Kapane 29.02.2004 20:01:06 | |
---|
Okei taas tämmönen turhuus kalluppi. mutta millanen kitaran pitää olla, että sä pidät siitä. eli toisin sanoen, mitkä on kitaran tärkeimmät ominaisuudet. Mulle ne on ulkonäkö, kaula ja tatsi. mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
-kun korvat tinnitävät smoke on the wateria- |
Jani The Rock 29.02.2004 20:06:43 (muokattu 29.02.2004 20:07:50) | |
---|
Öö... soundi! Tosta tatsipuolesta on vaikea mennä sanomaan, mikä sen tekee. Esim Blade R4 oli unelmanhelpposoittonen peli, mutta ei sitten kuitenkaan. Se yleisfiilis, mikä näppeihin soittaessa välittyy on tärkeää. Rimpula tai kukkakeppi ei saa olla, mutta monet muutkin asiat vaikuttaa. Ja onhan sillä ulkonäölläkin sijansa. EDIT: Niin perkele ja aktiivielektroniikka on täysin pannassa. Minä en soita semmosella vehkeellä minkä sisällä on patteri. Niistä ei ole kuin huonoja kokemuksia. Rough and tough and plenty mean. |
Härski 29.02.2004 20:13:30 | |
---|
No kaula ja strato runko. H-S-S mikitys ja iso lapa. Ne ovat tärkeimmät. HOho. |
Mark-Ken 29.02.2004 20:20:49 (muokattu 29.02.2004 20:21:06) | |
---|
Humbuckerit pitää olla, laadukas hardware, hyvät virittimet, painava(!), hyvä viimeistely, tatsi ja soundi. |
Billsner 29.02.2004 20:58:54 (muokattu 29.02.2004 20:59:20) | |
---|
Minä en soita semmosella vehkeellä minkä sisällä on patteri. Samoin. Muuten minulle varmaan kävisi mikä tahansa keppi jos sillä olisi kiva soitella (kunhan se ei ole SG eikä Telecaster) ja se kuullostaa hyvältä. Jos siinä on seitsemän kieltä, niin se on plussaa. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
Jucciz 29.02.2004 23:07:00 | |
---|
Samoin. Muuten minulle varmaan kävisi mikä tahansa keppi jos sillä olisi kiva soitella (kunhan se ei ole SG eikä Telecaster) ja se kuullostaa hyvältä. Jos siinä on seitsemän kieltä, niin se on plussaa. Kuulostaa-sanassa on yksi l-kirjain. SG:t on rumia, Telecasterit hyviä ja monipuolisia vehkeitä mihin tahansa. Humpasta heviin, kantrista kospeliin. Kitara on englanniksi six-string. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Super-Jari 29.02.2004 23:11:46 | |
---|
Jollain näyttää taas olevan tekemisen puute. Mutta kitaran tulee olla hyvä. Se tekee kitarasta hyvän. "tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist |
Niskamies 29.02.2004 23:15:54 | |
---|
En vaadi paljoa. Kitarassa pitää olla kuusi kieltä, talla joka pitää vireen (kiinteä/vintage/floikka), ja siinä pitää olla mikit jotka eivät kierrä. Soita bassoa ja ole uromies! |
Billsner 29.02.2004 23:16:50 (muokattu 29.02.2004 23:17:41) | |
---|
Kuulostaa-sanassa on yksi l-kirjain. Mitä sitten? SG:t on rumia, Niin on. Telecasterit hyviä ja monipuolisia vehkeitä mihin tahansa. Humpasta heviin, kantrista kospeliin. Makuasioita. Kitara on englanniksi six-string. Eipäs vaan guitar (fakta, tarkistettu Dictor sanakirjasto 3.0:lla). "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
LaXu 29.02.2004 23:42:31 | |
---|
Kitara on hyvä, jos se pysyy (ja soi) vireessä ja miellyttää korvia, käsiä ja silmiä. Eli kuulostaa hyvältä, sopii käteen ja näyttääkin vielä komealta. Kokoelmasta kylläkin löytyy pari ei-niin-kaunista kalikkaa, mutta ne pistävät sitten paremmaksi soundin ja tatsin puolella. |
Ulkonäkö pitää miellyttää silmää, kaulan kättä ja soundin korvaa. Ja sen pitää pysyä vireessä. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Sintti 01.03.2004 10:10:53 | |
---|
Ulkonäkö pitää miellyttää silmää, kaulan kättä ja soundin korvaa. Ja sen pitää pysyä vireessä. näinhän se on... Pitäähän sen skeban maistuakin hyvälle. mä ainakin nuolen aina tallan hienosäätöruuveja... ne maistuu hyvälle... Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... |
randy 01.03.2004 10:30:59 | |
---|
Tässä näitä teknisiä ominaisuuksia: -Ei pattereita -Kiinteä talla -Paksu kaula Kyllä se tatsi on mulle tärkein: Jos on hyvä tatsi, soitto on mukavaa, ja ulostuleva ääni tunteikasta. Eli silloin jotku tunkkaiset mikit sun muut ovat yhdentekevää. Lumiukolla on valkonen perse.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Kjukka 01.03.2004 10:42:41 | |
---|
Liimakaula, mieluiten 24 3/4 skaala, 2 humpparia ja tietenkin hieno ulkonäkö ;E Keveys plussaa. Once again this life is giving me the darkest day there is / No explanations, we both know you made me feel like this / And if you really care so much about me as you always said / You can always bring flowers to my grave when I'm dead |
wizard86 01.03.2004 11:28:56 | |
---|
Miksi kaikki vihaavat sg:tä ja telecasteria? parilla squierin telellä olen soittanut ja koukkuun oon jääny..Erittäin mukava soittaa! ja sg on ainakin mun mielestä hieno, en oo kyllä yhelläkään soittanut.. |
Billsner 01.03.2004 11:40:57 | |
---|
Miksi kaikki vihaavat sg:tä ja telecasteria? Makuasioitahan nämä vain ovat. Toinen tykkää isästä toinen wiineristä jonka päällä on makkaraa, sinappia ja ketsuppia. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
Bee-äf 01.03.2004 11:51:22 | |
---|
Miksi kaikki vihaavat sg:tä ja telecasteria? parilla squierin telellä olen soittanut ja koukkuun oon jääny..Erittäin mukava soittaa! ja sg on ainakin mun mielestä hieno, en oo kyllä yhelläkään soittanut.. Heviteinixit ei tykkää Telestä kun ne on amerikan palstalta kuulleet että kantrimiehet soittaa sillä. Minä taas olen huomannut, että mikään, mitä metallipiiperot vihaa ei voi olla täysin perseestä. Tele vaatii sormivoimaa, kun sitä on saanut niin kitara soi kuin enkeli. |
Super-Jari 01.03.2004 12:11:45 | |
---|
Makuasioitahan nämä vain ovat. Toinen tykkää isästä toinen wiineristä jonka päällä on makkaraa, sinappia ja ketsuppia. Hoho, kyllä Oululaiset tietää :D "tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist |
Super-Jari 01.03.2004 12:13:45 | |
---|
Heviteinixit ei tykkää Telestä kun ne on amerikan palstalta kuulleet että kantrimiehet soittaa sillä. Minä taas olen huomannut, että mikään, mitä metallipiiperot vihaa ei voi olla täysin perseestä. Tele vaatii sormivoimaa, kun sitä on saanut niin kitara soi kuin enkeli. Äyh, eläs nyt. Olen kokeillut montaakin teleä ja todennut ne samalla tavalla hyviksi kuin stratotkin soitettavuudeltaan, mutta ne ei vaan miellytä silmää, minun siis. Minulla on itsellänikin tele mutta on se silti ruma. "tuu ite soittaan ne vitun nopeat basarit" -PasiFist |
Sintti 01.03.2004 12:17:07 | |
---|
Äyh, eläs nyt. Olen kokeillut montaakin teleä ja todennut ne samalla tavalla hyviksi kuin stratotkin soitettavuudeltaan, mutta ne ei vaan miellytä silmää, minun siis. Minulla on itsellänikin tele mutta on se silti ruma. tästä se Tele-viha suurimmalla osalla ihmisistä johtuu.. i tink sou... Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... |