mikkosah 04.09.2009 14:21:48 | |
---|
Ostn kyseisen vahvarin. Minulla on line6Pod ja erillinen wah. MIten nuo kannataa liittää tuohon vahvistimeen. Mielestäni siinä on jokin looppi efektiä varten. Lets go through the wall!!!! |
Walrus 04.09.2009 14:34:54 | |
---|
Jos haluat käyttää podia etuasteena niin tyrkkää se efektilenkin input-rööriin. Ja wahhi tietenkin podin eteen. Toinen vaihtoehto on käyttää vaan esim. podin pedaaliefektejä eli säröjä sun muita millon podista kannattaa laittaa vahvistin- ja kajarimallinnus pois päältä ja käyttää tavallaan multiefektinä. Sillon podi kannattaa kytkeä ihan normaalisti vahvarin ja kitaran väliin. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
dropD 04.09.2009 14:35:38 | |
---|
Riippuu miten PODia käytät. Jos PODista tulee säröt, niin laittaisin järjetykseen kitara-wah-pod-vahvistimen input. Jos PODista otat vaan jotain muljutuksia, niin se saattaisi olla parempi loopissa. Kokeilemalla selviää miten kuulostaa parhaimmalta. vain banjo puuttuu... |
mikkosah 04.09.2009 14:45:31 | |
---|
Olen koittanut molempia tyylejä, mutta mielestäni soudit eivät tule samoin kuin esim podista monitoreihin. Pitänee vaihtaa podista output modea. Lets go through the wall!!!! |
-Cale 04.09.2009 14:57:56 (muokattu 04.09.2009 14:58:20) | |
---|
Edit: Jaa kyse olikin XT:stä. |
sepisti 04.09.2009 19:32:00 | |
---|
mikkosah: Olen koittanut molempia tyylejä, mutta mielestäni soudit eivät tule samoin kuin esim podista monitoreihin. Pitänee vaihtaa podista output modea. Et tule koskaan saamaan samoilla asetuksilla yhtäaikaa hyviä soundeja sekä aktiivimonitoreihin ja kitaravahvistimeen... HRD on kyllä ihan hyvä vahvistin, kunhan vain unohtaa särökanavan käyttämisen... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Jasma 04.09.2009 19:51:16 (muokattu 04.09.2009 19:52:21) | |
---|
mikkosah: Olen koittanut molempia tyylejä, mutta mielestäni soudit eivät tule samoin kuin esim podista monitoreihin. Pitänee vaihtaa podista output modea. jep output modea säätämään ja kokeile vielä kaappimallinnusten poistamista/vaihtelua. itselläni oli muinoin hotrodin edessä podxtlive ja samanlaista soundia kuin esim. monitorien kanssa siitä ei kyllä millään saanut. |
Stone 04.09.2009 20:18:57 | |
---|
HRD on kyllä ihan hyvä vahvistin, kunhan vain unohtaa särökanavan käyttämisen... Olen aikaisemminkin kuullut joidenkin kritisoivan HRD:n särökanavaa. Pestäänpäs tämä likapyykki kerralla ja kertokaa mikäs noiden vahvistimien särökanavissa on oikein vikana? Itse olen lähinnä testannut muistikuvien mukaan noiden clean channelia. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
spacemonkeyevolution 04.09.2009 20:21:05 | |
---|
Jos haluaa podia käyttää etuasteena, niin silloin pod hotrodin efektilenkin returniin, tuolloin hotrodin etuaste ohittuu ja vahvistin toimii vain päätteena podille (vain pääteaste toimii siis). Sitten podista oikea output ja kaappimallinnokset pois päältä niin ollaan ns.kartalla. Mitenkään muuten käyttämällä ei oikein fiksusti saa podista soundejä ulos, ellei sitten halua pelkkiä efektejä käyttää. Semmoinenkin asia on hyvä muistaa että ne soundit jotka luureissa kuulostavat hyvältä, eivät suoraan jossain toisessa systeemissä toimi, joten joutuu vähän säätämään jotta parhaat soundit löytyvät tuolla kokoonpanolla. |
Stone: Olen aikaisemminkin kuullut joidenkin kritisoivan HRD:n särökanavaa. Pestäänpäs tämä likapyykki kerralla ja kertokaa mikäs noiden vahvistimien särökanavissa on oikein vikana? Itse olen lähinnä testannut muistikuvien mukaan noiden clean channelia. Se särö kanava on aika mutanen aja epä selkeä, enkä millään meinannut löytää hyvää saundia siitä. Aika pikasesti kyllä testasin, kun tuota kerran käytin, kun testasin stratoa. Cleanista kyllä lähti mallikkaat kristallit ja fenderit. |
blaekie 04.09.2009 20:53:02 | |
---|
sepisti: Et tule koskaan saamaan samoilla asetuksilla yhtäaikaa hyviä soundeja sekä aktiivimonitoreihin ja kitaravahvistimeen... HRD on kyllä ihan hyvä vahvistin, kunhan vain unohtaa särökanavan käyttämisen... juuri meinasin sano samaa, miksi edes verrata ? Kitaravahvistin on KITARAVAHVISTIN, eikä mikään PA. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |