Aihe: equ soolobuusteriksi?
1
Progorava
28.08.2009 21:30:18 (muokattu 28.08.2009 21:33:15)
Tällä hetkellä signaali menee reittiä LP-TU2-Moody Boost-Peavey Classic 50w-Marshall 112. Efektilenkki on tyhjä. Käytän vain särökanavaa. Jos tarvitsen puhdasta polkasen moodyn pois päältä ja pakitan kitaran volaa. Vahvari on hinta/laatu/soundi -suhteeltaan erinomainen, joten sitä en halua vaihtaa.

Kuitenkin vuodesta toiseen ongelmana tuntuu olevan soolojen boostaminen keikoilla. Tube screamereitä kassista löytyy parikin mutta tämä vahvari ei toimi alkuunkaan putkihuutajan kanssa. Muutenkin jo valmiiksi boostatun soundin pumppaaminen uudella boost-pedaalilla tuntuisi hullulta.

Eli voisiko equ tulla avuksi? Tutkailin Boss GE-7:n tietoja netistä mutta ilmeisesti kys. pedaali tappaa soundit vaikka ei olisi edes polkaistuna päälle. Tämä ei käy.

Kuulisinkin mielellään kokemuksia/ehdotuksia egun käytöstä jos täällä on soolobuustajia palstoilla paikalla. Pedaalin ei tartte olla kovin läpinäkyvä kunhan se ei tapa "tonea" ollessaan pois päältä.

Kiitos
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
Quill
28.08.2009 22:11:53 (muokattu 28.08.2009 22:14:13)
Mites ihan clean/volumeboosteri?
Esim. Electro Harmonix LPB tai Seymour Duncan Pickup Booster.
Boostaavat volumea lisää -> kuuluu paremmin bändin seasta.
Paitsi, jos tarvitset, että boosteri kompressoi sitä soolosoundia, niin ei välttämättä toimi, mutta jos olet tyytyväinen soolosoundiisi ilman boostereita niin voisi pelkkä clean/volumebooster toimia.
duc
28.08.2009 22:22:53 (muokattu 28.08.2009 22:24:46)
mynok: Eli voisiko equ tulla avuksi? Tutkailin Boss GE-7:n tietoja netistä mutta ilmeisesti kys. pedaali tappaa soundit vaikka ei olisi edes polkaistuna päälle. Tämä ei käy.

Kas, tuosta en ollut kuullutkaan, hyvä että tuli Behringerin EQ ostettua. Oli halvempikin :) Yleensä Bossit eivät sentään soundia syö vaikka eivät mitenkään erikoisilta kuulosta.

Tällainen voisi toimia efektilenkissä:
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_nano_lpb1.htm
MadMatt
28.08.2009 22:30:55

Mandarax
28.08.2009 22:36:53
MadMatt: Tällainen toimii efektilenkissä:
http://www.thomann.de/fi/mxr_micro_ ... id=9fb78019ec9b7c8f45ad5e1502d7bc5a

Näino. Komppia siis.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Progorava
28.08.2009 22:56:11
MadMatt: toimii efektilenkissä:

http://www.thomann.de/fi/mxr_micro_ … id=9fb78019ec9b7c8f45ad5e1502d7bc5a

tuo vaikuttaa lupaavalta. kiitos vinkistä.
rheinone
28.08.2009 22:58:57 (muokattu 28.08.2009 23:02:49)
mynok: MadMatt: toimii

tuo vaikuttaa lupaavalta. kiitos vinkistä.

Toimiihan se, mutta kyllä GE-7 on parempi. Se mitään saundia tapa, ainakaan mun japanin poikain kasaama GE-7. Jossei se kelpaa, ota mxr 6-band eq; EQ joka tapauksessa mieluummin kuin micro amp. Kaikkia noita oon kokeillu, mxr EQ on jääny lautaan.
Progorava
28.08.2009 23:44:02
rheinone: mynok:

Toimiihan se, mutta kyllä GE-7 on parempi. Se mitään saundia tapa, ainakaan mun japanin poikain kasaama GE-7. Jossei se kelpaa, ota mxr 6-band eq; EQ joka tapauksessa mieluummin kuin micro amp. Kaikkia noita oon kokeillu, mxr EQ on jääny lautaan.

lueskelinkin juttuja mxr:n 10- ja 6-kanavaisista equista tovi sitten. laitatko equn efektilenkkiin vai vahvarin eteen?
rheinone
28.08.2009 23:47:19
mynok: rheinone:

lueskelinkin juttuja mxr:n 10- ja 6-kanavaisista equista tovi sitten. laitatko equn efektilenkkiin vai vahvarin eteen?

Kumpaakin olen tehnyt. Efektilenkissä toimii parhaiten.
Wespa
28.08.2009 23:53:53
Ja eq:n kanssa kannattaa monissa tapauksissa tehdä niin että laittaa eq:n leikkaamaan tasoa, ja polkaisee sen sitten sooloissa pois päältä. Eli siis säätää vahvarin "soolotasolle" ja sitten komppeja varten eq:n leikkaamaan tasoa ja vaikka pientä kuoppaa keskiääniin. Näin siis jos vahvarissa riittää tarpeeksi ruista. :)

Mulla oli pitkään juuri noin käytössä Ibanezin erinomainen GE9, mutta nyttemmin olen korvannut sen laudassa clean boostiin kykenevällä tremolospedulla. Jos sulla Mynok ei vielä ole hyvää eq-spedua niin osta multa toi GE9, on vähän eri luokan peli kuin vaikkapa perus MXR tai Boss. ;)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Juicy
29.08.2009 00:06:24

Jokin monipuolinen True-bypass EQ. Kuten vaikka Biyangin EQ-7, joka toimii mulla juurikin boosterina sooloissa tosi näppärästi. ;-)

Onko ihmisillä ollut jotain ongelmia noiden kimppatilaus-Biyangien kanssa? Kumma ettei niitä ole pahemmin täällä hehkuteltu.
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Dog Breath
29.08.2009 09:08:21
Juicy: Jokin monipuolinen True-bypass EQ. Kuten vaikka Biyangin EQ-7, joka toimii mulla juurikin boosterina sooloissa tosi näppärästi. ;-)

Onko ihmisillä ollut jotain ongelmia noiden kimppatilaus-Biyangien kanssa? Kumma ettei niitä ole pahemmin täällä hehkuteltu.

Suhteellisen vähän sitä tulee yleensäkin omia ostoksiaan täällä hehkutelleeksi. :)

Vaan ei ole EQ-7:n kanssa ollut ongelmia. Hyvä laite, muutenkin kuin hintansa puolesta. Itse tosin käytän sitä ihan soundin yleiseen muovaamiseen, boost-toiminto löytyy vahvistimesta itsestään.
Shake some action
Progorava
29.08.2009 12:58:42
tuossa 6 kanavaisessa mxr-purkissa ei näytä olevan level-viisaria ollenkaan. eli turvallisin valinta lienee tähän asti ehdoteuista 10 kanavainen mxr (jossa säätö on) tahi ibanez ge9.

ellei tule muita ehdotuksia.
aristoteles666
29.08.2009 14:25:37

huono puoli eq pedaalilla boostaamisessa on että boostaat samalla myös kohinaa ja vielä alueilla jossa se erottuu selviten.
rheinone
29.08.2009 14:28:27
aristoteles666: huono puoli eq pedaalilla boostaamisessa on että boostaat samalla myös kohinaa ja vielä alueilla jossa se erottuu selviten.

Tsekkaa Wespan vinkki yllä.
aristoteles666
29.08.2009 14:31:34 (muokattu 29.08.2009 14:34:53)

aina equta pitäisi kyllä mielummin leikata kuin korostaa mutta kun aihe oli juuri korostaminen. tuo hyvä neuvo ei ole kuitenkaan ratkaisu jos hakee soundin muuttamista boostilla.
edit taas. mielestäni paras tapa on käyttää kitaran volapotikkaa
Progorava
01.09.2009 21:57:38 (muokattu 02.09.2009 08:55:02)
No niin. Ongelma on ratkaistu. Kiitokset vaan Wespalle mainiosta equsta :)

Efektilenkissä pelaa kuin ajatus. Level-viisariin ei tartte koskea. Aavistus korotusta keski/yläkeskiääniin ja se on siinä. Kuulostaa hyvältä eikä tule ylimääräsiä kohinoita. Pitää vielä kokeilla nurin niskon, eli komppisoundit equlla leikkaamalla ja soolot bypassin kautta.

Testasin tuota myös buusterina vahvarin edessä ja ihan näpsäkkä peli se on siinäkin toimessa. Tällöin Moodyn voisi nakata fxlenkkiin volabuustiksi. Täytyy testailla kumpi parempi..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)