Aihe: Lommo kitarassa
1 2 3
Super-Jari
01.03.2004 15:42:22
Vandalismi on vähän eri asia kuin se, että ite vähän kolhii sitä sillon tällön...

mutta ei tässä siitä ollutkaan kyse.
"tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist
P2
01.03.2004 15:44:36
mutta ei tässä siitä ollutkaan kyse.

Ai, jos joku heittää yleisöstä halolla, tai rumpali kapulalla. Kyllä se musta on jo vandalismia, en mäkään rumpaleita heittele esim. pedaaleilla tai piuhoilla tjsp.
Mark-Ken
01.03.2004 15:48:03
...tai piuhoilla tjsp.

Kunnon ruoska!
P2
01.03.2004 15:54:49
Hei mut sehän on vaan kitara... mitä v*tun väliä on yhellä lommolla ja mitä väliä sillä on mistä se tulee... jotenkin neitimäistä valittaa jostain pikkusesta lommosta...

Sitä minäkin, mutta ei kenenkään rumpalin tarvi niitä kapuloitaan heitellä, niillä kuuluu soittaa. Oma strato on ihan naarmuilla ja kolhuilla, ei mua se kiinnosta, lähinnä kyse on periaatteesta.
Super-Jari
01.03.2004 15:56:16
Suurinta huonoutta silti edustaa se että on myynnissä suurella hinnalla kitaroita jotka on valmiiksi vanhennettu. Siis mitä helvettiä?
"tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist
P2
01.03.2004 15:57:38
Ja nimenomaan se hinnan lisäys ihmetyttää, voisin mä kolhitun halvemmalla ottaa, mutta en siitä mitää lisää ala kyllä maksamaan. Jokainen nyt osaa kitaraansa teloa ihan itsekin.
Master of reality
01.03.2004 16:05:51
Joo vittu antaa olla. Lopettakaa koko topic.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
ReBeat
01.03.2004 16:27:11 (muokattu 01.03.2004 16:29:55)

Ei ole kyllä mitenkään neitimäistä valittaa lommosta, jos joku toinen on sen tahallaan tehnyt uuteen kalliiseen kitaraan. Ja noihin vertauksiin... eihän naarmukaan uuden auton kyljessä ajettavuuteen vaikuta, mutta jääkö asia sikseen, jos joku vetää tahallaan avaimella sen naarmun sinun autosi maalipintaan? Monesti varsinkin kitaran etupuolella olevat lommot vaikuttavat myyntiarvoon. Tässä tapauksessa sen lommon on tehnyt JOKU TUNTEMATON HYYPIÖ TAHALLAAN, ei omistaja itse. Silloin ei tarvitse sietää mitään eikä alistua mihinkään! En pitäis lainkaan outona, jos kitaran omistaja vaatisi rumpalilta tässä tapauksessa pientä korvausta. Koska seurauksena olis mahdollisesti naureskelua, niin paskaako sen asian kanssa enempää taistella... uhkaa tekijää sitten käräjillä vaan. Syyllisyydestä ei olis epäselvyyttä ja omansa sais kyllä joskus pois, jos kuvitteellisesti vaivautuis asian sinne asti viemään. Miettikää nyt. Uusi kitara jota haluaisi pitää kenties vuosia ja aina kun sen lommon näkee niin muistaa sen idiootin rumpalin joka ei ole edes kaveri. Kyllä muakin sellanen kapulanviskoja vituttais.
Tekemällä ei synny musiikkia.
kirves
01.03.2004 16:32:38
Joo mut mitä väliä on yhdellä lommolla alle viiden sadan euron skebassa....
Master of reality
01.03.2004 16:39:48 (muokattu 01.03.2004 16:42:43)

Haista vittu! Mä en kato kitaroita niiden hinnan perusteella. Siinä kitarassa on kaunis vaahterakuvio, jonka joku kusipää hajottaa.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
P2
01.03.2004 16:41:59

Kyllä mä oisin varmaan vetäny rumpalia turpaan ihan periaatteesta, oli kyse sitten kympin tai kahden kiloeuron kitarasta.
Player
01.03.2004 16:48:29
Ensimmäinen kolhu sattuu aina. Sitten niitä vaan tulee lisää ja lisää.

Totta, mullaki kävi silleen et olin just hankkinu uuden kitaran ja soittelin sillä ja katos vaan, vyön solki oli raapinu kitaran takaosaa. Ekaks se harmitti paljon, mut siihen pitää vaan suhtautuu et; "Shit happens, that's life.".
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
ReBeat
01.03.2004 16:48:47 (muokattu 01.03.2004 17:16:58)

No joo. Ehkä ei jaksais siitä käräjille lähteä. Tärkeää ainakin saada se syyllinen tajuamaan että teki väärin ja että olis koska tahansa mahdollista alkaa vaatimaan hintaa.

edit: Sen takia ei jaksais, koska Suomessa oikeuslaitos toimii vähän miten sattuu... joka yksikössä mielivaltaisesti eri lailla. Asiat kestää X aikaa sen mukaan miten ihmisten lomat sattuu kalentereihin ja lopputulos voi olla asianomistajan vaivannäköön/menetyksiin suhteutettuna naurettava (omakoht. kokemusta). Kannattaisin nopeita "sormi poikki" tuomioita selvissä asioissa.

Ja vielä kerran: Lommoja tulee ja ensimmäinen itsetehty kirpaisee, mutta harmittaa jos sen tekee joku toinen. Itse sen lommon olisi laittanut aina eri kohtaan.
Tekemällä ei synny musiikkia.
perkeles
01.03.2004 17:15:36
suosittelen lyömistä tylpällä esineellä voimakkaasti kasvoihin.
mitäs tilasit!
Jormaz
01.03.2004 17:20:42
Totta, mullaki kävi silleen et olin just hankkinu uuden kitaran ja soittelin sillä ja katos vaan, vyön solki oli raapinu kitaran takaosaa.

Mikäs se sellainen kitara on jossa ei ole "belt buckle wearia"?

"Don't try unless you're in the nude!"
Back to the 80's
trih
01.03.2004 17:30:44
Kyllä itteä ..tutti kun kaveri oli vähän kokeillu miun gibsonia ja sitten oli saanu pikku maalinpoistuman aikaiseksi...
Hän sentään oli pahoillaan ja kyseessä oli vahinko.
Olisi ollut jokseenkin eriasia jos hän olisikin lyönyt sen seinään ja nauranut:"Emmä mitää maksa".
Player
01.03.2004 17:34:36 (muokattu 01.03.2004 17:35:02)
Ton "belt buckle wearinhan pitäis kuuluu jo ns. vakiovarusteisiin.
EDIT:typo
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Kapane
01.03.2004 21:27:35

Tai ns pick wearia. on muuten hillittömät vauhtiviivat siinä e kielen päällä. myös volume ja tone pots wearia löytyy.

ja mitä tohon peavey motzarttiin tulee niin kyllä mulla olis itku tullu jos oisin eka säästäny ja ollu koko kesän töissä ja sit joku kusipää nipauttaa rumpukapulan uuden keppini varteen. totuus kuitenkin on että ei noita voi saatanassakaan välttää.mulla on vähä yli puoli vuotias keppi, jossa on jo yks kolhu. vähä se ärsyttää, mutta eipä juuri haittaa, kun ei ole näkyvällä paikalla eikä haittaa soittamista. ja ainahan sä voit sen lakata uudestaan.
"Floyd Rose is not Axl's geeky older brother"
Joees
01.03.2004 21:38:16
Ei se minua niin paljon harmittaisi jos itse kolauttaisin kitarani johonkin. Jos kitara säilyy kauemminkin ja lommoja on kerääntynyt niin niitä on sitten hauska muistella mistä ne on tullut. Mutta tässä tapauksessa se ei välttämättä ole hauska muistella mistä on tullut kun ei itse ole lommoa aiheuttanut. Veikkaampa että kyllä täällä monia harmittaisi jos olisi uusi kitara ja joku pelle tekisi näkyvän lommon, etekin etupuolelle.

Kertoisin kyllä mitä tuolle tehdä jos tietäisin. Nyt en voi muuta sanoa kuin että vie se jollekin ammattilaiselle näytille ja kysy voiko sille tehdä mitään.
Groooove is in heart!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)