Rikupe 04.09.2009 14:23:45 | |
---|
No, ammattiapua tarvitaan, joten jos ideaa miten edetään vikahaussa - kertokaa. Bluesbreaker soundaa pirun hyvältä ja nyt vielä pyöreämmältä kun laitoin Red Fangit Greenbackien paikalle, MUTTA: koneessa on kuumana semmoinen ikävä sivuääni / resonanssi aivan kuin putki tai kaiutin vetelisi viimeisiään tai ikäänkuin kieli ottaisi aavistuksen seuraavaan nauhaan. Yksin soittaessa se häiritsee, bändin melussa vain aavistuksen. Ne putket on kaikki käyty läpi ja nyt siis vielä ämyritkin. JA LISÄÄ VETTÄ MYLLYYN: kun otat konehuoneen ulos combon päälle - ei mitään ongelmia, tai jos soitat ulkopuolista kaappia - kaikki toimii. SIIS missä vika, häh ?? |
Mulla oli samantapaisia oireita kerran Fenderin combossa ja olin jo huoltoon kiikuttamassa, kunnes huomasin, että vahvistinosan ruuvi oli löystynyt ja se resonoi ikävästi runkoon. Kaikki ruuvit tiukalle ja loppu räminät. Raja se on raittiudellakin. |
Rikupe 04.09.2009 22:28:16 | |
---|
Vaikka ruuvit ja pultit on jo sataan kertaan avattu, uskoisin niiden olevan momentissa - mutta kiitos - tsekataan kertaalleen. |
juzi 05.09.2009 01:40:17 | |
---|
Ja onhan kaiuttimet aivan sata-varmasti sisäänajetut? Uutuuden karhea elementti voisi hyvinkin pitää tuommoista sivuääntä. Ainakin mulla samanlainen oireilu loppui H&K Statesmanista, kun vaihdoin elementin. En jaksanut ajella sisään alkuperäistä, kun oli käypä vaihdokki ylimääräisenä... I'm just some dude on the internet, though, and could be wrong. |
sepisti 05.09.2009 10:21:53 | |
---|
juzi: Ja onhan kaiuttimet aivan sata-varmasti sisäänajetut? Uutuuden karhea elementti voisi hyvinkin pitää tuommoista sivuääntä. Ainakin mulla samanlainen oireilu loppui H&K Statesmanista, kun vaihdoin elementin. En jaksanut ajella sisään alkuperäistä, kun oli käypä vaihdokki ylimääräisenä... Ei oo meikäläinen törmänny tollaisiin uutuuttaan päriseviin elementteihin... Kuka ostaisi kaupasta uuden vahvistimen tai kaapin, jonka ämyrit pärisee uututtaan? Myyjä sitten toteaisi, että kyllä se pärinä siitä muutamasa kuukaudessa häviää, kun soitat vaan menemään:) No eihän siinä, tehdään kaupat... Aloittalle sanoisin, että putkethan ne siellä särisee 99% varmuudella. Vika todennäköisesti putkien kiinnityksessä. Resonoivat luonnollisesti silloin, kun ovat samassa laatikossa täysillä huutavien ämyreiden kanssa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
aristoteles666 05.09.2009 10:26:32 | |
---|
jep, uutuuden karhea on vain sanonta, ei ne karheita oikeasti ole, tiukempi soundisia pikemmin. |
Kefiiri 05.09.2009 10:39:06 | |
---|
Veikkaisin että jossain päin vahvistinta on kylmäjuotos, joka pätkii kaiuttimen tuottaman tärinän takia. Siksi rätinää ei kuulu ulkopuolisen kajarin kanssa. |
s151669 05.09.2009 10:42:16 | |
---|
Eikös siinä ole el84 päätteessä ? Tähän mennessä ainakin omavalmisteissa ja epiphonen valve junnussa on lähes järjestään ollut heliseviä (pääte?)putkia. Lanikoissa ei helinää ole ollut havaittavissa, liekkö sitten sattumaa tai hukkunut bändin meluun. Eli jos ei liikaa helise niin anna olla.. Jyrki |
sepisti 05.09.2009 13:03:19 | |
---|
s151669: Eikös siinä ole el84 päätteessä ? Tähän mennessä ainakin omavalmisteissa ja epiphonen valve junnussa on lähes järjestään ollut heliseviä (pääte?)putkia. Lanikoissa ei helinää ole ollut havaittavissa, liekkö sitten sattumaa tai hukkunut bändin meluun. Eli jos ei liikaa helise niin anna olla.. Mulla on helisevä HRD, joka sopii hyvin tuohon aloittajan kuvaukseen. Päättärit taitaa mulla olla ne helisijät. Oon kokeillu eri merkkisillä putkilla ja aina sama. Lieneekö huonoa tuuria, mutta ei haittaa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
juzi 06.09.2009 00:52:04 | |
---|
sepisti: Ei oo meikäläinen törmänny tollaisiin uutuuttaan päriseviin elementteihin... Kuka ostaisi kaupasta uuden vahvistimen tai kaapin, jonka ämyrit pärisee uututtaan? Myyjä sitten toteaisi, että kyllä se pärinä siitä muutamasa kuukaudessa häviää, kun soitat vaan menemään:) No eihän siinä, tehdään kaupat... Tässä mun tapauksessa se sivuääni oli niin pieni, ettei sitä havainnut kuin vasta kotona tarkasti kuunnellessa ja hiljaa soittaessa. Ja kun matkaa liikkeeseen oli useampi peninkulma ja poronkusema ja hyllyssä käypäinen ja soundiltaan paljon parempi elementti, niin en jaksanut viedä takaisin. Olisin sen alkuperäisen elementin vaihtanut jokatapauksessa. Capish? I'm just some dude on the internet, though, and could be wrong. |
erty 06.09.2009 12:33:29 | |
---|
sepisti: Mulla on helisevä HRD, joka sopii hyvin tuohon aloittajan kuvaukseen. Päättärit taitaa mulla olla ne helisijät. Oon kokeillu eri merkkisillä putkilla ja aina sama. Lieneekö huonoa tuuria, mutta ei haittaa. Jep, sama vika BD:n kanssa. Useat putket tullu testattua, 6l6gc & 5881, aina helisöö. |
Rikupe 06.09.2009 21:21:57 | |
---|
Jatketaa stooria: pääteputkia on kokeiltu JJ svetlana, sovtek - sama jatkuu. Samoin etuset AX7 on vexlattu . Helinäksi sivuääntä en sanoisi, nurkista löytyy myös esim ProJunior jossa EL84:set kyllä helisee osin niiden jousien takia, mutta se ei haittaa yhtään ja on eri tarina. Uskon , että putket ja ämyrit on poissuljettu. MUTTA se jonkun mainitsema kylmäjuotos brittilaatua olevassa vermeessä ei ole mahdottomuus. MISTÄS rupean hakemaan ? |
Tati 06.09.2009 21:40:54 (muokattu 06.09.2009 21:41:33) | |
---|
Olisko samantapainen vika, kuin on esim. Peaveyn Classic 30 ja Delta bluesissa? Pääteputket resonoi. Noissa ainakin auttaa sellanen vekotin kuin "Tube Tamer". Googlaamalla lisätietoja tuosta vehkeestä. |
buju 06.09.2009 22:22:47 | |
---|
Itsellä ollut monessa kombossa sama ongelma. Olen melko varma, että putket siellä helisee. Itsellä helinä loppui jos: soitti hiljaa, ilman takalevyä, tai erillisestä kaapista. Eli heti kun tulee painetta pömpeliin, alkaa helinä. Damn right, I´ve got the blues |