Aihe: Pro Tools, mp3-lisenssi ja iLok
1
elampen
04.09.2009 10:05:04

Menin hölmöyttäni ostamaan tuollaisen mp3-lisenssin. Proseduuri on tehty niin helvetin vaikeaksi, ettei siitä ota selvää Erkkikään. Maksettu on, iLokin softat on asennettu, kone käynnistetty uudelleen, koetettu mp3 Exportin toimimista Pro Toolsissa (7.4). Ei onnistu.

Digidesignin sivuilla todetaan iloisesti:

"Download Not Required
If you have Pro Tools HD, TDM, LE, or M-Powered version 6.x or 7.x, there is no reason to download anything from the DigiStore once you have purchased your license for MP3 Option (the DigiStore downloads are only links to the same installation instructions on this web page). You only need your authorization code that begins with "CUBS.." from your DigiStore purchase of either MP3 Export or MP3 Option, or your iLok license for MP3 Option purchased from the DigiStore. The installer for MP3 Option is built-in to the Pro Tools installer on all Pro Tools 6 and 7 CDs and major Pro Tools web updaters ("CS" updates excluded)."

Ei toimi. Jotain olen tehnyt väärin. Osaako kukaan neuvoa. Mahdoton hässäkkä parinkymmenen euron takia. Tällä tavoin elämä kuluu tietokoneen äärellä.
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
elampen
04.09.2009 10:14:49

Nyt on luettu ohjeita sivukaupalla. Siis pitääkö tätä varten tosiaan ostaa jokin fyysinen sininen iLokin avain? Nyt lähtee järki. No, ehkä 21,96 € on sopiva oppiraha tällaisesta hölmöydestä.
elampen
04.09.2009 11:09:25

Luulin että se avaimen kuva siellä sivustoilla oli vain jokin symboli... normaalistihan tällaiset rekisteröitymiset hoituvat copy-pasteamalla merkkijono kenttään ja painamalla enteriä. Vaikeaksi on mennyt.
M.i.k.key
04.09.2009 13:39:03
elampen: Luulin että se avaimen kuva siellä sivustoilla oli vain jokin symboli... normaalistihan tällaiset rekisteröitymiset hoituvat copy-pasteamalla merkkijono kenttään ja painamalla enteriä. Vaikeaksi on mennyt.

Jep, mutta iLokin idea on että voit kuljettaa lisenssiä mukanasi. Kun tekee eri studioissa duuneja niin se on kätevää.
möllisty
lindo
05.09.2009 12:35:52
JA sitten kun se avain on ostettu eikä mikään vieläkään toimi, niin sitten se kyrpä vasta otsaan kasvaakin, ja käy niin kuin kaverille joka heitti tuon fyysisen avaimen ihan fyysisesti (ei kirjaimellisesti) vittuun.

nimim.
iLok sucks ass.
Rok rok
Janie Jones
06.09.2009 01:32:12

Kyllä se toimii. Vika on jossain muualla kuin iLokissa sitten...
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
lindo
06.09.2009 15:08:11
Janie Jones: Kyllä se toimii. Vika on jossain muualla kuin iLokissa sitten...

Joo en kertonut siinä omakohtaisia kokemuksia, mutta olen sitä mieltä että jos joku firma haluaa suojata softansa tuolla niin kyllä se pitäisi sillon olla "included" eikä niin että "maksa lisää jos haluat käyttää".

... eipäs kun nyt muistan, on sittenkin omia kokemuksia: piti asentaa Digidesigning lisäpaketti, (ProTools LE softan mukana tullut) ja niin, asensinkin, ja sitten vasta kun ohjelman käynnistää, se kysyy tuota helvetin iLokia. That's what sucks ass man.
Rok rok
mll
06.09.2009 16:20:46
lindo: Joo en kertonut siinä omakohtaisia kokemuksia, mutta olen sitä mieltä että jos joku firma haluaa suojata softansa tuolla niin kyllä se pitäisi sillon olla "included" eikä niin että "maksa lisää jos haluat käyttää".

... eipäs kun nyt muistan, on sittenkin omia kokemuksia: piti asentaa Digidesigning lisäpaketti, (ProTools LE softan mukana tullut) ja niin, asensinkin, ja sitten vasta kun ohjelman käynnistää, se kysyy tuota helvetin iLokia. That's what sucks ass man.

Mun mielestä noissa kyllä lukee aina, että ne tarvitsee iLokin. Tämän takia kannattaa lukea, mitä on ostamassa. Ja jos iLok ei miellytä, niin onhan sitä muita plugareita yms., jotka eivät sitä tarvitse.
lindo
07.09.2009 13:20:49
mll: Mun mielestä noissa kyllä lukee aina, että ne tarvitsee iLokin. Tämän takia kannattaa lukea, mitä on ostamassa. Ja jos iLok ei miellytä, niin onhan sitä muita plugareita yms., jotka eivät sitä tarvitse.

Ei niissä mitään lue:
http://i1006.photobucket.com/albums/af189/lindon3/IMG234igni.jpg

Mun mielestä on todella naurettavaa laittaa plugaripaketti mukaan kun ostaa MBoxin ja jossa jopa lukee että "not to be sold separately" ja sitten vaatia iLokia niiden asentamiseen ... eipäs kun käyttämiseen. Asentaminen kyllä onnistuu ilmankin.
Rok rok
mll
07.09.2009 20:15:06
lindo: Ei niissä mitään lue:
http://i1006.photobucket.com/albums/af189/lindon3/IMG234igni.jpg

Mun mielestä on todella naurettavaa laittaa plugaripaketti mukaan kun ostaa MBoxin ja jossa jopa lukee että "not to be sold separately" ja sitten vaatia iLokia niiden asentamiseen ... eipäs kun käyttämiseen. Asentaminen kyllä onnistuu ilmankin.

Yleensä noi lukee todella selkeästi, jos plugarit tai ohjelmat vaativat iLokin. Kalusin Digidesignin sivuja ja sieltä kyllä löytyi maininta, että tietyt Ignition packin plugarit vaativat iLokin, ei tuo kuitenkaan ilman etsimistä löytynyt, joten et voi varmaankaan syyttää itseäsi. Eikä kyllä näy mainintaa edes toomannin sivuilta.

Mutta kyllä tuo iLokki kannattaa hommata. Aika monet plugarit kuitenkin vaativat sen, esim. Wavesin.
lindo
08.09.2009 00:01:46
mll: Yleensä noi lukee todella selkeästi, jos plugarit tai ohjelmat vaativat iLokin. Kalusin Digidesignin sivuja ja sieltä kyllä löytyi maininta, että tietyt Ignition packin plugarit vaativat iLokin, ei tuo kuitenkaan ilman etsimistä löytynyt, joten et voi varmaankaan syyttää itseäsi. Eikä kyllä näy mainintaa edes toomannin sivuilta.

Mutta kyllä tuo iLokki kannattaa hommata. Aika monet plugarit kuitenkin vaativat sen, esim. Wavesin.

Jep. Olen kyllä törmäänyt iLok mainintaan jollain nettisivuilla ... esim jossaain kokeiluversiossa sanottiin jo mainoksessa isolla että "requires iLok". Mutta Digidesign ei kyllä pahemmin asiasta mainitse. JA se ois kiva vaikka kertoa ennen asentamista, kuin vasta sitten kun avaat ProToolsin, ja oot asentanu kaikki perkeleen plugarit tuosta paketista yksitellen (jokaisella oma asennustiedosto).
Rok rok
Janie Jones
10.09.2009 21:13:28

lindo: Joo en kertonut siinä omakohtaisia kokemuksia, mutta olen sitä mieltä että jos joku firma haluaa suojata softansa tuolla niin kyllä se pitäisi sillon olla "included" eikä niin että "maksa lisää jos haluat käyttää".

Ja sitten jokaisen mukana tulis se? Moneenko päädyttäisiin?

Kyllä softavalmistajien sivuilta yleensä löytyy varsin selvästi tieto tosta tarpeesta. Ehkä pitää tosin ensin tietää, mikä iLok on, ettei tieto mene ohi. Ja noi bundlejen oheispaketit, jossa tulee koottuna pikkuversioita, on vähän asia kyllä sitten erikseen.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)