Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 5 6 732 33 34 35 36
Explorer
31.08.2009 22:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Revilation: Mitkä lukkotallat käy Ibanez RG Prestige 3120F mallin kitaraan?? Kitaran satula on alkanut katkomaan kieliä eikä kulmien hiominen ole auttanut asiaan.. Katkee ilman lukkoa nykyään. http://millbrook.fi/tuotteet.php?k= … 48&tuotekoodi=382&tuoteryhma_id=223 Sopisiko tuollainen kitaraani?
 
Laita mailia Levytukkuun niin homma järjestyy. Maahantuojalta kun löytyy varaosat, ja on huono idea alkaa kokeilemaan sopiiko jotkut random-osat kitaraan.
 
You ain't seen me, right!
trih
31.08.2009 22:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Explorer: Laita mailia Levytukkuun niin homma järjestyy. Maahantuojalta kun löytyy varaosat, ja on huono idea alkaa kokeilemaan sopiiko jotkut random-osat kitaraan.
 
Komppaan. Ei mersuunkaan haeta varaosia biltemasta ;). Iba myy omia varaosia joten turha tuhota keppiä ja lompakkoa väärällä tavaralla.
 
Rytmiä hypyssä, tanssin lähelläsi.
Tinippa84
01.09.2009 21:47:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoplaa!
 
Oon tuuminu Jemiin mikkiremonttia. Evolutioneissa ei sinällään mitään vikaa ole, mutta vois koittaa joitakin vähän "luonnollisemman" kuulosia mikkejä. Vallankin kaulamikki vois olla pyöreämmän ja dynaamisemman kuulonen. Evolutioneissa outputti on kuitenkin kohillaan.
Ite kattelin Breediä ja Paf pro:ta. Onkos kukaan tehny tutkielmaa näistä?
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
oiva tumpeloinen
01.09.2009 22:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Hoplaa!
 
Oon tuuminu Jemiin mikkiremonttia. Evolutioneissa ei sinällään mitään vikaa ole, mutta vois koittaa joitakin vähän "luonnollisemman" kuulosia mikkejä. Vallankin kaulamikki vois olla pyöreämmän ja dynaamisemman kuulonen. Evolutioneissa outputti on kuitenkin kohillaan.
Ite kattelin Breediä ja Paf pro:ta. Onkos kukaan tehny tutkielmaa näistä?

 
Paf Pro ei tule ainakaan ulostulon kanssa samalle tasolle Evon kanssa. Tosin mun mielestä PP sopi JEMiin oikein hyvin.
 
Tinippa84
01.09.2009 22:23:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Paf Pro ei tule ainakaan ulostulon kanssa samalle tasolle Evon kanssa. Tosin mun mielestä PP sopi JEMiin oikein hyvin.
 
Joo, on tuossa pafpro:ssa tosiaan jonkinverrankin vähemmän höyryä. Toisaalta onhan toi ollu jemeissä vaikka kuinka kauan.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Mandarax
01.09.2009 22:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Paf Pro ei tule ainakaan ulostulon kanssa samalle tasolle Evon kanssa. Tosin mun mielestä PP sopi JEMiin oikein hyvin.
 
Kompattava on - Paf Pro on varsinkin kaulassa erittäin miellyttäväsaundinen mikki. Tosin evon kanssa saattaa tosiaan tulla häiritsevää tehonpomppausta. Norton tallassa saattaisi kaveerata hyvin Paf Pron kanssa.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
oiva tumpeloinen
01.09.2009 22:59:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Kompattava on - Paf Pro on varsinkin kaulassa erittäin miellyttäväsaundinen mikki. Tosin evon kanssa saattaa tosiaan tulla häiritsevää tehonpomppausta. Norton tallassa saattaisi kaveerata hyvin Paf Pron kanssa.
 
Mun mielestä Paf Pro soi oikein hyvin Paf Pron parina. Mulla oli FP, missä oli tuo pari sen sinkun kera. Soi mun mielestä oikein hyvin RG:ksi. Tosin sen ostaja vaihtoi siihen heti mikit, että siltä pohjaltahan on tietenkin paha sanoa.
 
Strutsi
01.09.2009 23:14:25 (muokattu 01.09.2009 23:15:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Kompattava on - Paf Pro on varsinkin kaulassa erittäin miellyttäväsaundinen mikki. Tosin evon kanssa saattaa tosiaan tulla häiritsevää tehonpomppausta. Norton tallassa saattaisi kaveerata hyvin Paf Pron kanssa.
 
Komppaan. Nortoni toimii mulla oikein hyvin PAF Pron parina. Loistava kombo.
E: Siinä oli tosiaan ennen tallassa EVO mutta piti vaihtaa kun ei miellyttänyt niin kirkas
 
Liittykää kuvataidehuoneeseen!
Kuvataide
"Music, most of the time has a rythm. So it's handy to have one" -Paul Gilbert tiluttamisesta
Mandarax
01.09.2009 23:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mun mielestä Paf Pro soi oikein hyvin Paf Pron parina. Mulla oli FP, missä oli tuo pari sen sinkun kera. Soi mun mielestä oikein hyvin RG:ksi. Tosin sen ostaja vaihtoi siihen heti mikit, että siltä pohjaltahan on tietenkin paha sanoa.
 
Totta, eipä noita tosiaan turhaan ole vuositolkulla Jemeihin asenneltu.
 
Mietinpä vielä tuota Evo-Paf Pro -paria... Piti oikein DiMarzion sivuilta käydä vakoilemassa. Evo Neck on kuitenkin Paf Pron kanssa heidän taulukossaan samansorttinen outputiltaan, joten kuvittelisi, että PP:kin istuisi tallaEvon seuraan hieman mikin korkeuksia säätämällä. Tosin eihän nuokaan output -luvut koko totuutta kerro - varsinkaan kun nuokin ovat toinen keraamisella ja toinen alnico -magneeteilla varustettuja. Lopputulos pitäisi varmastikin vain testata ja omin korvin todeta.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
P-man
01.09.2009 23:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paf pro toimii hyvin kaulapaikalla Evolutionin kanssa, kunhan säätää sitä pikkasen normaalia korkeammalle.
Kannattaa harkita myös Evo2/Paf pro yhdistelmää. Noissa on ulostulot hyvin balanssissa ja itse pidän Evo2:sta enemmän ku Evolutionista.
 
Tinippa84
02.09.2009 07:53:17 (muokattu 02.09.2009 09:04:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Kompattava on - Paf Pro on varsinkin kaulassa erittäin miellyttäväsaundinen mikki.
 
Pitääpäs panna tämä muistiin. Tästähän tuo Breed on vissiin vähän viritellympi versio.
Se kuitenkin onneks rajaa valikoimaa kun ei ole mikään vintagehumbukker saundi mielessä.
Lisäperehtyminen valikoimaan nostaa esiin myös tuon D-Sonicin...
 
Edit: Kuitenkin suurin huomio pitänee kiinittää tallamikkiin, kun sitä pääosin tulee käytettyäkin...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
SkittaBöy
02.09.2009 13:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti ensiksi pahoittelut, jos joku on samaa aihetta jo käsitellyt. Tein hakuja, enkä löytänyt vastaavaa asiaa palstalta.
 
Eli kysymystä Ibanezin XPT700-kitaran vuosimallia 2009 säädöistä. Mikä on vikana, kun tuo soundi vahvistimen kanssa on täysin "munaton", eli bassoa ei käytännössä ole yhtään (vahvistimen säädöt eivät auta)? Soundi on muutenkin onnettoman kuuloinen, keskitaajuudetkaan eivät kuulu hyvin.
 
Kun laitan samaan vahvariin Behringerin 100 euron halpiskitaran, johon vaihdettu EXL145-kielisetti D'Addariolta, niin johan potkii. Oikeasti, soundi on niin metallinen ja loistavankuuloinen, etteihän tuota voisi 100 euron kitarasta uskoa tuollaista edes lähtevän. Sitten perään lähes 800 euron kitara samoilla kielillä (olen käyttänyt parin vuoden ajan pelkästään EXL145-kieliä kitaroissani) ja vahvistimen asetuksia muuttamatta kiinni ja ääntä voi parhaimmillaankin kuvailla sanalla "ponneton".
 
Käytän siis molempia kitaroita lähes pelkästään säröäänillä, ei puhtailla. Kyllähän tässä nyt joku säätö täytyy olla pielessä, ei tätä muuten voi selittää. Voisiko mikkien korkeudella olla jotain vaikutusta basson ja alataajuuksien puutteeseen?
 
Melkoisesti säätämistä tämä XPT700 on vaatinut muutenkin, mm. kielten korkeus, talla, tremolo, tross rod, jne. Tuo Behringerin halpis kun ei tarvinnut koskaan kieltenvaihtamista kummempaa. Täytyisi vain saada homma kuntoon, kun tyttöystäväkin tuossa kuuntelee vieressä, kun soitan ja kuittailee, että "olipa järkevä ostos taas käyttää melkein 800 euroa kun 100 euron vanha kitarasi kuulostaa paremmalta". Alkaa suoraansanottuna ottaa pannuun. :S
 
Juicy
02.09.2009 14:41:31 (muokattu 02.09.2009 14:43:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SkittaBöy: Heti ensiksi pahoittelut, jos joku on samaa aihetta jo käsitellyt. Tein hakuja, enkä löytänyt vastaavaa asiaa palstalta.
 
Eli kysymystä Ibanezin XPT700-kitaran vuosimallia 2009 säädöistä. Mikä on vikana, kun tuo soundi vahvistimen kanssa on täysin "munaton", eli bassoa ei käytännössä ole yhtään (vahvistimen säädöt eivät auta)? Soundi on muutenkin onnettoman kuuloinen, keskitaajuudetkaan eivät kuulu hyvin.
 
Kun laitan samaan vahvariin Behringerin 100 euron halpiskitaran, johon vaihdettu EXL145-kielisetti D'Addariolta, niin johan potkii. Oikeasti, soundi on niin metallinen ja loistavankuuloinen, etteihän tuota voisi 100 euron kitarasta uskoa tuollaista edes lähtevän. Sitten perään lähes 800 euron kitara samoilla kielillä (olen käyttänyt parin vuoden ajan pelkästään EXL145-kieliä kitaroissani) ja vahvistimen asetuksia muuttamatta kiinni ja ääntä voi parhaimmillaankin kuvailla sanalla "ponneton".
 
Käytän siis molempia kitaroita lähes pelkästään säröäänillä, ei puhtailla. Kyllähän tässä nyt joku säätö täytyy olla pielessä, ei tätä muuten voi selittää. Voisiko mikkien korkeudella olla jotain vaikutusta basson ja alataajuuksien puutteeseen?
 
Melkoisesti säätämistä tämä XPT700 on vaatinut muutenkin, mm. kielten korkeus, talla, tremolo, tross rod, jne. Tuo Behringerin halpis kun ei tarvinnut koskaan kieltenvaihtamista kummempaa. Täytyisi vain saada homma kuntoon, kun tyttöystäväkin tuossa kuuntelee vieressä, kun soitan ja kuittailee, että "olipa järkevä ostos taas käyttää melkein 800 euroa kun 100 euron vanha kitarasi kuulostaa paremmalta". Alkaa suoraansanottuna ottaa pannuun. :S

 
Mikä vahvistin? Kannattaa kurkata elektroniikkapoteroon, jospa siellä on jokin kytkentä mennyt väärin tms. Tuossa on kaiketi Dimarzion D-activatorit? Niiden kotisivuilta löytää ohjeet niiden asennukseen, joten voi tarkistella ettei ole tehtaan jäljiltä päin p:tä.
 
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
SkittaBöy
02.09.2009 14:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mikä vahvistin? Kannattaa kurkata elektroniikkapoteroon, jospa siellä on jokin kytkentä mennyt väärin tms. Tuossa on kaiketi Dimarzion D-activatorit? Niiden kotisivuilta löytää ohjeet niiden asennukseen, joten voi tarkistella ettei ole tehtaan jäljiltä päin p:tä.
 
Vahvistimia on yksi Marsu, yksi halpa Behringer (olikohan nyt GM108, ei muista) ja sitten vielä Behringerin V-Amp 2-efektivahvistinlaite.
 
Kytkentöjä ei ole tullut mieleenkään tarkistaa, kiitos vinkistä. Täytyy käydä tänään ne läpi. Luin netistä, että jonkun XPT700:ssa olivat jopa mikit ja niiden valintaan käytetty vipu olleet väärinpäin asennettuina. Kuulostaa ihmeelliseltä, mutta tällaisia kasausmokia näihin on kuulemma eksynyt. Että sikäli lienee parempi tarkistaakin ne kytkennät...
 
SkittaBöy
03.09.2009 10:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä nyt tuosta Dimarzion kytkentäkaaviosta ymmärsin, niin kytkennät näyttäisivät olevan oikein tehty. Kokeilen vielä säätää mikkien korkeuksia tänään, jos tuolla olisi jotain vaikutusta...
 
Juicy
03.09.2009 14:17:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SkittaBöy: Mitä nyt tuosta Dimarzion kytkentäkaaviosta ymmärsin, niin kytkennät näyttäisivät olevan oikein tehty. Kokeilen vielä säätää mikkien korkeuksia tänään, jos tuolla olisi jotain vaikutusta...
 
Jos ei selviä tuolla, niin sitten kielet vaihtoon. Noi D'addariot kun ei ole niitä kaikkein tasalaatuisimpia kieliä, ovat aika monella inhokkilistan kärjessä sen takia.
 
Itse suosittelen Dean Markleyn normikieliä, jos halvalla vastaan tulee. Netistähän saa kohtuuhintaan...
 
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
McNulty
03.09.2009 16:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Noi D'addariot kun ei ole niitä kaikkein tasalaatuisimpia kieliä, ovat aika monella inhokkilistan kärjessä sen takia.
 
Se, että jotkut eivät niistä pidä, ei kovinkaan usein johdu "tasalaatuisuuden puutteesta". Itseasiassa D'Addarion laatu on selkeästi parempaa kuin vaikkapa DR:n tai Elixirin.
 
D'Addario on LaBellan kanssa maailman suurimpia kielivalmistajia ja käytännössä nuo kaksi pajaa valmistavat kieliä 90% markkinoilla olevista merkeistä. GHS:llä ja Ernie Ballilla taitaa olla omia lankakoneita myös.
 
Eli, ostamalla "jotkut muut" kielet, saat hyvin todennäköisesti D'Addarion valmistamia kieliä :)
 
Itse suosittelen Dean Markleyn normikieliä, jos halvalla vastaan tulee. Netistähän saa kohtuuhintaan...
 
Totta. Itsekin siirryin Dean Markleyn leiriin kyllästyttyäni DR:n laatuongelmiin ja Elixirin kulumiseen. Dean Markleyn Vintage Re-Issue on osoittautunut todella laadukkaaksi, sekä soinnilta että kestävyydeltään... ja sen lisäksi kaikki 100 settiä ovat olleet moitteettomia. Voidaan siis puhua tasalaatuisesta tavarasta. Setin hinta taitaa olla 3,90€ tuolle DM1975 setille :)
 
i'm six foot down in my grave so cold
buried alive near the underworld
i'm six foot down in my grave so cold
but i'm gonna scratch my way back out into your world
Tinippa84
03.09.2009 17:39:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Setin hinta taitaa olla 3,90€ tuolle DM1975 setille :)
 
Vähän offtopikkia, mutta mitä sitte...Ite oon kielistä sitä mieltä, että kannattaa ostaa vähän edullisempia ja vaihtaa useemmin. Olen todennut GHS:t hyviksi ja edullisiksi.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Revilation
03.09.2009 21:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Explorer: Laita mailia Levytukkuun niin homma järjestyy. Maahantuojalta kun löytyy varaosat, ja on huono idea alkaa kokeilemaan sopiiko jotkut random-osat kitaraan.
 
Sinne minä en kyllä kitaraani vie.. Alan olee vähittelen tympiintynyt kitaran huoltoon siel.. Vein kitaran sinne huoltoo yks kerta ku vire ei pitänyt kampea käytettäes, sanoi että vika oli tallan kulmassa.. Eipä se vire sit enään kotona pitänyt ja ostin uudet jouset, vika korjaantu aikalailla sillä..
 
Juicy
03.09.2009 21:36:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Se, että jotkut eivät niistä pidä, ei kovinkaan usein johdu "tasalaatuisuuden puutteesta". Itseasiassa D'Addarion laatu on selkeästi parempaa kuin vaikkapa DR:n tai Elixirin.
 
D'Addario on LaBellan kanssa maailman suurimpia kielivalmistajia ja käytännössä nuo kaksi pajaa valmistavat kieliä 90% markkinoilla olevista merkeistä. GHS:llä ja Ernie Ballilla taitaa olla omia lankakoneita myös.
 
Eli, ostamalla "jotkut muut" kielet, saat hyvin todennäköisesti D'Addarion valmistamia kieliä :)

 
Ompa ne tyhmiä D'addariolla sitten, kun jättävät ihtelleen mitä sattuu rautalangan pätkiä.
 
Nimittäin ei ole yks ja kaks, vaan aika moni jamppa tässä on viimeaikoina valitellut että nuo isä dariot on tumpun ja paskan kuuloisia, ja että laatu on tippunut aika roimastikin. Itsehän en siitä sen enempää tiedä, kun on tullut jo vuoden päivät käyteltyä pelkästään Dean Markleytä ja Elixiriä silloin tällöin. Ihan vain havainnointiin perustuu mun mielipide... On mullakin ollut noita eikä ne silloin olleet mitenkään huonoja, joskaan ei niin hyviä kuin nuo mitä suosin nykyään.
 
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 732 33 34 35 36

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «