kemppma 12.09.2008 12:33:47 (muokattu 12.09.2008 12:35:19) | |
---|
Suomalaisilla kriitikoilla on ollut taipumusta nuoleskella ulkomaisia esikuviaan ja kehua tiettyjä bändejä oli aihetta tai ei ja samoin haukkua tiettyjä vaikkei olisi ollut syytäkään. Heepin "vikahan" oli aikanaan se, että se tuli hiukan Sapatin, Purplen ja Zeppelinin jälkeen. Vaikka tyyli oli ihan omintakeinen, ei niin bluespohjainen kuin nuo muut niin kriitikot olivat vain sitä mieltä, että taasko yksi tällainen. Mutta niin vain bändi on edelleen olemassa, ei tietenkään alkuperäisessa kuosissa, mutta nykyinen kokoonpano vetää klassikotkin pieteetillä ja alkuperäistä kunnioittaen. Ja vielä hyvin. Sekä on uudistanut rajusti uudella levyllään Heepin kataloogia uuteen uskoon. Ei olisi lähes 40 vuotta sitten uskonut, että bändi soittaa vieläkin ja tekee levyjä. Mutta se on vain hienoa, että näin on. Vielä tuossa 90-luvun alussa olin sitä mieltä, ettei näitä nuoruuden orkestereita enää ole olemassakaan. Olin sen verran vieraantunut jo skenestä. Mutta kun otin selvää, niin moni oli edelleen aktiivinen, kiersi ja teki levyjä. Ei tarvinnutkaan siirtyä Erkki Junkkaris- tai Mozart osastolle. Vaikka molemmat ovat hienoja alallaan, niin ne eivät ole minun juttuja. Ou jee soo ist das leeben |
StJerky 12.09.2008 12:38:26 (muokattu 12.09.2008 12:39:15) | |
---|
Vielä tuossa 90-luvun alussa olin sitä mieltä, ettei näitä nuoruuden orkestereita enää ole olemassakaan. Olin sen verran vieraantunut jo skenestä. Sama vika hakkaraisella. Kun kävin heepin keikalla Vuokatissa joskus 2003? niin hain netistä ja yllätyin, että Moskovan liven (oli viimeinen havainto) jälkeenkin tullut levyjä vaikka kuinka. Ja sama ilmiö varmaan edelleen 99% potentiaalisista faneista. Tuskin moni huomaa tuotakaan Wake the Sleeperiä levyhyllyistä. |
kemppma 12.09.2008 13:14:21 (muokattu 12.09.2008 13:16:07) | |
---|
Olin 70-luvun alussa pikkupoikana todella rankasti Heep-fani. Jatkuvasti dissasin 3 vuotta nuoremman veljeni musiikkimakua, joka edelleen piti ccr:stä ja minä olin siirtynyt jo "parempaan" osastoon. Heepin levyt aina High And Mightyyn saakka kolahtivat, mutta sitten tuli ihan muita asioita elämään kunnes näin Eric Claptonin videon -85. Siitä innostuin kun hänen soittonsa näytti niin helpolta, että kyllähän minä tuon opin. No, vieläkin on töitä edessä, mutta kyllä jo jotain osaan. Ainakin kohtalaisesti kompata. Rupesin soittamaan ja tekemään omiakin biisejä ja sitten kerran näin Sea of Lightin levykaupassa. Minä, että mikä se tämä on? Ei yhtään tutun nimistä biisiä, onkos tämä jotain uutta? Kyllä se oli ja levy rupesi yhä useammin pyörimään soittimessa ja innostuin liittymään Uriah Heep Appreciation Societyynkin. Siitä sitten tämä fanitus on jatkunut ja jatkuu. Sen verran musiikillisesti hieno ja arvokas ryhmä Heep on vaikkei olekaan suosio esim. Zepin tasoa että sitä kannattaa tukea ja pitää esillä. Kuten tuolla TiT foorumilla kirjoitan, niin Mick Boxin musiikillinen ajattelu on aina minua miellyttänyt ja hänen biisinsä tavoittavat meikäläisessä sellaisia syvyyksiä ettei moni. Clapton ja Gilmour myös. Olisivat taatusti niitä aution saaren levyjä. Ou jee soo ist das leeben |
Loijaa 12.09.2008 13:24:38 (muokattu 12.09.2008 13:30:15) | |
---|
Ja sama ilmiö varmaan edelleen 99% potentiaalisista faneista. Tuskin moni huomaa tuotakaan Wake the Sleeperiä levyhyllyistä. Saati sitten löytää sitä, vaikka sattuisi huomaamaan. En ole montaa Wake the Sleeperiä nähnyt isoissa marketeissa. Ostin esimerkiksi oman cdn julkaisuviikolla Joensuun anttilasta ja seuraavalla viikolla ei enää levyä näkynyt hyllyllä. Paska homma, koska uusi levy on todella hyvää musiikkia. Varmasti nekin vanhat Heepin 70-luvun tuotannon fanit, jotka ovat menettäneet kontaktin nykybändiin, pitäisivät uudesta levystä. Luulin, että nää "levy ei ilmesty kauppoihin" ongelmat olisi ohi, mutta eivätpä ole. Listen to me lamia |
kemppma 12.09.2008 14:26:44 | |
---|
Luulin, että nää "levy ei ilmesty kauppoihin" ongelmat olisi ohi, mutta eivätpä ole. Sama vika täälläkin pohjoisessa päin. Ei ole missään aakkoskaupassa levyä näkyvillä. Tarkistettu on moneen otteeseen julkaisupäivän jälkeen. Sieltähän se liikkuisi paremmin kuin pelkistä levykaupoista. Vituttaa Heepin puolesta. Ou jee soo ist das leeben |
stapani 12.09.2008 15:20:14 (muokattu 12.09.2008 15:25:35) | |
---|
Yep Vielä tuosta Wake The Sleeperistä Vaikka tänä vuonna on monelta vanhalta kehäratsulta tullut levyt ulos (MSG, Judas Priest, Nazareth, Def Leppard, Whitesnake....etc....) niin melkein eniten on saanut kierrätystä mun soittimessa tuo WTS. Hieno "comeback" Uriah Heepiltä Ensimmäinen ostamani UH-lp oli muistaakseni Demons & Wizards joskus 73/74, en olisi uskonut että vielä 35 vuoden jälkeen saavat noin laadukkaan kokonaisuuden aikaiseksi. Tuo D&W on mulle ollut aina se tärkein levy, mutta jos yksittäisiin kappaleisiin mennään, niin ehkä seuraavan levyn Sunrise on listan kärjessä...... huomenna se voi kyllä jo vaihtua. Tapani |
Sensonic 12.09.2008 17:52:33 (muokattu 12.09.2008 17:54:00) | |
---|
Mulla on soinut noista em. levyistä eniten MSG ja Uriah Heep. Helvetin hyvät levyt ovat pukanneet pihalle. Luulin jo, että Michael Schenker on ihan förbi, mutta Gary Bardenin kanssa se on saanut aikaiseksi helvetin hyvän levyn, jossa ei pahemmin ole fillereitä. Uriah Heepissä uusi rumpali on antanut potkua bändin persuuksiin. Nuo ovat mielestäni toistaiseksi tänä vuonna parhaimmat kuulemani levyt. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
kemppma 12.09.2008 17:57:10 (muokattu 12.09.2008 17:59:29) | |
---|
Ou jee soo ist das leeben |
uriahheep 24.10.2008 09:26:50 | |
---|
Heeppi ehdottomasti suosikki bändini ;) tosiaaan harmittaa sinänsä tuo heepin ali-arvostus, vaikka aikanaan 70-luvulla myynyt jo 30m levyä. iteltä löytyy 14 heepin lp:tä, joista 12 on originaaleja bronzeja :P |
|
Loijaa 27.08.2009 19:36:40 (muokattu 27.08.2009 19:37:19) | |
---|
Aikamoista rahastusta nyt Heepillä tuo 40-vuotisjuhlakokoelma. 3 eri levypakettia (normaali, deluxe ja collector's edition) julkaisevat. Olisi saanut olla tuo uudelleenlevytettejen Heep-klassikoiden kirjo vähän monipuolisempi, nyt mukana on vain ne 70-luvun hitit, mitä Heep veivaa keikoillaan, 80-luku Conquesteineen ja Abominogeineen on unohdettu kokonaan..ja kaiken lisäski äijät ovat jo kerran levyttäneet hittejä uusiksi vuosituhannen alussa julkaistulle Remasters-kokoelmalle. Tosin nyky-Heep ei taida saada penniäkään 70-luvun levytysten tuotoista, joten äijät varmaan toivovat, että 40-vuotisjuhlajulkaisun verukkeella uusi levy sais julkisuutta ja vähän rahaa kirstun pohjalle.. Deluxe-editioniin laitan rahani, siinä mukana livedvd, ja uudelleenlevytettyjen biisien joukossa 2 uutta kappaletta. Tuolla lisää tietoa: http://www.uriah-heep.com/newa/Celebration/index.php Viime viikon Salon Heep-tapahtuma oli aika mannaa fanille. Hieno viikonloppu kaiken kaikkiaan ja itekin pääsi täräyttämään Easy Livinin. Yleisökin oli jostain kumman syystä erittäin vastaanottavaista.. You know that I would be a liar |
Musta Arkipyhä 29.12.2009 15:33:53 | |
---|
Jaahas Play.comissa taas Heepiä halvalla ja pitihän se Head First hankkia kun Abominogista niin kovin diggailen.Vaan eipä tämä sen rinnalle yllä - paljon enemmän keskinkertaista matskua seassa.Weekend warriors on toki hieno ,mutta muuten todella koukuttavat hetket ovat huomattavasti harvemmassa kuin Abominogilla. Tokihan tätä kuuntelee.Pitää pistää myös High and Mighty tilaukseen - ainoa Byron-kauden puute. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Nazareth 07.05.2010 11:33:04 (muokattu 07.05.2010 11:34:09) | |
---|
Aika paljon tullu kuunneltua tässä. Varsinkin Sweet Freedom-levy on iskeny todella lujaa, sen jälkeisiinkin oon perehtynyt. Conquest-levyn Won't Have To Wait Too Long kolisee lujaa, muu levy ei iha niin paljon. Paljonhan tässä on vielä tutustumista, 80-luku kokonaisuudessaan melkei. Mutta just Wonderworld-Conquest-välin levyjä tullu kuunneltua ja todella huippua tavaraa löytyy. |
UriahHeepisgreat 08.12.2010 22:29:23 | |
---|
Loijaa: Goalbyn aikasista Heep-levyistä Abominog on minusta paras ja muutenkin 80-luvun paras Heeplevy. Kappaleet ovat kasarimetallia parhaasta päästä lukuunottamatta muutamaa keskinkertaisempaa (Hot persuasion, Running The Night With the Lion & Hot Night in a Cold Town) biisiä. Levyä on muuten tituleerattu monissa uudemmissa levyarvosteluissa yhdeksi 80-luvun parhaista albumeista ja se on jo jotain se. All Music Guide on antanut levylle 4 ja puoli tähteä viidestä. On Abominogissa jo tiettyä AOR-henkisyyttä, muttei läheskään niin paljon kuin Head First tai Equator-levyillä. Nurinkurista vain, että Abominog menestyi parhaiten. http://www.allmusicguide.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:rk2vad5kv8wj Hot Persuasion ja Running All Night With the Lion eivät kyllä ole (ainakaan omasta mielestäni) keskinkertaisia. Keskinkertaisia kappaleita ei ole koko albumilla. |
Regalis Apertura 22.04.2014 10:47:58 | |
---|
|
apropoo 22.04.2014 13:53:55 (muokattu 22.04.2014 13:54:53) | |
---|
|
hevikivinen 22.04.2014 16:42:42 | |
---|
|
Regalis Apertura 17.11.2017 11:05:19 | |
---|
|
hevikivinen 17.11.2017 17:46:19 | |
---|
No just! Enhän minä muistanut, että Hiipistä on ketju tälläkin puolella, koska kaikki ovat kirjoittaneet tuonne rock-puolelle. Menin sitten panemaan saman uutisen sinnekin. Elämä on lyhyt, mutta kestää kauan. (Jukka Pakkanen) |
Regalis Apertura 17.11.2017 23:03:22 | |
---|
Hyvä juttu;). En muistanut tuota itsekään... |