Aihe: laneyn efektiluupista.
1 2
skebajaba
01.03.2004 11:45:28
elikkäs onhelma on semmonen kun hommasin tommosen laneyn lh50r nupin, ja ei oikeen löydy mitään tarkempaa tietoa netsitä, ja aattelin josko täällä tiedettäisiin että miten käy jos laitan efektiluuppiin compressorin buustiksi ja on lattiamallinen compura, ja luuppiin tarttisikin räkkimallisen vehkeen. mitä siis hajoaa?itse luuppi vai pedaali?
KIITOKSIA!!
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
P2
01.03.2004 11:50:11
Miks luuppiin tarvis räkkimallisen? Samaa signaaliahan se sieltä ainakin noi periaatteessa puskee...
skebajaba
01.03.2004 11:55:42
Miks luuppiin tarvis räkkimallisen? Samaa signaaliahan se sieltä ainakin noi periaatteessa puskee...

oon vaan kuullut että jotkut puskis linjatasosta signaalia, joka sitten voisi pikku pedaaleille aiheuttaa käristymisen?
P2
01.03.2004 11:56:32
No mikset koita sitä sinne looppiin?
skebajaba
01.03.2004 11:57:52
No mikset koita sitä sinne looppiin?

just siks et en tiedä, enkä halua että pedaaliparkani käristyy.
P2
01.03.2004 11:59:23 (muokattu 01.03.2004 11:59:33)
Ei sen siellä pitäis käristyä. (tosin älä multa tuu uutta pyytää,jos jotain tapahtuu)
skebajaba
01.03.2004 12:04:43
Ei sen siellä pitäis käristyä. (tosin älä multa tuu uutta pyytää,jos jotain tapahtuu)

aivan=)
siksi aattelinkin et joku kekä tietää niin voisi kertoakkin voiko näin käydä.
P2
01.03.2004 14:03:16
Omassa luupissa on nyt ollut delay, ihan normaali pedaali, eikä se siitä oo mikskään menny. Minkä takia se looppi sitten tehtäis, jos sinne ei vois mitään laittaa?
skebajaba
01.03.2004 15:17:36
Omassa luupissa on nyt ollut delay, ihan normaali pedaali, eikä se siitä oo mikskään menny. Minkä takia se looppi sitten tehtäis, jos sinne ei vois mitään laittaa?

jos siinä on linjatason signaali, eli räkkikamoille tarkotettu???
leather rebel
01.03.2004 15:21:33
jos siinä on linjatason signaali, eli räkkikamoille tarkotettu???

Kyllä ne spedut (mun tietääkseni) ottaa vastaan sitä samaa linjatason signaalia.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
teleman
01.03.2004 15:27:59 (muokattu 01.03.2004 15:30:35)

Delay, chorus ja phaser (erillispurkkeja) ovat tälläkin hetkellä luupissa ja hyvin ovat voineet jo useamman vuoden. Kompressoriakin olen kokeillut ja elävänä selvisivät siitäkin sekä pedaali että vahvari.

Lisäys edelliseen: Olen käyttänyt samoja purkkeja myös Laney VC30:sen luupissa samoin tuloksin.
skebajaba
01.03.2004 15:32:09
Delay, chorus ja phaser (erillispurkkeja) ovat tälläkin hetkellä luupissa ja hyvin ovat voineet jo useamman vuoden. Kompressoriakin olen kokeillut ja elävänä selvisivät siitäkin sekä pedaali että vahvari.

Lisäys edelliseen: Olen käyttänyt samoja purkkeja myös Laney VC30:sen luupissa samoin tuloksin.

kiva kuulla=)
joo, eiköhän se kompura siellä pärjää sit kanssa ihan hyvin, toivottavasti=)
Invader
01.03.2004 15:38:51
oon vaan kuullut että jotkut puskis linjatasosta signaalia, joka sitten voisi pikku pedaaleille aiheuttaa käristymisen?

No tuota, puskeehan EMG:n aktiivitkin ulos sen 1 voltin, mikä on se yleisimmin käytetty linjataso...enkä kyllä ole kuullut että kukaan olisi purkkejaan EMG:llä poksauttanut :)
Öerlr!!
skebajaba
01.03.2004 15:44:26
No tuota, puskeehan EMG:n aktiivitkin ulos sen 1 voltin, mikä on se yleisimmin käytetty linjataso...enkä kyllä ole kuullut että kukaan olisi purkkejaan EMG:llä poksauttanut :)

en oo pedaalista, etuasteen kyllä..=)
skebajaba
02.03.2004 11:07:29
no ei hajonnut vahvari, mut en saannut kyllä tuutattua volaakaa ylöspäin, vaikka laitoin compurasta volan täysille, samoin sen effects kanavan nupi melkein kaakkoon niin silti laski vola taso kun lämäs kompuran päälle. missä piilee vika?
BenGlenton
02.03.2004 11:51:37
no ei hajonnut vahvari, mut en saannut kyllä tuutattua volaakaa ylöspäin, vaikka laitoin compurasta volan täysille, samoin sen effects kanavan nupi melkein kaakkoon niin silti laski vola taso kun lämäs kompuran päälle. missä piilee vika?

Luulis että kompura toimii parhaiten kitaran ja vahvarin välissä... (?)
http://www.supremecourtband.fi
skebajaba
02.03.2004 11:52:56
Luulis että kompura toimii parhaiten kitaran ja vahvarin välissä... (?)

joo, mut jos ottaa vahvarista säröt, niin en saa buustattua sooloja sillä, voiko ylipäänsä muuten saada kompuralla buustattua loopista?
Mase
02.03.2004 14:04:34
joo, mut jos ottaa vahvarista säröt, niin en saa buustattua sooloja sillä, voiko ylipäänsä muuten saada kompuralla buustattua loopista?

Periaatteessa buustaus onnistuu kaikilla pedaaleilla, joissa on tasonsäätö. EQ:t, chorukset, flangerit etc. mistä nyt kukakin tykkää... Itse käyttäisin varmaankin EQ:ta, koska sillä saisi samalla näppärästi äänenvärin mieleisekseen sooloissa...
kulmahiomakone
02.03.2004 15:35:30

Voi saada. Tuo poljinkompuraa ei kuitenkaan ensisijaisesti ole tarkoitettu lenkiin liitettäväksi. Onkelma lienee siinä, ettei kompurasta saa yhtä voimakasta signaalia ulos kuin etuasteesta. Jos otat etuasteesta paljon irti, kuten ilmeisesti teet hakiessasi särön vahvistimesta, niin kompura hiljentää ääntä automaagisesti, koska ei pysty antamaan yhtä voimakasta ulostuloa kuin etuaste. Signaali kyllä kompressoituu edelleen, mutta kompurassa kompurointia kompensoiva vahvistin ei ole riittävän tehokas.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)