Antiproduct 26.08.2009 20:58:20 | |
---|
Ostin tässä vastikään uutena Deanin Mr. Mustainen signature kepin (n. 980 euroa tais olla), liimakaulalla. Kaula ei vaikuta mitenkään löysältä päälleppäin, mutta kun viritysmittarin lyö päälle, isket vaikka E kielen soimaan kun se on ihan vireessä, otat V:n sakaroista kiinni ja roikotat kitaraa 90 asteen kulmassa ilman että tuet kaulaa, (otelauta alaspäin) mittarissa vire madaltuu lievästi, (Line 6 pocket pod viritysmittari, herkimmällä asetuksella) ja kun kitaran nappaa syliin, se taas nousee vireeseen. vaikka tää ero on pieni, vähä jännittää kun kukaan ei osaa sanoa mitään. pelkään että kaula on löystyny ku pari kertaa koklasin neck bendingiä hellästi (floikaton) ja kuului pieni naps. luulempa et kyseessä oli vaa avainten kolina bodia vasten tai joku, mutta kaula ei narsku eikä heilu. Eli asiaan: onko tälläiset liimakaulat helppoja taittumaan neck bending tarkoituksessa kaulan painosta, vai onko tämä kaula löystynyt. kaverin schecter ei kuulemma kärsiny vaikka neckbendausta käytti useesti. sekin tais olla liimakaula. nyt ammattilaiset, sanokaa että murehin turhaan. (ero on 3 pykälää, jos jollai on sama podi jossa on samantapanen viritysmittari) |
pekurides 26.08.2009 21:02:35 | |
---|
katoppa miltä se kaularauta vaikuttaa, onko löysällä? koita pikkasen kirraa jos on ja kokeile uudestaan. Joskus uusissa kitaroissa kaulat elääpi ja silloin voi joutua ruuvamaan kaularaudan kokonaan aiku että saa reliefiä aikaiseksi, mulla oli yks semmonen jutska mutta ajan kuluttua se antoi periksi ihan jees. Tunteella päin vittua. |
Samu S. 26.08.2009 21:03:53 | |
---|
Kyllä kai se vire muuttuu, jos kitaraa roikottelee? Painovoima on yksi piru. Esimerkiksi virittämistä ei kannata tehdä niin, että kitara makaa sylissä selällään... Uudet seikkailut patsuvat kunaania. |
TTV 26.08.2009 21:09:04 | |
---|
Samu S.: Kyllä kai se vire muuttuu, jos kitaraa roikottelee? Painovoima on yksi piru. Esimerkiksi virittämistä ei kannata tehdä niin, että kitara makaa sylissä selällään... Aivan, vireen muuttumisen huomaa viritysmittarilla kun kallistelee kitaraa virityksen yhteydessä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Antiproduct 26.08.2009 21:42:17 | |
---|
TTV: Aivan, vireen muuttumisen huomaa viritysmittarilla kun kallistelee kitaraa virityksen yhteydessä. Tyhmää kysymykseen kerranki selvä vastaus :D kiitos |
jra 26.08.2009 23:46:07 (muokattu 26.08.2009 23:46:46) | |
---|
Uudessa kitarassa saattaa pikku napsahduksia tai rasahduksia tulla jos vaikkapa kaulassa on paksu lakka ja säätää kaularautaa. Esim. nauhojen päiden kohdalla tai satulan saumoissa saattaa lakkaan tulla pieniä (harmittomia) hiushalkeamia. Sama on varmaankin mahdollista neck bendejä harrastettaessa. Noista ei ole mitään varsinaista haittaa, eikä niitä voi edes estää jos tulevat kaulaa säädettäessä. Eli tulee jos on tullakseen. Jostain juuri luin (Guitar Player?), että eräälläkin Slashillä LP "räjähti" silmille kun hieman reippaammin taivutteli. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Räkkipeli 27.08.2009 10:24:41 | |
---|
jra: Jostain juuri luin (Guitar Player?), että eräälläkin Slashillä LP "räjähti" silmille kun hieman reippaammin taivutteli. En oo kyllä koskaan itse ymmärtänyt että miksi sitä kaulaa pitää runkata. Jos haluaa moista efektiä niin kelluva talla on keksitty! Toki typerimmät saa maksaa seurauksista. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
itsy 27.08.2009 10:56:56 | |
---|
jra:Jostain juuri luin (Guitar Player?), että eräälläkin Slashillä LP "räjähti" silmille kun hieman reippaammin taivutteli. Niinhän siinä kävi, mutta plussana sentään että korjauksen jälkeen kyseinen LP kuulosti Slashin mukaan paremmalta :) ALALAIA minä kävelen |
Krice 27.08.2009 11:28:09 | |
---|
Räkkipeli: En oo kyllä koskaan itse ymmärtänyt että miksi sitä kaulaa pitää runkata. Jos haluaa moista efektiä niin kelluva talla on keksitty! Toki typerimmät saa maksaa seurauksista. Varsinkin jos soitin on liimakaulainen, sitä ei ole kovin fiksua väännellä. |
nannne 27.08.2009 11:39:02 | |
---|
Krice: Varsinkin jos soitin on liimakaulainen, sitä ei ole kovin fiksua väännellä. Eipä ole mulla moittinu vaikka vähän kääntäävääntää. |
Juicy 27.08.2009 16:24:56 | |
---|
Räkkipeli: En oo kyllä koskaan itse ymmärtänyt että miksi sitä kaulaa pitää runkata. Jos haluaa moista efektiä niin kelluva talla on keksitty! Toki typerimmät saa maksaa seurauksista. Mitä, mä ainakin teen divebombit kaulaa taivuttamalla. Neckthru-kitaroissa on muuten vähän jäykempi tatsi... "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
Juicy: Mitä, mä ainakin teen divebombit kaulaa taivuttamalla. Neckthru-kitaroissa on muuten vähän jäykempi tatsi... Lähteekö flutterit hyvin? |
Juicy 27.08.2009 16:52:36 (muokattu 27.08.2009 16:53:27) | |
---|
Moimies: Lähteekö flutterit hyvin? Pulttikaulaisilla helpoimmin. Ei tarvi kuin ottaa RR:n sakaroista kiinni ja ravistella niin johan lähtee! =) "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
MaxDamage 27.08.2009 17:20:10 | |
---|
Jostain juuri luin (Guitar Player?), että eräälläkin Slashillä LP "räjähti" silmille kun hieman reippaammin taivutteli. Kyse taisi pikemminkin olla siitä että sitä samaa pientä kaulan taivutusta oli tehty samalla skitalla se päälle 12 vuotta ja lopulta lespa sanoi sopimuksensa irti. En kyllä itse ymmärrä kaulan taivuttamisen tarvetta. Floikka keppiä käteen jos hotsittaa.. |
nikovirtala 27.08.2009 21:06:50 | |
---|
MaxDamage: En kyllä itse ymmärrä kaulan taivuttamisen tarvetta. Floikka keppiä käteen jos hotsittaa.. Niin, en minäkään ymmärrä miksi kitarassa pitää olla kelluva floyd rose hirvitys, joka vie kaiken sustainin kitarasta. Kaulaa vääntämällä sanon ma. ;) What is life? - A bad trip. |
Valtton 27.08.2009 23:57:30 | |
---|
wirtala: Niin, en minäkään ymmärrä miksi kitarassa pitää olla kelluva floyd rose hirvitys, joka vie kaiken sustainin kitarasta. Kaulaa vääntämällä sanon ma. ;) No jaa! Enpä lähtisi yleistämään sustainin puutetta juuri tuolla Floikkatallan olemassaololla kun en myöskään pulttikaulaisuudella, on kitarat kuitenkin melkoisia yksilöitä. Ja ei sovi myöskään vähätellä vahvarin vaikutusta kokonaisuuteen. Ketjun aloittajalle: Kiristä kaularauta. Tosin jos pidät sen löysällä niin noi vääntövemputukset tietysti lähtee paremmin:).... hmmm eikös jotkut matkakitarat taitu kaulan ja bodyn välistä ihan oikeen saranalla vink! vink! En vaan jaksa miekään ymmärtää miks sitä kaulaa pitää murjoa kun on floikka tallojakin....... Mutta eipä kaikkea edes kiinnosta ymmärtää, itselle kuitenkin täysin turha kikka ennemmin vääntelen Ofr:ää, mutta tietty respecktit niille jotka vetää asialliset flutterit yms Eddie Van Halen kuviot kiinteätallaisella. First Class In The WhiteTrash |
jra 28.08.2009 01:46:05 | |
---|
Räkkipeli: En oo kyllä koskaan itse ymmärtänyt että miksi sitä kaulaa pitää runkata. Jos haluaa moista efektiä niin kelluva talla on keksitty! Toki typerimmät saa maksaa seurauksista. Tele & Country-mies Brad Paisley nostatti kauhean älämölön Guitar Playerin huumorintajuttomien jenkkilukijoiden keskuudessa, kun sanoi että "tremolot ovat neitejä varten", eli tosimies vääntää kaulaa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Räkkipeli 28.08.2009 11:22:36 | |
---|
jra: Tele & Country-mies Brad Paisley nostatti kauhean älämölön Guitar Playerin huumorintajuttomien jenkkilukijoiden keskuudessa, kun sanoi että "tremolot ovat neitejä varten", eli tosimies vääntää kaulaa. Heh, uskon. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |