Aihe: Youtube rumpupläjäykset vol. 2
1 2 3 4 597 98 99 100 101122 123 124 125 126
Pieni rumpalipoika
08.09.2009 10:32:22

Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
arse
08.09.2009 10:42:00

jazzmies: Mautonta, käyttökelvotonta, itseriittoista palikkamusiikkia. Lasten klubimusiikkia.

Eiks tuolla otsikossa lue, että "rumpupläjäykset" eikä "musiikkipläjäykset"? ;)
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
markkuliini
08.09.2009 11:32:08 (muokattu 08.09.2009 12:06:25)

jazzmies: Mautonta, käyttökelvotonta, itseriittoista...

Ai niin, unohdin. Enhän minä ymmärrä mistään mitään. Musiikista enkä rumpujensoitosta. Nyt vähän nolottaa.

Sori. Jatkakaa dissausta. :)

Edit: Hetken mietittyäni pakko vielä sanoa, että vittu, miten loistavaa ja hyödyllistä kritiikkiä. Tuosta oli iloa ja apua. Kiitos!
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
K.Suninen
08.09.2009 17:16:30
markkuliini: Hetken mietittyäni pakko vielä sanoa, että vittu, miten loistavaa ja hyödyllistä kritiikkiä. Tuosta oli iloa ja apua. Kiitos!

"Sun pitäis enemmän noita vanhoja mestareita kuunnella, mites toi ootko kuunnellu paljon Elviniä? Sun kannattais niitä tsekkailla, kato Philly Jo Jones veti drum n' bassia Milesin duossa jo 1800-luvulla."
"Chefin isähän on kans kuuluisa rumpali, nimittäin Porcadon Zoe. "
jtpennane
08.09.2009 17:18:20
K.Suninen: "Sun pitäis enemmän noita vanhoja mestareita kuunnella, mites toi ootko kuunnellu paljon Elviniä? Sun kannattais niitä tsekkailla, kato Philly Jo Jones veti drum n' bassia Milesin duossa jo 1800-luvulla."

Alkaaks Metropolia kiristää? :D
Kebab tai henki!
hollmi-5
08.09.2009 20:44:01
markkuliini: Ai niin, unohdin. Enhän minä ymmärrä mistään mitään. Musiikista enkä rumpujensoitosta. Nyt vähän nolottaa.

Sori. Jatkakaa dissausta. :)

Edit: Hetken mietittyäni pakko vielä sanoa, että vittu, miten loistavaa ja hyödyllistä kritiikkiä. Tuosta oli iloa ja apua. Kiitos!

Katselin klipin vasta Jazzmiehen kommentin jälkeen. Minä en suuremmin kiksejä saanut tuosta, mutta onhan se teknisesti kovaa kamaa. Musiikillisesti en ole ollenkaan perehtynyt tuohon tyyliin. Jotenkin kuulosti rumpusamplelta ja ilmeisesti näin oli tarkoituskin. Eli onhan se aika monipuolinen rumpali tuo Jojo... Ja olen kyllä ihan aidosti kateellinen kaverin huikeasta kapulatekniikasta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
VeKrio
10.09.2009 15:05:50

Juu, tuo on tuttu klippi. Mä kyllä jaksoin katsoa sitä puoleen väliin. Jojoa on ihana kuunnella, sillä on paitsi le technique niin groovea. Siltikin suurin anti mitä hältä oon saanunna, niin on tuo DVD Secret weapons... Suosittelen kaikille. Siinä Jojo muunmuassa havainnollistaa, ettei soitettavalla pinnalla ole väliä ja veivaa strokeja pizzaan. Mä tosin soitan niitä mieluummin vaikka virppaan.

Musta Jojon tekniikka muistuttaa jotenkin Colaiutaa. En tosin osaa laittaa sormea sen päälle, että mikä niissä muistuttaa toisiaan. Colaiuta vaan on kokonaisuudessaan tajuttoman paljojn mielenkiintoisempi soittaja. Ja se on munsta kaikkein olennaisinta.
Pirate
10.09.2009 22:50:28
Speedy
10.09.2009 23:10:53 (muokattu 10.09.2009 23:11:04)

Pirate: http://www.youtube.com/watch?v=Pxhz3YU0s6I

No jos totta puhutaan niin oliko tuo nyt hyvä vai huono.. en oikeen päässy kiinni tuosta......
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jazzmies
10.09.2009 23:26:12
Speedy: No jos totta puhutaan niin oliko tuo nyt hyvä vai huono.. en oikeen päässy kiinni tuosta......

Sanoisin että huono. Ei mitään järkeä tekemisessä, musiikkiin liittymätöntä päätöntä chopsien esittelyä ja ei svengaa. Mistä noita urpoja oikein tulee?
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
sahkuifk
10.09.2009 23:26:58
Pirate: http://www.youtube.com/watch?v=Pxhz3YU0s6I

Puolet jaksoin, aika pienellä sektorilla pyöri hän.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
VeKrio
11.09.2009 14:08:37 (muokattu 11.09.2009 14:09:53)

Kaikki, jotka pitävät itseään rock-rumpaleina, pitäisi kuulla tämä. Varsinkin kaikki kokemattomammat rumpalit, jotka soittavat metallia ja tuplia, pitäisi kuunnella tämä, koska tässä näkyy se, mitä saadaan aikaan kun perusasiat on hallussa (ja vähän enemmänkin).

Deep Purple -93 kokoonpanolla veivaa aika tiukalla hevitatsilla shuffle-komppia sisältävän Lazy -piisin. Paice soittaa rumpusoolon keskellä piisiä, tai oikeastaan lopuksi. Blackmore lähtee bändistä (öö, kolmannen kerran kai) ja livevideon alussa heittää vesilasilla kameraa. Tunnelma siis sanalla sanoen paska ja kireä. Silti mä rakastan tätä poppoota juuri tässä kuosissa. Soitto vaan toimii.

Erityishuomioita:
-Tuolta kuulostaa messinkivirveli.
-Tuolta kuulostaa jätkä, joka ei omien sanojensa mukaan oikein koskaan ole varsinaisesti kunnolla soittanut jaskaa. Ei uskois soolon alkukompista.
-Blackmoren tekniikka on aika perseestä, mutta sillä on näkemystä enemmän kuin 99% kitaristeista.
-Tuolta kuulostaa 26" basari.
-Hammond-velho ja velho muutenkin, Jon Lord on tulessa.
-Tuolta kuulostaa, kun KAIKKI crashit ja ridet on vähintään 20-tuumaisia.
-Tuolta kuulostaa, kun bändi on enemmän kuin osiensa summa.

Paicen soolo on mielestäni mieletön, ja perustuu perustekniikan erittäin hyvään hallitsemiseen. Mielestäni Paice on paras lajissaan. Jos laiskottaa, ja haluaa kuulla maailman upeimman virvelinkäskytysfillin, niin se löytyy varsinaisen soolon loputtua kohdasta 6.17. Mutta hävetköön se, ken ei jaksa loppuun saakka katsoa.

http://www.youtube.com/watch?v=U8FtqOzZwIg&feature=rec-r2
markkuliini
11.09.2009 14:35:22

VeKrio:

Erityishuomioita:
-Tuolta kuulostaa messinkivirveli.
-Tuolta kuulostaa jätkä, joka ei omien sanojensa mukaan oikein koskaan ole varsinaisesti kunnolla soittanut jaskaa. Ei uskois soolon alkukompista.
-Tuolta kuulostaa 26" basari.

Ensinnäkin; pidän Deep Purplesta paljon. Lempibändini tuossa genressä.

Mutta huomiota huomioista
-Virveli kuulostaa mun korvaan tuolla efektoinnilla (kaiku ja sen gate) aika huonolta. Ehkä hyvältä paikan päällä, eli stadion tai iso konserttisali, mutta kotona kuunneltuna tuo ei mulle edusta messinkivirveliä parhaimmillaan. Mikä virveli muuten on kyseessä?
-Tuon aikakauden ensimmäisen aallon heavyrock rumpalithan ovat kaikki kuunnelleet väkisinkin jazzia paljon enemmän mitä rockrumpalit nykyään. Ennen 50-lukua termiä rock ei edes ollut olemassa, ja pop-musa oli käytännössä jazzia. Ja tuossa soolossa ja Paicen filleissä kuuluu selvästi esim. Buddy Richin ja rudimentaalisen, virvelipohjaisen jazz soiton vaikutus. Vaikkei siis jazzia kunnolla olisi varsinaisesti soittanutkaan, niin vaikutteet ja tausta ja aikakausi kuuluu mun mielestä selvästi.
-26" bassari? Ei näytä siltä. Voi olla että olen väärässä, mutta näyttää mun mielestä max.24" rummulta. Ja kuullostaa 22" rummulta. Eli ei tuossa nyt mikään erityisen jytäkkä soundi ollut, mun mielestä.

Juuri toissapäivänä kuuntelin taasen Burn-biisiä, ja onhan se ihan mieletöntä paahtamista.
Takatukasta huolimatta, Ian Paice rules! :)
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Speedy
11.09.2009 15:59:10 (muokattu 11.09.2009 16:05:32)

VeKrio:
Erityishuomioita:
-Tuolta kuulostaa, kun KAIKKI crashit ja ridet on vähintään 20-tuumaisia.

Ai hiplailulta? Minun mielestä niitä crasheja pitäs soittaa kaks kertaa kovempaa että ne kuullostaa crashilta..

Soolo alko hyvin, mutta oli minusta ihan samaa Paice tyyliä kun kaikki muutkin soolot.. Alun komppi kyllä antoi odottaa jotain muuta.. Eikä sillä että soolo olis huono, vaan että samanlainen kun muutkin..

E: Tuosson musta hyvä soolo... selkee kaari ja show meininkiä... http://www.youtube.com/watch?v=KeGs7gFHCQ4
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
VeKrio
11.09.2009 17:13:54

markkuliini: Ensinnäkin; pidän Deep Purplesta paljon. Lempibändini tuossa genressä.
...

-Virveli. Luulen sen olevan Pearl Free floater 6,5. Efektejä joo, onhan noi tomitkin aika huhhuh. Mutta snaressa on mun mielestä messinki-klangi, jota muualta ei saa. Ite tykkään messingin saundista siis.
-Basari. Paice jossakin haastattelussa sanoi 22" olevan jotenkin rinky-dinky. http://www.thehighwaystar.com/rosas/faq/equip/paice.htm Ihan kuin vain, näyttäähän se kyllä pienemmältä, mutta musta siinä on iso saundi.
-Jazz-vaikutteet. Juuri sen, mitä sanoit, ajattelin. Tuntuu, että taito shufflen soittoon on aika sairaan heikoissa kantimissa tänä pänä juuri tuosta syystä. Suoraa mätetään. Ainoa, joka pitää yllä shufflen ihanan keinuvaa kulkua suomihevin puolella, on Apulanta, jolta montakin makeeta shuffle-piisiä tullut.
VeKrio
11.09.2009 17:15:23

Speedy: Ai hiplailulta? Minun mielestä niitä crasheja pitäs soittaa kaks kertaa kovempaa että ne kuullostaa crashilta..

Heh, niin no. Musta on kivaa just se, ettei oteta kaikkea irti tosta lätystä.
Sonormies
11.09.2009 17:47:51
Markkuliini: Löytyipäs TO-DEL-LA kova Jojo Mayer pätkä...

Voi jutulla päähän ja toisella takaraivoon! Toiset ne vaan osaa.
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
wardog
11.09.2009 17:49:24
Minäs vuonna tuo Paicen oma signature tuli markkinoille?
Sonormies
11.09.2009 17:58:46
http://www.youtube.com/watch?v=LFTeJQu06Ic&feature=related

Mä tiedä, onko tää vielä ollut täällä, mutta nythän ainakin on. Musta kaveri antaa kyytiä makeelle setille. Varsinkin bassarityöskentely on mainiota.
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)