Aihe: Bassolinjaskaba 30 - äänestys
1 2 3 4 5 6
J.Hollström
04.09.2009 21:07:15 (muokattu 05.09.2009 08:32:50)
omarklah
04.09.2009 21:54:49

Hmmm...
Mie kuuntelin näitä sillä korvalla, miten linja istuu biisiin ja biisin luonteeseen.
En niinkään teknisen osaamisen ja linjan monimuotoisuuden kannalta.
Tässä huomioita.

1) omarklah - Näkemykseni tuntui olevan jonkun verran erilainen kuin muilla. Ei väliä.
2) poppamies - Etsii, etsii, soisi löytävänsä. Loppua kohti paranee huimasti.
3) projekti - Basso vähän turhan pinnassa, ei saa oikein sovitettua kuuntelussa taustaan. Hakee paikoitellen myös tämä.
4) öl_m - Toimii rytmisesti hyvin - muutaman äänen olisin itse valinnut toisin.
5) Thefish - Soundi ja rytmitys erinomainen. Basso vie kuitenkin päähuomion kitarasoolosta - ei hyvä minusta.
6) Johannes_t - Toimivaa soittoa. Ehkä hiukan yksitoikkoinen. Paranee loppua kohti.
7) Seppo Hovi - Erittäin toimiva esitys tämäkin. Mutta tässäkin basso vie päähuomion kitarasoolosta.
8) juki68 - Soitto toimii. Rytminen painotus ei oikein ole mun makuuni.
9) WanhaWetäjä - Lopun pienestä kompastelusta huolimatta tämä linja istuu paikalleen hyvin.
10) arilö - Linjan rytmitys ei alussa toimi, mutta paranee loppua kohti.
11) 2541 - Tämä groovaa heti alusta ja toimii loppuun saakka.
12) hollstro - Hyvin soitettu ja rytmisestikin toimiva. Hieman enemmän vaihtelua olisin kaivannut.
13) sirdickyj - Alussa en saa kiinni rytmityksestä - lopussa homma selkiää. Muuten toimivaa soittoa kyllä.
14) rattledad - Tämä rytmitys ei toimi mun rytmitajuni kanssa synkassa. Mutta tarkasti soitettu samalla kaavalla loppuun asti.

Pisteiden muodossa:
2p WW
2p 2541

1p öl_m
1p Thefish
1p Johannes_t
1p Seppo Hovi
1p hollstro
Ekstiätuanoikato...
sirdickyj
05.09.2009 07:57:31 (muokattu 06.09.2009 10:53:22)
Tästähän ei ole itsellä hajuakaan, että miten pitäis vetää, joten arvostelukin on hankalaa. Mulla on oma, kaiketi melko erikoinen, käsitykseni, että miten tää keinuu, muilla kai eri idea siitä. Mutta

Omar; soundi ei läpitunkeva, ja mun mielestä tää voi hyvin pyöriä näin, tollee pitkillä äänillä ja tollee. Toimiva, tyylinmukaisuudesta en tiedä. Selkeämpikin olis voinu olla, mut idea tossa on.

Poppis; alkaa hiukan eksoottisessa kohdassa tuo soitanta, ja sitten tuo väärinpäin oleva vaikutelma jatkuu koko biisin läpi. Soitto itsessään ei huonoa.

Sneaky Snake; puuttui kokonaan? hakemaasi kappaletta ei löydy palvelimelta?

Projekti; melko eksoottista toimintaa, yksinkertaisempi ja selkeämpi lähestymistapa olis voinu olla varteenotettava vaihtoehto, jos ei finesset ihan tarkasti ole puikoissa.

ÖlM; taitava soittoa, mutta mä en tosiaan nyt hiffaa jotain, mä en saa tästä mistään kiinni. Mihin te oikein tarraatte näissä? Siis ei vittuiluna, mutta mistä te keksitte nää jutut?

Fisu; taitavasti vetää Fisu, vähän niinku tietäis, mitä tekee. Tostakaan en liikaa hiffaa, että näinkö tää pitäis mennä, mutta tää soitto tekee tästä solloilusta jotain kokonaista, ja se on tässä se pointti. Nauhatonko tää oli? Hyvin naukuu. +

Jou Hannes; samat sanat kuin homo-Fisullekin, kyllä. +

Sepi Hovi; tekee selväksi heti alussa oman käsityksensä siitä, kuinka tää rytmitetään, ja oli sit oikein tai väärinpäin, niin hyvin pelaa. Tuttuun tyylin on runsasta, ja paksulla soundilla. Mut mikän, syyntakeettomuuspisteet taas, hyvän meiningin lisäks. Hyvin veti Sepi. +

Juki mä kuulen tän ihan päinvastoin, mutta hyvin Juki vetää. Mistä lie ottanu kiinni. Ei voi valittaa.

Wanha Wetäjä; miellyttävä soundi, ja hyvin soitettu. En mä enää kuule, että mikä tähän nyt sit sopii ja mikä ei, mutta tämäkään ei tee tästä taustasta eheää, vaan on soittelua (hyvässä mielessä) toisen sooloilun alle.

Arilö; kivaa aksentointia, taitavaa soittoa, en tiedä, kuinka tarkoituksenmukaista, mutta hyvin vedetty. Hyvästä soitosta +.

2541; jostain syystä, tässä ja nyt, mun on hiukan hankala erottaa, mitä basso soittaa, mutta tässä tuntuis toi rytmi olevan lähinnä sitä, mitä ite ajettelen (antx Pecca, jos vertaan paskaan tätä), ja ominaiseen tyyliin selkeä idea. Ei kuuhun, ei rotkoon. + jos ei lopu kesken.

Pilu-Marku; hyvin soitettu, mun mielestä ei vaan näinpäin, mutta selkeä idea tässäkin. Soundi toimii ja murisee. Musariko?

SDJ; must tää menee näin. Bassolla tämmöiseen kuuluis varmaan soittaa ihan jotain muuta, ja totuuden nimessä kukaan ei ole soittanu käsittääkseni semmosta tähän. Kaikki on suomiversioita aiheesta. Hyviä sinänsä, ei siinä.

Rattledad; mä en hiffaa mihin tässä yritetään osua, mutta se johtunee siitä, etten näemmä ymmärrä rytmiikasta mitn. Tämä ei mun korvaan eheytä tätä sekoilutaustaa mitenkään. Siis MUN korvaan.

Pisteet myöh.

EDIT;

niin pisteet siis;

1/perse

Fisu
Johannes
Arilö
Sepi Hovi
2541

Kai tuolta ois voinu 2p jakaa joillekin, mutta nyt lama-aikana noille yhdet, kun en koko linjaa itekään hiffannu.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
poppamies
05.09.2009 11:23:26 (muokattu 06.09.2009 16:11:30)

Omarklah : Heti ekassa vedossa hyvä lähestymistapa tämäntyyppiseen musaan. Tässä kuuluu melkein kaikki nuotit olla off beat eli synkoopeja. Se on tämän musan perusta. Tässä siihen onkin hyvä pyrkimys.

Sneaky Snake : Tämäkin akas hyvä veto. Hyvällä soundilla. Ei moittittavaa. Ei oo yölliset kuuntelut mennyt hukkaan.

+Projekti: Sähkökontrahan on täsmälleen oikea soitin tähän musaan. Siitä piste.

ÖL.m : Hyvin soitettu teknisesti mutta turhan vilkas linja tämäntyyliseen musaan. Musta idea on siinä että kun muilla on kiire miin basistin tehtävä tässä on pitää homma rauhallisena ja soljuvana.

+The Fish . Hyvä ja rouhee soundi. Minä tykkäsin tästä tyylillisestikin. Hyvin käytetty koko kitaraa.

Johannes-t: Hyvin soitettu tämäkin mutta ei istu tyylillisesti. Piti oikein kuunnella useampaan kertaan että tajuaisi mikä siinä ei miellytä. Ehkä tuo liiallinen melodisuus bassolinjassa ei oikein kuulu tähän tyyliin. Lähestymistapa pitää olla vähän enemmän down to earth. Too many notes ehkä.

++Seppo Hovi : Aivan huippua! Tässä on sitä jotain. Vaikea sanoa mutta henki on oikea. Yksinkertaisesti siraan hyvä vain.

Jukki : Ei istu tämäkään tyylillisesti. Liikaa staccatoa. Riittää kun kitara repii. Basso joutaa olla soljuvampi ja ennenkaikkea niin kuin sanottu off beat ja synkoopeja täynnä.

+Rattledad : Offbeatit on kyllä mukana mutta kuitenkin liian suoraviivainen ja yksitoikkoinen ollakseen tyylinmukainen

Wanha Wetäjä: Ok linja mutta ei oikein tyylinmukainen tämäkään. Vähän liikaa tavaraa tässäkin, tai ei ainakaan täsmälleen oikeissa paikoissa.

Arilö : Ei istu oikein rytmillisesti eikä tyylillisesti. Voihan jokainen toki peukuttaa ja soittaa miten haluaa mutta ainakin minä kiinitän enemmän huomiota tyylitajuun kuin johonkin tekniikkaan.

+2541 : Teknisesti hyvuin soitettu ja sopivalla soundilla mutta...vähän liian hätäisen kuuloinen veto. Kaipaan sellaista ei niin hyökkäävää, laid back off beat, you name it fiiliksellä soitettu. Ei huono mutta ei voittajakaan minun mielestä ja minähän päätän asiasta onalta osaltani.

Hollstro : Tavallaan hyvä mutta ei sittenkään riittävän vaihteleva. Hyvä likki mutta ei olisi saanut jauhaa liki samaa läpi koko kappalen. Jotain vaitelua niin olisi toiminut vielä paremmin.

+Sirdickyj : Sorry! Tämä jai jostain syysta pois vaikka on aivan parhaimmistoa. Tässä on juuri sitä laid back. off beat, synkooppijuttua mikä juuri tekee son musasta son musaa. Tässä on time ja painotus täsmälleen eikä melkein oikeaan paikkaan.

Sanoisinkin kaikille teille joka laskette ykkösiä ja kakkosia.koko ajan. Kuunnelkaa kuubalaia juttuja niin ymmärrätte että siinä basso soitetaan meidän eurooppalaisen mielestä "väärään" paikkaan, eli juurikin sinne väliin.

Tässä muutam tyypillinen esimerkki..
http://www.youtube.com/watch?v=y_Z9b00bPu8
http://www.youtube.com/watch?v=_p6eI_P1IfE

Jopa jaappanilaiset soittajat tajuaa...
G strings are for strippers!
sirdickyj
05.09.2009 12:24:20
poppamies: Omarklah : Heti ekassa vedossa hyvä lähestymistapa tämäntyyppiseen musaan. Tässä kuuluu melkein kaikki nuotit olla off beat eli synkoopeja. Se on tämän musan perusta. Tässä siihen onkin hyvä pyrkimys.

Sneaky Snake : Tämäkin akas hyvä veto. Hyvällä soundilla. Ei moittittavaa. Ei oo yölliset kuuntelut mennyt hukkaan.

+Projekti: Sähkökontrahan on täsmälleen oikea soitin tähän musaan. Siitä piste.

ÖL.m : Hyvin soitettu teknisesti mutta turhan vilkas linja tämäntyyliseen musaan. Musta idea on siinä että kun muilla on kiire miin basistin tehtävä tässä on pitää homma rauhallisena ja soljuvana.

+The Fish . Hyvä ja rouhee soundi. Minä tykkäsin tästä tyylillisestikin. Hyvin käytetty koko kitaraa.

Johannes-t: Hyvin soitettu tämäkin mutta ei istu tyylillisesti. Piti oikein kuunnella useampaan kertaan että tajuaisi mikä siinä ei miellytä. Ehkä tuo liiallinen melodisuus bassolinjassa ei oikein kuulu tähän tyyliin. Lähestymistapa pitää olla vähän enemmän down to earth. Too many notes ehkä.

+++Seppo Hovi : Aivan huippua! Tässä on sitä jotain. Vaikea sanoa mutta henki on oikea. Yksinkertaisesti siraan hyvä vain.

Jukki : Ei istu tämäkään tyylillisesti. Liikaa staccatoa. Riittää kun kitara repii. Basso joutaa olla soljuvampi ja ennenkaikkea niin kuin sanottu off beat ja synkoopeja täynnä.

Rattledad : Offbeatit on kyllä mukana mutta kuitenkin liian suoraviivainen ja yksitoikkoinen ollakseen tyylinmukainen

Wanha Wetäjä: Ok linja mutta ei oikein tyylinmukainen tämäkään. Vähän liikaa tavaraa tässäkin, tai ei ainakaan täsmälleen oikeissa paikoissa.

Arilö : Ei istu oikein rytmillisesti eikä tyylillisesti. Voihan jokainen toki peukuttaa ja soittaa miten haluaa mutta ainakin minä kiinitän enemmän huomiota tyylitajuun kuin johonkin tekniikkaan.

2541 : Teknisesti hyvuin soitettu ja sopivalla soundilla mutta...vähän liian hätäisen kuuloinen veto. Kaipaan sellaista ei niin hyökkäävää, laid back off beat, you name it fiiliksellä soitettu. Ei huono mutta ei voittajakaan minun mielestä ja minähän päätän asiasta onalta osaltani.

Hollstro : Tavallaan hyvä mutta ei sittenkään riittävän vaihteleva. Hyvä likki mutta ei olisi saanut jauhaa liki samaa läpi koko kappalen. Jotain vaitelua niin olisi toiminut vielä paremmin.

P.S. Tämä arviointi on ekan vedon perusteella tehty.

mä en näköjään, muutamien muiden ohella, ollut tässä mukana.

kuuntelin muuten ton omani tossa, ja en edelleenkään hiffaa, että kun kaikki muut soittaa tota samaa juttua ku mä, siis kitarasooloilija jne. niin toi on silti vissiin vastoin tahtia?

pitääkö tommonen asia tietää, vai mistä tosta vois päätellä, miten toimia?
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
öl m
05.09.2009 14:02:11
1) omarklah: Kelpo linja tämä. Ei kaikkein levollisin, mutta mikäpä minä olen sitä sanomaan... Mukavasti melodisuutta kehissä.

2) poppamies: Tässäkin on oma ykkönen kehissä. Periaatteessa aika hauskankin kuuloista progea. Progeilusta pojo.

3) projekti: Hieman outo meininki. Rytmisesti ei kovin kohillaan aina. Äänet hieman paremmin. Soitinvalinta tähän on kyllä aika nappi.

4) öl_m: Liian vilkasta hässäkkää, mutta tällä mentiin.

5) Thefish: Pidin kyllä. Soitto toimii rytmisesti ja linjassa on paljon hyviä "nuolaisuja".

6) Johannes_t: Tähän on bassolla hienosti rakennettu "pelkästä skabaraidasta" milteipä täyspainoinen biisi. Toimii ja tykkäsin.

7) Seppo Hovi: Suht' paljon kuuloisesti kamaa tässä, mutta hyvin soitettu kaikinpuolin.

8) juki68: Hyvin vedetään tässäkin. Hieman vaihtobassofiilis tuli kuviosta, ei ehkä paras vaihtoehto tähän musatyyliin.

9) WanhaWetäjä: Aika jukimainen linja tämäkin. Lievästi varioidummalla tatsilla. Ei huono.

10) arilö: Ihan ookoosti lähti, mutta minuun tuo släppi ei nyt purrut. (Harvoin puree kyllä muutenkaan.)

11) 2541: Jotenkin hauskasti pyörii tämä linja. Luo sopivasti levottomuutta tuonne taustalle. Tykkäsin.

12) hollstro: Yllättävän kuuloinen linja hollstroksi. Siis soundillisesti ja soitannollisesti. Ihan toimiva kyllä.

13) sirdickyj: Hauskahan tämä on kuunnella, vaikkakin lievästi skitso fiilis puskee väkisinkin, kun itse kuulee iskut lehmänkellon mukaan ja linjan soittaja eri paikassa. Skitsofiiliksestä pojo.

14) rattledad: Tässä on tumbaon makua. Silti rytmisesti melko outo.

15) sneaky snake: Hyvä idea nuo kadenssit tuolla välissä. Rytmittävät sopivasti muuten melko putkimaista taustaa.

omarklah +
poppamies +
Thefish +
Johannes_t ++
Seppo Hovi +
2541 ++
sirdickyj +
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
öl m
05.09.2009 14:06:57
sirdickyj: ÖlM; taitava soittoa, mutta mä en tosiaan nyt hiffaa jotain, mä en saa tästä mistään kiinni. Mihin te oikein tarraatte näissä? Siis ei vittuiluna, mutta mistä te keksitte nää jutut?

Tarrasin kiinni ihan tuohon ensimmäiseen basarin iskuun, joka on mulle ykkösellä. Sitten puottelin menemään ihan fiiliksellä. En tiedä mistä juttuni keksin, jostain sitä paskaa vaan tippuu.
sirdickyj
05.09.2009 14:10:38
öl m: Tarrasin kiinni ihan tuohon ensimmäiseen basarin iskuun, joka on mulle ykkösellä. Sitten puottelin menemään ihan fiiliksellä. En tiedä mistä juttuni keksin, jostain sitä paskaa vaan tippuu.

mitä vittua? siinä se mun ykkönenkin on.

mikä tää lehmänkello-juttu on? noi muut soittajatkahn ei selkeesti pidä sitä minään ohjenuorana, jos kuuntelee esim. kitaristia.

mistä sä ( ja muutkin) olette hiffanneet, että siihen pitäis tähdätä? eihän se sillee mikään luonnollinen paikka ole, must.
öl m
05.09.2009 14:15:34
sirdickyj: mitä vittua? siinä se mun ykkönenkin on.

mikä tää lehmänkello-juttu on? noi muut soittajatkahn ei selkeesti pidä sitä minään ohjenuorana, jos kuuntelee esim. kitaristia.

mistä sä ( ja muutkin) olette hiffanneet, että siihen pitäis tähdätä? eihän se sillee mikään luonnollinen paikka ole, must.

No, eka basarin isku ja eka lehmänkellon iskuhan tulevat yhtaikaa, jonka jälkeen kello jatkaa iskujen hakkaamista siinä missä basari ja virveli lähtevät tuohon synkooppihässäkkään. Mulle tuo tuntuu ihan luonnolliselta kyllä.
arilö
05.09.2009 15:47:31
Pikaisen kuuntelun perusteella:

Omarklah:
Tässä pitkät äänet toimivat paremmin, mukava pehmeä soundinen basso, lopussa toimi hyvin
Poppamies:
Hapuilevahko versio, mutta loppua kohti paranee
Projekti:
Massiivinen sub-basso josta en oikein kuulokkeillani saanut selvää
öl-m
alusta en saanut otetta mutta sen jälkeen tuli mukavia melodisia välipaloja ja muutenkin mehevää soittoa+
The Fish
hienosti pyöritelty+
Johannes T
Runsas linja, pysyi kuitenkin hyvin kasassa
Seppo Hovi
Dominoiva sumumainen basso, näppärät sormet, hyvää soittoa, hyvä loppu+
Juki68
Reipas lähtö+, hyvä kuvio, ehkä lisävaihtelu olisi ollut poikaa
Wanha Wetäjä
Hyvä rytminen imu, varmaa soittoa+
2541
Pyöreää linjaa pyörivällä soundilla. Jotenkin eriparia - odotin koko ajan että tausta saa basson kiinni
hollstro
Hyvin soitettu mutta pikkuisen hätäisen kuuloista
Sirdickyj
Hyvin kasassa taustan kanssa rytmisesti, lisävaihtelu olisi poikaa, murea soundi
Rattledad
Alkaa hienosti mutta karkaa sen jälkeen käsistä rytmillisesti
Sneaky Snake
hätäinen alussa mutta sitten lepää paremmin, hyvä linja +

Pisteet:
Wanha Wetäjä - 3p
öl-m - 2p
The Fish - 2p
Seppo Hovi - 2p

lukaisin edelliset arvostelut/viestit ja lisään tähän, että olen Sirdickyj :n kanssa ilmeisesti samoilla rytmillisillä vesillä. Kuunnellessa arvosteltavia vetoja tuntui koko ajan kuin kaikki olisivat olleet pykälän pielessä. Pitänee kuunnella uudestaan toi pohja ja etsiä lehmänkellorytmi sieltä
sirdickyj
05.09.2009 16:24:52
lukaisin edelliset arvostelut/viestit ja lisään tähän, että olen Sirdickyj :n kanssa ilmeisesti samoilla rytmillisillä vesillä. Kuunnellessa arvosteltavia vetoja tuntui koko ajan kuin kaikki olisivat olleet pykälän pielessä. Pitänee kuunnella uudestaan toi pohja ja etsiä lehmänkellorytmi sieltä

