lahjaton 02.09.2009 15:22:23 | |
---|
Nonih, eli minulla on käytössä fernandes ravelle limited niminen keppi. Siitä irtosi pari viikkoa sitten ruuvi joka pitää mikkiä kiinni, ja siinä oli jonkinlainen jousi ympärillä. Noh, ajattelin että ihan helppo nakki tämä on korjata, ja irroitin mikin siitä, jotta saisin ruuvin kiinni, mutta huomasin että eipä oikein onnistu, vaan sen jousen pitäisi jotenkin pidellä mikkiä ylhäällä, mutta en mitenkään tajua miten sen saisi niin asennettua. Eli saman kitaran tai muuten vaan fiksumpien apua tässä tarvisin että pääsisi taas soittelemaan. Kiitos. |
jan_k 02.09.2009 15:31:15 (muokattu 02.09.2009 15:32:57) | |
---|
Ruuvi tulee ensin mikrofonin kehyksen läpi, sitten laitat ruuvin ympärille sen jousen ja sitten ruuvaat sen itse mikrofoniin kiinni. tämä tietenkin helpointa silloin kun kielet ei ole paikoillaan, taikka tarpeeksi löysät. Löysää kielet ja irroita tallapala niin pääset helposti käsiksi. |
lahjaton 02.09.2009 15:41:06 | |
---|
Juu, kielet jo irroitin, ja pääsen siihen ihan hyvin käsiksi. Eli jousi tulee kokonaan mikin ja itse kitaran väliin? |
Estranged 02.09.2009 15:42:29 | |
---|
lahjaton: Juu, kielet jo irroitin, ja pääsen siihen ihan hyvin käsiksi. Eli jousi tulee kokonaan mikin ja itse kitaran väliin? Jousi tulee mikin ja mikinkehyksen väliin, ruuvin ympärille. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
jan_k 02.09.2009 15:43:54 | |
---|
Siis mikin ja sen kehyksen mikä mikin ympärillä on, molemmilla puolilla pitäisi olla jousi |
lahjaton 02.09.2009 15:50:38 | |
---|
Niin eli minulla pitäisi olla kaksi erillistä jousta? Hitto.. Sitten on toinen kadonnut jonnekkin.. :F Vai ymmärsinkö nyt iihan väärin? |
Estranged 02.09.2009 15:53:53 | |
---|
lahjaton: Niin eli minulla pitäisi olla kaksi erillistä jousta? Hitto.. Sitten on toinen kadonnut jonnekkin.. :F Vai ymmärsinkö nyt iihan väärin? Kaksi ruuvia, kaksi jousta. Eli siis jouset pitäis olla niiden ruuvien ympärillä joilla mikki kiinnitetään kehykseen, ei tietenkään niissä joilla kehys kiinnitetään runkoon. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
jan_k 02.09.2009 15:54:20 (muokattu 02.09.2009 15:55:05) | |
---|
Mikki kiinnittyy kahdella ruuvilla siihen kehykseen, joka kiinnitetään kitaran runkoon. Molemman ruuvin ympärille tulee jousi mikin ja kehyksen väliin. E: täällähän kaikuu |
lahjaton 02.09.2009 15:55:07 | |
---|
Okei, mulla on molemmat ruuvit ja jouset tallella, mutta kummalle puolelle mikkiä ne tulee, mikin ja kehyksen väliin vai itse kitaran rungon ja mikin väliin? |
Estranged 02.09.2009 15:55:57 | |
---|
lahjaton: Okei, mulla on molemmat ruuvit ja jouset tallella, mutta kummalle puolelle mikkiä ne tulee, mikin ja kehyksen väliin vai itse kitaran rungon ja mikin väliin? Lainaan itseäni: Jousi tulee mikin ja mikinkehyksen väliin, ruuvin ympärille. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
jan_k 02.09.2009 16:00:17 | |
---|
alkaa maistumaan pieni trolli suussa |
Estranged 02.09.2009 16:01:04 | |
---|
jan_k: alkaa maistumaan pieni trolli suussa Vähän joo. Tänään rekisteröitynytkin näköjään. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
lahjaton 02.09.2009 16:07:51 (muokattu 02.09.2009 16:08:50) | |
---|
Juu anteeksi, en ole trolli, en vain itsekkään tiennyt miten muotolla kysymys. Nyt kun tarkemmin tutkailin huomasin että sille ruuville ei ole mitään paikka mihin toinen pää tulisi, huomasin vain että mikin ympärillä olevissa pienissä reissä on ollut jotain steariinin tapaista jolla ruuvit on toisessa päässä ollut kiinni. Eli näyttää enemmän ja enemmän siltä että pitäisi viedä johonkin musiikkiliikkeeseen korjattavaksi. Edit: niin ja rekisteröidyin tänään esittääkseni ongelman. En ole trolli, eli en ole täällä vain teidän kiusaksenne vaan haluaisin kitarani soittokuntoon. :( |
jan_k 02.09.2009 16:13:06 (muokattu 02.09.2009 16:16:40) | |
---|
Ruuvissa on kierteet, joilla se kiertyy siihen mikin reikään. Joudut kylläkin vähän painamaan kehystä ja mikkiä yhteen sormilla, jotta ruuvi yltää mikin reikään. |
lahjaton 02.09.2009 16:16:23 | |
---|
Ei se mahu siihen millään? Se reikä on varmaan puolet pienempi kuin itse ruuvi. Vai pitääkö se vain voimalla kiertää siihen? |
lahjaton: Ei se mahu siihen millään? Se reikä on varmaan puolet pienempi kuin itse ruuvi. Vai pitääkö se vain voimalla kiertää siihen? Kokeile nyt vain kiertää sitä siihen, hirveetä voimaa ei pitäisi kylläkään olla tarvis käyttää. Toivottavasti on kuitenkin oikea ruuvi, eikä mikin kehyksen ruuvi, joka sitten saattaa olla vähän paksumpi. |
lahjaton 02.09.2009 16:47:17 | |
---|
Itseasiassa mun kehyksen ruuvit on paljon ohuempia.. :D Mutta juu, kokeilempa tuota kun on joku muu tullut kotiin auttamaan. :) |