Aihe: Megadeth-Endgame
1
Trendkeel
05.09.2009 16:16:03
Hakkaat fissää (F#) semmoseen vähän nopeempaan tempoon.

Mitä.
THE MIRROVR which Flatters not ~The Blackening~
r0b1n
06.09.2009 11:07:37
Endgamekin oli vissiin vuotanu nettiin tällä viikolla? On se internet outo...
Koska raskaan musiikin soittajista löytyy kiistatta tämän hetken taitavimmat kitaristit. Poikkeuksia toki on, mutta pääsääntöisesti asia on kuitenkin näin. -kruise
Jucciz
06.09.2009 18:29:16 (muokattu 06.09.2009 18:35:39)
"Turha valittaa laiskaks, vaikka oonkin semmonen." Mitäm?

Suurinta laiskuutta on parkua "Mä en jaksa plokkaila, tehkää mulle tabit." Ei susta ikinä tulekaan hyvää plokkaajaa, jos et edes yritä. Yritä edes. Nyt.

Paul McCartney teki aikanaan usean tunnin reissun jonnekin toisella puolella kaupunkia asuvan tyypin luo, jotta oppisi B7-soinnun ja voisi tehdä uusia sävellyksiä. Nykynuoriso ei vaivaudu vähän käyttämään korviaan saadakseen muutaman hikisen riffin ongittua. Missä se intohimo ja sinnikkyys on?
Da Make
06.09.2009 18:42:34
TABit jeesaa jos pitää saada jo tänään #*'ppiä.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
washburn21
06.09.2009 19:14:37
Jucciz: "Turha valittaa laiskaks, vaikka oonkin semmonen." Mitäm?

Suurinta laiskuutta on parkua "Mä en jaksa plokkaila, tehkää mulle tabit." Ei susta ikinä tulekaan hyvää plokkaajaa, jos et edes yritä. Yritä edes. Nyt.

Paul McCartney teki aikanaan usean tunnin reissun jonnekin toisella puolella kaupunkia asuvan tyypin luo, jotta oppisi B7-soinnun ja voisi tehdä uusia sävellyksiä. Nykynuoriso ei vaivaudu vähän käyttämään korviaan saadakseen muutaman hikisen riffin ongittua. Missä se intohimo ja sinnikkyys on?

Kyllähän sitä jotain suht. yksinkertaisia biisejä jaksaa opetella korvakuulolla. Nämä taas ovat niin kaukana yksinkertaisesta ettei ole mitään helppoa. Sitäpaitsi luuletko etten ole yrittänyt?
...
Fintrollx
06.09.2009 19:23:35

Jucciz: "Turha valittaa laiskaks, vaikka oonkin semmonen." Mitäm?

Kyllä sen B7 soinnun oppii helpommin kuin plokaamaan Megadethin biisejä tuosta noin vain, tosin oon kyl samaa mieltä, että kannattaa opetella käyttämään korviaan mutta sen verran teknistä kamaa että ei kovin kauan soittanut sitä saa oikein vaikka kuina sinnikäs olisi.
"You can't kill heavy metal"
Jucciz
06.09.2009 20:17:24
Fintrollx: Kyllä sen B7 soinnun oppii helpommin kuin plokaamaan Megadethin biisejä tuosta noin vain, tosin oon kyl samaa mieltä, että kannattaa opetella käyttämään korviaan mutta sen verran teknistä kamaa että ei kovin kauan soittanut sitä saa oikein vaikka kuina sinnikäs olisi.

Mun mielestä kannattaisi soittaa korkeintaan niin vaikeaa tavaraa kuin mitä pystyy itse plokkaamaan. Näin korvat, sormet ja aivot ovat suurin piirtein samalla viivalla koko ajan - ja yleensä tällä tavalla "tasapainoinen" soittaja kuulostaa kaikista parhaalta.

Tai sitten olen kuullut liian paljon niitä tapauksia, joilla sormet kyllä vilisee tuhatta ja sataa, mutta mikään ei mene aivojen kautta, saati ole alun perin korvilla opittua.

Ei mikään ole mielestäni luontevampi tapa oppia musiikkiin liittyviä asioita kuin kuunteleminen.
overdoze
07.09.2009 20:26:50

Jucciz: Mun mielestä kannattaisi soittaa korkeintaan niin vaikeaa tavaraa kuin mitä pystyy itse plokkaamaan. Näin korvat, sormet ja aivot ovat suurin piirtein samalla viivalla koko ajan - ja yleensä tällä tavalla "tasapainoinen" soittaja kuulostaa kaikista parhaalta.

Tai sitten olen kuullut liian paljon niitä tapauksia, joilla sormet kyllä vilisee tuhatta ja sataa, mutta mikään ei mene aivojen kautta, saati ole alun perin korvilla opittua.

Ei mikään ole mielestäni luontevampi tapa oppia musiikkiin liittyviä asioita kuin kuunteleminen.

Luontevaa kyllä, todellakin. Ja erittäin suotavaa. Ei silti kukaan voi vähätellä, jos joku nyt haluaa opetella biisejä tabulatuureista tai ihan mistä vaan muusta lähteestä. Jos haluaa vetää sitä Megadethia ja sen plokkaaminen ei vaan juuri sillä hetkellä onnistu, niin mitä sitten? Aika hullua sanoa, että "ei kannata soittaa jos et korvalla saa menemään" hyvänen aika sentään. Biisin opettelusta voi silti oppia monia muita asioita, ja se voi jopa osittain auttaa myöhemmin plokkaamaan korvalla paremmin. Tuossa kun oppii samalla ehkä hieman "pohjakuntoa" tietyistä asioista. Paljon populaarimusiikin plokkaamisesta (kitaralle) kuitenkin perustuu tietämykselle ja sille, että miljoonat jutut perustuvat samoille asioille. Tarkoitin lähinnä sitä, että voi olla alkuun vittumaista lähteä soitinta liiemmin tuntematta kokeilupohjalta hakemaan. Tämä siis varsinkin juuri soittimelle plokatessa. Ainahan voi vaikka laulaa.

Tottakai korva kehittyy parhaiten vain sitä aktiivisesti käyttämällä, mutta miksi esim. tabulatuureista opetteleminen muka kuolettaisi jotenkin mystisesti tämän homman? Eihän sitä kaikkea tarvi niistä opetella. Alkuun se saattaa kuitenkin lisätä soittointoa, jos pystyy opettelemaan haluamiaan biisejä, vaikka korvalla ei ihan vielä menisikään. Kaikki aikanaan jos niikseen sattuu.
Kontiak
07.09.2009 21:20:57
Jucciz: Paul McCartney teki aikanaan usean tunnin reissun jonnekin toisella puolella kaupunkia asuvan tyypin luo, jotta oppisi B7-soinnun ja voisi tehdä uusia sävellyksiä.

Olis pysynyt himassa ja selvittänyt itse beeseiskat ja sävellykset. Näin korvat, sormet ja aivot ovat suurin piirtein samalla viivalla koko ajan - ja yleensä tällä tavalla "tasapainoinen" soittaja kuulostaa kaikista parhaalta. Missä Paulin intohimo ja sinnikkyys oli?

JUCCIZ, PLOKKOOPPA NÄMÄ:

1. ajat ne muuttuu
2. ei kaikista tarvii tehdä plokkaajia.
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään
JamesHetfield
08.09.2009 08:48:59

Da Make: TABit jeesaa jos pitää saada jo tänään #*'ppiä.

Tässäpä se varmaan se homman ydin onkin, miks sitä musiikkia ei tarvi ymmärtää, kunhan pystyy soittamaan. Plussa ja onpa näitä ketjuja tullu viime päivinä paljon! :(
www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna http://www.myspace.com/damagingfallout
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)