Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändipaidoista
1 2
M_Rouge
31.08.2009 12:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin, että täällä on joskus aikaisemminkin keskusteltu bändipaidoista, ja ilmeisen kiivaasti, lukitusta topicista päätellen. Koikeillaan päästäänkö nyt samaan ;)
 
Itse en omista yhtään bändipaitaa, tosin mielelläni voisin mainostaa paidassani suosikkiartistiani/bändiä jos kerrankin löytyisi jotain muuta kuin mustia paitoja ja joissa olisi joskus jotain muutakin pirun kuvia, pääkalloja, verimallinnoksia ja aseita. Puhun nyt lähinnä metalli ja rock genrestä.
 
Mustasta väristä on pakko sanoa sen verran, että se sopii oikeasti erittäin harvalle yksilölle. Kun skandinaavinen iho on suhteellisen vaalea ja päälle heitetään musta paita niin kontrasti on hyvin voimakas ja saa itse ihmisen ja ihon näyttämään elottomalta ja kurjalta. (Tosin sitä varmaan tietty osa mustaan pukeutuvista haluaakin) Jos on taas pigmenttiä ihossa, siis luontaisesti ruskeampi iho ja luontaisesti esim. tumma tukka niin sillion kyllä musta toimii. Vaikka itse olen aika tumma niin en suostu laittamaan mustaa päälle ellei ole jotain vaaleampaa kaulahuivia, joka lieventää paidan ja ihon välistä voimakasta kontrastia. Ja kai nyt kaikki aidot rock-kukot haluavat näyttää siistiltä ja tyylikkäältä.
 
Paitojen suunnittelijoilla ja markkinointi-ihmisillä ei ole ilmeisestikään halua nähdä asiaa laajemmin. Joillekin musiikki on elämäntapa, oli ikää kertynyt sitten vähän enemmänkin. Eli ostajakuntaa löytyisi varmaan, jos tarjottaisiin jotain muutakin kuin mustia teinipaitoja. Ei siis taida löytyä ainakaan metallimusiikin genrestä mitään bändiä, joka tarjoaa muunvärisiä bändipaitoja kuin mustia, miehille?
 
Miggoz
31.08.2009 12:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siis taida löytyä ainakaan metallimusiikin genrestä mitään bändiä, joka tarjoaa muunvärisiä bändipaitoja kuin mustia, miehille?
 
No Municipal Wastelta löytyy ainakin valkosena T-paitoja.
 
Basisti
Walker
31.08.2009 15:20:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä raskaamman musan paitoja löydy kovin vaaleina, tekis itsekin mieli ostaa muttei ole. Painattamalla varmaan saa helpoiten.
 
Ei skulaa ni ei skulaa.
Izer
31.08.2009 19:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistan useammankin bändipaidan, jotka kyllä pääasiassa ovat mustia. Väriä enemmän minua häiritsee se, että noiden paitojen malli ja leikkaus ovat usein aika huonosti päälle istuvia. Vaikka nykyään löytyy aika helposti S-kokoa, olisi ompelukoneelle silti vähän työtä. Ovat myös usein aika paksuja materiaaliltaan joka ei ole hyvä juttu.
 
Ridin' with the wind!
Kulkunen
31.08.2009 23:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M_Rouge: Ei siis taida löytyä ainakaan metallimusiikin genrestä mitään bändiä, joka tarjoaa muunvärisiä bändipaitoja kuin mustia, miehille?
 
On niitä muutamia tullut vastaan, Rotten Soundilla, Amoralilla ja Sotajumalalla ainakin. Kahdella ensimmäisellä valkoiset mallit, jälkimmäisellä punainen. Behemothilla taisi myös olla jokin harmaa malli, tosin se ei juuri varmaankaan lämmitä (heh-heh).
 
Itse kaipaan enemmän hillitympiä bändipaitoja. Ketuttaa kevyesti kun lähes kaikki bändipaidat pitää tunkea ihan täyteen jotain mitä törkeämpiä kuvioita ja logoja ja - pahimpia kaikista - levynkansien kuvia. Nyt olen onnistunut jokusen hienon bändipaidan itselleni hankkimaan (Arcturus, Ulver, Isis), jotka eivät ole ihan tukkoon pakattuja ja ovat jopa ihan paitoina suunniteltuja, eivätkä vain levyn kansia paitaan sovitettuna.
 
The downward spiral never ends.
DJKaaos
01.09.2009 00:04:12 (muokattu 01.09.2009 00:09:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M_Rouge:
 
Kun skandinaavinen iho on suhteellisen vaalea ja päälle heitetään musta paita niin kontrasti on hyvin voimakas ja saa itse ihmisen ja ihon näyttämään elottomalta ja kurjalta.

 
Ja miten tämä liittyy meihin, siis suomalaisiin?
 
No, mutta asiaan.
 
Omat bändipaitani ovat kaikki mustia tai valkoisia ja kyllä kaipaisin jotain muitakin värejä. Punainen olisi kiva väri. Samoin vaaleanruskea.
 
Minä olen minä.
papitsu
01.09.2009 00:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hienoja punaisia ja vihreitä bändipaitoja jostain löytäisi sopuhintaan, voisi muutaman hommata. Hyviltä bändeiltä toki. Nytten vaan about kaikki on mustia ja designiltaan rumia ja huonon mallisia, ei paljon innosta.
 
BACON IT!
Qsysi
01.09.2009 13:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMP:llä esimerkiski on oikein tyylikkäitä bändipaitoja myynnissä aika reilustikin. AC/DC:llä on siellä monia tyylikkäitä, "ei perinteisiä" bändipaitoja, eli ei pelkästään mustia yhdellä simppelillä keskelle paitaa sijoitetulla logolla. Metallicalla myös, punaisia sun muun värisiä.
 
I reject your reality and substitute my own!
Cocktus
01.09.2009 13:05:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kulkunen:Itse kaipaan enemmän hillitympiä bändipaitoja. Ketuttaa kevyesti kun lähes kaikki bändipaidat pitää tunkea ihan täyteen jotain mitä törkeämpiä kuvioita ja logoja ja - pahimpia kaikista - levynkansien kuvia.
 
Mulla on täsmälleen sama ongelma. Oon huomannut, että naisten paidoista löytyisi sopivan yksinkertaisia ja tyylikkäitä malleja. Ainoa ongelma on se, että en ole nainen :(
 
RIP Gathorn 17.03.2003-24.08.2007
Germaniac
01.09.2009 13:09:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täh, ei saa olla pääkalloja, piruja eikä levynkansia? Etsitkö nyt oikeasti hevipaitoja, hahahaa! No joo, sellaiset neliökuvat levynkansista on aika rumia yleensä, ennen sekin osattiin useimmiten tehdä oikein ja rajata niitä taustoja pois. Kaikista paskimpia on mun mielestä jotkut "pocket print" paidat, ja jos on joku pelkkä valkoinen logo mustalla taustalla niin sekin näyttää usein melko tylsältä. Eikä kaiken tosiaan tarvi olla mitään mustaa, kaapista löytyy sen lisäks myös valkoista ja punaista, mutta on noi selvä vähemmistö. Turkoosi löytyy myös! Kyseessä Deep Purplen "In Rock" paita.
 
Kulkunen
01.09.2009 18:20:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cocktus: Mulla on täsmälleen sama ongelma. Oon huomannut, että naisten paidoista löytyisi sopivan yksinkertaisia ja tyylikkäitä malleja. Ainoa ongelma on se, että en ole nainen :(
 
Saman olen huomannut. Ladyfit on läskin päällä melkoinen makkarankuori. Tai olettaisin näin, en ole kokeillut. Köh.
 
The downward spiral never ends.
Mirrinsane
01.09.2009 22:51:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oi, näin jollain viikonloppuna(musanettiläinen, nimimerkistä ei muistikuvia) ehkä siisteimmän mokoma-paidan ikinä: Malibua versioituna.
 
kalamies#52 >-)))>
Kulkunen
02.09.2009 19:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mirrinsane: Oi, näin jollain viikonloppuna(musanettiläinen, nimimerkistä ei muistikuvia) ehkä siisteimmän mokoma-paidan ikinä: Malibua versioituna.
 
Toivottavasti Kimmo ei siitä pahastu, jos sanon että se oli Kimmo.
 
Tämä paita: http://www.levykauppax.fi/artist/mokoma/malibu/76132/
 
The downward spiral never ends.
ballfish
02.09.2009 19:33:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mun PassoaMokoma paita on komeempi. http://www.levykauppax.fi/sakara/artist/mokoma/passoa/81144/
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Mirrinsane
02.09.2009 22:43:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Kyllä mun PassoaMokoma paita on komeempi. http://www.levykauppax.fi/sakara/artist/mokoma/passoa/81144/
 
Mutta se on musta :p
 
Muistan joskus ~10-12- vuotiaana ostaneeni kaverin isoveljen bändin paidan, koska niitä sai marjapuuron punaisina. Beaner taisi olla bändin nimi. Taitaa olla sekä paita että levy jossain vanhempien luona kätkössäkin vielä.
 
kalamies#52 >-)))>
disorder
03.09.2009 13:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kukaan osais auttaa et mistä sais joittenki black metal bändien t-paitoja tai huppareita. bändit ois siis jnt dark funeral,beherit,horna,mayhem yms black metal (: ja minkä kokonen paita kannattais tilata ku oon n.173cm pitkä hoikka naisenpuolisko? (siis nämä paidat jotka ei oo erikseen naisille tehty) ei nimittäin oo minkäännäköstä hajua nuista kokoista : D (empllä eikä hellsinki rock shopissa ollu muutaku dimmulta muistaakseni?)
 
Påskägg
04.09.2009 05:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

disorder: ei kukaan osais auttaa et mistä sais joittenki black metal bändien t-paitoja tai huppareita. bändit ois siis jnt dark funeral,beherit,horna,mayhem yms black metal (: ja minkä kokonen paita kannattais tilata ku oon n.173cm pitkä hoikka naisenpuolisko? (siis nämä paidat jotka ei oo erikseen naisille tehty) ei nimittäin oo minkäännäköstä hajua nuista kokoista : D (empllä eikä hellsinki rock shopissa ollu muutaku dimmulta muistaakseni?)
 
Northern Heritage, Breath of Pestilence, Hammer of Hate...mitä näitä nyt on, tai sitten suoraan bändiin yhteyttä. Siun kokoselle on varmaa S aika passeli, veikkaisin ma.
Mayhemia esim. nyt löytyy joka paikasta, www.stuntman.fi tai http://www.levykauppax.fi/artist/mayhem/
 
RETRIBUTION!
fasces
16.09.2009 01:55:22 (muokattu 16.09.2009 01:55:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändipaitoja löytyy kaapista paljon, ja myös eri väreissä. On mustan lisäksi sinistä, valkosta, harmaata ja punasta. Sitten semmonen helvetin mauton punakirjava. Hevipaitojahan ne.
 
Emperor ja Death ainaki löytyy maastokuosilla. Tiiä sitte, onko se sen parempi.
 
I kissed the goat, I liked it.
ESP-Aimo
13.11.2009 12:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Tietääkö kukaan mitään hyvää ulkomaalaista Rock-paita kauppaa jossa on laaja valikoima ja saa helposti suomeen tilattua?
 
SiwamieS
13.11.2009 22:55:58 (muokattu 13.11.2009 22:59:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP-Aimo: Hei!
 
Tietääkö kukaan mitään hyvää ulkomaalaista Rock-paita kauppaa jossa on laaja valikoima ja saa helposti suomeen tilattua?

 
Lukases tää läpi, voi löytyä jotain: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=21&t=63581 . Sen jälkeen tsekkaa suosikkipumppujesi/levylafkojen/jne omat storet, niistäkin yleensä saa suht helposti tilailtua Suomeen. Jenkeistä tuppaa välillä tosin tulemaan vähän ikäviä postikuluja. Onneksi ei kuitenkaan ihan aina.
 
I wanna see movies of my dreams
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «