Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM 800 rakennus lopputyönä
1 2
markkupoika
20.08.2009 01:10:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tehdä lopputyönä koulussa putkivahvarin kitaralle. Olisko mahdottumuus tehdä esimerkiksi jcm 800 50 wattinen nuppi: http://mhuss.com/MyJCM/JCM800_2204.gif Osat varmaan löytyy, mutta mitenkäs muuntajat? Toisaalta nekin vois käämittää koululla itse. Mitä luulette paljon tulisi kustannuksia Jos chassiksen ja muuntajat tekis itse, mutta kaiken muun ostais? Vaikka enpä usko, että aivan kaikkea tarvis välttämättä ostaa. Kytkennät tekisin varmaankin turretboardille jotta voipi modailla helpommin esim etuastetta.
 
Olis ihan kiva jtm 35:n kaveriksi jcm 800 (tai miksei jopa jcm 600). Riittäisköhän reilut 3 kuukautta tälläselle projektille? Koululla kuitenkin on aika paljon alan tuntemusta myös putkivehkeistä joten uskon että kinkkisemmätkin hommat onnistuu. Ei tässä oikeastaan muuta rajoitteita ole kuin aika ja raha.
 
tommiot
20.08.2009 09:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: Ajattelin tehdä lopputyönä koulussa putkivahvarin kitaralle. Olisko mahdottumuus tehdä esimerkiksi jcm 800 50 wattinen nuppi: http://mhuss.com/MyJCM/JCM800_2204.gif Osat varmaan löytyy, mutta mitenkäs muuntajat? Toisaalta nekin vois käämittää koululla itse. Mitä luulette paljon tulisi kustannuksia Jos chassiksen ja muuntajat tekis itse, mutta kaiken muun ostais? Vaikka enpä usko, että aivan kaikkea tarvis välttämättä ostaa. Kytkennät tekisin varmaankin turretboardille jotta voipi modailla helpommin esim etuastetta.
 
Olis ihan kiva jtm 35:n kaveriksi jcm 800 (tai miksei jopa jcm 600). Riittäisköhän reilut 3 kuukautta tälläselle projektille? Koululla kuitenkin on aika paljon alan tuntemusta myös putkivehkeistä joten uskon että kinkkisemmätkin hommat onnistuu. Ei tässä oikeastaan muuta rajoitteita ole kuin aika ja raha.

 
http://www.ceriatone.com/images/lay … hallLayout/JCM800_2204Ceriatone.jpg Tosta löytyy ihan valmis layouttikin, joten homma on sinänsä tosi yksinkertainen. Pitää vaan sen verran tietää mitä tekee, että vahvistin on turvallinen siinä vaiheessa kun virrat lyö päälle.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
s151669
20.08.2009 10:12:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: Osat varmaan löytyy, mutta mitenkäs muuntajat?
 
Uraltonelta, noin niinkuin esimerkiksi.
 
Toisaalta nekin vois käämittää koululla itse.
 
Jos tuohon on mahdollisuus, niin mikäettei. Saattaa vaan lopputyön laajuus kasvaa kohtuuttomaksi :-) Teetä ne jollain toisella lopputyönä ?
 
Jyrki
markkupoika
20.08.2009 12:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä oikeastaan kävis muutkin kun jcm 800. Kuhan löytys kunnon schematicseja! Ehotelkaa jotain ja kertokaa kokemuksia jos on tullut itseä värkkäiltyä näiden kanssa. kaikki apu on tarpeen että sais projektin aluilleen.
 
jurpontor
20.08.2009 12:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: Kyllä oikeastaan kävis muutkin kun jcm 800. Kuhan löytys kunnon schematicseja! Ehotelkaa jotain ja kertokaa kokemuksia jos on tullut itseä värkkäiltyä näiden kanssa. kaikki apu on tarpeen että sais projektin aluilleen.
 
Tee vanha kunnon Hiwatt. Yksinkertanen, pirun hyväsoundinen ja tuolta mhuss.com:sta löytyy siihenkin layoutit ja kaikki.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
palomaeki
20.08.2009 16:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Tee vanha kunnon Hiwatt. Yksinkertanen, pirun hyväsoundinen ja tuolta mhuss.com:sta löytyy siihenkin layoutit ja kaikki.
 
Kyllä!
 
Tee Markku HIWATT.
 
kitara on kiva.
Twinkle
21.08.2009 06:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: Mitä luulette paljon tulisi kustannuksia Jos chassiksen ja muuntajat tekis itse, mutta kaiken muun ostais?
 
Itse sain omaani palamaan rahaa noin 220 euroa:
http://koti.kapsi.fi/twinkle/jcm800.jpg
 
Elektroniikka on halpaa, kaikki muuhan tuossa maksaa. Muuntajiin meni 100 euroa, koteloon 21 euroa, putkiin 40 euroa (2x EH EL84, 3x 6N2P-EV). Turretin sain vaihdossa kotkalaiselta vahvarigurulta, sitä en tehnyt itse joten sitä ei laskettu hintaan.
 
Yllättävän halvalla pääsin kumminkin kun käytin aikaa osien ostamiseen ja ostelin sieltä täältä mistä halvalla sain.
 
adretlan
21.08.2009 17:30:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Itse sain omaani palamaan rahaa noin 220 euroa:
http://koti.kapsi.fi/twinkle/jcm800.jpg
 
Elektroniikka on halpaa, kaikki muuhan tuossa maksaa. Muuntajiin meni 100 euroa, koteloon 21 euroa, putkiin 40 euroa (2x EH EL84, 3x 6N2P-EV). Turretin sain vaihdossa kotkalaiselta vahvarigurulta, sitä en tehnyt itse joten sitä ei laskettu hintaan.
 
Yllättävän halvalla pääsin kumminkin kun käytin aikaa osien ostamiseen ja ostelin sieltä täältä mistä halvalla sain.

 
Yllättävän halvalla saa itse ostettuna osat kun Marshall rakennussarjojen hinnat hipoo tonnia. No ainakin on katteet kohdillaan. Kun nuo GGG-effektikitit on saanu kasattua niin nyt kyllä huvittaisi siirtyä isojen poikien leikkikentälle, ja rakentaa oma Marshall.
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
markkupoika
22.08.2009 12:34:08 (muokattu 22.08.2009 12:35:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oisko twinklellä mitään hyviä skemoja tuosta jcm:stä laittaa? ja tuosta hi-watista ois kiva kans jos jollakin ois =) mistähän ois hyvä ostaa putket elektroniikat ja ehkä tarvittaessa muuntajat?
 
Twinkle
22.08.2009 19:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

adretlan: Yllättävän halvalla saa itse ostettuna osat kun Marshall rakennussarjojen hinnat hipoo tonnia. No ainakin on katteet kohdillaan.
 
Ostin muuntajat ja kuristimen weberiltä kimppatilauksessa, konkat, jakit ja potikat ostin Antique Electronic supplystä (alphan potikat, cliff-jackit, mallory filmikonkat, sprague atom -elkot ja J/J kannukonkat),. Pääteputket ostin mätsättynä uraltonelta, chassis on sieltä kanssa ja nuo 6N2P:t ostin ebaystä. Tilpehöörit Banzailta ja tosiaan turretti TG-musicilta vaihtarina johonkin elementtiin.
 
Tuossa hinta-arviossa on joukko asioita mitkä sain joko tuurilla tai kyttäämällä, joten ihan paras arvio tuo ei ole.
 
Twinkle
22.08.2009 19:47:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: oisko twinklellä mitään hyviä skemoja tuosta jcm:stä laittaa? ja tuosta hi-watista ois kiva kans jos jollakin ois =)
 
Näillä tein ite:
http://www.dreamtone.org/JCM.htm
 
tuolta sitten semmoiset hiiwatit ettei parempaa ole:
http://mhuss.com/Hiwatt/tech2.html
 
mistähän ois hyvä ostaa putket elektroniikat ja ehkä tarvittaessa muuntajat?
 
Suomesta Uraltone on täyden palvelun mesta. Sieltä ostaisin vähintään chassikset, muuntajatkin liikkuu sangen halvalla ottaen huomioon sen että mitenkä paljon niiden laivaaminen jenkeistä tulee maksamaan. Painavia ovat perkeleet. Muussa tilpehöörissä tulee reilusti säästöä jos ostelee esim banzai musicilta tai sitten esim. Ancient Electronic Supplystä http://www.tubesandmore.com/ , missä vaan on ongelmana postikulut ja isoissa tilauksissa myös tullit.
 
Limes
22.08.2009 21:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkeinpä suosittelisin siltikin tommotis kallista rakennussarjaa. Postikulut kun hyvin helposti nostaa projektin hintaa,jos useammasta paikasta tilaa. Etenkin jos
vain yhtä projektia varten. Ja se syö miestä kun joku pikku nikale on jäänyt epähuomiossa tilaamatta...hyvä osaluettelo jossa kaikki kompot määrineen
olisi tosi hyvä myös olla scheman ja layoutin lisäksi.
 
Valmis kotelo noissa rakennussarjoissa taitaa olla kallein osa,helposti 300-450 eur
jos erikseen tilaa. Puhun nyt lähinnä näkökulmasta että ulkonäkökin on tarkoitus kloonata.
 
Twinkle
23.08.2009 12:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Limes: Valmis kotelo noissa rakennussarjoissa taitaa olla kallein osa,helposti 300-450 eur jos erikseen tilaa. Puhun nyt lähinnä näkökulmasta että ulkonäkökin on tarkoitus kloonata.
 
Tuosta kun vilaisee, niin aika autenttisen näköisiä headshellejä saa halvimmillaan 149 euron hintaan:
http://www.tube-town.net/ttstore/in … ex.php/cat/c198_TTC-Headshells.html
 
samasta lafkasta saa myös kaikkea käyttistä rojua, muuntajia ja chassiksia tms, joten postikulujakin voi keskittää sinne.
 
Ceriatonen halvin 2204 complete kit joka sisältää kaikki on tosiaan helpompi, mutta suomeen tuotuna se esimerkiksi maksaa se 950 euroa tulleineen ja veroineen. Tarkka jätkä jolla on viitseliäisyyttä ja tarkkaavaisuutta, säästää reilusti yli puolet kun ostelee irtokamaa. Jos taas uskoo, että itseltä ei löydy sellaisia ominaisuuksia kuin viitseliäisyys ja tarkkaavaisuus, niin itse suosittelen että ei koko vahvariproggikseen ryhdy. Näillä vehkeillä voi nimittäin tapattaa ittensä tai ainakin särkeä noita saakelin kalliita osia, joten on todella suositeltavaa että sitä hommaa opettelee jollakin muulla kuin noinkin monimutkaisella satsilla.
 
markkupoika
27.08.2009 15:33:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos uraltonelta ottais jonkun ison hammond kotelon, muuntajat, putket, kannat jne ja muuta pienempää elektroniikkaa ja nippeliä tilais koulun kautta. Kyllä tähän rahaa menee useampi satku, mutta ei tuo haittaa. Nyt kun tekis vielä jonkinlaisen osalistan useammasta skemasta ja kattelis miten löytyy tavaraa ja mihin hintaan.
 
Murmeli78
31.08.2009 10:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyypi kans noita schematicseja noihin vahvareihin ja löytyy sieltä myös efektejä...
 
http://www.schematicheaven.com/index_HTML.htm
 
päänahka
31.08.2009 11:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän tein 50-wattisen vahvistimen inssityönä (tekstiosuus on vielä kesken). Joku reilu 700 euroa siihen meni. Kytkentä on sekoitus Marsua, Fenkkua, Engliä ja omaa säätöä.
 
Keksi lensi yli käenpesän.
markkupoika
01.09.2009 13:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä päänahka hommailit osat?
 
harryk
01.09.2009 15:33:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä osoite jokuseen osien hankintapaikkaan. www.uraltone.com www.partco.fi www.tubetown.de www.banzaieffects.com www.tubeampdoctor.com Näiden lisäksi löytyy muitakin kuten Bebek Suomessa ym., mutta jos haluaa rakentaa vahvarin laatuosista, kannattaa kuikuilla noita ensinmainittuja paikkoja. Verkkomuuntajan kannattaa olla riittävän iso (riittävästi mA anodikäämissä ja A hehkukäämissä) sekä sähköturvallinen, päätemuuntaja on myös aika tärkeä loppusaundin kannalta. Itse olen käyttänyt Hammondin päätemuuntajia hyvällä menstyksellä. Potikat kannattaa noukkia laatumerkeistä kuten Alpha tai CTS, jotteivat rahise ekan viikon jälkeen. Suotoelkoina olen käyttänyt F+T:n elkoja hyvällä menestyksellä. Erotuskonkat voivat olla Xicon tai Mallory 150 ym. Vastuksina käytän itse nykyään vain 1W ja 2W Carbon Film vastuksia eli hiilikalvovastus suomeksi paitsi ekan putken ekalle hilalle menevä vastus joka on metallikalvo. Kytkentäjohtona käytän itse monisäikeistä joko 0,5 tai 0,75 johtoa, joka kestää 500V. Putkien kanssa on nykyään vähän vaikeaa kun JJ:nkin laatu on ruvennut heittelemään. Itse käytän nykyään aika paljon Tungsoleja mutta löytyy niitä varmaan parempiakin. t. Harry www.bluetone.fi
 
Limes
01.09.2009 18:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mouser jenkeissä on ok jos taalan kurssi on kohdallaan ja tilaa kerralla useampaankin
projektiin kilkkeitä. Tietty pitää maksaa tullit ja alv,mutta näkyy mainostavan ilmaisia
lähetyskuluja (fed-ex) yli 75 eur ostoksista.
Niin...ei koske jos on jotain fyysisesti isoa ja painavaa...ne on merkitty verkkokaupassa tunnuksella "BIG".
 
markkupoika
08.09.2009 14:23:27 (muokattu 08.09.2009 14:23:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Tässä osoite jokuseen osien hankintapaikkaan. www.uraltone.com www.partco.fi www.tubetown.de www.banzaieffects.com www.tubeampdoctor.com Näiden lisäksi löytyy muitakin kuten Bebek Suomessa ym., mutta jos haluaa rakentaa vahvarin laatuosista, kannattaa kuikuilla noita ensinmainittuja paikkoja. Verkkomuuntajan kannattaa olla riittävän iso (riittävästi mA anodikäämissä ja A hehkukäämissä) sekä sähköturvallinen, päätemuuntaja on myös aika tärkeä loppusaundin kannalta. Itse olen käyttänyt Hammondin päätemuuntajia hyvällä menstyksellä. Potikat kannattaa noukkia laatumerkeistä kuten Alpha tai CTS, jotteivat rahise ekan viikon jälkeen. Suotoelkoina olen käyttänyt F+T:n elkoja hyvällä menestyksellä. Erotuskonkat voivat olla Xicon tai Mallory 150 ym. Vastuksina käytän itse nykyään vain 1W ja 2W Carbon Film vastuksia eli hiilikalvovastus suomeksi paitsi ekan putken ekalle hilalle menevä vastus joka on metallikalvo. Kytkentäjohtona käytän itse monisäikeistä joko 0,5 tai 0,75 johtoa, joka kestää 500V. Putkien kanssa on nykyään vähän vaikeaa kun JJ:nkin laatu on ruvennut heittelemään. Itse käytän nykyään aika paljon Tungsoleja mutta löytyy niitä varmaan parempiakin. t. Harry www.bluetone.fi
 
Hei nyt alkoi kiinnostamaan noi bluetone vahvistimet kun sulla näyttäs skematkin olevan esillä. Vaikuttaa kyllä pirun kovilta vehkeiltä! Tuo Dusty road kiinnostas, mutta tuleekohan liian kalliiks 2 kanavainen kampe. Mitä arvelet tommoselle osille hintaa? (jos ei laske koteloa(puu) mukaan) Tilaatko itsekkin osat näiltä sivuilta mitä mainitsit? toinen vaihtoehto vois olla tuo bluetone deluxe.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «