Aihe: Toista kitaraa ostamassa - mielipiteitä toivotaan
1
The Professional
02.09.2009 20:36:13
Pari vuotta on tullut jo treenattua ensimmäisellä kitarallani, eli Squier Stratocasterilla, joten nyt olen sitten vihdoinkin päättänyt ostaa uuden. Kahden mallin välillä minulla oli erittäin vaikeaa päättää valitsenko Epiphone Les Paulin vai Ibanezin. Lopulta olen päättänyt valita Ibanezin muun muassa tremolokäden ja 24 nauhan vuoksi. Epiphone kuullostaa ehkä hienolta (?), mutta eritoten tämä sen ja Stratosterin (melkein) sama nauhojen määrä ja tuo tremolon puuttuminen ovat minulle miinusta. Ibanezin (kuulemma) sanotaan myös olevan enemmän "soolokitara" ja minä kun satun pitämään kyseisestä kikkailusta (Vaikka taidot eivät vielä riitäkään mihinkään keskitason sooloa kummempaan)

Haluaisin nyt vielä kuitenkin kuulla muiden mielipiteitä kyseisestä merkistä. Kokeilin kaupassa mallia (en tiedä mikä..RG??) ja siinä oli aktiivimikit. Miten tämä vaikuttaa soundiin verrattuna normaalimikkeihin? Pääkysymys kuitenkin on, että sopiiko Ibanez sitten monipuolisesti erilaisiin tyylilajeihin vai onko se paras ainoastaan siinä tilulilukikkailussa? Tykkään monista eri bändeistä aina rockista hard rockin kautta metalliin ja progeen, mutta ENIMMÄKSEEN näitä bändejä haluaisin tällä kitaralla soitella: Iron Maiden, Metallica, Judas Priest ja Dream Theater. Muisen bändien paino aikalailla myös 80-luvulla.

Haluaisin siis kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne kyseisestä merkistä ja sen monipuolisuudesta ja soveltuvuudesta mainitsemieni yhtyeiden coveroimiseen.
Kiitos.
lavaamo
02.09.2009 20:40:38
Kyllähän hyvä RG taipuu monenlaiseen musiikkiin, x5xx malleissa ainakin on mikeillä puolituksetkin joten suhteellisen laajat soundit löytyy. Ainut mikä noissa jättää toivomisen varaa ovat alkuperäist mikit.

Budjetista riippuen kannattaa etsiä käytetty RG 550 tai uusi x570, laadukkaita keppejä ovat.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Antti1
02.09.2009 20:41:09
Mielipiteitä merkistä? Kitaroita laidasta laitaan, hyvästä huonoon, rumasta hienoon, painavasta kevyeen ja halvasta kalliiseen. Siinä mun mielipide.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Pluto
02.09.2009 20:44:41 (muokattu 02.09.2009 20:46:50)
Mun mielestä sun kannattaa nyt kiertää kitarakauppoja erittäin ahkerasti ja kokeilla erilaisia kitaroita niin paljon kuin mahdollista. Valitettava tosiasia on se, että näkemys kitaroista ja siitä, mikä sopii mihinkin musiikkiin ja - mikä tärkeintä - omiin kouriin ja korviin, kasvaa vain kokemuksen myötä.

Pelkkä merkki ei kerro vielä oikeastaan mitään. Joillekin, kuten esimerkiksi meikäläiselle, Ibanezin Wizard -kaula ei vain sovi kouraan, vaikka ohut ja "nopea" onkin.

Ylipäätään tuo kitaran nopeus on suhteellinen käsite. Itselleni ainakin kaulan paksuutta tärkeämpi tekijä on soundi, se että kitara reagoi herkästi pieneen plekukäden liikkeesseen.
Dillon, you son of a bitch!
KUNU
02.09.2009 21:20:31
Ibanez on varmaanki se lähtökohta jos aletaan ehdottaa kitaraa hevimpään suuntaan.
Mutta, saanen ehodottaa seuraavaa.
Sterling (Ernie Ball Music Manin tytäryhtiö), JP50 malli on kopio Petruccin signature sarjasta.
Itselläni ei ole mitään kokemusta kyseisestä kitarasta, mutta jos kopio on lähelläkään Music Manin versiota niin en voi kuin suositella. Puuvalinnat ovat ainaki kohdillaa, sekä goemetria ja kaupaprofiili ovat samat kuin Musarissa, itse tykkään kovasti. Ja mitä nyt jenkkien arvosteluihin voi luottaa niin kyseessä voi olla todella kova keppi, ja hinta on uutena alle 900.

http://www.thomann.de/fi/sterling_by_music_man_john_petrucci_jp50.htm
pekurides
03.09.2009 00:20:30

KUNU: Ibanez on varmaanki se lähtökohta jos aletaan ehdottaa kitaraa hevimpään suuntaan.
Mutta, saanen ehodottaa seuraavaa.
Sterling (Ernie Ball Music Manin tytäryhtiö), JP50 malli on kopio Petruccin signature sarjasta.
Itselläni ei ole mitään kokemusta kyseisestä kitarasta, mutta jos kopio on lähelläkään Music Manin versiota niin en voi kuin suositella. Puuvalinnat ovat ainaki kohdillaa, sekä goemetria ja kaupaprofiili ovat samat kuin Musarissa, itse tykkään kovasti. Ja mitä nyt jenkkien arvosteluihin voi luottaa niin kyseessä voi olla todella kova keppi, ja hinta on uutena alle 900.

http://www.thomann.de/fi/sterling_by_music_man_john_petrucci_jp50.htm

yksi perustavaa laatua oleva "vika" tuossa kuitenkin on...

kuva kertoo puolestaan.
Tunteella päin vittua.
jra
03.09.2009 00:40:12 (muokattu 03.09.2009 00:40:34)
pekurides: yksi perustavaa laatua oleva "vika" tuossa kuitenkin on...

kuva kertoo puolestaan.

Omaan soittotyyliin (ei niin kovin nypläävä) mikinvalitsin on kuvan perusteella tuossa ainakin tulilinjalla.

Muuta miinusta tuossa ei kuvan perusteella ole, ellei sitten ole floikkamiehiä tai kovin kranttu otelaudan tasalaatuisesta väristä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
KUNU
03.09.2009 08:51:13
pekurides: yksi perustavaa laatua oleva "vika" tuossa kuitenkin on...

kuva kertoo puolestaan.

Voisit jakaa kyllä tuon kanssamme, koska itse en huomaa? Tallasta ei ole hajuakaan että kuinka toimii, halpa versio tuo on Schallerin JP6 mallista.
Tässä huomattavasti parempi ku: http://nsm01.casimages.com/img/2009 … 01/20//090120083137331393022273.jpg

Tuo mikinvalitsin voi aluksi tuntua olevan tiellä, mutta nyt kun on tottunut siihen niin se on todellä kätevässä paikassa.
h.e.k.a
03.09.2009 14:08:42
KUNU: JP50 malli on kopio Petruccin signature sarjasta.
goemetria ja kaupaprofiili ovat samat kuin Musarissa, itse tykkään kovasti.

Jaa, itse olen ymmärtänyt, että kaulaprofiili eroaa selkeästi esikuvastaan? No, voin toki olla väärässäkin... Itsekin tuota joskus harkitsin, mutta sitten laitoin tilaukseen alkuperäisen (joka tulee joskus ehkä marraskuussa).
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
KUNU
03.09.2009 17:44:23
h.e.k.a: Jaa, itse olen ymmärtänyt, että kaulaprofiili eroaa selkeästi esikuvastaan? No, voin toki olla väärässäkin... Itsekin tuota joskus harkitsin, mutta sitten laitoin tilaukseen alkuperäisen (joka tulee joskus ehkä marraskuussa).

Aika erikoinen odotusaika kyllä tuolla tilauksella. Mistä mahdoit tilata? Itse jenkeistä ostin ja aikaa meni alle viikko.
h.e.k.a
03.09.2009 18:02:25 (muokattu 03.09.2009 18:02:59)
KUNU: Aika erikoinen odotusaika kyllä tuolla tilauksella. Mistä mahdoit tilata? Itse jenkeistä ostin ja aikaa meni alle viikko.

Tilaus meni siis suoraan tehtaalle (ei löytynyt valmista pakettia mistään), ja viimeksi maanantaina olin sinne yhteydessä, oli kuulemma kaula juuri odottamassa kiillotusta. Suomalainen jälleenmyyjä kuitenkin siis asialla. Kitarat tehdään yksitellen, eli kun vastaanottavat tilauksen, lähtee tuotantoprosessi käyntiin...

E: typo
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
KUNU
03.09.2009 18:27:31 (muokattu 03.09.2009 18:28:24)
h.e.k.a: Tilaus meni siis suoraan tehtaalle (ei löytynyt valmista pakettia mistään), ja viimeksi maanantaina olin sinne yhteydessä, oli kuulemma kaula juuri odottamassa kiillotusta. Suomalainen jälleenmyyjä kuitenkin siis asialla. Kitarat tehdään yksitellen, eli kun vastaanottavat tilauksen, lähtee tuotantoprosessi käyntiin...

E: typo

Edelleenkin ihmetyttää tuo pitkä toimitusaika. Koska EBMM JP kitarat eivät kuitenkaan ole mitään custom tilauksia(tehdään suurissa erissä) ja varastossa pitäisi olla kitaraa aina sen verran varalta. Mutta hyvän kitaran tilasit joka tapauksessa, onnea sen johdosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)