thaav 11.08.2009 00:05:39 | |
---|
Black metal ist krieg. "Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone. |
MolesterI 11.08.2009 00:20:23 | |
---|
Beheritin uusin kyllä iskee. Thrash till sex |
marke- 11.08.2009 01:28:12 | |
---|
Chimera: Olen hieman pyörähtänyt blackmetal.fi -sivustolla ja tullut siihen tulokseen, ettei mitään black metalia olekaan. Heti jos henkilö Y sanoo, että yhtye X on sitä, se ei enää ole, koska true unholy 666 evil kvlt scenestatus katoaa ja vieläpä varsinkin silloin, jos kyseisestä yhtyeestä alkaa pitää sen musiikillisen ulosannin vuoksi joku muukin kuin tämä alkuperäinen henkilö Y itse. Tuli eittämättä mieleen, että olet käynyt ko. foorumilla hakemassa hyväksyntää "musiikki musiikkina" mielipiteellesi, ja nyt kun et sitä saanutkaan niin tulet tänne vollottamaan. Disheartenment |
Påskägg 11.08.2009 07:53:46 | |
---|
Jaahas, enpäs ollut saanutkaan tuonne bm.fi:lle banneja. RETRIBUTION! |
LLLoyd 30.08.2009 22:53:07 | |
---|
mörk gryning - tusen år har gått yksi melodisemman puolen black metallin ehdottomasti parhaita levyjä, ja kaverit taisi olla iältään 16 ton levyn aikoihin... sai tottakai tr00-miehiltä asiaankuuluvat tappouhkaukset ym spedeilyä hösösö ! |
|
Peltsi88 31.08.2009 02:02:58 | |
---|
LLLoyd: mörk gryning - tusen år har gått yksi melodisemman puolen black metallin ehdottomasti parhaita levyjä, ja kaverit taisi olla iältään 16 ton levyn aikoihin... sai tottakai tr00-miehiltä asiaankuuluvat tappouhkaukset ym spedeilyä Tuli Youtubesta tsekattua ja on kyllä kieltämättä melko kova. Varsinkin kun ottaa tekijöiden iän huomioon. Tuli tuossa funtsittua, että miten tuo black metal-skene on nyt jakautunut ympäri maailmaa. Mistä tulee nykyisin paras bläkkis? Enää ei varmastikaan voi sanoa, että pelkästään skandinaviasta. Omasta mielestä ja omien kuunteluiden perusteella uskaltaisin sanoa, että ehkä kenties itä-eurooppa on sellainen aika aktiivinen alue nykyisin black metallin suhteen. Toisena voisi mainita Yhdysvallat, kuten Xasthur, Leviathan jne. |
thaav 31.08.2009 09:46:55 | |
---|
Ranskassa rymistelee Deathspell Omega sekä Peste Noire. Mutta skandinavia tosin on edelleen paras; Behexen, Mayhem, Wolves in the Throne Room, Satanic Warmaster, Horna, Watain jne... "Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone. |
Heartwood 31.08.2009 09:58:13 | |
---|
thaav: ...Wolves in the Throne Room... Jenkkibändi muutes. Ranskan puolesta liputtaisin itsekin, ja myös Itä-Euroopan suunnalta löytyy mielenkiintoista settiä, Drudkh ja Negura Bunget nyt ensimmäisinä tulevat mielehen. "Thus men forgot that all deities reside within the human breast"
Romantikkoitkijät #42 |
pkangas 31.08.2009 10:15:51 | |
---|
90-luvun alussa kaverin kanssa oltiin autoajelulla ja radiosta tuli raskasta murinaa. Ajateltiin, että nyt tulee hyvää kamaa. Samalla laulaja alkoi mörisemään, niin meillä meinasi mennä kuset housuun ja pystylamppu mersu meinasi lähteä kattokerhoon. Niin nauratti "laulajan" tyyli. Mä olen sitä mieltä edelleenkin, että jos sä osaat laulaa, niit et sä silloin koko ajan örise! Täytyy lähteä, että voi palata. |
apua-mies 31.08.2009 12:14:26 | |
---|
pkangas: 90-luvun alussa kaverin kanssa oltiin autoajelulla ja radiosta tuli raskasta murinaa. Ajateltiin, että nyt tulee hyvää kamaa. Samalla laulaja alkoi mörisemään, niin meillä meinasi mennä kuset housuun ja pystylamppu mersu meinasi lähteä kattokerhoon. Niin nauratti "laulajan" tyyli. Mä olen sitä mieltä edelleenkin, että jos sä osaat laulaa, niit et sä silloin koko ajan örise! ja mitenhän tää liittyy blackmetalliin? deathmetallissa lähinnä öristään, black metal -vokaalit on toisinaan ihan muuta, huutoa/kähinää tai jotain. ja tsekkaa emperorin ihsahn, sehän osaa laulaa ihan oikeastikin, esim. biisi 'with strenght i burn'. mä olen sitä mieltä edelleenkin, että jos sä osaat oikeesti kävellä, niin et sä silloin koko ajan juokse! |
Phenom991 31.08.2009 12:26:53 (muokattu 31.08.2009 12:27:59) | |
---|
mä olen sitä mieltä edelleenkin, että jos sä osaat oikeesti kävellä, niin et sä silloin koko ajan juokse! No juoksetko sä sitten? (Edit: siis vertaus ontunee hieman jos oikein väärinymmärsin :D) Mutta, ei kai se ole mikään itsestäänselvyys että homman pitää kuulostaa jotenkin puhtaalta tai kauniilta, minkään genren kohdalla. "Rakkautta on
Nenän imeminen" |
pkangas 31.08.2009 13:32:07 | |
---|
apua-mies: ja mitenhän tää liittyy blackmetalliin? deathmetallissa lähinnä öristään, black metal -vokaalit on toisinaan ihan muuta, huutoa/kähinää tai jotain. ja tsekkaa emperorin ihsahn, sehän osaa laulaa ihan oikeastikin, esim. biisi 'with strenght i burn'. mä olen sitä mieltä edelleenkin, että jos sä osaat oikeesti kävellä, niin et sä silloin koko ajan juokse! No rehellisesti ottaen en osaa erottaa vokaaliosuuksia kahden tyylilajin välillä. Mulle se on vaan kylmää ja onttoa "tekoraskasta" tyyliä, että biisit kuulostaisivat rajummilta. Mä olen tietty jo sen verran ikämies, ettei mun tarvikkaan kaikkea ymmärtää.. Heh. Blackmetal melodiat sen sijaan välillä ottaa korviin oikein somasti. Semmoinen kosketinsoitin/kitaravalli tunnelmointi on nannaa, mutta se saatanan örinä pilaa se sen.. No, jokainen mölisköön miten tahtoo, minä en.. Täytyy lähteä, että voi palata. |
thaav 31.08.2009 17:21:49 | |
---|
pkangas: No rehellisesti ottaen en osaa erottaa vokaaliosuuksia kahden tyylilajin välillä. Mulle se on vaan kylmää ja onttoa "tekoraskasta" tyyliä, että biisit kuulostaisivat rajummilta. Niin, mene ja tiedä mikä nyt on tekoraskasta ja sitten oikeasti raskasta. Itse näen (kuulen, heh) tuon murinalaulun funktioksi nimenomaan epätoivoisen, eläimellisen raivon ilmaisemisen. Saa aika helvetin kova laulaja olla, että pystyy ilmaisemaan Burzumin "Dunkelheit" -biisin mielialaa puhtaalla laululla. Kuuntele vaikka kyseinen biisi (löytynee esim. youtubesta) ja mieti, miten hoitaisit saman ilmaisun puhtaalla laululla kadottamatta biisin tunnelmaa. Ja aivopieru pääsi tulemaan itseltäni tuossa ylempänä, eihän se Wolves tosiaan mikään skandinaavibändi ole... Ja miten saatoin unohtaa, että skandinaaviassahan on myös Marduk ja Funeral Mist! "Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone. |
marke- 31.08.2009 17:25:50 | |
---|
Inhuman vocals are inhuman. Disheartenment |
purgvonpo 31.08.2009 18:25:20 | |
---|
Sain vihdoinkin aikaseks hommattua Spear of Longinus - Nada Brahma / Nazi Occult Metal:n ja ei voi muuta kun suositella. Suht omaperäistä, osittain thrashin katkuista menoo. Muuten tulee aika vähän black metallia kuunneltua nykyään. Lähinnä tota möly osastoo (Blasphemy, Von ym.) ja Etelä-Amerikan kohkaajia, jos ne nyt haluaa black metalliksi laskee. Niin ja tietenkin Bathory, Venom ja Poison toimii aina. One, Two, Fuck You! |
pkangas 31.08.2009 22:01:11 (muokattu 31.08.2009 22:01:43) | |
---|
thaav: Niin, mene ja tiedä mikä nyt on tekoraskasta ja sitten oikeasti raskasta. Itse näen (kuulen, heh) tuon murinalaulun funktioksi nimenomaan epätoivoisen, eläimellisen raivon ilmaisemisen. Saa aika helvetin kova laulaja olla, että pystyy ilmaisemaan Burzumin "Dunkelheit" -biisin mielialaa puhtaalla laululla. Kuuntele vaikka kyseinen biisi (löytynee esim. youtubesta) ja mieti, miten hoitaisit saman ilmaisun puhtaalla laululla kadottamatta biisin tunnelmaa.)
Täytyypä käydä kuuntelemassa, jospa sitä saisikin ahaa elämyksen! Täytyy lähteä, että voi palata. |
Kampela77 01.09.2009 00:23:52 | |
---|
En nyt mikään hirveän kova fani ole, mutta jonkun verran tulee tuota Wortaria kuunneltua. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Påskägg 01.09.2009 01:55:50 | |
---|
Kampela77: En nyt mikään hirveän kova fani ole, mutta jonkun verran tulee tuota Wortaria kuunneltua. Joo Wortar, Kirkonpolttajat Mikkelistä! Warrior mind is black. RETRIBUTION! |
Badjab 04.09.2009 21:55:30 | |
---|
Kylläpä kolahti kivasti tämä Keep Of Kalessin... Kiva käydä sniikkaamassa uusia musiikillisia tuttavuuksia. Enpä ole kuullutkaan näin hyvää bläkkistä sitten Behemothin tai uuden Dimmun. Nykyään maku on enemmän tuota progempaa-hyikulaulaavatkorkeelta-osastoo ja tahtilajihumppaa, mutta teinivuosina tuli bläkkistä kulutettua ihan urakalla. Dissection, Burzum, Immortal, Mayhem, Nifelheim, Opthalamia, Enochian Crescent, Bathory jne. Olihan se aika truuiivolia aikaa, jota muistelen lämmöllä, mutta niin se musiikkimaku kasvaa. |