leprechaun 04.09.2009 01:25:43 | |
---|
Ei monasti ole tullut vastaan bändiä joka soittaisi liian kovaa mutta sen sijaan hirvittävillä soundeilla. Jostain käsittämättömästä syystä ylempiä keskiääniä ruuvataan karmeelle tasolle. Voi olla että johtuu lavamonitoroinnin puutteesta kuten joku mainitsi. |
Lyyki 04.09.2009 03:02:22 | |
---|
Ami: ... jonka esteenä on usein kaakossa oleva nappula. Hah, mulla onki 11 volume potikassa eikä se ole kaakko |
humppahanuristi 04.09.2009 09:51:50 | |
---|
rintapek: Nyyh... mulla on paljon pienempi ko sulla. Vain 1,5 kW. Mut toisaalta ei tartte sähköjen kans tapella mis keikkaa tulee vedettyä. Mikä on sinänsä erittäin kiva juttu. Mutta meidänkin perussetissä aina lähdetään 1,4kW. Harvemmin tarvitsee kantaa enempi rautaa lavalle. Monesti solisti kyllä haluaisi, että kaikki vaan mukaan, saadaan vähän jytkettä mutta mitä myö valssiin jytkettä tarvitaan. Humpasta rautalankaan... |
leprechaun: Ei monasti ole tullut vastaan bändiä joka soittaisi liian kovaa mutta sen sijaan hirvittävillä soundeilla. Jostain käsittämättömästä syystä ylempiä keskiääniä ruuvataan karmeelle tasolle. Voi olla että johtuu lavamonitoroinnin puutteesta kuten joku mainitsi. Kun soundit on pielessä, niin hiljainenkin musiikki saadaan kuulostamaan kovalta ja korviin sattuu. Mutta siitähän tässä ei ollutkaan kyse, vaan siitä, että Amin mukaan kaikilla on potikat kaakossa. =) No juu, pilkun viilaamistahan tämä on... Louskis!!! |
baron 04.09.2009 10:17:21 | |
---|
Mä nyt kovin harvoin soitan tanssipaikoissa mutta muutaman keikan oon saanut sillä että olen luvannut että me ei soiteta liian suurella volyymilla. Jos joku haluaa maksaa siitä että soittaa pitää mutta kuulua ei saa, kyllä se mulle sopii. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
KoskPaavo 04.09.2009 10:44:58 | |
---|
Lyyki: Hah, mulla onki 11 volume potikassa eikä se ole kaakko Pitääkö mikseriä stagelle asennettaessa olla kompassi mukana? Humppamuseon intendentti |
Lyyki 04.09.2009 11:14:50 | |
---|
KoskPaavo: Pitääkö mikseriä stagelle asennettaessa olla kompassi mukana? Höh, Spinal Tap. James Hetfieldiä lähestyin samanmoisella kirjoituksella mutta asiallista vastausta ei ole kuulunut. Jos ei volume mene pienemmälle niin jätän seuraavan kerran konserttilipun ostamatta! |
mack the knife 04.09.2009 11:16:08 | |
---|
Lyyki: Höh, Spinal Tap. James Hetfieldiä lähestyin samanmoisella kirjoituksella mutta asiallista vastausta ei ole kuulunut. Jos ei volume mene pienemmälle niin jätän seuraavan kerran konserttilipun ostamatta! Olisit huutanu sille katsomosta että HILJEMPÄÄ! Se olis tullu varmasti huutamaan että ÄLÄ KÄLÄKÄTÄ! COVS n:o 1. |
Lyyki 04.09.2009 11:19:39 | |
---|
mack the knife: Olisit huutanu sille katsomosta että HILJEMPÄÄ! Se olis tullu varmasti huutamaan että ÄLÄ KÄLÄKÄTÄ! Haha, noin se toimii. Kyllä mä yritin kaapin edessä seistä sormet korvissa mut ei se vaan halunnu huomata. |
tarmo 04.09.2009 11:51:40 | |
---|
- "Aika kovalla..." - "Syö luumuja!" En nyt muista, kenelle menee teostot, mutta hyvä oivallus kaikesta huolimatta. Ihan sama. |
Begemoth 04.09.2009 21:59:16 | |
---|
Lyyki: Hah, mulla onki 11 volume potikassa eikä se ole kaakko Mulla on soldano ja sekin menee yhdelletoista. "This goes to eleven..It's one louder." - Nigel Tufnel aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Lennu 05.09.2009 03:35:24 | |
---|
Begemoth: Mulla on soldano ja sekin menee yhdelletoista. "This goes to eleven..It's one louder." - Nigel Tufnel "why don't you just make the ten louder?" *pohtii* ".. this goes to eleven" *näyttää sormella* Legendaarinen "omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" |
jon lord 05.09.2009 10:49:54 | |
---|
Pitää sanoa niinkuin Ian Gillan Made in Japan levyllä. Can I Have everything Louder, than everything else!!!! COVS jäsen N.o 3 |
walttoni 07.09.2009 10:40:15 | |
---|
Anna Eriksonin keikoista on muutama vuosi aikaa. Ainakaan Foxiassa volume ei ollut edes isolla. "Pilkkaajien" pöydässä pystyi juttelemaan ihan normaalisti. Äänentoisto oli hoidettu asiallisesti. Lavakeikalla vieläkin varovaisempi volumetaso. 2 tai 3 keikkaa olen häneltä nähnyt/kuullut, sekä asiakkaana että sitten samalla keikalla olleena. A.Aalto. Tästä on enemmänkin kokemusta, oikein hiljaa soittaa. Muutamalle nickille suosittelen käymään sellaisten bändien keikoilla jotka soittaa Oikeasti lujaa. Taitaa olla enemmän paikkakohtainen ongelma. 30 asiakaspaikan pubissa on pikkusen eri äänenpaineen tarve kuin 2500 hengen tanssilavalla. Toinen hyvä vaihtoehto on vierailla bändin keikalla joka vetää niin hirveillä soundeilla että kaikki ajateltavissa olevat pakopaikat ovat kultaakin kalliimpia. Niitä paikkoja ja bändejä on paljon. Yhdyn voimakkaasti Hannu Y.T.:n näkemykseen äänentoistosta ja jään odottamaan Amin esimerkkiä liian kovaa soittavasta bändistä. COVS2. |
mack the knife 07.09.2009 10:50:55 | |
---|
Mä tiedän amin esimerkin kovaa soittavista bändeistä. Kaikki. COVS n:o 1. |
walttoni 07.09.2009 10:53:01 | |
---|
mack the knife: Mä tiedän amin esimerkin kovaa soittavista bändeistä. Kaikki. Siinä tapauksessa sopikoot keskenään. COVS2. |
Mesa/Boogie 07.09.2009 11:13:30 | |
---|
Timi: Katohan.Ami taas muistaa meitä! Tosin kuulin juuri eräältä tanssijalta kans et oli ollu mestassa jossa PNP ja M&T esiintyi.Jälkimmäisellä oli tuutannut melkoisen kovaa?Kyselin että ei kai parkkeerannut kaappien eteen.Ei olluna hän kertoili. Myönnän, että toisinaan näin saattaa käydä. Siis että tuutataan helvetin lujaa. Oletan, että tossa yllä tarkoitetaan parin viikon takaista Jenkkapirtin keikkaa. Siellä ei ainakaan bändin korviin kuulunut valituksia. Yleensä niihin on meilläkin tapana reagoida. Tosin meilläkin ne valittajat on useimmiten parkkeerannut kaappien eteen. Mut siis mä ajattelen asian meidän kohdalla niin, että iso vola kuuluu asiaan jossain määrin. Ei tota junttidiscoa vaan voi soittaa kovin hiljaa. Etenkin alakerran pitää tuntua munissa. Ja kun yleisö reagoi monessa paikassa hyvinkin rockyleisön tapaan, niin miksei bändinkin sit lainais jotain rockin puolelta... Mä ainakin laskin tänän kesänä kitarahihnan niin alas, kuin se on mahdollista saada. Ja siis vastapainoksi bändiseteissä kahlataan turpeessa kainaloita myöden. Puolet pienemmällä volalla. Ai niin. Meillä on 7kW pa. |
humppahanuristi 07.09.2009 11:29:53 | |
---|
walttoni: Anna Eriksonin keikoista on muutama vuosi aikaa. Ainakaan Foxiassa volume ei ollut edes isolla. "Pilkkaajien" pöydässä pystyi juttelemaan ihan normaalisti. Äänentoisto oli hoidettu asiallisesti. Lavakeikalla vieläkin varovaisempi volumetaso. 2 tai 3 keikkaa olen häneltä nähnyt/kuullut, sekä asiakkaana että sitten samalla keikalla olleena. A.Aalto. Tästä on enemmänkin kokemusta, oikein hiljaa soittaa.
Erikson oli muutama vuosi sitten Kuikan lavalla ja siellä tuli todella kovaa. Se on ainut kokemus hänen keikoillaan, voi olla tilanteet jo kovastikin muuttuneet. Mutta ei kärsinyt kyllä olla lavan seinien sisäpuolella. En muista kuka oli siellä miksauksesta vastuussa. Tuo A.Aallon veto taas missä tuli kovaa, oli Revontulessa siellä isossa salissa. Mitä taas myöhemmin olen orkesteria kuullut, niin voisin sanoa jopa, että hiljaa ovat soittaneet. Tuo Revontulen iso sali on kyllä sellainen halli, että siellä tulee niitä resonansseja ja miksaajan paikka voi olla ihan erilainen kuin sitten jossain eri kohdassa eli en syyllistä orkesteria enkä miksaajaa, siellä vaan paikka on huono. Muuten ei minullekaan tulee oikein liian kovaa soittavia tai siis kuuluvia mieleen. Eihän ne kovaa soita vaan ääntä saatetaan ehkä joskus vahvistaa liikaa vai miten se nyt oli. Humpasta rautalankaan... |
EP 07.09.2009 11:32:00 | |
---|
Mesa/Boogie: ..Ai niin. Meillä on 7kW pa. Meillä on ollu yleensä wanhat Fenkun tekemät 150W vahvistin ja 100W kaapit! :D ..joskus harvemmin on päässy oikeen "tykittään" kun on ollu oikein alan firman kautta laitteet ja ammattilaiset miksaamassa. |
v_m_kangas 07.09.2009 11:38:32 | |
---|
humppahanuristi: Erikson oli muutama vuosi sitten Kuikan lavalla ja siellä tuli todella kovaa. Eri ihmiset tuntuvat kokevan volumet/soundit erilailla. Edellisvuonna Anna oli Patelassa ja soittivat kohtuu äänenvoimakkuudella. Alakerta oli todella muhkea, lattia tärisi ja se todella tuntui munissa, mutta ei ainakaan minun korvissa. Toinen henkilö tuumasi kyseisestä keikasta, että ei voinut olla samojen seinien sisällä. Humppaa tai soita humppaa |