blaekie 31.08.2009 10:49:43 | |
---|
Mulla on sellainen fiilinki, että ainakin vanhemmissa vahvistinmalleissa on haju saatu aikaan (nimenomaan tarkoituksella) käyttämällä tietynlaista tolexia ja/tai muuta materiaalia. Haju on monien mielestä miellyttävä. Sama koskee vanhempia instrumenttilaukkuja sun muita, ja kuinka ollakaan myös autojen sisustuksia (se uuden auton haju on tätä efektiä juuri 8) Mutta voi olla että kiinan vehkeissä on käytetty muoviosia jotka dunkkaa halvalle guttaperkalle tai kumille. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Numb 31.08.2009 10:57:52 | |
---|
blaekie: Mulla on sellainen fiilinki, että ainakin vanhemmissa vahvistinmalleissa on haju saatu aikaan (nimenomaan tarkoituksella) käyttämällä tietynlaista tolexia ja/tai muuta materiaalia. Haju on monien mielestä miellyttävä. Tykkään kyllä siitä vanhojen fenkkujen hajusta, mutta siinä vaiheessa kun minulla oli 9 neliön huoneessa Quad Reverbistä leikattu nuppi ja Fenderin 4x15 -kaappi, niin se oli aika päällekäyvä se haju jo :D Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri. |
Terry Pantheras 31.08.2009 11:35:36 | |
---|
Sivele Mennenillä. Tosin tuloksena saattaa olla melkoinen löyhkien sekamelska: kaveri yritti saada auton tuulettimeen "menneen" oksennuksen hajua pois kyseisellä legendaarisella eau de toiletella, mutta lopputuloksena oli sekä oksennuksen, että Mennenin hajut ei niin miellyttävänä kombinaationa seuraavat puoli vuotta... MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
Antti1 31.08.2009 11:40:55 | |
---|
Terry Pantheras: Sivele Mennenillä. Tosin tuloksena saattaa olla melkoinen löyhkien sekamelska: kaveri yritti saada auton tuulettimeen "menneen" oksennuksen hajua pois kyseisellä legendaarisella eau de toiletella, mutta lopputuloksena oli sekä oksennuksen, että Mennenin hajut ei niin miellyttävänä kombinaationa seuraavat puoli vuotta... Tästä tulikin mieleeni, että jos oikein tosissaan vituttaa, niin sitten kannattanee kääntyä jonkun siivousfirman puoleen. Niillä on yleensä sellaisia myrkkyjä, joilla hajut kyllä lähtee. Saattaa vaan tässä tapauksessa olla ikävänä puolena se, että lähtee myös tolexit. :D Ei vaan, kyllä ne osaa varmaan neuvoa ja etsiä sopivat aineet, mikäli ovat ihan oikeita ammattilaisia. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
blaekie: ...haju saatu aikaan (nimenomaan tarkoituksella) käyttämällä tietynlaista tolexia ja/tai muuta materiaalia. ... Vallan mahdollista. Jossain yhdeksänkymmentäluvun loppupuolen kitaralehdessä oli kokosivun mainos Celestionin jonkun kaiutinelementin re-issuesta, jossa kehuttiin identtisyyttä alkuperäiseen mm. korostamalla "hassun hajuisen liiman, jota vain Celestion käyttää" erinomaista vaikutusta äänenlaatuun. Jyrki |
apenaattori 31.08.2009 14:53:10 (muokattu 31.08.2009 14:53:35) | |
---|
Soittokamojen hajuista voisi oikeastaan aloittaa vaikka oman ketjunsa. Mun Gibsonin laukun sisäosa haisee todella hyvälle, PRS:n laukussa haju on taas turhan imelä (vaikkakin on paranemaan päin). Buddan vahvari on melko hajuton, tosin roudauskeissi haisee aika pahalta. GHS:n Fast Fret -puhdistusaine tuoksuu hyvältä (ei ole liuotinpohjainen, eli älkää ymmärtäkö väärin). http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Antti1 31.08.2009 14:56:09 | |
---|
apenaattori: GHS:n Fast Fret -puhdistusaine tuoksuu hyvältä (ei ole liuotinpohjainen, eli älkää ymmärtäkö väärin). Valkoista mineraaliöljyähän se. Mun espanjalainen klassinen kitara tuoksuu miellyttävälle. Harmi vaan, että haju on vuosien myötä muuttunut huomattavasti miedommaksi. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Murgo 31.08.2009 15:08:45 | |
---|
Siinäpä taas oiva paikka ehdottaa Wunderbaumien valmistajille uutta hajua: Wanha Fender! Uuden auton tuoksuinen kun on jo. 70-luvulla tehdyn itäsaksalaisen saksofonini tyynyjen kiinnitykseen käytetty liima muuten on melko ilkeän hajuista kamaa, olisiko jotain kalanruodoista tms. keitettyä, ei se ainakaan sitä perinteistä shellakkaa ole mitä noissa yleensä käytetään. Ei sulakaan kunnolla kuten shellakka vaan jää kuumanakin melko jämäkästi kiinni. Onneksi haju on nyt puolen vuoden telineessä säilytyksen jäljiltä lähes kadonnut, vasta pitemmän soittosession jälkeen se vienosti muistuttaa itsestään. Ehkä vahvarinkin hajuun auttaisi ilmavassa paikassa säilyttäminen. Etikka on myös perinteinen Pirkkaniksi, en tiedä sitten mitä tolexi tykkää etikalla pyyhkimisestä, mutta teevadillinen etikkaa poistaa esim. jääkaapista ikävät hajut. Myös tiettyjen itäautojen muoviosissa oli myös ihan oma, ei-niin-miellyttävä ominaistuoksu, olisiko peräti käytetty muovin pehmentimenä jotain kasvi- tai eläinöljyä? Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
humppahanuristi 31.08.2009 15:19:22 (muokattu 31.08.2009 15:24:04) | |
---|
Murgo: Myös tiettyjen itäautojen muoviosissa oli myös ihan oma, ei-niin-miellyttävä ominaistuoksu, olisiko peräti käytetty muovin pehmentimenä jotain kasvi- tai eläinöljyä? Karmea haju, meille tuli kakkosautoksi 80-luvun puolivälissä melko uusi Lada. Se haju oli ihan hirveä. Myös uudet volkkarit haisee kauhealle, haju on erilainen kylläkin kuin Ladassa mutta silti oksettava. Mutta kiinalainen halpisteollisuustuote haisee kyllä omanlaiselleen ja ei sitäkään hajua voi miellyttäväksi sanoa. Kerran erehdyin vaimon mukaan menemään sellaiseen halpakauppaan ja siellähän oli näitä muovikenkäkopioita kuutiotolkulla. Niissäkin oli sellainen kiinalaisen muovin lemu. Piti lähteä pikaisesti pois, ettei tukehtunut. EDIT: niin minun kiinalainen Fender Champion 600 ei onneksi haise kiinalaiselle elektroniikalle. Humpasta rautalankaan... |
Illu 31.08.2009 15:30:56 | |
---|
humppahanuristi: Karmea haju, meille tuli kakkosautoksi 80-luvun puolivälissä melko uusi Lada. Se haju oli ihan hirveä. Myös uudet volkkarit haisee kauhealle, haju on erilainen kylläkin kuin Ladassa mutta silti oksettava Ladan haju taisi tulla penkeissä käytetystä meriheinästä tms. Mutta kitarakamoista puheenollen, tossa mun pikku Hagströmmissä on myös erittäin hieno aromi. Pitää aina välillä pistää päälle ihan vaan sen takia. |
Johnson D 31.08.2009 16:34:47 | |
---|
Jääkaapeista hajut saa pois etikkapesulla. Otsonointikin voisi auttaa. Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja! |
Krice 31.08.2009 17:55:59 | |
---|
apenaattori: GHS:n Fast Fret -puhdistusaine tuoksuu hyvältä (ei ole liuotinpohjainen, eli älkää ymmärtäkö väärin). Ostin tuota jokin aika sitten. Kelvotonta sotkua kitaraan laitettuna, mutta tuota on kiva impata välillä. Sellainen raikas, vähän niinkuin joku saunan tuoksu. |
Numb 31.08.2009 17:59:33 | |
---|
Voisiko tästä ketjusta saada pysyvän? Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri. |
Migo 31.08.2009 18:06:08 | |
---|
Päällystän kitaravahvistimeni visvaisella eritteellä. Se vie sen pahan kumin hajun pois hetkessä. Case hieno vaniljam tuoksuinem |
Satu ja Tuija 31.08.2009 18:27:58 | |
---|
Aina kun ostan fenderin konbon (eli en ikinä), niin soitan istuen, perse paljaana sen päällä, niin tarttuu siihen tuo kotoinen tuoksahdus ja on taas helppo hengittää, eikä häiritse marginaaliasiat mitkä on soittamisen esteenä. ;) |
Migo 31.08.2009 18:30:54 | |
---|
Satu ja Tuija: Aina kun ostan fenderin konbon (eli en ikinä), niin soitan istuen, perse paljaana sen päällä, niin tarttuu siihen tuo kotoinen tuoksahdus ja on taas helppo hengittää, eikä häiritse marginaaliasiat mitkä on soittamisen esteenä. ;) Mulon kaikki vitnagea, myös mun pärse. Case hieno vaniljam tuoksuinem |
Grugi 31.08.2009 18:31:24 | |
---|
Krice: Ostin tuota jokin aika sitten. Kelvotonta sotkua kitaraan laitettuna, mutta tuota on kiva impata välillä. Sellainen raikas, vähän niinkuin joku saunan tuoksu. Mikäs vika siinä nyt on, ite ainakin tykkään tuotteesta ja mielestäni se myös toimii. SDMF |
Antti1 31.08.2009 18:32:30 (muokattu 31.08.2009 18:33:08) | |
---|
Grugi: Mikäs vika siinä nyt on, ite ainakin tykkään tuotteesta ja mielestäni se myös toimii. Siitä ei tuu tarpeeksi lisää gainia. Mä oon kans tykännyt, silloin harvakseltaan vaan, kun muistaa sitä käyttää. Ensialkuun tuntuma oli vinkeä, mutta nopeasti siihen tottui. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Satu ja Tuija 31.08.2009 18:36:14 | |
---|
Migo: Mulon kaikki vitnagea, myös mun pärse. Perse pitääkin olla vitnagea, mut jos se aiheuttaa liikaa hajuhaittoja, niin vika on haistelijassa. ;) |
jpousi 31.08.2009 18:47:31 | |
---|
Johnson D: Jääkaapeista hajut saa pois etikkapesulla. Otsonointikin voisi auttaa. Ensimmäinen järkevä vastaus. Oikeasti voi kokeilla myös halkaistulla sitruunalla hieroa tolexia. Etikka ja sitruunakin neutraloivat kemikaaleja. Jopas lähti! |