kepe-5 24.08.2009 00:00:55 (muokattu 24.08.2009 00:01:40) | |
---|
Jokapaikanapina: Kovin on heikkompaa äänenlaatua kun vertaa esim. Love-albumiin. Nää nykyset levyt mitä nyt on kaupoissa on vissiin jotain 80-luvun ekojen CD-levyjen miksauksia Näinhän se on. Etenkin hätiköidyissä tapauksissa alkujaan monona tehtyjen äänitteiden konverttaaminen stereoksi tekee pahaa jälkeä. Abbey Road kuulostaa kyllä ihan kivalta nykyisenä CD-versionakin, äänitettiinhän se alkujaankin stereona. And you don't stand an outside chance |
Jokapaikanapina 24.08.2009 07:02:42 | |
---|
kepe-5: Näinhän se on. Etenkin hätiköidyissä tapauksissa alkujaan monona tehtyjen äänitteiden konverttaaminen stereoksi tekee pahaa jälkeä. Abbey Road kuulostaa kyllä ihan kivalta nykyisenä CD-versionakin, äänitettiinhän se alkujaankin stereona. Joo Abbey Road on kuitenkin ihan mukavan kuulonen vielä. Muutenkin oikein kiva lätty sävellyksiensä puolesta :) Beatlesin paras mahdollisesti |
varakeef 24.08.2009 09:35:41 | |
---|
Noissa 1987 CD:issä vain Helpin ja Rubber Soulin stereomiksukset poikkeavat 60-luvun stereomiksauksista. Eivätkä nekään erityisen radikaalisti. Kaikilla muilla on orginaalimiksaus. (Recording the Beatles, s. 402) Ja eivätkö ne neljä ensimmäistä albumia ole monoja noissa 1987 CD:issä? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
juici 24.08.2009 12:37:19 | |
---|
varakeef: Noissa 1987 CD:issä vain Helpin ja Rubber Soulin stereomiksukset poikkeavat 60-luvun stereomiksauksista. Eivätkä nekään erityisen radikaalisti. Kaikilla muilla on orginaalimiksaus. (Recording the Beatles, s. 402) Ja eivätkö ne neljä ensimmäistä albumia ole monoja noissa 1987 CD:issä? Onhan ne. Ja Past Masters 1:llä ekat viisi raitaa on monona. Kruunaus-Jenkka |
Stain 25.08.2009 19:06:08 | |
---|
glx405: Ja Helpissä Lennonia naurattaa. itse olen kuunnellut että se haukkoisi henkeä siinä mutta pitääpäs kuunnella tarkemmin "no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
jra 26.08.2009 02:37:35 (muokattu 26.08.2009 02:41:14) | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Jokapaikanapina 26.08.2009 08:40:33 | |
---|
jra: Itsellä on ennakkotilauksessa vain ne levyt jota ei vielä älppärinä tai alkup. cd:nä ole, eli Magical Mystery Tour ja Past Masters 1&2. Jos kuulostaa erinomaiselle niin sitten hommailen lisää ajan kanssa. Joko muilla on suunniteltuna mistä päästä noihin tutustuminen alkaa? Meen kaverille kuunteleen kun ilmestyy. Jos kuulostaa hyvältä niin tilaan sen koko boksin. Stereona tietty |
jyrki_i 29.08.2009 15:37:47 | |
---|
|
Tohtori Flang 05.09.2009 18:09:02 | |
---|
Remasteroitu Abbey Road soi paraikaa. Kuulostaa todella hyvältä ja dynaamiselta. Pitää toivoa, että tulevaisuudessa tällainen remasterointityyli otettaisiin käyttöön kaikkien levyjen kohdalla. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Jokapaikanapina 05.09.2009 18:12:59 | |
---|
Tohtori Flang: Remasteroitu Abbey Road soi paraikaa. Kuulostaa todella hyvältä ja dynaamiselta. Pitää toivoa, että tulevaisuudessa tällainen remasterointityyli otettaisiin käyttöön kaikkien levyjen kohdalla. Mistäs moisen oot kuunteluun saanu? |
Tohtori Flang 05.09.2009 18:21:29 | |
---|
Jokapaikanapina: Mistäs moisen oot kuunteluun saanu? Vieräilin tänään eräässä Anttila-ketjun liikkeessä pääkaunkiseudun taajamassa ja kysyin myyjältä onko heille tulossa ensi viikolla Beatles-boksia. "Mitä Beatles-boksia?" Myyjän tietämättömyys annettiin anteeksi kun myyjä kävi hakemassa varastosta remasteroidun Abbey Roadin tarkistamatta julkaisupäivää. Sama on varmasti ehtinyt käydä muillekin kuin minulle. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Kailis 05.09.2009 18:22:38 | |
---|
Tohtori Flang: Vieräilin tänään eräässä Anttila-ketjun liikkeessä pääkaunkiseudun taajamassa ja kysyin myyjältä onko heille tulossa ensi viikolla Beatles-boksia. "Mitä Beatles-boksia?" Myyjän tietämättömyys annettiin anteeksi kun myyjä kävi hakemassa varastosta remasteroidun Abbey Roadin tarkistamatta julkaisupäivää. Sama on varmasti ehtinyt käydä muillekin kuin minulle. Koska on virallinen päivä? |
Tohtori Flang 05.09.2009 18:29:42 | |
---|
Kailis: Koska on virallinen päivä? 090909 (Ensi keskiviikko) Veikkaan tosin, että nuo löytyy monesta kaupasta jo maanantaina. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Jokapaikanapina 05.09.2009 18:29:57 | |
---|
9.9.2009 Virhe |
Kailis 05.09.2009 18:39:41 | |
---|
Perkele! On pakko hankkia eka uus levy ties kuinka pitkään aikaan. Muutamia tylsähköjä hetkiään lukuunottamatta tuo on kyllä orgastinen. Joo, viimeksi ostin "Love" levyn jenkeistä. Sitä olikin kiva kuunnella vuokraamassamme North Captive Islandilla sijaitsevassa merenrantahuvilassa delfiinien pomppiessa, pelikaanien lentäessä ja kilpikonnien ryömiessä. |
jra 07.09.2009 02:50:03 (muokattu 07.09.2009 02:54:00) | |
---|
Sunnuntain NY Timesin artikkeli remastereista: Sgt. Pepper, oddly, is a mixed bag. Instrumental textures are crisper and cleaner, and the bass is firmer. And songs like Getting Better have shed the piercing treble sound that afflicted the 1987 version. Yet several songs Fixing a Hole and Shes Leaving Home, among them now sound flatter, or less dynamically fluid, than they did on either the 1987 CD or a good British LP.http://www.nytimes.com/2009/09/06/arts/music/06alla.html?_r=1 Näitä on jo kait nettikauppojen kautta joillekin eksynyt. Ainakin Amazon oli jo loppuviikosta ilmoittanut postituksista. Tämän arvion perusteella vaikuttaisi että hieman no noisea ja kompressointia remastereissa on käytetty kuten varmaan olettaa sopikin, toivottavasti ei kuitenkaan liikaa, ja alla oleva on lepakon kuulolla varustetun tekstiä: Anyway, I listened to "Things We Said Today." You can really hear the difference between the stereo vinyl (1970s tube cut with -1 matrices especially but also the Harry Moss 2-box pressing with later matrices) and remastered stereo CD even on cheap computer speakers - this is very validating to me as it replicates what I heard last night on my reference system (only on that system it was even more immediate/clear). The remaster sounds "deader," more closed in, definitely breathes a lot less - even though the tonality matches that of the vinyl quite closely and the detail is wonderful. You hear less reverb and ambience, that's the most obvious initial thing, apparent right off the bat - what happened to the reverb trails on the hard strummed guitar chords and Paul's voice? There's there but way more quiet and seem to disappear more quickly. Also, you also hear less dynamic range - everything sounds to be more at one level, which reduces the effect of, for example, the hard strummed guitars (I find myself missing the dynamics of the vinyl). I would be quite shocked if this would not be apparent to just about anyone who cares enough about sound to be reading and posting on the SH Forums. Personal preferences will differ but there is absolutely no question that the remastered CD presents the music quite differently, and is less dynamic and less open sounding.- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
jra: Tämän arvion perusteella vaikuttaisi että hieman no noisea ja kompressointia remastereissa on käytetty kuten varmaan olettaa sopikin, toivottavasti ei kuitenkaan liikaa, ja alla oleva on lepakon kuulolla varustetun tekstiä: NoNoisea käytettiin tekijöiden mukaan yhteensä viiden minuutin verran koko kataloogissa. Monoversio on kokonaan kompressoimaton, stereota on kompressoitu "hyvin vähän". Sgt. Pepperin remasteria en ole vielä kuullut, mutta ainakin Abbey Road vakuuttaa allekirjoittaneen 100 %. Itse olen lukenut pääosin hyvinkin positiivisia arvosteluja, mutta myös muutaman kriittisemmän joissa kritisoidaan editointivirheiden liiallista korostumista uusissa masteroinnissa. Ja jotkut pettyneet ressukat ovet taas luulleet masteroinnin tarkoittavan samaa kuin miksaaminen. :-) "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
velipesonen 07.09.2009 11:05:33 | |
---|
Tohtori Flang: Ja jotkut pettyneet ressukat ovet taas luulleet masteroinnin tarkoittavan samaa kuin miksaaminen. :-) Juu minä olen sellainen. Kyllä mä luulin että ne oikeasti läpivalaisee sen raita raidalta eikä pelkästään näprää alkuperäisten nauhamastereiden kanssa. |
Tohtori Flang 07.09.2009 12:32:18 | |
---|
velipesonen: Juu minä olen sellainen. Kyllä mä luulin että ne oikeasti läpivalaisee sen raita raidalta eikä pelkästään näprää alkuperäisten nauhamastereiden kanssa. Hehee! Mutta jotkut eivät tiedä eroa noiden kahden asian välillä. Asiaa sivuten, yksi asia mitä olen aina ihmetellyt on miksi joissain uusintajulkaisuissa on tarra jossa lukee "DIGITALLY REMIXED AND REMASTERED". Jos levy on uudelleenmiksattu, niin ei kai se silloin voi olla remasteroitu? "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
velipesonen 07.09.2009 13:26:57 | |
---|
Tohtori Flang: Asiaa sivuten, yksi asia mitä olen aina ihmetellyt on miksi joissain uusintajulkaisuissa on tarra jossa lukee "DIGITALLY REMIXED AND REMASTERED". Jos levy on uudelleenmiksattu, niin ei kai se silloin voi olla remasteroitu? Eipä voi, ei. Minulla on ollut se käsitys, että usein "remastered" pitää sisällään myös uuden miksauksen, vaikkei siitä ole erikseen mainittu. Uusi miksaushan voi jäljitellä vanhaa hyvin pikkutarkastikin, mitä nyt kutakin raitaa on pystytty vähän puleeraamaan. Milloinkahan me sitten saadaan se oikea paras mahdollinen versio Beatles-musiikista? Love on niin hyvä, että väkisinkin pistää ajattelemaan että tavara pitäisi levittää vähintään viiteen kanavaan. Ehkä tällainen versio on jo tehty mutta se odottaa monikanavaäänentoiston yleistymistä. |