Aihe: Ensimmäistä Stratocasteria kattelemassa..
1 2 3
jomppu
02.09.2009 16:03:21
Kiitti Aristoteles ja Björni, hyvää tietoa tuli. Täytyy sitten harkita jenkki standardin hankkimista vakavammin, kun nyt tuntuu siltä että jonkinlainen strato täytyisi saada. Eikä jonkinlaista, vaan valkoinen ruusupuuotelaudalla.
Confidentum
02.09.2009 17:19:36 (muokattu 02.09.2009 17:19:54)
jomppu: Kiitti Aristoteles ja Björni, hyvää tietoa tuli. Täytyy sitten harkita jenkki standardin hankkimista vakavammin, kun nyt tuntuu siltä että jonkinlainen strato täytyisi saada. Eikä jonkinlaista, vaan valkoinen ruusupuuotelaudalla.

Fender-kampanja Standardeista on minusta melkoisen asiallinen. Juurikin tuollainen OLY white Standard Strato + case+ Champion 600 vahvistin tulee kotiovelle halvimmillaan 820 puntaa eli onkos se vähän rapsakka 900€
Björn E. Borg
03.09.2009 16:11:33
jomppu: Ahaa, mistäs niitä tuohon hintaan saa, netistä tilaamalla? Kyllä minä mielellään koesoittaisin kitaran ennen ostoa jos siitä lähemmäs tuhat euroa pitää maksaa. Mitäs mieltä ihmiset ovat Classic Player 60's Stratosta, voiko jenkki standardiin edes verrata?

1) kannattaa koesoittaa, turha niuhottaa parista sadasta eurosta.
2) kyllä tämän päivän jenkkifenderit on erittäin hyviä soittimia
3) ihan mukavia on nuo meksikolaisetkin, mutta eivät todellakaan ole samalla tasolla, ei voi minun mielestä verrata.
kaptah76
04.09.2009 13:56:47
Strato kuume olisi kova. Aiemmin olen vaivaillut liimakaulaisilla humpuukkerikitaroilla.

Ensiksi täytyy sanoa, että Fenderin Strato malliston laajuus on tuskastuttavaa. Kävin soittelemassa muutamaa erilaista mallia paikallisissa musaliikkeissä ja hommaan alkoi tulemaan jotain selvyyttä. Aiemmin olin vakaasti sitä mieltä, että haluasin vaahterakaulaisen, mutta eilisen jälkeen sillä tuntuu olevan vähemmän painoarvoa. Eniten kitaran fiilikseen ja soundiin tuntui vaikuttavan käytetty lakkaus. Halvemmissa Mehikon malleissa käytetty polyuretaanilakkaus tuntui aihettuvan tukkoisuutta ja eloisuuden puutetta. Soundi tuntui olevan myös melkoisen samanlainen riippumalla millä mikkivalinnoilla soitti. Kun taas kokeilin yhtä roadworn ja yhtä Highway onea, joissa on nitrolakka, tuntui että soundissa oli paljon enemmän henkeä. Myös ero kaulamikin ja tallamikin soundeissa oli paljon suurempi.

Olenko ihan hakoteillä? Vai vaikuttaako lakkaus todellakin näin paljon?
jra
04.09.2009 14:04:51 (muokattu 04.09.2009 14:06:59)
kaptah76: Halvemmissa Mehikon malleissa käytetty polyuretaanilakkaus tuntui aihettuvan tukkoisuutta ja eloisuuden puutetta. Soundi tuntui olevan myös melkoisen samanlainen riippumalla millä mikkivalinnoilla soitti. Kun taas kokeilin yhtä roadworn ja yhtä Highway onea, joissa on nitrolakka, tuntui että soundissa oli paljon enemmän henkeä. Myös ero kaulamikin ja tallamikin soundeissa oli paljon suurempi.

Lakasta sen verran, että taitaa kaikissa Fendereissä olla poly-lakka pohjalla, vaikka pinnalla olisikin nitro? Lakkauksen paksuudessa on sitten varmasti eroa. On jopa sanottu että kiinalaiset CV-skujut soisivat puiden osalta paremmin, koska niissä on ohuempi poly-lakka, kuin meksikolaisissa.

Soitinrakennuspuolella oli tämmöinen kirjoitus Fenderin lakoista:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 3877&o=80&m=2&#p8867196
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Björn E. Borg
04.09.2009 14:06:21
kaptah76: Strato kuume olisi kova. Aiemmin olen vaivaillut liimakaulaisilla humpuukkerikitaroilla.

Ensiksi täytyy sanoa, että Fenderin Strato malliston laajuus on tuskastuttavaa. Kävin soittelemassa muutamaa erilaista mallia paikallisissa musaliikkeissä ja hommaan alkoi tulemaan jotain selvyyttä. Aiemmin olin vakaasti sitä mieltä, että haluasin vaahterakaulaisen, mutta eilisen jälkeen sillä tuntuu olevan vähemmän painoarvoa. Eniten kitaran fiilikseen ja soundiin tuntui vaikuttavan käytetty lakkaus. Halvemmissa Mehikon malleissa käytetty polyuretaanilakkaus tuntui aihettuvan tukkoisuutta ja eloisuuden puutetta. Soundi tuntui olevan myös melkoisen samanlainen riippumalla millä mikkivalinnoilla soitti. Kun taas kokeilin yhtä roadworn ja yhtä Highway onea, joissa on nitrolakka, tuntui että soundissa oli paljon enemmän henkeä. Myös ero kaulamikin ja tallamikin soundeissa oli paljon suurempi.

Kyllä se lakkakin voi vaikuttaa, mutta standardissa on muovilakka ja se saundaa paljon paremmin kuin Highway. Noissa meksikolaisissa on rungot liimailtu milloin mistäkin jämäpaloista ja päällä on viilu. Siksi niissä on monissa vähän epämääräinen, tukkoinen sointi

Kumma kyllä mua tuo Highway ei vakuuttanut, muutamat meksikolaiset yksilöt sen sijaan olivat minusta loistavia kun niitä pääsin kokeilemaan.

Minusta on aika näennäistä tuo eri mallien määrä.
Niissä nyt on pohjimmiltaan ihan sama peruskitara, mikit vain ovat erilaisia.

Minun mielestä japsit (Fenderin omat ja Tokait) on parempia kuin nuo Highwayt.
kaptah76
04.09.2009 14:53:34
Björn E. Borg: Kyllä se lakkakin voi vaikuttaa, mutta standardissa on muovilakka ja se saundaa paljon paremmin kuin Highway.

Minusta on aika näennäistä tuo eri mallien määrä.
Niissä nyt on pohjimmiltaan ihan sama peruskitara, mikit vain ovat erilaisia.

Ahaa, harmi kun en tajunnut Standardia kokeilla. Kuvittelin eilisen perusteella, että muovilakkaa on vain noissa halvemmissa malleissa.

Juu pohjimmiltaan se on sama kitara, mutta silti häiritsee kun niissä on aina jotain erilaista. Kaulaprofiilit, lakkaukset, nauhat yms. Puhumattakaan mikeistä...
aalataur
04.09.2009 21:25:11

Mitäs widdua, onko tuossa kitarassa muka OFR?

http://www.thomann.de/fi/fender_stdstrat_fr_hss_rw_bsb_2009.htm

Tallassa näkyy lukevan Mr. Floyd Rosen nimi mutta tarkottaako tuo nyt kuitenkaan OFR:ää? :o
duc
04.09.2009 21:28:48
aalataur: Mitäs widdua, onko tuossa kitarassa muka OFR?

http://www.thomann.de/fi/fender_stdstrat_fr_hss_rw_bsb_2009.htm

Tallassa näkyy lukevan Mr. Floyd Rosen nimi mutta tarkottaako tuo nyt kuitenkaan OFR:ää? :o

Pingin floikka tais olla tuo, sellasellahan on hintaa pikkasen vähemmän kuin OFR:llä, vaikkei mikään halpis olekaan.
ziggystardust
05.09.2009 00:35:18
Pakko mainostaa että ostakaa ihmeessä tämä mun strato jos haluatte loistavan yksilön!Eli fender 60s classic player stratocaster täydellisellä actionilla hintaan 550e.
jokkari
06.09.2009 22:01:00
Mitäs mieltä ihmiset ovat Classic Player 60's Stratosta, voiko jenkki standardiin edes verrata?

Kyllä minusta hyvinkin voi verrata, ei ne jenkkistandardit mitenkään ylivertaisia ole. Enemmän se on imagokysymys. Classic Playereita pidetään yleisesti parhaina Meksikon-stratoina, ja myös oman kokemukseni mukaan sellaisia ovat. Yksilöerot ovat isompia tällä tasolla kuin erot sarjojen välillä.

Kannattaa huomata että tuossa mallissa on 12" radius otelaudassa eli ei ole niin kaareva kun stratoissa yleensä. Siitä vain ostamaan jos löytyy hyvä yksilö ja sopii käteen. Minusta paras vaihtoehto tässä hintaluokassa.
I have opinions of my own - strong opinions - but I don't always agree with them. -George W. Bush-
kaptah76
07.09.2009 08:33:12
ziggystardust: Pakko mainostaa että ostakaa ihmeessä tämä mun strato jos haluatte loistavan yksilön!Eli fender 60s classic player stratocaster täydellisellä actionilla hintaan 550e.

Mitenkäs tuo yksilön loistavuus todetaan jos asuu toisella puolellas Suomea? Hinta sulla on kuitenkin enemmän kuin uudella kapukalla Englannista tilattuna...
MadMatt
07.09.2009 08:53:02

Kuten olen tainnut aikaisemminkin mainita niin alkuperämaata ei kannata sokeasti tuijottaa. Laadulliset seikat menevät usein ristiin. Parhaat mehikot ja jaappanit pesevät mennen tullen halvimmat jenkit. Kalliimmat jenkit painivat taas ihan omassa sarjassaan (artist, vintage yms. mallit ) Custom shopit ovat oma lukunsa. Kaikista halvimpia malleja kannattaa välttää valmistusmaasta riippumatta. Parhaimpiin Meksikolaisiin kuuluu ehdottomasti Robert Cray ja Jimmie Vaughan signaturet. Varsinkin tuo Cray strato on käsittämättömän hyvä hinta/laatu suhteeltaan (mikkejä myöten). Vaikka CS stratoja löytyykin jo rivillinen niin Cray:stä en tule luopumaan.
Juntunen
07.09.2009 10:22:22

Kas, tässäpäs minulle sopiva ketju. Onko porukalla kokemuksia noista Fenderin Road Worn -sarjan stratoista? Siis näitä valmiiksi pieksettyjä:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0131010300

Tuo 60' -strato kiinnoistais vähän. 50' -versiota musaliikkeessä nopeasti kopasin, mutten tykkää niin paljoa vaahteraotelautaisista. Ohut lakkakerros ja relic-viimeistely kyllä miellytti käpäliä ja silmää siinäkin.

Minkälaisia kitaroita nuo ovat karun ulkokuorensa alla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)