Aihe: Gibson '67 Flying V
1 2
alphamale
01.03.2004 10:50:02

Tää nyt on taas tällainen kaasutteluthreadi :)

Argh! Taas se tapahtui. Eli tossa aikani himoittuani vääriä jumalia tuli seuraavaksi hankintalistalle tuo kuuseiska lentoveikko. Hiukan ehkä pelottaa tuo täys Gibsonin rounded kaula kun olen noihin ohuempiin tottunut, Firebirdissäkin 1960 slim taper mutta lentov on aina lentov ja moista olen himoinnut siitä asti kun kitaraa aloin soittamaan :)

Yleisten kokemusten em. kitaran tiimoilta olin lähinnä kiinnostunut mielipiteistä omiin muutoksiini tuohon, eli ajattelin vaihtaa tallamikin todennäköisesti Duncanin Invaderiin ja kaulamikin johonkin vähän pehmeämpisaundiseen, aktiivit kävi mielessä ehkä sekunnin mutta jätin ne jo pois laskuista. Kuitenkin joku erittäin kuuma pläjäys siihen talla-asemaan. Mighty Mitejäkin on ehdotettu, mutta mitään ei ole vielä päätetty :)

Toinen mitä mietin olisi (ehkä) otelaudan scallopointi (onko tuolle nyt jotain suomenkielistä sanaa) 12. nauhasta ylöspäin. Moinen otelautakin on ollut mielessä pitkään.

Ja osaako joku minua viisaampi sanoa että eikö tosiaan 2004 kataloogissa ole vintage sunburstia enää.. näytti olevan vain musta, valkoinen, cherry ja natural :|

Pää ja lompakko tyhjä. Ei oo helppoa tää välineurheilu :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
P2
01.03.2004 11:11:40
Toinen mitä mietin olisi (ehkä) otelaudan scallopointi (onko tuolle nyt jotain suomenkielistä sanaa) 12. nauhasta ylöspäin. Moinen otelautakin on ollut mielessä pitkään.

Älä pilaa gibsonia tolla, jälleenmyyntiarvo menee, osta ennemmin joku raiskaJacksoni, jota voi modailla ilman omantunnontuskia. Ja yleensä scallop tehdään nauhoista 20 ylöspäin, ja yleensä niitä näkyy 24 nauhaisissa kitaroissa.
alphamale
01.03.2004 11:12:49 (muokattu 01.03.2004 11:15:01)

mun kitarankohtelulla niiden jälleenmyyntiarvo on kuitenki 10% noin vuodessa. menee vintageks mun käsissä hyvinkin nopeasti :)

Toi scallopointi oliki tollanen villi heitto. Joskus jotain kokeilin jossain 5 minuuttia ja tuntu hyvältä :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Sintti
01.03.2004 12:05:16
mun kitarankohtelulla niiden jälleenmyyntiarvo on kuitenki 10% noin vuodessa. menee vintageks mun käsissä hyvinkin nopeasti :)

Toi scallopointi oliki tollanen villi heitto. Joskus jotain kokeilin jossain 5 minuuttia ja tuntu hyvältä :)

Mitäs toi scallopointi meinaa? Nauhojen kaiverrusta? vai oliko se koverrusta? :) Miten se vaikuttaa soittoon?
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
skebajaba
01.03.2004 12:08:39
Mitäs toi meinaa? Nauhojen kaiverrusta? vai oliko se koverrusta? :) Miten se vaikuttaa soittoon?

jeps, koverrustahan se meinaa, ja ite pääkitarassani on ekasta nauhasta eteenpäin tommonen, tietenkin jyrkentyy loppua kohden.
helpottaa paksummilla kielillä soittelua ja bendauksia ja vibratoita aika hyvin, mielestäni ainakin.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Sintti
01.03.2004 12:12:36
jeps, koverrustahan se meinaa, ja ite pääkitarassani on ekasta nauhasta eteenpäin tommonen, tietenkin jyrkentyy loppua kohden.
helpottaa paksummilla kielillä soittelua ja bendauksia ja vibratoita aika hyvin, mielestäni ainakin.

kannattaisikohan tuommoista harkita omaan kitaraan? meneekö inlayt uusiksi jos tekee? Miltä nauhalta se kannattaisi alottaa? joku puhu tuossa 12. nauhasta joku 20. ja sinä 1.? "pieni" vaihtelu.. ;)
skebajaba
01.03.2004 12:20:03 (muokattu 01.03.2004 12:21:02)
kannattaisikohan tuommoista harkita omaan kitaraan? meneekö inlayt uusiksi jos tekee? Miltä nauhalta se kannattaisi alottaa? joku puhu tuossa 12. nauhasta joku 20. ja sinä 1.? "pieni" vaihtelu.. ;)

jeps, esim EVH oli vissiin just 12 nauhan jälkeen se koverrus, steve vailla oli jossain kepissä muistaakseni vaan G H ja E kielille 12 nauhan jälkeen.
makuasioita, esim mulla lähtee se heti ekasta, mut on niin kaareva et ei huomaa, mut tuntee=), kun sit taas on jo 12 nauhassa aika "kolo"...en ole ite tehnyt niitä, kitaraa oli jo ostaessa modailtu, ja sattu tuntumaan vaan kivalta joten ostin pois.

DIT: niin eiköhän kande ottaa inlayt pois jos tekee ite, ja sit takasin. ei paljon maksa esim sp-elektroniikassa.
Sintti
01.03.2004 12:41:44
jeps, esim EVH oli vissiin just 12 nauhan jälkeen se koverrus, steve vailla oli jossain kepissä muistaakseni vaan G H ja E kielille 12 nauhan jälkeen.
makuasioita, esim mulla lähtee se heti ekasta, mut on niin kaareva et ei huomaa, mut tuntee=), kun sit taas on jo 12 nauhassa aika "kolo"...en ole ite tehnyt niitä, kitaraa oli jo ostaessa modailtu, ja sattu tuntumaan vaan kivalta joten ostin pois.

DIT: niin eiköhän kande ottaa inlayt pois jos tekee ite, ja sit takasin. ei paljon maksa esim sp-elektroniikassa.

öö, en taida kyllä uskaltaa ite ruveta tekeen ainakaan... siis tarkotitko että sp-elektroniikasta saa ne inlayt? Ei taida olla kovinkaan hyviä ne sielä. semmosia muovihärpäkkeitä... Missäkähän noita sais teetettyä noita koverruksia?
Invader
01.03.2004 12:45:23
Tuosta kovertamisesta:

http://www.projectguitar.com/tut/scalloped.htm

http://www.projectguitar.com/tut/scal1.htm

Näyttäisi onnistuvan ihan hyvin ilman otelautamerkintöjen poistamistakin.
Öerlr!!
skebajaba
01.03.2004 12:57:08
ite ainakin tilaan kunhan alan skittaa tekemään niin sp:elektroniikasta noita inlayta...
niin, varmasti itekkin voi tehdä nuo koverrukset, ei kovin vaikeata varmaankaan ole.
Volle
01.03.2004 13:12:51
ite ainakin tilaan kunhan alan skittaa tekemään niin sp:elektroniikasta noita inlayta...
niin, varmasti itekkin voi tehdä nuo koverrukset, ei kovin vaikeata varmaankaan ole.

Mä tein ainakin ihan törkeästi itse viilalla, puukolla ja eri karkeuksisilla hiomapapereilla. Eivät ne ole kovin siistit, mutta ei se mitään, koska en ole myymässä tätä kitaraa. Inlayt syveni siinä mukana eikä niistä ollut mitään ongelmaa.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
alphamale
01.03.2004 13:15:50

No niin no semmonen piti tähänkin sanoa kun tuosta jälleenmyyntiarvosta tuli puhetta niin en ole kyllä kitaroitani ollut myymässäkään koskaan :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Ilkarus
01.03.2004 13:33:14
Mitenkäs tuo kovertaminen onnistuu jos on reunalistat? Onneksi mulla on pari paskana olevaa kitaraa, joiden otelaudoilla voisin harjotella tuota koverruksien tekemistä :)
Juzzu
01.03.2004 13:35:47
Mitenkäs tuo kovertaminen onnistuu jos on reunalistat?

Kyllä se viila tai hiomapaperi puree muoviinkin. Paremmin kuin puuhun, jopa.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Mase
01.03.2004 14:36:55
Eikö kannattaisi ennemmin vaihtaa isommat/paksummat nauhat, ajaisiko se saman asian? Tuossa kovertamisessahan on se vaara, että sitten ei saa "puhtaita" nuotteja soitettua vaan kaikki on "vähän sinne päin". itselle en ainakaan haluaisi koverrettua otelautaa, hyvin bendit yms. jutut onnistuu normaalillakin straton kaulalla ja 11-52 kielisetillä normaalivireessä... Tietysti nuo nyt on sellaisia tottumis/maku/fiilisjuttuja...
Ze Kink
01.03.2004 15:24:28
steve vailla oli jossain kepissä muistaakseni vaan G H ja E kielille 12 nauhan jälkeen.

Mun tietääkseni sillä on kaikissa Jemeissä (Universestä en tiedä) 21-24 nauhat koverrettu. Helpottaa ainakin mun mielestä niiltä soittoa. En sitten tiedä onko joissain jotenkin erilaiset.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
skebajaba
01.03.2004 15:26:51
Mun tietääkseni sillä on kaikissa Jemeissä (Universestä en tiedä) 21-24 nauhat koverrettu. Helpottaa ainakin mun mielestä niiltä soittoa. En sitten tiedä onko joissain jotenkin erilaiset.

joo, no en ihan tarkkaan muista miltä nauhoilta niissä vain kitaroissa oli mut jotain tommosta kuitenkin.

ja pystyyhän niitä bendejä tekemään ilmankin niitä koverruksia, omassa stratossani ei ole niitä ja yhtä hyvä sillä on soittaa kuin iballa missä on koverrukset, riippuu ihan mihin tottuu, toiset tottuu/tykkää ja toiset ei...itse pidän kuitenkin koverruksista.
G-mies
01.03.2004 16:43:58 (muokattu 01.03.2004 16:46:07)
Mitenkäs tuo kovertaminen onnistuu jos on reunalistat?

Sitten koverretaan reunalistatkin tähän malliin:

http://www.kitarapaja.com/pics/glp57gt3.jpg

EDIT: tuo kitarapajalla oleva '57 GT on sitten elävä esimerkki mitä koverrus tekee kitaran jälleenmyyntiarvolle. Tuollaisena hinta 1995 e, ilman koverrusta olisi hyvinkin 500-1000 e enemmän.
Main screen turn on.
skebajaba
01.03.2004 17:04:29
hyvä niille ketka nuista pitää=), huono vaan jos haluu myydä eteenpäin.=(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)