Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seymour Duncan
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Nixzar
01.03.2004 15:56:29 (muokattu 01.03.2004 15:57:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin tiedän että näitä on vatvottu mutta kysynpä nyt kuitenkin.
 
1. Niin nyt oon päättänyt tommosen hommata ja haluaisin vähän käyttäjien kommentteja. (en siis väännä pelkkää mättöö että soveltuu muuhunkin.?).
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-157142.html
 
2. Ja toiseksi tolle pitäis saada single kaveriks josta irtoaa pehmeät cleanit ja leadit. Suositelkaa.!
 
Niin ja mikit tulee tuohon omankuvan kitaraan*
 
*Keep on rocking in the free world*
P2
01.03.2004 15:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tohon sopis jazz tai alnico pro II kaulaan hyvin. Tosin joku vähän ruudikkaampikin vois mennä, esim distortion.
 
Metalkallo
12.07.2016 08:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncanilta tullut tai tulee ulos tuommoiset Saturday Night Special mikit joissa on käytetty näköjään alnico 4 magneettia. Ensimmäistä kertaa ainakin itse näen duncanin jossa A4 magneetti.

http://www.seymourduncan.com/pickup/saturday-night-special-set

Demoa: https://www.youtube.com/watch?v=toLsIe5EQqQ
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
heviäijä
12.07.2016 12:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Duncanilta tullut tai tulee ulos tuommoiset Saturday Night Special mikit joissa on käytetty näköjään alnico 4 magneettia. Ensimmäistä kertaa ainakin itse näen duncanin jossa A4 magneetti.

http://www.seymourduncan.com/pickup/saturday-night-special-set

Demoa: https://www.youtube.com/watch?v=toLsIe5EQqQ

 
Katsoin videota noin 30sec, mutta ehti kyllä tuosta soolokohdasta tulla slash mieleen.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
azlag
12.07.2016 15:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän postauksen varsinainen painoarvo lienee noin suunnilleen nolla koska en omista dimebuckereita. Kuitenkin, metsästäessäni DiMarzioille korvaajaa (ainakin tuolloin SD oli ainoa jolta sai passiivimikkejä soapbar:eina), hakusessa oli niin metalliin kuin raskaampaan rokkiin taipuva, tiukka mutta puraiseva tallamikki joka ei kuitenkaan brutaalisuudessaan olisi mitään death metal -osastoa. Joskus on kiva soittaa vaikka humppaa.
 
Loppujen lopuksi taisin tunnin verran hinkata mm seuraavaa videota eestaas karsien vaihtoehtoja: https://www.youtube.com/watch?v=KbRlcdNHYDM (aikaleimat löytyvät kuvauksesta, helpottaa vertailua)
 
Dimebucker karsiutui ensimmäisten kolmen joukossa ja päädyin lopulta perinteiseen Distortioniin. JB oli toisena vaihtoehtona mutta olisin voinut listalta oikeastaan nyt mietittynä poimia melkein minkä tahansa. Full Shred:kin alkoi houkuttamaan. Ja vaikka mitä. Yhtäkkiseltään napeilla kuunneltuna Dimebucker ja Black Winter miellyttävät edelleen itseäni vähiten.
 
First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..."
Metalkallo
05.10.2016 00:59:25 (muokattu 05.10.2016 23:56:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tullut kokeiltua eri magneetteja SH-6b:ssä eli Distortionissa (talla), paras selvästi alnico 5 joka tekeekin tuosta mikistä aikalailla SH-4:n eli JB:n.
 
Tuli kokeiltua myös SH-6n kaulamikkiä tallan paikalla alnico 5 magneetilla ja sinne se jäi tallaan, sen verran hyvä tuossa omassa SG:ssä. Tietty piti kääntää se toisinpäin, eli duncan teksti kohti kaulaa koska ne säädettävät ruuvit mikin päällä on tallamikeissä kohti tallaa. Tuo kaula versio alnico 5:lla on JB sekin, mutta alempi tehoisempi kuin normi talla versio mikä tekee pienen eron, mun mielestä parempaan suuntaan. Tuo SH-6n A5:lla on siis kuin pieni tehoisempi JB. Kaula SH-6 on 13k ja talla 16.6k. Eli jos haluaa pienitehoisemman JB:n, niin tuo SH-6n kaulamikki alnico 5 magneetilla on hyvä.
 
Distortionissahan tosiaan on aika paksu tuo keraaminen magneetti, mutta ihan hyvin sai tuollaisen normi paksuisen magneetin pysymään sisässä kun otti mikin sivuissa olevat mustat muoviset palkit pois. Nuo palkithan siis vain lisäävät korkeutta silloin kun keraaminen magneetti on sisässä.
 
EDIT: Kokeilin vielä talla distortionia tallassa ja huomasin, että talla versiolla on enemmän bassoa ja ehkä hiukan tiukempi soundi. Kaula versiolla soundi on hiukan ohkaisempi ja enemmän vintagempi. Eli SH-6N A5 magneetilla tallan paikalla on kuin hiukan ohkaisempi ja vähempi tehoinen JB.
 
Vähemmän on enemmän
Metalkallo
12.10.2016 16:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, tilasin Seth Lover eli SH-55B mikin, mutta siinä tarralapussa missä lukee mikin tuo merkki (SH ja numeroita) lukeekin SH18B eli whole lotta humbuckeri. :P Tosin kyllä tuo Seth vaikuttaisi olevan kun pohjassa on se tuttu Seth Lover nimi kirjoitus ja sarjanumero. Taitaa olla aika harvinaista että näin?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
heviäijä
12.10.2016 16:54:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Haha, tilasin Seth Lover eli SH-55B mikin, mutta siinä tarralapussa missä lukee mikin tuo merkki (SH ja numeroita) lukeekin SH18B eli whole lotta humbuckeri. :P Tosin kyllä tuo Seth vaikuttaisi olevan kun pohjassa on se tuttu Seth Lover nimi kirjoitus ja sarjanumero. Taitaa olla aika harvinaista että näin?
 
No eiköhän molemmilla lähde aika vintage soundit :P
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Juzpe
12.10.2016 17:31:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: No eiköhän molemmilla lähde aika vintage soundit :P
 
Saattaa riippua pikkasen muustakin osasta kalustoa....
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
heviäijä
12.10.2016 20:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Saattaa riippua pikkasen muustakin osasta kalustoa....
 
Jäsen metalkallolla taitaa olla uusi fender johdannainen rikstone. Veikkaan että ihan käypä peli. Jottei aivan OT:ksi mene, niin toteanpa että olen oppinut viimein tykkäämään SD:n Jazz kaulamikistä.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
iec
12.10.2016 20:22:09 (muokattu 12.10.2016 20:22:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Jäsen metalkallolla taitaa olla uusi fender johdannainen rikstone. Veikkaan että ihan käypä peli. Jottei aivan OT:ksi mene, niin toteanpa että olen oppinut viimein tykkäämään SD:n Jazz kaulamikistä.
 
Mää tykkään myös tuosta SD Jazzista (tosin olen aina tykännyt kun oli sen verran dramaattinen vaihdos aikoinaan Epiphone 2011 LP:n mutaisiin ja tummiin vakiomikkeihin nähden). On sopivan kirkas, jotta cleanit kuulostavat ainakin Fenderin vahvarin kautta hyvältä, mutta ei ole kuitenkaan liian kirkas.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
JaaGeRMaisTeR
12.10.2016 21:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä luotetaan vain ja ainoastaan Sentient/Nazgul settiin. Ne vain on sopivimmat.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Laulava Kylätohtori
12.10.2016 21:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Jäsen metalkallolla taitaa olla uusi fender johdannainen rikstone. Veikkaan että ihan käypä peli. Jottei aivan OT:ksi mene, niin toteanpa että olen oppinut viimein tykkäämään SD:n Jazz kaulamikistä.
 
Piti kokeilla Jazzia essissä, mut en sit jaksanut, koska mikkien vaihto siihen oli pikkusen liian vittumaista puuhaa. Nyt essi on myyty, mutta olisihan tuossa Les Paul. En tosin taida siihenkään jaksaa alkaa mikkejä vaihtamaan.
 
Paitsi, jos Jazz kaulaan, kaulan 57 tallaan ja tallan kuuma 57 (plussako se oli) laatikkoon. Sopiiko kaula 57 edes tallapositioon...?
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Metalkallo
12.10.2016 21:49:51 (muokattu 12.10.2016 21:51:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Piti kokeilla Jazzia essissä, mut en sit jaksanut, koska mikkien vaihto siihen oli pikkusen liian vittumaista puuhaa. Nyt essi on myyty, mutta olisihan tuossa Les Paul. En tosin taida siihenkään jaksaa alkaa mikkejä vaihtamaan.
 
Paitsi, jos Jazz kaulaan, kaulan 57 tallaan ja tallan kuuma 57 (plussako se oli) laatikkoon. Sopiiko kaula 57 edes tallapositioon...?

 
57 kaulan pitäisi sopia myös tallaan, tai ainakin tuosta lukee muistaakseni ihan Gibsoninkin tiedoissa, että kaula että talla paikalle.
 
Jazz on ihan kelpo minunkin mielestä, tosin itse tykkään enempi 59n:stä, ainakin les paulissa.
 
heviäijä: No eiköhän molemmilla lähde aika vintage soundit
 
Juuh, lähtee varmasti, mutta onhan nuo jonkin verran erilaiset mikit kuitenkin ainakin magneettien ja tehon osalta, sekä johdon. Itse olen tykästynyt Sethiin, ihan hyvin irtoaa vähän hevimmätkin jutut, mutta toki kun Seth ei ole vahattu niin voi alkaa kiertää isommissa hevandereissa.
 
Sethi tuo mun mikki selvästi on, kun Seth lukee nimikirjoituksen tavalla pohjassa kuten aiemmissakin Setheissä joita mulla oli aiemmin, ja tuo johtokin on tuollainen vintage hopeinen oliko nyt kahden johtimen johto (maa ja kuuma), ainoastaan tuossa lapussa lukee SH18B. On näemmä joku painannu väärän lapun mikkiin.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Metalkallo
22.10.2016 21:16:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslainen mikki tuo pearly gates oikein on? Rupesi hieman kiinnostamaan kun sitä näemmä on käytetty Angus Youngin SG:kin, et AC/DC soundit lähtee. Onko paljoa eroa esim. 59:n?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Durty
23.10.2016 12:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Minkäslainen mikki tuo pearly gates oikein on? Rupesi hieman kiinnostamaan kun sitä näemmä on käytetty Angus Youngin SG:kin, et AC/DC soundit lähtee. Onko paljoa eroa esim. 59:n?
 
Pearly Gates on kuin APH-2, mutta enemmän diskanttia. 59 on enemmän rok, pistin sellaiset Tokain lentoveehen ja toimivat kuin junan vessa.
 
Metalkallo
23.10.2016 14:49:17 (muokattu 23.10.2016 14:50:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Pearly Gates on kuin APH-2, mutta enemmän diskanttia. 59 on enemmän rok, pistin sellaiset Tokain lentoveehen ja toimivat kuin junan vessa.
 
Ok, kiitti. 59 on kyllä ihan hyvä mutta itse en pidä siitä, että se on aika skuupattu ja ehkä hitusen liian pehmeä soundiltaan, täten luulen että pearly gates on enempi itselle se vaihtoehto jos jompaa kumpaa laittelisin.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
ÄrGee
23.10.2016 15:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Täällä luotetaan vain ja ainoastaan Sentient/Nazgul settiin. Ne vain on sopivimmat.
 
Nazgulissa oli ärsyttävä metallinen klangi ja liikaa trebleä, muuten ihan ok. Sentientissä oli joku sustain vaje koko ajan menossa. Munsta eivät sopineet yhtään lead tyyppiseen soitantaan, ja puhtaatkin olivat kolkon kuuloiset. Riippuu tietysti siitä minkälaiseen keppiin niitä on laittamassa.
 
Duncanilta voisi joskus testata vielä Custom TB-5:sen, sekä siihen sopivan kaulamikin ja Black Winterit. Ja ehkä jotkut versiot Blackoutseista, muut eivät niin kiinnosta ominaisuuksiltaan. Toisaalta jos on kirkkaamman kuuloinen kitara, niin siihen voisi heittää tallaan Pegasuksen tai Invaderin.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
s8na
23.10.2016 15:26:20 (muokattu 23.10.2016 15:27:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black winterit ois kyl kiva testata ihan koska bläkkis, mut ei oo jaksanu kun jazz jb setissä ei oo sinänsä mitään vikaa.
 
santakasa
23.10.2016 18:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SH-8 Invaderit kunniaan!
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «