VORTEX 02.09.2009 20:33:12 (muokattu 02.09.2009 21:12:13) | |
---|
Kuinka kytken virran ja sammutan oikeaoppisesti putkivahvistimestani? Vahvistimessa on power sekä standby katkaisimet. Ohjekirja sanoo seuraavaa: Power-katkaisimella kytket virran päälle ja pois Standby-katkaisimella voit kytkeä vahvistimen standby-käytölle. Vahvistin on sitten toimentamaton, mutta putkien käyttölämpötila säilyy (POWER-katkaisin on edelleen kytketty päälle) Manuaali ei kerro kuinka kauan vahvistimessa on oltava virta päällä ennen kuin alkaa soittamaan ? Miten sammmutan vahvistimeni viisaasti "putkia säästäen" ? PS. yritin etsiä valmiita vastauksia huonolla menestyksellä. Vielä sen verran että tuossa alla olta löytyvässä linkissä on samainen nuppi ja siinä palaa kaksi sinistä valoa vasen power ja oikea standby eli onko standby kytketty silloin kun siinä ei pala valoa? koska sälli soittelee tuossa siten että kummankin kytkimen valo palaa? en oikein ymmärrä!!! http://www.youtube.com/watch?v=_zPAq-cHZ48 |
duc 02.09.2009 20:36:07 (muokattu 02.09.2009 20:36:35) | |
---|
Lämmitä minuutti tai pari standby päällä ensin ennenkuin kytket sen pois ja alat soittamaan. Kun sammutat pelin niin kytke standby päälle ja odota hetki ennen sammuttamista. Mun entinen Bugera ainakin poksautti kajareita ilkeästi jos sen sammutti liian nopeasti. |
ravensoul 02.09.2009 23:21:41 | |
---|
duc: Kun sammutat pelin niin kytke standby päälle ja odota hetki ennen sammuttamista. Mun entinen Bugera ainakin poksautti kajareita ilkeästi jos sen sammutti liian nopeasti. Tuosta on kahta koulukuntaa. Putkille ei tiettävästi ole väliä vaikka päävirta katkaistaan suoraan. Mä ainakin pruukaan sammuttaa ENGLin siten, että virta pois ja jätän standbyn hetkeks soittotilaan, jotta suotokonkat tyhjenee. Toisaalta, jos vehje paukuttelee kajareita ni kannattanee ehkä tehdä toisinpäin. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
bfoc 05.09.2009 20:21:43 (muokattu 05.09.2009 20:24:57) | |
---|
Lontoonkielisen manuaalin sivulla 4 on Important notice-otsikolla ohjeet. Power on Poweri päälle, 60sek odotusta ja stanby päälle. Power off stanby pois, odota 30 sek ja poweri pois. e-> samat lätinät on tuossa suomenkielisessä manuskassa sivulla neljä otsikolla "TÄRKEITÄ OHJEITA!" sutiojrikellA |
aristoteles666 05.09.2009 20:26:51 | |
---|
hitto, toi lontoon kieli muistutti suomea niin paljon että luin sitä kuin vettä vaan, ehkä se tarkoitti kuitenkin jotain muuta lontooksi? |
VORTEX 06.09.2009 14:07:16 | |
---|
bfoc: Lontoonkielisen manuaalin sivulla 4 on Important notice-otsikolla ohjeet. Power on Poweri päälle, 60sek odotusta ja stanby päälle. Power off stanby pois, odota 30 sek ja poweri pois. e-> samat lätinät on tuossa suomenkielisessä manuskassa sivulla neljä otsikolla "TÄRKEITÄ OHJEITA!" Thanks!! eipä tuon selvemmin voisi asiaa ilmaista. Mun manuaaleista ei tuollaista löydy. |
bfoc 06.09.2009 19:39:48 | |
---|
sutiojrikellA |
msormune 06.09.2009 21:27:39 (muokattu 06.09.2009 21:28:05) | |
---|
Tuohon sammuttamiseen saattaa liittyä psykologinen juttu: Jos nappaat standbyn & virrat pois kerralla, otat ehkä saman tien vahvistimen kantoon. Jos taas nappaat standbyn => odotat 30 sekuntia ja vasta sitten virrat, vahvistin ja putket ehtivät viilentyä jonkun verran ennen roudausta. |
Viking 06.09.2009 23:10:56 | |
---|
Minun mielestä virran sammuttaa voi vaikka heti (herrojen ohjeet) Tuo roudaus on täysin eri juttu lämpötilan kannalta. Sopivasti selvinpäin tai sitten ei... |
duc 06.09.2009 23:13:43 | |
---|
Viking: Minun mielestä virran sammuttaa voi vaikka heti (herrojen ohjeet) Tuo roudaus on täysin eri juttu lämpötilan kannalta. Muuten kyllä, mutta jos kajarin paukahtamisen voi sillä estää niin mielellään sen tekee :) |
Ei ymmärrä... tarkoitin lähinnä sitä että standby ja on/off-kytkimen sammutusajoilla ei liene merkitystä Sopivasti selvinpäin tai sitten ei... |
duc 06.09.2009 23:29:15 | |
---|
Viking: Ei ymmärrä... tarkoitin lähinnä sitä että standby ja on/off-kytkimen sammutusajoilla ei liene merkitystä Tän vahvistimen kanssa on. |
bfoc 07.09.2009 11:59:15 (muokattu 07.09.2009 12:04:45) | |
---|
Viking: Minun mielestä virran sammuttaa voi vaikka heti (herrojen ohjeet) Tuo roudaus on täysin eri juttu lämpötilan kannalta. Täähän se oli jo järkevin kommentti sen jälkeen kun manuaalista jo lainasin miten homma toimii. Suositushan tuo odottelu on manuaalissa mutta putkien käyttöikä tuota noudattamalla voipi pidetä kummasti. Mun mielestä kannattaa sammuttaa vahvistin kaatamalla niistä ilmanvaihtorööreistä sisään gallona mustikkasoppaa... sutiojrikellA |
Numb 07.09.2009 12:06:28 | |
---|
bfoc: Mun mielestä kannattaa sammuttaa vahvistin kaatamalla niistä ilmanvaihtorööreistä sisään gallona mustikkasoppaa... Itse käytän pienempää soppamäärää, sillä vahvistin jaksaa lämmittää gallonaa vain hieman. Pienempi määrä lämpenee mukavammin juotavaksi, ja sammuu vahvistin silläkin. Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri. |
bfoc 07.09.2009 12:11:29 | |
---|
Numb: Itse käytän pienempää soppamäärää, sillä vahvistin jaksaa lämmittää gallonaa vain hieman. Pienempi määrä lämpenee mukavammin juotavaksi, ja sammuu vahvistin silläkin. Ihan vaan sen kunniaks vastaan kun vkl jäi rölöömättä juopotin takia. Kesällä gallona on hyvä kun tarvii massu viilennyssä. Pakkaskeleillä toki pienempi määrä niinlämmittää eikä tuu pissihätä kun kesättalvet hiitää järvenjäätä pitkin reenikseltä tosta autotallista kotiin... sutiojrikellA |
ravensoul 07.09.2009 15:51:23 | |
---|
bfoc: Suositushan tuo odottelu on manuaalissa mutta putkien käyttöikä tuota noudattamalla voipi pidetä kummasti. Tästä on kyllä ollu sellaista tietoa, että putkelle on yks ja hailee sammutetaanko virta suoraan vai standbyn kautta. Sinällään loogista koska mitä hyötyä warm-upista olis kuumalle putkelle. Ja roudausvalmiuteenhan tuo standbyn kautta "jäähdyttely" ei auta. Konkat sen sijaan tyhjenevät, kun standbyta ei käytetä välissä. Sitä en tiedä onko siitäkään konkreettista hyötyä mutta eipähän jää turhia varauksia sisään. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
bfoc 08.09.2009 01:21:52 | |
---|
ravensoul: Tästä on kyllä ollu sellaista tietoa, että putkelle on yks ja hailee sammutetaanko virta suoraan vai standbyn kautta. Sinällään loogista koska mitä hyötyä warm-upista olis kuumalle putkelle. Ja roudausvalmiuteenhan tuo standbyn kautta "jäähdyttely" ei auta. Konkat sen sijaan tyhjenevät, kun standbyta ei käytetä välissä. Sitä en tiedä onko siitäkään konkreettista hyötyä mutta eipähän jää turhia varauksia sisään. read-the-fuc*ing-manual kummä sen jo linkitinkin tonne. Mä en tajua mistä te haalitte tota sisäppiritietoa joka on jotain ihan muuta kun valmistajan masukoissa seisoo. Hesus sntän. Ei kai ne ny huvikseen suosittele tota venailua, vai meinaatko että Burgerin sedät on keksinu kieron odottelujuonen jolla suistetaan Suomen talous lamaan kun kaikki venailee putkien viilenemistä. sutiojrikellA |
Numb 08.09.2009 08:04:13 | |
---|
bfoc: Mä en tajua mistä te haalitte tota sisäppiritietoa joka on jotain ihan muuta kun valmistajan masukoissa seisoo. Kiinnostaa _miksi_ siinä manuskassa noin sanotaan. Kun minunkin käsitykseni on, että sammuttaessa stand by:llä seisottaminen on yleensä vähintäänkin turhaa, juurikin niistä syista jotka jo mainittiin. Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri. |
duc 08.09.2009 08:08:59 (muokattu 08.09.2009 08:25:03) | |
---|
Numb: Kiinnostaa _miksi_ siinä manuskassa noin sanotaan. Kun minunkin käsitykseni on, että sammuttaessa stand by:llä seisottaminen on yleensä vähintäänkin turhaa, juurikin niistä syista jotka jo mainittiin. Kuinka helvetin monta kertaa se pitää sanoa? edit: ei sillä, tais kestää vaan vähän yli kymmenen sekuntia että että varaukset tasoittuvat, tai mitä siellä sitten tapahtuukaan, ja virran voi napsaista pois, |
Lennu 08.09.2009 08:22:14 | |
---|
Töpseli seinään, töpseli pois. Ei hierota. "omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" |