Aihe: uutta keppiä vailla : D
1 2
paulig
30.08.2009 03:49:13
juu eli ens vuoden puolella ois tarkotus ostaa uus kitara ,budjettina se 600e; D ja näihin päädyin

http://www.thomann.de/fi/prod_bdb_AR_224085.html?image=0 625e

http://www.thomann.de/fi/prod_bdb_AR_234486.html?image=0 598e

http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … eries/laiho/hires/alexi-200_wht.jpg
485e

http://cachepe.samedaymusic.com/med … 91aa13515057ba45d7b6f6088ecad1f.jpg ~600e

eli mikä oisi paras hinta laatu suhteeseen nähden?
aristoteles666
30.08.2009 07:01:26 (muokattu 30.08.2009 07:01:43)

se roope latvala kitara
vmak
30.08.2009 09:59:40 (muokattu 30.08.2009 10:32:20)
Pyydän, älkää edes aloittako?

Joo aloittajalle tosiaan, itse en ainakaan tiedä noista malleista mitään enkä asiakseni jaksaisi lähteä kaivamaan tietoa, olisi siis suotavaa että laittaisit aloitusviestiin vaikkapa sellaiset linkit joista näkisi edes jotain tietoa kitaran osista. Se jo vähän helpottaisi neuvomaan.

Mutta alkaa epäillyttämään tää aihe kun katsoo alottajan tietoja.
quit the ratrace
Krice
30.08.2009 10:16:29

paulig: eli mikä oisi paras hinta laatu suhteeseen nähden?

Miten määrittelisit laadun tässä tapauksessa? Jokainen noista kitaroista on varmasti omassa hintatasossaan ihan tarpeeksi laadukas. Eikä hintaan kannata tuijottaa kovin paljon. Tärkeämpää on se mitä itse haluaa kitaralta.
Väsykäsi
30.08.2009 10:57:49 (muokattu 30.08.2009 10:58:40)
No hain vähän speksejä kitaroista. Kattelin että Ltd:ssä on tinafloikat joten ne jättäisin kauppaan. Ibassakin on floikka mutta sitä on kehuttu suht toimivaksi mitä täällä olen lukenut. Eli:

Ibanez

-Mahonkirunko joka on todella ohut.

-Vaahterakaula ruuviliitos joka on Iban tyyliin tosi ohut = helppo lirkutella.

-Mikit ovat Iban omat joita on haukuttu vähän tumpuiksi.

-Iban ZR talla jonka pitäis pitää vire hyvin eli ei tinatalla.

-22 nauhaa

-Hienompi ulkonäkö IMO

Dean

-Mahonkirunko joka paksumpi kuin Ibassa.

-Vaahterakaula neck-thru liitoksella eli parempi sustain, mutta paksumpi kuin Ibassa = ei niin nopea.

-Mikit ovat Deanin Time capsulet joita se käyttää hinnakkaissa
jenkkimalleissaankin.

-Tune o matic talla. Parempi kuin floikka koska helpompi säätää, pysyy vireessä paremmin eikä se "niiaa" bendattaessa.

-24 nauhaa jos lirkutella aiot niin tämä on etu.

-Ei niin hieno ulkonäkö IMO. Se riippuu ihan susta kuinka kauan jaksat noita pääkalloja kattella.

Oma valintani näistä olisi Iba koska se näyttää hienommalta. Tosin siitä menisi mikit vaihtoon heti. Sulle tästä vois toi Deani olla parempi koska siinä on: Kiinteä talla, neck-thru kaula, mahdollisesti paljon paremmat mikit ja 24 nauhaa.

Toivottavasti en auttanut trollia.
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
aristoteles666
30.08.2009 11:36:10 (muokattu 30.08.2009 11:37:35)

Väsykäsi95:

-Tune o matic talla. Parempi kuin floikka koska helpompi säätää, pysyy vireessä paremmin eikä se "niiaa" bendattaessa.

jos floyd on säädetty niin kuin pitäisi, se on kyllä talla joka pysyy kaikista talloista parhaiten vireessä. niiaa bendattaessa jos on kelluva, mutta se ei haittaa jos ei tee country tyylisiä venytyksiä.

edit. ja floydin säätäminen on kyllä naurettavan helppoa, niin kuin kaikki säädöt kitaroissa.
pietari-poika
30.08.2009 12:14:33
aristoteles666: edit. ja floydin säätäminen on kyllä naurettavan helppoa, niin kuin kaikki säädöt kitaroissa.

Ehkä helppoa, mutta helkkarin työlästä.

Esim. intonaation säätö. Siihen menee oikeesti ihan vitusti aikaa kun tsekkaa vireen, löysää kielen, liikuttaa tallapalaa, kieli takaisin kireäksi, ohops meni liikaa toiseen suuntaan, kieli löysäksi, tallapalaa liikkumaan, kieli kireäksi... Ja sitten seuraavan kielen pariin.

Kyllä perus fixed bridge tai Tune-O-Matic on paljon vaivattomampi kuin floikka.
duc
30.08.2009 12:20:38 (muokattu 30.08.2009 12:21:24)
pietari-poika: Ehkä helppoa, mutta helkkarin työlästä.

Esim. intonaation säätö. Siihen menee oikeesti ihan vitusti aikaa kun tsekkaa vireen, löysää kielen, liikuttaa tallapalaa, kieli takaisin kireäksi, ohops meni liikaa toiseen suuntaan, kieli löysäksi, tallapalaa liikkumaan, kieli kireäksi... Ja sitten seuraavan kielen pariin.

Kyllä perus fixed bridge tai Tune-O-Matic on paljon vaivattomampi kuin floikka.

Jeps, intonaatiota ei kovin usein tarvitse onneksi säätää, mutta jos vaikka haluais joskus vaihtaa virettä niin siinäpä kuluu aikaa ja hermoja kun ruuvailee luukkuja auki ja ankkurituuveja löysemmälle, samalla kiriristellen ja löysäillen kieliä ja vilkuillen että onko se vitun paskatalla tasassa kitaran kantta vasten.

Ja floikkakepeissä on soundikin huonompi kuin kiinteätallaisissa :)
d3monilaama
30.08.2009 12:24:03
Väsykäsi95: Iban tyyliin tosi ohut = helppo lirkutella.
...
paksumpi kuin Ibassa = ei niin nopea.

Eli siis jos hommaan CS Ibanezin ÜberWizardXXUltraSlim-kaulalla, joka on puolet ohuempi kuin mun nykyisissä kitaroissa, niin mun soittonopeus kasvaa ainakin 100% nykyisestä?

Menin jo tyhmänä luulemaan, että se nopeus on sormien ja aivojen yhteistyöstä kiinni, eikä siitä kuinka ohut kaula kitarassa on.
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
Celeb
30.08.2009 12:34:44
d3monilaama: Eli siis jos hommaan CS Ibanezin ÜberWizardXXUltraSlim-kaulalla, joka on puolet ohuempi kuin mun nykyisissä kitaroissa, niin mun soittonopeus kasvaa ainakin 100% nykyisestä?

Menin jo tyhmänä luulemaan, että se nopeus on sormien ja aivojen yhteistyöstä kiinni, eikä siitä kuinka ohut kaula kitarassa on.

Sä oot kyl niin syvällä kun tarraudut tollasiin asioihin...
Väsykäsi
30.08.2009 12:38:09 (muokattu 30.08.2009 12:39:10)
d3monilaama: Eli siis jos hommaan CS Ibanezin ÜberWizardXXUltraSlim-kaulalla, joka on puolet ohuempi kuin mun nykyisissä kitaroissa, niin mun soittonopeus kasvaa ainakin 100% nykyisestä?

Eiku sun nopeus kasvaa 50% koska kaula on puolet paksumpi :) No sano kummalla on helpompi soittaa uubertyybertilulilulirkutus sooloja Giban pesäpallomailalla vai Iban kukkakepillä ja onhan se soittajastakin kiinni...
jokerboy
30.08.2009 12:41:33
Osta tuo deanin kiinteetallanen ni ei tuu promleemeja noitte lisenssifloikkien kanssa.
d3monilaama
30.08.2009 13:21:09 (muokattu 30.08.2009 13:25:09)
Väsykäsi95: Eiku sun nopeus kasvaa 50% koska kaula on puolet paksumpi :) No sano kummalla on helpompi soittaa uubertyybertilulilulirkutus sooloja Giban pesäpallomailalla vai Iban kukkakepillä ja onhan se soittajastakin kiinni...

Väärin. Jos uuden kitaran kaula on puolet ohuempi vanhasta, sen paksuus on toisin sanoen puolet vanhan kaulan paksuudesta. Jolloin, kun kaulan paksuus puolittuu, nopeuden pitäisi kaksinkertaistua, eli kasvaa 100%. Tulee sullekin se kääntäen verrannollisuus yläasteen aikana matikassa vastaan.

Sitten jos jätetään "teoria" ja mennään käytäntöön noihin sooloihin, mulle on yks ja sama soitanko sen soolon Ibanezilla, Gibsonilla tai vaikka mandoliinilla, se kun ei vaikuta mun soittotaitoihin pätkän vertaa. Enemmän siihen soittamisen helppouteen mulla vaikuttaa kielten korkeus + nauhakoko. Kaulan paksuus useimmiten vain totuttelukysymys.

Celeb: Sä oot kyl niin syvällä kun tarraudut tollasiin asioihin...

Joo mä tiedän. Hupinsa kullakin.
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
McNulty
30.08.2009 14:32:51
Pieni huomautus aloittajalle...
Tuo Ibanez jonka listasit on Limited Edition '09. Voi hyvinkin olla ettei koko kitaraa enää saa ensi vuoden puolella, mikäli kaikki rajoitetusta erästä on myyty. Se on noista neljästä selkeästi paras vaihtoehto, ollessaan tasalaatuinen.

S-sarjan Ibanez-skeboja saa toki jatkossakin. Tutustuppa ainakin seuraaviin malleihin:
http://www.ibanez.co.jp/products/eg … 2009&cat_id=1&series_id=230
http://www.ibanez.co.jp/products/eg … 2009&cat_id=1&series_id=230
i'm six foot down in my grave so cold
buried alive near the underworld
i'm six foot down in my grave so cold
but i'm gonna scratch my way back out into your world
Väsykäsi
30.08.2009 14:49:06
d3monilaama

Tunnustan tappioni D3monilaama vs. Väsykäsi95 3-0.
Marzi
01.09.2009 02:37:33

aristoteles666: jos floyd on säädetty niin kuin pitäisi, se on kyllä talla joka pysyy kaikista talloista parhaiten vireessä.

Kyl mä lähen mun Tune-O-Matic/Stop-Bareilla viivalle anyday. :D
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän.
aristoteles666
01.09.2009 04:54:22

ei siihen kummempaa testiä tarvitse, kannat kitaraa pussissa, otat kitaran pois sieltä niin on telen ja stop barin joku kieli jo epävireesssä ainakin vähän, floyd edelleen vireessä.
Ziggy Bubba
01.09.2009 08:17:59 (muokattu 01.09.2009 08:21:11)

aristoteles666: jos floyd on säädetty niin kuin pitäisi, se on kyllä talla joka pysyy kaikista talloista parhaiten vireessä.

Eiköhän noissa floikkakapuloissa se lukkosatula ole se eniten virettä jeesaava tekijä. Mihin se telen talla tai lespan TOM virettä itessään muuttaisi? Niitä virettä muuttavia tekijöitä kun noissa talloissa on aikas vähän. Satula ja virittimet on tietty sitten eri homma.

E: Floikka on ruma, eikä nuo massiiviset reiät rungossa kitaran sointia ainakaan paranna. Hienovirittimet on kyllä kätsyt.
The Crookmachine Project
duc
01.09.2009 08:34:30 (muokattu 01.09.2009 08:35:20)
sikki-six: Eiköhän noissa floikkakapuloissa se lukkosatula ole se eniten virettä jeesaava tekijä. Mihin se telen talla tai lespan TOM virettä itessään muuttaisi? Niitä virettä muuttavia tekijöitä kun noissa talloissa on aikas vähän. Satula ja virittimet on tietty sitten eri homma..

Kyllä se tallan jousten veto oikeasti auttaa vähän vireen pitämiseen, tosin sama juttu on kaikissa jousten varassa kelluvissa talloissa, ei tarvitse floikkahirvitykseen sortua. Kiinteä talla on toki muuten mukavampi soittajalle ja soundi on paljon parempi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)