miksi se sieltä pitäis etsiä? eihän tossa taustassa kukaan muukaan sen mukaan soita. sen lehmänkellon seuraaminen perustuu must johonkin ennalta opittuun tietoon, mutta jos kuuntelee esim. mitä mä olen soittanut, niin kyllä se vaan natsaa ton kitaristin soiton kanssa, ja aina se jossain välissä ottaa ton rumpalin kanssa yhteen, yleensä rundin alussa.

Mutta siis, mä en tod.ymmärrä tästä mitn, ja must vaan nastaa, että tää ei olekaan itsestään selvää. Sen kummempaa puolustautumisen tarvetta mulla ei ole oman linjani suhteen, se on hyvin soitettu ja hyvällä soundilla, tonaalisesti suppea ja rytmiikaltaan päin vittua selkeesti, jos säännöt on jotkut muut.

Evoluution kulussa sillä on yhtä vähän merkitystä kuin Kuopion Clapton-kisan komanneks tulleen aviokriisillä.
öl m
05.09.2009 16:36:43
sirdickyj: (...) ja rytmiikaltaan päin vittua selkeesti, jos säännöt on jotkut muut.

Mitkä säännöt? En minä ainakaan mitään sääntöjä näissä skaboissa noudata. Sulla on tuo linja oikein hyvin rytmisesti (ja taimin puolesta) kohillaan. Kuulen sen vaan väkisinkin menevän sen yhden 16-osan jäljessä. Mikä kuullostaa erilaiselta, mutta hauskalta omaan korvaani.
poppamies
05.09.2009 17:40:05

Sirdickyn tuomiokin kirjattu...
J.Hollström
05.09.2009 17:56:53
Oispa kiva saada toi pelkkä rumpuraita ja katsoa miten toi rytmitys on.
poppamies
05.09.2009 18:29:51

Kuuntelin pätkän kaikista (nykyisistä) vedoista peräkanaa.
Tässä minun mielestä ehdoton paremmussjärjestys mitä tulee tuon painotetun äänen soittamiseen oikaan paikkaan kuubalaisittai...

Rytmikisan voittaja on...........

Sirdickyj

toinen
2541

kolmas palkinto menee
Rattledadille

ja neljäs
Seppo Hoville

siis nämä on ainoat minun mielestä missä osuu...
sirdickyj
05.09.2009 19:48:15

Sanoisinkin kaikille teille joka laskette ykkösiä ja kakkosia.koko ajan. Kuunnelkaa kuubalaia juttuja niin ymmärrätte että siinä basso soitetaan meidän eurooppalaisen mielestä "väärään" paikkaan, eli juurikin sinne väliin.

Tässä muutam tyypillinen esimerkki..
http://www.youtube.com/watch?v=y_Z9b00bPu8
http://www.youtube.com/watch?v=_p6eI_P1IfE

Jopa jaappanilaiset soittajat tajuaa...

no tossa jälkimmäisessähän on ihan loogisessa paikassa toi kierron eka ääni, eli MUN MIELESTÄ ihan normi paikassa, ei toi ny mitenkään ees poikkea mistään. Toihan tekee eheän tosta jutusta. Ihan länsimaista hommaa, mun mielestä. Ja mulla on toi oma ykköseni just_ekä_melkein samassa kohtaa, siis ekan kierron C aina. Muuhan voi seikkailla periaatteessa siellä täällä, mut hyvä ottaa aina jossain vaiheessa kiinni.
J.Hollström
05.09.2009 22:06:45
poppamies: siis nämä on ainoat minun mielestä missä osuu...

Mites tuo sun omas?
J.Hollström
05.09.2009 22:07:40
sirdickyj: mutta tekeehän tota rytmiä muutkin? must kun soitetaan bassoa tommoseen, niin vois kuunnella, et missä kohtaa muut menee.

Ahaa. Aina ennen halusit rytmiraitaa erikseen.
poppamies
05.09.2009 22:09:43

juki68: Mites tuo sun omas?

Ei oikein osunu niinkuin edellämainituilla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)