darkus 28.08.2009 19:28:00 | |
---|
Tarvitsen jonkinlaisen buusterin mun Engl Thunder combon kaveriksi jotta soolosoundista saisi oikein laulavan ja mehevän. Kokeiltiin tossa pari pv sitten kaverin Sd1 siinä hommassa. Ihan hienostihan se toimi. Nyt olen tekemässä tilausta thomannille, studiorompetta ja mikkejä, ja aattelin tilata sen pedaalin siihen samaan settiin. Elikkäs, kumpi on tässä hommassa parempi. Boss SD1 vai Digitech Bad Monkey? (Jos ovat yhtä hyviä, otan mieluusti sen Bossin koska spedulaudassa on muutenkin melkein pelkkää Bossia.. vitsivitsi) =) Tattista hei etukäteen! -darkus Be the devils own, Lucifer`s my name! |
Eemil 28.08.2009 19:32:43 | |
---|
Osta molemmat, eihän ne maksa kun pari ruplaa. |
darkus 28.08.2009 19:37:45 | |
---|
Eemil: Osta molemmat, eihän ne maksa kun pari ruplaa. Köyhällä opiskelijalla ei ole niin paljon varaa kun lukiokirjojakin pitää ostaa. Perkele. Ei vaan ihan aikuisten oikeesti oisit voinu vastata jotain muutakin. -darkus Be the devils own, Lucifer`s my name! |
Stone 28.08.2009 19:37:45 | |
---|
Ittelläni on ollut tuplaten molemmat, mutta on siitä sen verta aikaa, että tarkkaa analyysiä ei voi antaa. Bad monkey on sellainen smoothimpi ja sd-1 terävämpi/erottelevampi ainakin minulle. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Monkeyn saundia saa muokattua paremmin ja sen valitsisin SD-1:n sijaan. Bossin saundista puuttuu aina jotain ja se kuulostaa muutenkin enemman paalleliimatulta vahvistimen oman sarokanavan kanssa kaytettyna. Edit: Niin, ja minullakin on muutamia SD-1:ia ollut seka 2kpl Apinoita talla hetkella. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
darkus 28.08.2009 19:56:35 | |
---|
Paljon kiitoksia, apina tilaukseen! =) -darkus Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine. |
Stone 28.08.2009 20:02:03 (muokattu 28.08.2009 20:03:29) | |
---|
Kivijalka: Monkeyn saundia saa muokattua paremmin ja sen valitsisin SD-1:n sijaan. Bossin saundista puuttuu aina jotain ja se kuulostaa muutenkin enemman paalleliimatulta vahvistimen oman sarokanavan kanssa kaytettyna. Edit: Niin, ja minullakin on muutamia SD-1:ia ollut seka 2kpl Apinoita talla hetkella. Se on totta, että bad monkeyta saa kyllä muokattua laidasta laitaan. Toisaalta jos soundin on tarkoitus leikata hyvin bändin seasta, niin sd-1 on ainakin hyvin keskialuepainotteinen jota monet soolosoittajat näyttävät suosivan. edit. no sähän näköjään laitoitkin jo apinan tilaukseen :) "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
darkus 28.08.2009 20:21:08 | |
---|
Stone: Se on totta, että bad monkeyta saa kyllä muokattua laidasta laitaan. Toisaalta jos soundin on tarkoitus leikata hyvin bändin seasta, niin sd-1 on ainakin hyvin keskialuepainotteinen jota monet soolosoittajat näyttävät suosivan. edit. no sähän näköjään laitoitkin jo apinan tilaukseen :) Mulla on kato myös MXR micro amp, saan sillä tarvittaessa ihan liikaakin volumea lisää että saa soolot kuulumaan :D Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine. |
Rypsolisti 28.08.2009 21:09:34 | |
---|
Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Bad Monkey on ehkä vähän smoothimpi ja monipuolisempi pedaali kuin SD-1, kummatkin tällä hetkellä löytyy ja kumpaakin käytän. SD-1 tuppaa syömään vähän alapäätä soundista mutta on kyllä oivallinen boosti! Jos noista yksi täytyisi valita niin ehdottomasti Boss SD-1. Itse saan sillä juuri sellaiset soundit kun haluankin eikä tuo pieni alapään leikkaus yhtään haittaa, Bad Monkey on toki monipuolisempi mutta itselle SD-1 vain on parempi. Oikeastaan nykyään en hirveästi edes enään käytä Bad Mokeyta, kummatkin tosi hyviä mutta itse pidän Bossista enemmän. Fender Stratocaster '62... |
darkus 28.08.2009 22:29:20 | |
---|
Onko muuten aivan hirveän rangaistavaa, että mulla olis se bad monkey boostaamassa koko ajan? Vai onko kompit ihan tuhnua? Meinaan voi olla tosi rasittavaa kun live tilanteessa pitäs nopeesti polkasta volabuusti, säröbuusti ja wah kaikki samaan aikaan päälle! Ees jos laskee gainit vahvarista ihan reippaasti ja sitä kautta säätää soundit. Onko sooloissa silti sitä laulavuutta ja sustainia lisää? -darkus (nuori ja tietämätön) Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine. |
Numb 28.08.2009 22:30:41 (muokattu 28.08.2009 22:35:37) | |
---|
Ihan sama mitä vätkyyttimiä siellä on päällä, jos soundi on hyvä :) Pistä kaksi Bad Monkeytä jonoon? Yksi tanakoittaa kompit, ja toinen boostaa soolot. Se ykkönen on sit koko ajan päällä? Tai pikkisen kieputat volapotikkaa kitarasta? Sehän näissä on, kun sama soundi ei oikein halua toimia sekä komppi- että soolosoundina. *edit* Ollaanpas sitä nyt sekavina... Minusta Bad Monkey boosterina juurikin napakoittaa särökomppeja, ne ovat ikään kuin paremmin kasassa. Ja se BM:n keskialueen laatikkomaisuus sopii tähän hommaan just hyvin. Eli jos ne komppisoundit säätää Monkeyn kanssa, niin silloinhan komppisoundi toimii, ja näin tarvitsee enää sen sooloboostin. Jotain tämmöistä yritin tarkoittaa... Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri. |
Osteri 28.08.2009 23:09:24 | |
---|
Numb: Ihan sama mitä vätkyyttimiä siellä on päällä, jos soundi on hyvä :) Eli jos ne komppisoundit säätää Monkeyn kanssa, niin silloinhan komppisoundi toimii, ja näin tarvitsee enää sen sooloboostin. Tälle komppia. Erittäin selkeää tekstiä. BM säätömahdollisuudet on laajat joten valintaa täytyy tehdä siitä mihin käyttöön sen asettaa. Itsellä toimii kompissa putkivahvarin kanssa, antaa sitä "munaa" hyvin. Eräs harvoista halpispedaaleista joka tosiaan kannattaa hankkia joka tapauksessa. Puhutaan siitä soolobuustista sitten erikseen kun tää apina tuli jo käytettyä :) |
darkus 29.08.2009 00:11:38 | |
---|
Mites mä saan sitte 3 pedaalia samaan aikaan päälle :D Aika mielenkiintoseks voi mennä. Joo siis komppisaundit on mulla ihan terästä. -darkus Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine. |
h.e.k.a 29.08.2009 00:51:50 | |
---|
darkus: Mites mä saan sitte 3 pedaalia samaan aikaan päälle :D Aika mielenkiintoseks voi mennä. Pistä nuo kolme pedaalia yhden looppiboksin (osasarja kustantaa n. 20e) lenkkiin, niin saat kaikki yhdellä polkaisulla signaaliketjuun mukaan.... "I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne |
Viking 29.08.2009 06:07:34 | |
---|
No jos vähän tiukempaa "hurriganes"-säröä hakee, ei sovi bad monkeyn varjoon jättää terävää Hot head-pedaalia, Molemman toimii hvyin tiettyyn rajaan asti, siis metallia niistä ei irti saa vaikka voissa paistais. Ottaisin molemmat jonoon... Sopivasti selvinpäin tai sitten ei... |
Tympee Huttunen 29.08.2009 07:25:05 (muokattu 29.08.2009 07:25:31) | |
---|
Itse ottaisin SD-1:n ennemmin. Se on kuitenkin Boss, eikä mikään pintaliitosverme (ei sillä ettei Bossilla noita pintaliitoshässäköitä olisi). SD-1:stä voi modata vaikka Tubescreamerin, jos siltä tuntuu. |
Louhimo 29.08.2009 13:03:25 | |
---|
Ja ryöstetääs ketjua häikäilemättä: Itse pidän juurikin blackheartin säröstä bad monkeyllä boostattuna oivana komppisärönä, ja kyllä siitä soolotkin saa irti eri asetuksilla mutta livetilanteessa tuottaa ongelmia :) Signaaliketjuni on nyt siis seuraava: Kitara > Bad Monkey (päällä kokoajan, level täysillä) > Boss Ge-7 equ (level täysillä, päälle sooloihin) > Vahvistin Eli voiko tuosta olla haittaa vahvistimelle että inputtiin menee signaali kahden pedaalin läpi joissa molemmissa on levelit täysillä? Tuntuu kyllä toimivan ja tykkään soundista mutta kärsiikö vahvistin tuossa? Handsome Devil Combo siis kyseessä... Mistä pitää painaa et tää tiluttaa? |
duc 29.08.2009 13:25:31 | |
---|
Mulla on ollut sekä SD1 että BM, ja jos noista pitäisi valita niin ottaisin Ibanezin edullisimman tube screamerin. |
aristoteles666 29.08.2009 14:57:39 | |
---|
luohimo. ei kärsi |