Aihe: Ikuisuus propleema halvat ja hyvät langattomat mikit
1 2
a-runo
29.08.2009 14:34:32

kyselisin että mikkä olis hyviä ja halapoja lagattomnia? Onko esim aston http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1114 mistään kotoisin
stnprkl
29.08.2009 14:48:03
a-runo: kyselisin että mikkä olis hyviä ja halapoja lagattomnia? Onko esim aston http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1114 mistään kotoisin

Halvin, mikä on oikeasti hyvä on mun mielestä Senkun 300-sarja. Pyörii kait kuuden sadan euron hujakoilla per kanava.
Viltsu audiokantaja
Kallekorvola
29.08.2009 15:19:01
joo, kyllä mäkin unohtaisin noi senkun 300-sarjaa halvemmat (paitsi käytetyissä saattaa tulla joskus jotain vastaan).

köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa (eli huonoa). menee rahat hukkaan tyystin.
aimotuska
30.08.2009 11:04:33
Shuren PGX:t on toimineet varsin nätisti meillä. Niinkö tommoset, mutta meillä lähettimet on headsettejä: http://www.thomann.de/fi/shure_pgx24esm58_r1.htm

Parin korttelin päässä on AKG:n halpissetti (muistaakseni tää: http://www.thomann.de/fi/akg_wms40_pro_voc_set_single_eu63b.htm) ja soundi on minusta aika tunkkaista tavaraa.
jorma666
30.08.2009 16:34:44
Kuten aina: riippuu käyttötarkoituksesta.

Jos vedät esim jotain bingoiltaa kavereille, mikä tahansa halpa ritsa josta kuuluu ääni ja saa selvää, on hyvä.

Kaikki tätä käyttöä vaativampi, oli sitten kyse karaokesta tai bändin klubikeikasta, vaatii jo ihan eri hintaisia välineitä.

Yhdyn edellisiin Senkun 300-sarjasta. Hinta kohtaa laadun. Sitten riippuu taas kuinka pitkälle halutaan homma viedä. Tietyt hommat vaatii tietynlaiset kamat, toisista hommista taas selviää vähemmällä.
we call it music - they call the cops
pitk
30.08.2009 18:10:22 (muokattu 30.08.2009 18:21:19)

AUdio Technican 3000-sarja on varsin jees, taitaa olla snadisti halvempi kuin Senkku.

Pitk.

EDIT: Ja langattomien kanssa pätee vanha totuus varmaan enemmän kuin missään muualla: Jos haluat hyvän ja halvan, joudut hankkimaan molemmat.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
humppahanuristi
31.08.2009 15:06:18 (muokattu 31.08.2009 15:09:02)

hjunnila:

Parin korttelin päässä on AKG:n halpissetti (muistaakseni tää: http://www.thomann.de/fi/akg_wms40_pro_voc_set_single_eu63b.htm) ja soundi on minusta aika tunkkaista tavaraa.

Ei taida AKG:lla olla enää tarjolla sitä mokkulaa, minkä saa tunkea dynaamisen mikin perään kiinni. Sehän ei olisi tunkkainen, jos ei sitten halua tuollaista D880 kapselista mikkiä väkisin tunkea siihen.

EDIT: siis tätä : http://www.akg.com/site/products/po … ,pid,290,nodeid,2,_language,EN.html
Humpasta rautalankaan...
Kallekorvola
31.08.2009 16:33:34
pitk:Jos haluat hyvän ja halvan, joudut hankkimaan molemmat.

aivan helvetin hyvin sanottu. pätee kaikkeen.
markotetri
31.08.2009 17:01:14
humppahanuristi: Ei taida AKG:lla olla enää tarjolla sitä mokkulaa, minkä saa tunkea dynaamisen mikin perään kiinni. Sehän ei olisi tunkkainen, jos ei sitten halua tuollaista D880 kapselista mikkiä väkisin tunkea siihen.

EDIT: siis tätä : http://www.akg.com/site/products/po … ,pid,290,nodeid,2,_language,EN.html

Mun kokemuksien mukaan tuo on edullinen tapa päästä nauttimaan suhinasta, rutinasta ja pätkimisestä. Jos niistä pitää, niin siitä vaan. Todellinen kantomatka on jossain reilu kymmenen metrin tienoolla.
Artificiality is normal to the medium.
humppahanuristi
31.08.2009 18:28:37

markotetri: Mun kokemuksien mukaan tuo on edullinen tapa päästä nauttimaan suhinasta, rutinasta ja pätkimisestä. Jos niistä pitää, niin siitä vaan. Todellinen kantomatka on jossain reilu kymmenen metrin tienoolla.

En tiedä käytännöstä olen kuullut noita vain sellaisissa tilaisuuksissa, jossa käyttäjä on lähes vastaanottimen vieressä.
Ajattelin vaan, että jos on jo kohtuullisen kelvollinen mikki, niin tuolla saattaisi päästä alkuun.

Jotain pieniä blackoutteja kyllä on tainnut ilmetä joskus tuollaisen AKG:n kanssa.
Humpasta rautalankaan...
ragol
31.08.2009 18:51:30

humppahanuristi: En tiedä käytännöstä olen kuullut noita vain sellaisissa tilaisuuksissa, jossa käyttäjä on lähes vastaanottimen vieressä.

Jos käyttäjä seisoo lähes vastaanottimen vieressä, niin miksi ihmeessä sen tarttee olla langaton???

Ja kun muistetaan, että langattomalla mikillä on tarkoitus korvata se 20e maksava piuha, ja jotta päästään edes lähelle äänenlaadussa, niin rahaa tarttee latoa tiskiin nelinumeroinen summa. Muutenkaan en ymmärrä miksi langattomia ollaan tunkemassa joka paikkaan, niistä on vain harmia. -Nimim. radiotekniikan lähes valmis dippainssi :)

Olen minäkin noita WMS40:iä joutunut pariin otteeseen käyttämään, mutta en käytä enää. Onpa tullut myös noita Shuren halpiksia vastaan, varmaan just jotain PGX-sarjaa tms. Kumpikaan ei allekirjoittaneen listalla kuulu toimiviin ammattilaisen/vakavan harrastajan laitteisiin.
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com
Sami_T
31.08.2009 19:13:25

Ei taida AKG:lla olla enää tarjolla sitä mokkulaa, minkä saa tunkea dynaamisen mikin perään kiinni. Sehän ei olisi tunkkainen, jos ei sitten halua tuollaista D880 kapselista mikkiä väkisin tunkea siihen

No ei ihan näinkään.

Olennainen osa langattoman järjestelmän soundia on se että miten se langaton puoli on toteutettu. Se asia ei ole todellakaan niin yksinkertaista että ääni vaan yks kaks hyppää muuttumattomana lähettimestä vastaanottimeen. Vaan sen homman voi toteuttaa aika monella tavalla. Ja yllättäen jos haluaa hyvää niin joutuu (taas) vähän kaivamaan lompakkoa.

Kaikkia halpoja järjestelmiä valmistajasta riippumatta yhdistää se että niillä ei oikein "lähde". Riippumatta siitä mikä mikrofoni niissä on.

Esimerkkinä Shuren valitettavan yleiset PG- ja PGX-sarjan vehkeet SM58-mikillä. Itsekin omistan noita joitakin yksilöitä ja kyllä se vaan aika tuhnuselta kuulostaa. Sitten jos läppäsee vähän rahaa pöytään ja ostaa ULX-systeemin edelleen sillä samalla SM58:lla (ja vaikka vaihtaa kapselit vielä päikseen) niin kas kummaa kun alkaa toimia.
Itse olette lihava.
aimotuska
31.08.2009 20:44:04
No niin, nyt kun ollaan jälleen onnellisesti keulittu se kuuluisa mopo Puuilon markan langattomasta Shuren parhaimpaan tarjolla olevaan malliin, niin lienee taas aika palata takaisin maan pinnalle.

Mää vähän luulen, että kysyjälle tuo PGX-sarjakin alkaa oleen hyvä. Mulle se ainakin on. Lauluun voi käyttää kunnollisia lankamikkejä ja langattomat pistetään sitten taikureille, näyttelijöille, juontajille ja sen semmoisille. 1kpl EUT24 on Beta58-päällä ja 2 PGX:ää sillä ULX:n mukana tulevalla WH20-headsetillä. PG(X)-sarjan vakiomikit on juurikin PG-sarjaa, joka on henkkoht mielipiteenä aika karsean kuuloista tavaraa. EUT on kiinteätaajuuksinen, which sucks. Mutta kaikki toimii silti vallan hyvin yhteen.

Ragolin pointti 20e mikkipuhan korvaamisesta langattomalla on erittäinkin hyvä. Mä oon itse taistellut hyvinkin pitkään langattomia vastaan, koska niitä pyydetään 99% tapauksista vain siksi, että "noku se ois tosi hauskaa". Nyt kun meiltä löytyy ne langattomat, niitä käytetään ehkä kerran-pari vuodessa. Päättävä elin vain sai joskus päähänsä, että langattomia pitää olla, vaikka langallisilla sais ihan täsmälleen samat asiat (ja enemmänkin) aikaan murto-osalla langattomien hinnasta.

No toisaalta, olipahan antaa nytkin viikonloppuna sille varsin hauskalle taikurille headsetti käyttöön. Ois se ollut kieltämättä aika jäykkää menoa ständin nokassa töröttävän konkan kans tuulen puhaltaessa suurimman osan kaverin puheesta minne sattuu.
humppahanuristi
31.08.2009 21:40:22

ragol: Jos käyttäjä seisoo lähes vastaanottimen vieressä, niin miksi ihmeessä sen tarttee olla langaton???

Olen väärä henkilö vastaamaan tuohon kysymykseen, minä vain soitan...

Kai se johto vaan on hankala tai jotain.
;)
Humpasta rautalankaan...
Sami_T
31.08.2009 22:44:05

Mää vähän luulen, että kysyjälle tuo PGX-sarjakin alkaa oleen hyvä

Kyllä se on ihan oikeesti paska vehje. Soundista ei oo mitään positiivista sanottavaa. Ainoot hyvät puolet on se että se on suht kestävä ja siihen saa sen SM58:n mikä joillekin ihmisille tuntuu olevan maailman ainoa mikrofoni.

Samalla rahalla saa varmaan jotain jo ihan käyttökelpoistakin. Shurella ei oo oikein "osunu" ton PGX:n kanssa. Omat ainakin lähtee vaihtoon heti kun ostaja löytyy.
Itse olette lihava.
Sami_T
31.08.2009 23:00:43

Luin ton ekan postauksen uudelleen.

Kyllähän tää nyt meni mun puolesta ihan hakoteille tää juttu. Jotenkin ei aina ihan sisäistä sitä että jengiä/tarpeita/budjetteja on moneen lähtöön.

Alkuperäiselle kysyjälle, jätä se Puuilon Aston-merkkinen härpätin hyllyyn ja pistä vähän lisää rahaa ja osta vaikka vähän edullisempikin merkkilaite. Ei taatusti mene rahat hukkaan.
Itse olette lihava.
eetuss
01.09.2009 10:45:59

Omistan itse tuon setin:

http://www.thomann.de/fi/shure_slxsm_58_setr5.htm

Ja saundi on aivan hanurista (en siis tarkoita sitä soitinta). Menee korkeintaan juontomikkinä. En kyllä ymmärrä miksi se on kuin kaivosta. Pitää vissiin tsekata kuin paskanen se on, mutta luulin ostavani hyvän.
Ei se tästä..
NeliX4
04.09.2009 09:40:44 (muokattu 04.09.2009 09:44:32)
Noissa Suhreissa on vissiin aika hyvä kantomatka. Mikä olis hyvä juontomikki, joka olis ?
1. Kestävä
2. Pitkä kantomatka (>40 m)
3. Edullinen

Noit shure SM58 settejä näkyy aika monesti noissa. Shurella taitaa olla sellanen hainevä antennikin, millä saa lisää kantomatkaa.
lurkki
04.09.2009 10:08:48 (muokattu 04.09.2009 12:18:43)
NeliX4: Noissa Suhreissa on vissiin aika hyvä kantomatka. Mikä olis hyvä juontomikki, joka olis ?
1. Kestävä
2. Pitkä kantomatka (>40 m)
3. Edullinen

Noit shure SM58 settejä näkyy aika monesti noissa. Shurella taitaa olla sellanen hainevä antennikin, millä saa lisää kantomatkaa.

Ihan hyvä huomio - kantomatkaa on helpompi kasvattaa vastaanottopäässä!

"Haineväantenni" / "pitsalapio" on logaritmisperiodinen antenni ja niihin on integroitu yleensä myös vahvistin. Vahvistimen tehtävä on kumota kaapelivaimennus. Nämä vaativat vastaanottimen joissa on jännitesyöttö.

btw. Langattomien vastaanottoon saa käyttökelpoisen antennin tv:n uhf-alueelle tarkoitetusta pienestä yagista.

Tarkoitan: http://www.antennikauppa.fi/triax-y … id=2e6e1a39373c23a881f8207082e43959

e. Tuon kyseisen antennin vahvistus on sattumalta korkein juuri yläkanavilla joilla myös uhf-langattomat toimivat.

Noilla saa myös spotattua signaalia sieltä mistä sitä halutaan, suuntaavia kun ovat. Samalla ympärisön sähköhäiriöt laskevat - ellei stagella ole jotain kohinageneraattoria.

Diversiteettivastaanotossa toinen antenni kannattaa asettaa eri polarisaatioon. Laiteräkin perässä vastaaonottoantennit keräävät vain häiriöitä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)