Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Supersankarisarjikset
1 2
hyllevi
07.09.2009 21:05:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niistä tehdään kovasti animaatiosarjoja ja leffoja ja varsin laadukkaitakin sellasia, mutta haluaisin tutustua itse lähdemateriaaliin. Mistä pitää aloittaa? Ketkä on kovimpia tyyppejä? Mitä seikkailuja niiltä pitää lukea? Mistä niitä saa? Eikö tästä ole topiccia?
 
Hipelius
07.09.2009 21:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omia suosikkeja, joita voin koko sydämestäni suositella:
Frank Milleriltä Batman: Year One ja The Dark Knight Returns. Alan Moorelta The Killing Joke, sekä hieman erilaista lähestymistapaa aiheeseen edustava Watchmen.
 
Marvelin sarjakuvista en ole itse innostunut koskaan.
 
Esim. http://www.play.com on aika hyvä kauppa sarjakuvien hankintaan. Halvat hinnat ja ihan hyvä valikoima. Englanniksi ne kannattaa muutenkin lukea.
 
Paikkakuntasi kirjasto kannattaa myös tarkistaa!
Kapane
07.09.2009 21:18:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Watchmen
Sin City -sarja
100 Bullets -sarja
Tintti
 
Skenehuora jo 6 vuotta.
xulu
07.09.2009 21:36:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Invisibles.
 
the purity of German electronic music
Meadow
07.09.2009 21:48:38 (muokattu 10.09.2009 21:05:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Batmanhan se on tietysti kaikkein kovin, ei epäilystäkään. Hahmoa ei ole välttämättä kohdeltu viime vuosina parhaalla mahdollisella tavalla (esim. tämän hetken jatkumossa Bruce Wayne on kuollut ja Dick Grayson, entinen Robin, on omaksukunut tittelin), mutta 80- ja 90-luvuilta ne todelliset klassikot löytyvätkin.
 
- Batman: Year One (Frank Miller, David Mazzucchelli)
Tämä on aivan pakollinen. Modernisoitu versio Batmanin alkuperästä. Klassikko.
 
- Batman: The Dark Knight Returns (Frank Miller)
Toinen klassikko. Tappoi lopullisesti 60-luvulla syntyneen camp-Batmanin ja palautti hahmon synkkään ympäristöön. The Dark Knight Strikes Again-jatko-osaa kannattaa välttää kuin ruttoa.
 
- Batman: The Killing Joke (Alan Moore, Brian Bolland)
Pidetään yleisesti parhaana Jokeri-tarinana, mitä se minunkin mielestäni on.
 
- Batman: The Long Halloween (Jeph Loeb, Tim Sale)
Batmania parhaimmillaan. Pitkä ja eeppinen murhamysteeri, jossa esiintyvät monet Batmanin pitkäikäisimmistä vihollisista. Sisältää myös modernin version Kaksinaaman alkuperästä. Christopher Nolanin Batman-elokuvat vetivät tästä ja Year Onesta paljolti vaikutteita. Myös jatko-osa The Dark Victory kannattaa katsastaa.
 
- Arkham Asylum: Serious House on Serious Earth (Grant Morrison, Dave McKean)
Symboliikkaa ja monien Batman-roistojen psykologista puolta korostava tarina. Dave McKeanin upea kuvitus on jo yksinään syy ostaa tämä.
 
Tuossa ovat ne usein parhaina pidetyt tarinat, mutta näitäkin suosittelen lämpimästi:
- Batman and the Monster Men ja Batman and the Mad Monk (sijoittuvat Batmanin uran ensimmäisiin vuosiin)
- Batman: The Man Who Laughs (Batmanin ja Jokerin ensimmäinen kohtaaminen)
- Batman: A Death in the Family (toisen Robinin, Jason Toddin, kuolemaa käsittelevä tarina)
- Batman: Knightfall (Batman halvaantuu ja joutuu etsimään itselleen seuraajan)
- Batman: No Man's Land (Maanjäristys iskee Gothamiin, ja Batmanin pitää palauttaa järjestys)
 
En ole muita supersankarisarjakuvia lukenut niin paljoa, että uskaltaisin suosituksia ruveta antamaan. Watchmen on tietysti myös genrensä klassikko.
 
edit: Tai no niin, olenhan minä X-Meniakin jonkin verran lueskellut. Parhaiksi tarinoiksi tällä saralla olen todennut Grant Morrisonin kynäilemät New X-Men-tarinat. Spider-Manin pääjatkumo on suoraan sanottuna ollut viime aikoina melkoista ripulia, mutta Ultimate Spider-Man on todella kova.
 
Itse tilaan Amazon.comista sarjakuvani. Onhan se aika tyyristä touhua, mutta valikoima on todella laaja. Ja huomaan kyllä eron DC Comicsin itse julkaisemien ja Play.comissa myytävien Titan Booksin kirjojen välillä. Mutta minähän olen muutenkin melkoinen pilkunnussija.
 
bedlam
07.09.2009 23:35:53 (muokattu 07.09.2009 23:43:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Judge Dredd ja Tuomari oli ittelle ne kovimmat. Hämis oli kans pitkään suosikki, mutta jossain vaiheessa siihen kyllästy. Judge Dreddit on vissiin jo aika arvossaankin, pitäs kaivella jostain varastonperukoilta. Millerin Batmanit vaikutti hyvälle, mutta löysin ne valitettavasti juuri kun sarjisinnostus alkoi lopahtaa...
 
http://www.scificool.com/images/2008/07/judge-dredd-comic-2.jpg
 
vanttera
08.09.2009 09:47:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitatko supersankareilla tässä yhteydessä nyt He-Mania, Galacticaa vai Möykkyä?
 
Mniej Ni Zero!
Prophet
08.09.2009 11:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovimpia tyyppejä? No tietysti Urho Tulitukka.
 
http://www.rahan.org/
 
Baraka
08.09.2009 11:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän se Punisher eli Tuomari ole se kaikkein kovin, noita sarjiksia ihan huuto.netistökin löytynee. Kyllä Tuomari Batmania turpaan kiskois ;)
 
TommiW.
08.09.2009 12:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Baraka: Eiköhän se Punisher eli Tuomari ole se kaikkein kovin, noita sarjiksia ihan huuto.netistökin löytynee. Kyllä Tuomari Batmania turpaan kiskois ;)
 
Heh, hyllystä löytyy Marvel-DC-spessu, jossa Tuomari tulee Gothamiin Palapelin perään.
 
Frank Millerin kirjoittamat ja piirtämät Daredevilit suosittelen tsekkaamaan. Ysärin alussa Suomessakin julkaistiin jatkumo, jossa DD ja Napakymppi ottivat psykoottisesti yhteen useamman lehden ajan, harmittaa että olen sittemmin hukannut lehdet.
 
Myös Preacher-sarjakuvat ovat aivan älyttömän kovatasoisia.
 
"olihan siinä kyllä semmoista herkkyyttä ja hieno sävellys sinällään, mutta ei menty sävellyksen ehdoilla vaan takki auki taas ja muna kädessä." -Tauranen
Knight Rider
10.09.2009 15:37:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Watchmenia ja Batmania.
Pitäisköhän muuten sarjiksille avata oma huone? Sellaistahan ei taida vielä olla.
 
arppah8
10.09.2009 15:43:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Knight Rider: Komppaan Watchmenia ja Batmania.
Pitäisköhän muuten sarjiksille avata oma huone? Sellaistahan ei taida vielä olla.

 
Kannatusääni täältä huoneelle. Täältä tulee hetkohta yksi jäsen.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Kerpele
10.09.2009 16:35:18 (muokattu 10.09.2009 18:25:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Tietysti Alan Mooren Watchmen on yksi sarjakuva joka kannattaa lukea, sekä V for Vendetta. Herrasmiesliigasta en koskaan kauheasti välittänyt, mutta kyllä ne sarjakuvat parempia ovat kuin se elokuva.
 
-Frank Millerin Sin Cityt, tällä hetkellä Sin City elokuva on paras sarjakuvafilmatisointi koskaan. Ja sarjakuvat taidetta. Millerin sarjakuvat yleensä tuppaavat olemaan minun makuuni joten voin suositella Millerin tuotantoa, johon kuuluu myös mm. 300.
 
-Batman on tietysti kova kaveri. Itse pidän parhaina Batman-tarinoina niitä synkkiä Batmaneita, mm. The Dark Knight Returns (Miller). Meadow kirjoitti aiheesta enemmän sekä plussan veroisesti.
 
-Mark Waidin kirjoittama sekä Alex Rossin kuvittama Kingdom Come. Alex Rossin kuvittamista sarjakuvakirjoista myös Marvels on kelvannut minulle.
 
Vähän samoilla linjoilla mennään kuin muutkin. Saan kiittää isääni sarjakuvamaailmaan tutustumisesta, sillä hän toi minulle aina työpaikaltansa Semicista (nykyinen Egmont) kaikenlaisia sarjakuvia, joita sitten odotimme veljeni kanssa vesi kielellä. Niihin kuuluivat mm. Karvinen, Spiderman, Batman, Lassi ja Leevi, Spawn, Teräsmies sekä monet muut Marvelin ja DC Comicsin sarjakuvat. Lapsesta lähtien niitä sarjakuvia on tullut luettua, ja isällä on onneksi tallessa paljon vanhempia sarjakuvalehtiä. Halvalla on päästy. :)
 
E: Ja huoneeseen liittyisin myös.
 
"Tärkeintä on luovuttaa, naisen edessä olet kuitenkin aina hävinnyt osapuoli." -Lennu
Knight Rider
10.09.2009 17:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huoneen anomus lähetetty.
 
arppah8
10.09.2009 19:22:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerpele: -Mark Waidin kirjoittama sekä Alex Rossin kuvittama Kingdom Come.
 
Tämä. Ehkä paras supersankarisarjis ikinä missään. Hieno ja hyvin kirjoitettu tarina ja Rossin taide on jotain käsittämätöntä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Rhapa
10.09.2009 20:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommiW.: Heh, hyllystä löytyy Marvel-DC-spessu, jossa Tuomari tulee Gothamiin Palapelin perään.
 
Frank Millerin kirjoittamat ja piirtämät Daredevilit suosittelen tsekkaamaan. Ysärin alussa Suomessakin julkaistiin jatkumo, jossa DD ja Napakymppi ottivat psykoottisesti yhteen useamman lehden ajan, harmittaa että olen sittemmin hukannut lehdet.
 
Myös Preacher-sarjakuvat ovat aivan älyttömän kovatasoisia.

 
Ja kyllä. Millerin Daredevilit oli seitanan kovaa kamaa 90-luvun alussa. Elektra, Kingpin, yms yms. Hieno tunnelma kertakaikkiaan.
 
John Romita Jr.:n Tuomari iski myös kovaa tuohon aikaan. Eräässä läpyskässä tarina alkoi tuomarin laskuvarjohypyllä ja ensimmäinen puhekupla oli "saatana". Se oli hieno puhekupla se.
 
Oikeastaan lähestulkoon koko Marvelin tuotanto oli huippuunsa hiottua 90-95 vuosina. Tai sitten se oma innostus vain ajoittui tuolle aikavälille.
 
Jos jostain löytää käsiinsä Hulk-spesiaalin, jossa Hulk löytää itsensä tulevaisuudesta ja joutuu kohtaamaan tulevan minänsä, kannattaa se poimia talteen. Kyseessä siis jo aika, jolloin Banner ja Hulk "yhdistyneet". Helvatan hieno tarina ja upeata kynänjälkeä.
 
Conan Kimmerialaista unohtamatta. Sanomattakin selvää, että siinä on sarjakuva, johon kannattaa tutustua.
 
cautta carvaisten civesten!
Milkop
12.09.2009 12:28:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunhan huone saadaan pystyyn, niin voisin kutsua haluta itsekin.
 
Itseltä ovat jääneet supersankarisarjikset lukematta lähes tyystin (ellei Taikaviittaa lasketa :), mutta X-Men, Batman ja Watchmen ovat ainakin toimineet. Sin City pitäisi ehkä joskus lainata kirjastosta, kuten 300:kin. Leffana toimi ainakin tuo SC mainiosti. Kenties jopa paras sarjisfilmatisointi ikinä.
 
"People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin
Informaatiokameli
12.09.2009 12:54:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kutsua tännekin jos huone pystytetään.
 
Oma suosikkini sarjisukkeleista on ollut jo nassikasta asti Hämähäkkimies, elokuvistakin olen pitänyt. Tosin kolmonen oli niin surkea, että vieläkin vituttaa. Batman on alkanut kiinnostamaan taas myös ja pitääpä tutustua nuihin Meadowin suosittelemiin sarjiksiin. Watchmen pitää myös mainita, aivan parhautta ja leffa toimi myös todella hyvin.
 
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Hipelius
12.09.2009 12:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumma ettei Neil Gaimanin The Sandman -sarja ole tullut vielä esille. Parasta sarjakuvaa mitä olen koskaan lukenut.
 
Ja niin, kutsu huoneeseen kelpaisi, jahka se hyväksytään.
Knight Rider
12.09.2009 13:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huone on nyt auki! Lähetin kutsut niille, jotka olivat kiinnostuneita.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «