.09.2009 15:10:56
JR11: Onko kokemuksia GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 tai GIBSON LES PAUL STAND. TRAD. PRO?

Mulla ei oo hirveesti kokemuksia, mutta kiva ku kysyit.
Lilli
09.09.2009 15:39:07
Björn E. Borg: Tuota, eikös nuo ole sen hintaluokan kitaroita, että todella harvalla on tälläkään foorumilla kovin objektiivista vertailupohjaa asiaan?

http://guitare.playback-europe.com/ … tandard_2008_light_burst-54885.html

Onko tuo hinta sellainen ettei tämän foorumin vierailijoilla ole varaa moiseen?
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
duc
09.09.2009 15:46:20
Lilli: http://guitare.playback-europe.com/ … tandard_2008_light_burst-54885.html

Tuollasen tylsän mustan saa vielä halvemmalla:
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_standard_2008_eb.htm
Grugi
09.09.2009 15:46:52 (muokattu 09.09.2009 15:47:03)
Lilli: http://guitare.playback-europe.com/ … tandard_2008_light_burst-54885.html

Luulen että kovinkaan monella ei ole varaa ostaa yli 2000€ kitaroita.
SDMF
Björn E. Borg
09.09.2009 15:47:59

Kai nyt sentään aika harvalla on varaa ostaa monta tuon hintaluokan kitaraa, siis vertailuksi asti. Ja mihin tätä pitäisi verrata?

1) vanhempaan Les Pauliin
2) johonkin muuhun uuteen samanhintaiseen kitaraan
3) johonkin muuhun saman hintaluokan vanhempaan kitaraan?

Nuo uusien Gibsonien ominaisuudet ovat kiintoisia. Mutta speksit eivät tee valitettavasti kitaraa. Mainitsin vain että aika harva voi kovin syvällä rintaäänellä sanoa, että miten hyviä kitaroita ne on.

Kuka tarjoaa samoilla spekseillä Les Paulia muu kuin Gibson? En minä ainakaan tiedä.
Björn E. Borg
09.09.2009 15:52:46
duc: Tuollasen tylsän mustan saa vielä halvemmalla:
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_standard_2008_eb.htm

Mua ainakin tympii noissa Thomannin sivujan tuotekuvauksissa että kuinka epämääräisiä ne on. Tiedot saa sitten kaivaa jostain muualta.

Tässä ei puhuta mitään esim. kaula-profiilista, lakasta ym. Miten tonne vois lähettää melkein 2 tonnia, eikä tiedä mitä saa!?

Niin ja koko tuo jaottelu LP-malliset, Strato-malliset jne. Jotenkin ihan pöllö systeemi.
Broadcaster
09.09.2009 16:57:48 (muokattu 09.09.2009 16:58:14)
Björn E. Borg: Mua ainakin tympii noissa Thomannin sivujan tuotekuvauksissa että kuinka epämääräisiä ne on. Tiedot saa sitten kaivaa jostain muualta.

Tässä ei puhuta mitään esim. kaula-profiilista, lakasta ym. Miten tonne vois lähettää melkein 2 tonnia, eikä tiedä mitä saa!?

Niin ja koko tuo jaottelu LP-malliset, Strato-malliset jne. Jotenkin ihan pöllö systeemi.

Pitäsikö Thomannin listata kaikkien 77000 eri myynnissä olevan kitaran kaikki speksit, ja myös päivittää niitä aina kun joku mutterin väri sattuu tallassa vaihtumaan? Onko mielestäsi kovinkin hankalaa käydä valmistajan sivulta katsomassa?
JR11
09.09.2009 17:36:14
Kiitoksia mielenkiintoisista vastauksista.
Oon kyllä tutkinut noiden speksejä erinäisillä www. sivuilla, mutta aattelin kysästä tältäkin foorumilta josko jollain ois mielipidettä tai kokemusta kyseisistä kahdesta LP malllista / niiden eroavaisuuksista & hyvistä ja huonoista puolista.
Confidentum
09.09.2009 17:57:19 (muokattu 09.09.2009 18:01:20)
LesPaul70
09.09.2009 18:39:18
Björn E. Borg: Kai nyt sentään aika harvalla on varaa ostaa monta tuon hintaluokan kitaraa, siis vertailuksi asti.

...
Mainitsin vain että aika harva voi kovin syvällä rintaäänellä sanoa, että miten hyviä kitaroita ne on.

Äläs nyt, onhan täällä palstalaisilla nähty useinkin tuon hintaluokan Lespoja. Ja kalliimpiakin. Tsekkaa joskus palstalaisten jäsenkuvauksia/kamalistoja, vaikka minun (mutta se on vaan tollainen keskihintainen LP Standard, ei mikään Custom Shop -viritys).

Sitten on palstalainen fox, joka on varmaan hypistellyt omin sormin useampia Gibsoneita kuin me tavalliset tallaajat ollaan nähty kuvissakaan.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Rämppy
09.09.2009 20:02:21
Tuossa uudessa standardissa mietityttää tuo sähköpuoli, kun kaikki on piirilevyllä. Mites onnistuu modaukset, potikanvaihdot yms...ei kai siellä vain ole jotkut kannat, joihin ei käy kuin tietynmallinen potikka? Ja kuinkahan kestävä tuollainen systeemi on vuosien saatossa. Aika näyttää...
En sitten malttanut olla sanomatta.
Traditional
09.09.2009 20:38:52
Confidentum: Ei mielipidettä, ei kokemusta, Traditionalin ottaisin jos ois pakko

Kiitos, erittäin liikuttavaa. *nyyh*
"--Tästä lähtien juot vain kaffia, energiajuomia ja syöt kofeiinipillereitä ja ennen vetoa vaikka nappi pseudoefedriiniä niin ai että ku tilut lähtee!" -Ambitus
Björn E. Borg
10.09.2009 08:40:42
Airbag7: Pitäsikö Thomannin listata kaikkien 77000 eri myynnissä olevan kitaran kaikki speksit

Tietenkin pitäisi olla jokaisen tuotteen kohdalla olennaisimmat tiedot. Se on aivan alkeellisinta kuluttajapalvelua.

ja myös päivittää niitä aina kun joku mutterin väri sattuu tallassa vaihtumaan?

Kyseessä olleiden tuotteiden kohdalla ei oltu mainittu kaulaprofiilia tai lakkauksesta ollenkaan. Kyllä ne ainakin minulle on olennaisia tietoja, ja oletan, että valmistaja ei näitä hetken mielijohteesta muuta.

Minä en ainakaan puhunut mutterin väristä mitään.

Onko mielestäsi kovinkin hankalaa käydä valmistajan sivulta katsomassa?

On vaikea käydä katsomassa.

Jos katson Gibsonin sivuilta esim GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 niin sen hinta on 3899 $, mutta Thomanilla se on 1999 €.

Ensinnäkin: onko tämä nyt sama kitara? En minä ainakaan ymmärrä. Hinta on valmistajan sivuilla ainakin 1,5-kertainen.

Gibsonin sivulla tuo kaulaprofiili on ilmaisu epämääräisesti "asymmetrical". Kyllä minä haluaisin aivan tarkan kuvauksen, että minkälainen se profiili on.

Mikrofonien ominaisuuksia ei olla kuvattu ollenkaan, vaan ne täytyy etsiä jostain muualta.
Grugi
10.09.2009 08:46:12
Airbag7: Pitäsikö Thomannin listata kaikkien 77000 eri myynnissä olevan kitaran kaikki speksit, ja myös päivittää niitä aina kun joku mutterin väri sattuu tallassa vaihtumaan?

Valitettavan monessa muussakin verkkokaupassa noi speksit on aivan päin helvettiä jos edes on speksattu mitään, on se vaan vittumaista koittaa ostaa jotain jos ei ole oikein hajuakaan mitä siinä skebassa sattuu olemaan kiinni. Toisille noi asiat on todella tärkeitä ja toiset ostaa sikaa säkissä makso mitä makso.
SDMF
Björn E. Borg
10.09.2009 08:49:20
Rämppy: Tuossa uudessa standardissa mietityttää tuo sähköpuoli, kun kaikki on piirilevyllä. Mites onnistuu modaukset, potikanvaihdot yms...ei kai siellä vain ole jotkut kannat, joihin ei käy kuin tietynmallinen potikka? Ja kuinkahan kestävä tuollainen systeemi on vuosien saatossa. Aika näyttää...

Ai piirilevyllä... no en sitten kadehdi teitä joilla on varaa ostaa tällainen. Tässäpä on taas aloittajalle mietittävää, oma Gibson-innostukseni ainakin sain aimo askelen takapakkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)