terolt 26.08.2009 22:41:29 (muokattu 26.08.2009 22:42:18) | |
---|
Minulla on hallussani siis kaksi erimoista Charvelia. 475:ssa on alkuperäiset Jackson-aktiivit ja Spectrumissa on tällä hetkellä vain tallassa EMG81. Kaula tyhjänä. En millään muotoa pidä noista vanhoista Jacksonin aktiiveista. Ja minä kun en juurikaan mittään noista sähköistä tiedä niin kysynkin: Jos ostan toisen EMG81 475 deluxeen, ja siirrän 475 jaskan tallamikin Spectrumiin kaulamikiksi, meneekö ne heittämällä sisään vai on kyseessä erimoista aktiivialektroniikkaa ? Pitääkö tehdä paljonkin piuharemppaa? -T |
maxillaris 27.08.2009 00:01:26 (muokattu 27.08.2009 00:04:08) | |
---|
Oletko ajatellut kytkeä ne emg:t vielä siihen 475:n Je1200 boost-piiriin? 475:n tallamikki ei ole aktiivinen(taitaa olla J50BC). Mikäli spectrumissa ei ole sitä piiriä, niin eikun vaan..toisaalta nuo Jackson mikrofonit ainakin (j200) taitavat kuullostaa "parhaalta" just sen piirin läpi. juu..eli et ole siihen 475:een edes emg_tä laittamassa..Itse en laittaisi EMG:n ja J50BC:n varitaatiota mihinkään kitaraan..mutta se on siis minun oma näkemys ja kokemus. |
magister 27.08.2009 09:10:07 | |
---|
Tuossa Charvel 475:ssä on sellainen boostipiiri. Mikit ovat normaaleja passiivimikkejä. Kitaran voisi hyvinkin langoittaa niin, että ohittaa sen boostipiirin. Joo minäkään en oikein noista 475 soundeista enää ole niin innostunut, mutta kun vein kitaraa nauhahuoltoon Oeschille niin keskustelun tuloksena päädyin pitämään mikit ja elektroniikan ennallaan - ennemmin sitten vaikka hankin toisen kitaran, jossa on kokonaan toisenlaiset soundit ja mikit ja kaikki. Ilmeisesti 475 soundit sopivat johonkin musiikkiin kyllä, itse soitan enemmän metallia ja ei se oikein siihen... mikä on Charvel 475 ominta soundialuetta? Jazz? Surf? Punk? Pink Floyd? :) Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
mhaarala 27.08.2009 19:00:54 | |
---|
Miten niin ei 475:llä ja J50-BC:llä vedä heviä? Säätää vahvistimesta ja lisää ruista ranteeseen niin luulisi irtoavan. :) Noh, kai se sitten niin on jos pitää EMG 81:tä überhyvänä hevimikkinä... Minusta 475 alkuperäisellä mikityksellä on todella hyvä all-around keppi. On tullut veivattua heviä, rokkia, bluesia, soulia... vaikka mitä. Mikään sekamikitys ei todellakaan tule tomimaan näiden kanssa ainakaan helposti. Parempi että on EMG:t yhdessä kepissä ja Jacksonit toisessa. Noissa on kuitenkin niin iso ero mikkien ominaissoundissa ja outputissa ettei siitä yhdistelmästä saa millään pirullakaan tasapainoista. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
terolt 27.08.2009 23:48:37 | |
---|
En tiedä, mutta noilla kyseisillä mikeillä ei todellakaan hevimeteliä soiteta, sen verran on tunkkaista! No hyvä nyt tietää sitten että mikkikaupoille se on taas lompsittava. Niin, eikä se 81 mikään yyberi ole, siihen vain on jotenkin "tottunut" ja tietää aina mitä saa =) Tuuttaa se sitten paskoo tai ei. |
J50-BC on aika middlekäs ja kieltämättä suhraa vähän yläpäätä, mutta ei siinä mitään sellaista ole mitä ei pysty vahvistimen EQ:lla korjaamaan. Olettaen että vahvistin itsessään ei ole suttuinen. Tuossa on tosin juuri se sama mikä minullakin on oman kaluston kanssa, eli kun RR5:ssä on isompi output ja vähän erilainen ominaissoundi niin yksillä säädöillä ei mennä mihin tahansa. Mutta se on elämää... varmaan tuttua kenelle tahansa kenellä on kaksi oikeasti erilaista kitaraa. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |