Niq 11.08.2009 17:59:50 | |
---|
hollmi-5: Tää oli semmonen tuutulaulu :-) OPJ1974: Ny jotain. Just jotain tällasta odotinkin...Kiitti jätkät! :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
DrmBug 11.08.2009 19:12:23 | |
---|
Niq: http://www.mojoplant.net/Mojo%20Plant%20-%20Lullaby.mp3 Välillä tällaista julkaisumuotoista, vaikkakin harvemmin nämä ääninäytteestä käy, kun nykyajan tyyliin tietenkin on editoitu ja korjattu ja fiilattu. Tää on kahdesta tai kolmesta otosta raapastu kasaan, ei sen isompia korjauksia tehty kuitenkaan. Sanokaa ny jotain :) Rummuissa liikaa kaikua. Kertsin laulun tuplaukset / stemmat vähän häiritsee. Kiva soundi laulajalla. Ok kitarasoundit. Vähän tiukempaa soittoa, niin hyvä tulee! |
Kailis 11.08.2009 20:38:43 (muokattu 12.08.2009 23:01:33) | |
---|
Mua haittasi snadisti huojuva soitto säkeistöissä. Kun kitaristi oli välillä kiikullaan johonkin suuntaan, niin rumpalikin kuulostaa hapuilevalta jos ei ole horisontaali/vertikaalilinjat kohillaan. Kertsissä meno paranee, mutta miksaus hävittää valitettavan paljon kannuja. Hyvä bändi teillä kyllä on kun vaan jaksatte. |
OPJ1974 11.08.2009 22:19:12 | |
---|
Niq: Just jotain tällasta odotinkin...Kiitti jätkät! :) Ei kestä kiittää, kiva, että voi olla välillä avuksikin :D (Sori, oli ihan pakko polkaista tuo aataminaikuinen vitsi tuohon, eihän sitä luonnolleen mitään mahda....) Mut mä jotenkin tykkäsin, vaikka biisi itsessään oli rauhallisuuden huipentuma ja rumpalin kuolema (heh). Ei mua häirinnyt se "huojunta" mitä nää ammattikonkarit täällä huutelee. Kiva fiilis oli mun mielestä stygessä kaikkiaan. Ja niin kauan, kun kaikki soittaa bändin kera paremmin kuin mä, niin en soittotaidoista sano midn :D Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Bobana 11.08.2009 23:52:38 | |
---|
Niq: http://www.mojoplant.net/Mojo%20Plant%20-%20Lullaby.mp3 Välillä tällaista julkaisumuotoista, vaikkakin harvemmin nämä ääninäytteestä käy, kun nykyajan tyyliin tietenkin on editoitu ja korjattu ja fiilattu. Tää on kahdesta tai kolmesta otosta raapastu kasaan, ei sen isompia korjauksia tehty kuitenkaan. Sanokaa ny jotain :) Kaamee video. Tuli pää kipeäksi. Muuten iham kiva. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
dumbass 12.08.2009 22:59:33 | |
---|
|
Bobana 14.08.2009 01:31:15 (muokattu 14.08.2009 01:31:39) | |
---|
Ei mitn. sittenkään. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Jarkko Laiho 23.08.2009 16:14:01 | |
---|
|
Jarkko Laiho 23.08.2009 16:27:57 | |
---|
|
http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Cimble 28.08.2009 08:19:33 (muokattu 28.08.2009 08:19:54) | |
---|
Rumba-Ali: http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Anteeks vertailut, mutta semmoista turvallista radiorunttauslinjaa mennään. Aikuisempi Haloo Helsinki, rokimpi Stella. Saundit, soitto ja biisirakenne hyviä, vähän olis kaivannu räväkkyyttä esim. kertsin iskevyyteen ja sitäkin kautta laulajan tulkintaan sekä dynamiikkaan. Ehkä sanoihinkin ois toivonut enemmän actionia. Itse soitto kun on aika rock, mut laulaja vähän poppismainen. Mutta että tyylitajuista ja osaavaa. Pikku yksityiskohtana: On hyvä, että virveliin on saatu rokkipoksua, koska nykyään tämänkin tyylin tekeleet ovat surisevan ja liian paksun kitara/bassovallin saastuttamat ja rummut, perkele, rokin jykevät perustukset, jäävät vain tupsahtelemaan muiden alle. Ja virvelikin siis monesti kuulostaa siltä, kuin joku heittäisi märkää rukkasta Hyvinkään Anttilan näyteikkunaan Helsingistä kuultuna. "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
Kailis 28.08.2009 09:39:31 (muokattu 28.08.2009 09:40:27) | |
---|
Rumba-Ali: http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Äkkiseltään kuultuna soundit on kyllä kohdillaan, mutta korvia riipii hevi-clichéinen tausta joka on väkisin istutettu ihan ookoo poppislauluun. Haikka auki paahdetaan menemään ja kitarat kuulostaa ihan 80's heviltä. Kyllähän tällaisia hybridejä on nykyään liikkeellä mutta mun korvaan särähtää. Kyllä tästä voi jotain poikia. Paljon parempi varmaan keskivertokuuntelijan korvaan kuin mun kommentit antaa ymmärtää. Oon vaan niin kranttu ja taiteellinen. Ja virvelikin siis monesti kuulostaa siltä, kuin joku heittäisi märkää rukkasta Hyvinkään Anttilan näyteikkunaan Helsingistä kuultuna. Ja kuukauden kielikuvakilpailun tulos on ratkennut... |
Strumbali 28.08.2009 10:23:46 | |
---|
Rumba-Ali: http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Hyvin oli vokaaliosuuksien ja soiton painotuksia sovitettu keskenään. Sanoituksellisesti en ehkä ole aivan kohderyhmää ja ehkäpä en musiikillisestikaan, mutta kyllähän näitä tämän tyylisiä biisejä kuulee ihan suuremmallakin levikillä. Soitto kuulosti tietyllä tapaa mukavan ilmavalta ja dynaamiselta. Kuitenkin, minulla tuli mieleen se, että tässä jäädään vielä pikkuriikkisen verran joka-asiassa esim. Maija Vilkkumaalle jälkeen. Mutta Vilkkumaalle jää jälkeen kyllä moni muukin, vaikka en itseasiassa edes pidä Vilkkumaasta. Eh, ristiriitaisin tunnelmin päätän täältä tähän. Ja taas tahdissa. |
zak69 28.08.2009 12:14:02 | |
---|
Rumba-Ali: http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Päällimmäisenä jäi mieleen kertsin reunalle-huuto, ja soolo/väliosan irrallisuus muusta biisistä. Ei oikein istunut tuohon poprockvormuun millään. Muutenkin jäi vähän sellainen kuva että yritetään olla "mukaraskas" pumppu (ainakin tässä biisissä), ja siinä flopataan aika pahasti. Se Anttilan Williams-särö ja laulajan äänen rajoilla huutaminen ei ole sitä rankkuutta. Paitsi ehkä laulajan kurkulle. Kaikki oli vähän irrallaan toisistaan. Rumpali taisi vetää ihan yhtä hyvin kuin hesekin ;) Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan.........
Työ on vain ja ainoastaan sarja köyhyyden aikaansaamia pakkoliikkeitä...... |
Rumba-Ali 28.08.2009 12:20:43 | |
---|
Kiitoksia palautteesta. Kaikki huomiot ehkäpä ihan paikkaansapitäviä. Tuolta osoitteesta www.hallarock.net voi kuunnella tuon singlen b-puolenkin. Se kappale ei luultavasti hivele radiotaajuuksia... :D Kun tuo Hese-asia nyt nostettiin pöydälle, niin pyrittiin koko ajan pitämään mielessä se, mistä ko.herra sai pyyhkeitä: rumpulinjat on mahdollisimman simppeleitä ja fillejä ei ole nyt nimeksikään. Se on sitä "ilmaisun tiiviyttä" meidän malliin;) Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Niq 28.08.2009 14:14:08 | |
---|
Rumba-Ali: http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. En viitsi tässä kehua sen enempää kun muutkin ovat jo todenneet suunnilleen kaiken olevan kondiksessa, mutta tässä muutama asia, missä voisi parantaa: Biisistä: Selkeä koukku mun mielestä puuttuu, ei jäänyt oikein mitään mieleen Soitosta: Kitaristiosasto kuulostaa siltä, että haluaisi soittaa vaan bodomia mut soitetaan tätä poppia nyt kun ei muutakaan oo. Rumpalointi melko jäykän ja elottoman kuuloista, trigattu virveli ja basari (sekä beat detective)? Soundeista: Virppa ja basari ei sovi äänikuvaan yhtään, liekö tuon triggauksen ansiota. Joku hevipresetti tässäkin tuntuu olevan. Mä inhoan sitä, että koko ajan on säröä poppikipaleessa, tää on aika tasapaksua jotenkin siinä mielessä, pitäs olla dynaamisempi tai jotain. "I have a cunning plan" -Baldrick |
hollmi-5 28.08.2009 15:19:58 | |
---|
Rumba-Ali: http://www.mikseri.net/playsong.php?id=391530 Tuommosta raapastiin kasaan kesän aikana. Tulossa on koko levyllinen, mutta tämä on nyt julkaistu tämmösenä "nettisinkkuna". Saapi kommentoida, vaikkei siinä mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Minun mielestä tämä on ihan toimivaa omassa genresään. Jos nyt jotakin kommenttia hohtimilla nyhdetään, niin toi tausta on lauluun nähden heavy. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Rumba-Ali 28.08.2009 15:48:12 | |
---|
Niq: trigattu virveli ja basari (sekä beat detective) Ei ole. Prosessoitu jotenkin, kyllä. Mutta minä en niistä mitään älyä, eikä kiinnostakaan. Klikin kanssa vaan runtattu menemään. Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Cimble 28.08.2009 22:47:25 (muokattu 28.08.2009 22:57:39) | |
---|
Niq: Selkeä koukku mun mielestä puuttuu, ei jäänyt oikein mitään mieleen No juu, samaa itsekin eri sanoin. Niq: Kitaristiosasto kuulostaa siltä, että haluaisi soittaa vaan bodomia mut soitetaan tätä poppia nyt kun ei muutakaan oo. Rumpalointi melko jäykän ja elottoman kuuloista, trigattu virveli ja basari (sekä beat detective)? Soundeista: Virppa ja basari ei sovi äänikuvaan yhtään, liekö tuon triggauksen ansiota. Joku hevipresetti tässäkin tuntuu olevan. Mä inhoan sitä, että koko ajan on säröä poppikipaleessa, tää on aika tasapaksua jotenkin siinä mielessä, pitäs olla dynaamisempi tai jotain. No hehe, tässä huomaa miten on eri makuja... :) Onko olemassa lokerot, että tämäkin on selvästi poppikipale? Itse aattelin kitarointien, riffien ja rumpusaundien perusteella ihan rokiksi. Nään siis niin päin, että esim. laulaja tyylineen ja sanoineen on turhan pop tällaiseen, vaikka asiansa hyvin hoitaakin. Minua miellytti tuollainen rokimpi ote noihin riffeihin ja ratkaisuihin, eipähän ole niin pliisua ja nukuttavaa. Joo ja minäkin vähän olisin toivonut rumpaloinnissa esim. filleihin elämää. Anteeksi. hollmi-5: Jos nyt jotakin kommenttia hohtimilla nyhdetään, niin toi tausta on lauluun nähden heavy. Tai siis toisinpäin... ;) Ja unohtakaa ne heavyt, metallit ja bodomit, on olemassa myös rock, joka ei ole mitään niistä. Ehkä me käsitetään tuo riffien ja saundien raskaus vähän eri mittakaavoilla. Joillekinhan tuo on varmaan metallia, kun se minusta on ihan vaan kunnolla rock. Kailis: Äkkiseltään kuultuna soundit on kyllä kohdillaan, mutta korvia riipii hevi-clichéinen tausta joka on väkisin istutettu ihan ookoo poppislauluun. Haikka auki paahdetaan menemään ja kitarat kuulostaa ihan 80's heviltä. Oon vaan niin kranttu ja taiteellinen. Kailitsu, vanha liero! Rokista ja popista en jaksa enää vääntää siun kanssais, toivo on mennyt meidän asenteisiin. ;) Sanon vaan, että mukavaa piristystä tuohon lokeroimispakkotyyliin tuo just tuo rokimpi ote, mitä sinä nimität 80's kliseeheviksi. Oon vaan niin avoin ja rokkiremumainen. :) "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
hollmi-5 28.08.2009 22:53:34 | |
---|
Närpiö: Tai siis toisinpäin... ;) Ja unohtakaa ne heavyt, metallit ja bodomit, on olemassa myös rock, joka ei ole mitään niistä. Ehkä me käsitetään tuo riffien ja saundien raskaus vähän eri mittakaavoilla. Joillekinhan tuo on varmaan metallia, kun se minusta on ihan vaan kunnolla rock. En minä mitään bodomia tarkoittanut, vaan raskaita soundeja solistin suht kevyeen tulkintaan nähden. Siis mimmi lauloi siististi ja bändi laittoi säröä ja aukinaista haikkakomppia/crashikomppia enemmän, kuin solistin tyyli vaatikaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |