Aihe: Dave Navarro
1 2
Frusciante
01.03.2004 12:34:02
Kuuntelin juuri aikani kuluksi RHCP:n one hot minute levyä. Aika helvetin hyviä biisejä muuten ja hienoa kitarointia. Ekana mieleen nousee Aeroplane, my friends, coffee shop ja tearjerker.

Kysymykseni liittyykin tuohon viimeiseen, siis tearjerkeriin. Löytyykö ketään joka olisi vaivautunut opettelemaan tuon biisin. Jos on niin ottaisin innolla vastaan vinkkejä kuinka homma hoituu (Soundit, efektit?, vire?). Erityisesti kaipaisin vinkkejä soolon osalta (on muuten varsin kaunis soolo). Jonkinlaisia tabseja yritin googlen avulla löytää mutta tarjolla on vain jotain huonosti blokattuja sointujuttuja.

Kiitos jo etukäteen..

Ps. Navarrohan soitti One hot minuten aikaan Stratolla mutta on nyt vaihtanut PRS-keppeihin. Tietääkö joku mitkä mikit siinä valkoisessa PRS:ssä on?
hallelujah' rock' n rollah!
lxi
01.03.2004 12:52:55 (muokattu 01.03.2004 13:03:40)
Hitto, en ole kuunnellut levyä vuosiin. Tearjerkerinkin opettelin joskus pentuna, enää hädin tuskin muistaa koko biisiä.

Alussa intron ajaksi napataan Dsus2-sointu soimaan johonkin samplelooppiin. Delayta on kitarassa koko ajan, alussa myös flangeria tai jotain. Vire on varmaankin ihan perinteinen. Soolossa edelleen delay päällä, ensin rinnakkaisia oktaaveja à la Wes Montgomery ja sitten vähän bluesahtavaa vääntöä muutaman tahdin ajan.

EDIT: Helvetti miten Kiedis kehtaakin vetää noin pieleen tuolla biisillä.

Kun Navarrosta puhutaan, ei Jane's Addictionin Ritual de lo Habitualia sovi sivuuttaa. Loistava rokkilevy.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Jusstus
01.03.2004 16:28:29
Ihan hyvä soittajahan se Navarro on.Helvetin aliarvostettu levy toi OHM.Harmi et ei mitään virallisia livetallenteita tuolta Navarro ajalta käsittääkseni.Olis ihan mielenkiintoista kuulla miten mies soitti esim.BSSM:in biisejä.
Mut noista soittojutuista en tiedä oikein mitään ku en kitaraa varsinaisesti soita...jotenkuten jotain perussointuja yms. osaan.

Levyjä ei taida olla, mutta Woodstock -94 -videolta löytyy RCHP-setit Navaron kera. Se oli se sähkölamppuasustekeikka... Mullakin oli toi pitkään videolla, kunnes vahingossa nauhoittelin päälle vahingossa jotain kuraa...
"These go to eleven.."
superfly
01.03.2004 17:12:50

Kun Navarrosta puhutaan, ei Jane's Addictionin Ritual de lo Habitualia sovi sivuuttaa. Loistava rokkilevy.

Hee, tuo on myös mun suosikkilevyjen listalla. En ole kuunnellut tosin varmaan viiteen vuoteen, kun tuli joskus kuunneltua ihan puhki tuo.
Harppu on alaston piano
rockpock
01.03.2004 23:59:57 (muokattu 02.03.2004 00:05:16)
RHCP:n One Hot Minute levyyn löytyy pätevä tabulatuurikirja, eli eikun kirjastoon ja kaukolainaamaan, jos omasta lainaamosta ei löydy.

Navarro on perkeleen kova. Aivan väärä kitaristi RHCP:hen, mutta kun puhutaan Jane's Addictionista, niin kaks sanaa:

THREE DAYS

Kuunnelkaapa se soolo. Yksi harvoista sooloista, mistä diggaan kybällä. Kyseinen biisi on ainoa Ritual De Lo Habitual levyllä, jossa koko bändi oli samaan aikaan studiossa äänittämässä.

Dave Jerden (producer of RDLH): There was one magical day when I got them all together and we cut "Three Days". I set the whole band up, they played it, and that version is what's on the record, note for note. (SPIN august 2003)

Ja Navarro ei muista levyn sessioista mitään:

"My memory of recording Ritual De Lo Habitual lasts about five minutes. In my head, we spent five minutes in the studio" (SPIN august 2003)

Ja comebacklevy "Strays" on kyllä yllättävän tuore ja kova lätty. Onneksi bändi palasi ja oon nähnyt ne kaks kertaa (leeds 2002 ja Tukholma 2003) livenä!

Juu ja jotkut tabit Tearjerkeriin:
http://www.olga.net/dynamic/browse. … ed_hot_chili_peppers/tearjerker.tab

Joo ja vielä piti todeta, että kyllähän One Hot Minutella hyviä biisejä on. Levyn sinkuilla on myös tosi kovia b-puolia: Melancholy Mechanics, Let's Make Evil, Stretch...
Uli Con Carne
02.03.2004 00:23:29

Jane's Addiction on todella kovaa kamaa, samaa mieltä... "Nothing's Shocking" uupuu, muut löytyy. :) Mitä "One Hot Minute":en tulee, niin minusta Navarro toi Peppereihin aivan uuden ulottuvuuden musikaalisesti -- sinänsä harmittaa että porukka usein dissaa ko. levyn vain koska se on niin erilainen kuin muu tunnetumpi RHCP. Vaikka erilainen onkin, niin minusta vähintäänkin Peppereiden toiseksi paras levy. No, toisaalta, meikähän fanittaa Extremen "Waiting For The Punchline":akin niiden parhaana, jotta... ;)
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
Dr. Muff
02.03.2004 00:37:09
Mitä "One Hot Minute":en tulee, niin minusta Navarro toi Peppereihin aivan uuden ulottuvuuden musikaalisesti -- sinänsä harmittaa että porukka usein dissaa ko. levyn vain koska se on niin erilainen kuin muu tunnetumpi RHCP.

Itse ainakin diggailen eniten One Hot Minutea kun kyse on pepperssin tuotannosta. Hyviä bootleggejä löytyy tuolta aikakaudelta joista voi tsekata ton livemeiningin.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians -- Mutta osta kitara!
sirdickyj
02.03.2004 22:59:08
Levyjä ei taida olla, mutta Woodstock -94 -videolta löytyy RCHP-setit Navaron kera. Se oli se sähkölamppuasustekeikka...

Olen vahvasti sitä mieltä ettei k.o. keikalla soittanut Dave Navarro, vaan se joku-mikä-se-nyt-olikaan, joka soitti Fruscianten ja Navarron välissä vähän aikaa RHCP:ssä.

Navarro oli livenä 1200kertaa parempi soittaja kuin tuo Frusciante, vertaan näkemiäni Ruisrockin ja Areenan keikkoja.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
saturnzreturn
03.03.2004 14:24:08
mulla on navarron one hot minuten aikainen opetusvideo jossa se esittelee kamojansa,kertoo soittotyylistään ja soittelee rhcp:n kanssa, opettaa biisejä ym. siinä se selittää tearjerkerinkin..

sillähän ei ole mitään muita kamoja noin efektien puolesta, kun muutamia hassuja pedaaleja pedalboardissa...siinä sillä sitten on kaksi delayta, jossa toisessa on hold mode, ja se vetää sen livenäkin silleest että ekaks se sointu,holdi päälle sitten toinen delay päälle soittelee pientä kikkailua ja biisi lähtee...vasta "guess now you now"-kohdassa se ottaa holdin pois päältä, mutta jatkaa sitten taas kun alkaa säkeistö...

jännän näköisesti tuo vaihto kävi tuosta "gnyn"-kohdasta takaisin tuohon säkeistöön...

hassua sinänsä, viime viikonloppuna krapulassa kaivoin tuon levyn piiitkästä aikaa soittimeeni ja ajattelin opetella tearjerkerin (uudestaan) sillai kunnolla tällä kertaa, kun löytyy tuo one hot minuten nuottikirjakin...voin heitellä lisää kommentia joku päivä kunhan saan opeteltua sen biisin...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Keppi
03.03.2004 14:36:10
Olen vahvasti sitä mieltä ettei k.o. keikalla soittanut Dave Navarro, vaan se joku-mikä-se-nyt-olikaan, joka soitti Fruscianten ja Navarron välissä vähän aikaa RHCP:ssä.

Kyllä nyt muistat väärin. Kyseessä oli nimenomaan Navarro. Olikohan vielä ensimmäinen RHCP keikkansa?!
Anyway Dave vielä jossain haastattelussa mainitsi, ettei ollut kovin otettu tuosta Hehkulamppu -tempauksesta:D
...no ei vaineskaan;)
Keppi
03.03.2004 14:45:28
sillähän ei ole mitään muita kamoja noin efektien puolesta, kun muutamia hassuja pedaaleja pedalboardissa...

Kyllähän niitä useenpi tais olla, kun sen boardi näytettiin jossain kitaralehdessä. Bossia oli kaikki(wahi oli CryBaby).
...no ei vaineskaan;)
Jusstus
03.03.2004 15:52:24

Navarro oli livenä 1200kertaa parempi soittaja kuin tuo Frusciante, vertaan näkemiäni Ruisrockin ja Areenan keikkoja.

Joo ei pidä paikkaansa tää. Navarrohan toi oli. Varmuudella.
"These go to eleven.."
saturnzreturn
03.03.2004 16:07:03
Kyllähän niitä useenpi tais olla, kun sen boardi näytettiin jossain kitaralehdessä. Bossia oli kaikki(wahi oli CryBaby).

no joo, muutamia tuossa rock-tähti mittakaavassa
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
saturnzreturn
04.03.2004 07:26:09

aah...kumpa olisin saanut olla mukana ruisrockissa, areenalle en olisi mennyt edes rahasta

kuinkas täällä ihmisille putoo daven sooloplätty
Bilharzia
04.03.2004 14:55:13
Hyvä soittaja.. sen soolot vaan on aika itseensä toistavaa juttua.. Sellasta bendirenkutusta, mitä oon kuullu
www.LifeofDebauchery.Com
Frusciante
05.03.2004 18:07:52
Olisko mitään mahdollisuutta jotenkin saada tota opetusvideota. Ihan vaan näin kovana fanina ja tietysti suomen tulevana Navarrona. Saisko sitä esim. jotenkin netistä.

Navarron soolot on muuten mun mielestä erittäin hyviä. Esimerkkeinä vaikka everybodys friend. Oon mä tuota ennenkin ylistäny mutta on se puhdasta neroutta. Mun mielestä soolot on tyylitajuisia ja ennalta-arvaamattomia.

Ja vielä tosta Navarron soololevystä. Rexall on mielestäni yllättävän hyvä biisi ja on siinä muitakin hyviä. Ei ehkä kuitenkaan nykyisen peppers-kitaristin soololevyjen tasolla!
Frusciante
05.03.2004 18:12:17
saturnzreturn
07.03.2004 09:40:37
Onko se video muuten tää http://www.activemusician.com/market/items/HL_00324028.asp

juurikin tuo "starlicks, master sessions"

minä ainakin otin netistä, yllätti hieman se, että dave navarro oli teknisesti ja teoriassa paljon huonompi soittamaan kun mitä luulin...yllätti myös paljon se, kuinka samanlainen soittaja dave oli kun minä...filmi pyöri ja se kerto kaiken soittamisestaan ja koko ajan mulla oli sellanen olo että "now that's exactly what I do..."
Frusciante
07.03.2004 12:18:53
Otit siis omas netistä. Osaatko kertoa yhtään tarkemmin mistä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)