![]() 26.08.2009 17:21:02 | |
---|---|
laittakaas nyt tästä vielä kommentteja. ja kysyisin vielä noista kalvoista että onko järkevä setti? Älä hyvä ihminen osta noita Mapexeja uutena, noudata vain BanZai88:n ohjeita ja osta kannuiksi joko nuo Genistat, Ludarit tai Sonorit (jotka näistä oma suosikkini) tai laita torille ostoilmoitusta rummuista erikseen. Kaikkiin löytyy maailmalta lisätomeja. Taman rauta on jämäkkää ja kestää hyvin ja tuo Zildjian Avedis -symbaalisetti on fiksu ratkaisu myös, kuten Sonorin snarekin. | |
![]() 26.08.2009 17:31:12 (muokattu 26.08.2009 17:31:52) | |
RstoU: Älä hyvä ihminen osta noita Mapexeja uutena, noudata vain BanZai88:n ohjeita ja osta kannuiksi joko nuo Genistat, Ludarit tai Sonorit Aika jyrkkä mielipide minusta. Itse olisin ihan luottavainen Saturnien laadun suhteen. Hintakaan ei ole paha, se yksi lisätomi siinä tosin kustantaa aika lailla. Mutta hienot kannut, ja jos kysyjä haluaa uudet, niin mikäs siinä. Uusissa(kin) on sitä jotain. | |
![]() 26.08.2009 18:24:08 | |
Bullitt: Falam s(a)lam (kuuluukohan tuo a tuohon?) nimeltään, tuo saundiin ehkä vähän semmoista "napsua" ja demppaa hivenen mutta oikeasti aika vähän. Enemmän hyötyä kuin haittaa, ainakin munsta. Pitäis pidentää basarin kalvon elinikää. Kyllä se kevlarlätkä on lähinnä sitä varten että haetaan kalvolle lisää käyttötunteja. Varsinkin jos on tapana haudata nuija kalvoon niin suosittelen. Kalvon ominaisuudet eivät vielä välttämättä ole lopussa siinä kohtaa kun se menee puhki nuijan alta mikäli lätkää ei ole. Mitään napsetta en ole kyllä sen koskaan todennut lisäävän. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 26.08.2009 19:57:05 | |
RstoU: Älä hyvä ihminen osta noita Mapexeja uutena, noudata vain BanZai88:n ohjeita ja osta kannuiksi joko nuo Genistat, Ludarit tai Sonorit (jotka näistä oma suosikkini) tai laita torille ostoilmoitusta rummuista erikseen. Kaikkiin löytyy maailmalta lisätomeja. Taman rauta on jämäkkää ja kestää hyvin ja tuo Zildjian Avedis -symbaalisetti on fiksu ratkaisu myös, kuten Sonorin snarekin. Ai jai jai kun on jyrkkää. Nyt pitäis ladata sitten faktuumia kehiin, tuollaisen kommentin jälkeen. Kyllä se on sillä lailla (täähän alkaa kuin protestilaulu), että uudet laaturummut on uudet laaturummut. Niissä kaikki toimii, ja takuut on päällä. Eikä noi em. pannut ole muuta kuin älyttömän hyväsaundiset padat. Vanha on vanha, ja suosittelemissasi Genistoissa on markkinoilla yhtä paljon soikeita kuin pyöreitä rumpuja. Että ne pitäis tarkastaa kunnolla. Kuten mielestäni kaikki vanhat setit. Tiedä missä ladossa ne on lojunu kakskyt vuotta. Kesät talvet. Että silleen. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson- | |
![]() 26.08.2009 20:27:41 | |
Bobana: Kyllä se kevlarlätkä on lähinnä sitä varten että haetaan kalvolle lisää käyttötunteja. Varsinkin jos on tapana haudata nuija kalvoon niin suosittelen. Kalvon ominaisuudet eivät vielä välttämättä ole lopussa siinä kohtaa kun se menee puhki nuijan alta mikäli lätkää ei ole. Mitään napsetta en ole kyllä sen koskaan todennut lisäävän. Kyllä se muovinuijalla hieman napsetta lisää. Miksi? Koska lätkän pinta on kovempi kuin kalvo. Vai mitä sanoo kultakorvamme markkuliini? Mutta totta, pääasiallinen tarkoitus lisätä kestävyyttä. | |
![]() 26.08.2009 20:29:57 | |
Kailis: Kyllä se muovinuijalla hieman napsetta lisää. Miksi? Koska lätkän pinta on kovempi kuin kalvo. Vai mitä sanoo kultakorvamme markkuliini? Mutta totta, pääasiallinen tarkoitus lisätä kestävyyttä. Joo, itse en huomannut juurikaan muuta muutosta, kuin että vähän söi kalvon sointia, kun ohuemman (mustan) lätäkän Powerstroke 3 Coated-kalvoon iskin kiinni. Nuijana perushuopainen Yammu. Eli varmaan monen tekijän summa se napsu, kirkkaalla kalvolla luultavasti selkeämpi ja niin edelleen... Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. | |
![]() 26.08.2009 20:34:53 (muokattu 26.08.2009 20:42:15) | |
En tiedä Genistoista, mutta sekä Ludarin että Sonorin settien tomisyvyydet ei ole mulle mieleen. En tiedä mitä ostaja on hakemassa, mutta vois päätellä noiden Mapexien perusteella ettei ainakaan syviä. Mut mitäs nyt joistain syvyyksistä, pikkujuttu... Vieläkin näyttää pirun hyvältä tuo setti. Oletko muuten ihan varma, että alussa tarvitset tuon 16" tomin? Tsori tyhmä kysymys... http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000000555.jpg | |
![]() 26.08.2009 22:28:42 | |
RstoU: Älä hyvä ihminen osta noita Mapexeja uutena, noudata vain BanZai88:n ohjeita ja osta kannuiksi joko nuo Genistat, Ludarit tai Sonorit (jotka näistä oma suosikkini) tai laita torille ostoilmoitusta rummuista erikseen. Kaikkiin löytyy maailmalta lisätomeja. Taman rauta on jämäkkää ja kestää hyvin ja tuo Zildjian Avedis -symbaalisetti on fiksu ratkaisu myös, kuten Sonorin snarekin. Juu munkin mielestäni melko rajusti sanottu :D. ja niinku sanottu: Uudet on aina uudet! eikä noi genistat, ludarit ja muut oo oikeen mun mieleen... Kailis:Vieläkin näyttää pirun hyvältä tuo setti. Oletko muuten ihan varma, että alussa tarvitset tuon 16" tomin? Tsori tyhmä kysymys... mä oon nyt noin kolme vuotta soittanu yamahan sähköpannuilla ni nyt alkaa tarvimaan jo sitä jotain pientä lisää... joten kyllä toi neljäs tomi tuo mielestäni ihan hyvän lisän soittoon. | |
![]() 26.08.2009 22:31:58 | |
OPJ1974: Joo, itse en huomannut juurikaan muuta muutosta, kuin että vähän söi kalvon sointia, kun ohuemman (mustan) lätäkän Powerstroke 3 Coated-kalvoon iskin kiinni. Nuijana perushuopainen Yammu. Eli varmaan monen tekijän summa se napsu, kirkkaalla kalvolla luultavasti selkeämpi ja niin edelleen... Okei, kiitti vastauksista. Eihän nuo kauheasti maksa niin jos ne hommais sitten :p RETRIBUTION! | |
![]() 26.08.2009 22:33:55 | |
-Joksu-: Juu munkin mielestäni melko rajusti sanottu :D. ja niinku sanottu: Uudet on aina uudet! eikä noi genistat, ludarit ja muut oo oikeen mun mieleen... Rummut ovat soittimia. Toisin kuin autot, rummut muuttuvat vanhetessaan paremmaksi. Tosin oma mieltymys on se joka ohjaa,joten ääntä kohti... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 26.08.2009 22:57:56 | |
hollmi-5: Rummut ovat soittimia. Toisin kuin autot, rummut muuttuvat vanhetessaan paremmaksi. Tosin oma mieltymys on se joka ohjaa,joten ääntä kohti... Pitää paikkansa ainakin viuluissa ja sen sellaisissa. Niitä näkeekin konserteissa soittajilla. Endorseri-rumpalit tosin soittavat aina uusilla "huonoilla" vehkeillä. ; ) Kannatan vintage-kulttia, joskin suomessa tarjonta ei vastaa kysyntää, ja siksi täällä tarjolla olevat rummut ovat poikkeuksetta ylihinnoiteltuja. Ison rapakon takana - ja nyt jopa tuossa lähinaapurissa asiat ovat toisin, ja hintataso on oikea, lähes puolet suomen vastaavista hinnoista. Jos vintagea halajaa, suosittelen nettikauppaan ja tullimääräyksiin tutustumista, en suomen hankintoja. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson- | |
![]() 26.08.2009 23:35:19 (muokattu 26.08.2009 23:57:59) | |
Tindrum: Pitää paikkansa ainakin viuluissa ja sen sellaisissa. Niitä näkeekin konserteissa soittajilla. Endorseri-rumpalit tosin soittavat aina uusilla "huonoilla" vehkeillä. ; ) Kannatan vintage-kulttia, joskin suomessa tarjonta ei vastaa kysyntää, ja siksi täällä tarjolla olevat rummut ovat poikkeuksetta ylihinnoiteltuja. Ison rapakon takana - ja nyt jopa tuossa lähinaapurissa asiat ovat toisin, ja hintataso on oikea, lähes puolet suomen vastaavista hinnoista. Jos vintagea halajaa, suosittelen nettikauppaan ja tullimääräyksiin tutustumista, en suomen hankintoja. Hyvät ovat kalliita missä vain. Halvalla saa huonompikuntoista ja ei niin haluttuja myös Ruotsista, Suomesta ja Amerikan Yhdysvalloista (U.S.A). Omat vintage-rumpuni olen hankkinut Suomesta ja jenkeistä. Hinnat ovat aivan samaa luokkaa. Ruotsista saa kruunun hinnan vuoksi keskimäärin halvemmalla, mutta todelliset helmet ovat kallita sielläkin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 26.08.2009 23:52:49 | |
hollmi-5: Hyvät ovat kalliita missä vain. Halvalla saa huonompikuntoista ja ei niin haluttuja myös Ruotsista, Suomesta ja Amerikan Yhdysvalloista (U.S.A). Omat vintage-rumpuni olen hankkinut Suomesta ja jenkeistä. Hinnat ovat aivan samaa luokkaa. Ruotsista saa kruunun hinnan vuoksikeskimäärin halvemmalla, mutta todelliset helmet ovat kallita sielläkin. http://www.ebay.com/ Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson- | |
![]() 26.08.2009 23:59:55 (muokattu 27.08.2009 00:00:05) | |
Omat vintage-rumpuni olen hankkinut Suomesta ja jenkeistä. Hinnat ovat aivan samaa luokkaa. Omat empiiriset tutkimukseni eivät tue tätä vaikka lisättäisiin rahdit ja verot. | |
![]() 27.08.2009 00:04:56 (muokattu 27.08.2009 00:05:18) | |
Kailis: Omat empiiriset tutkimukseni eivät tue tätä vaikka lisättäisiin rahdit ja verot. Sulla näyttäisi olevan hiukan erilaiset vaatimukset merkin ja kunnon suhteen, kuin minulla. Tosin hyviä koppeja tulee, jos on agentti jenkkilässä. Monta kivaa rumpua on kaupan edullisesti, mutta niitä ei lähetetä Suomeen... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 27.08.2009 02:19:49 (muokattu 27.08.2009 02:21:33) | |
Kailis: Kyllä se muovinuijalla hieman napsetta lisää. Miksi? Koska lätkän pinta on kovempi kuin kalvo. Vai mitä sanoo kultakorvamme markkuliini? Mutta totta, pääasiallinen tarkoitus lisätä kestävyyttä. Kevlarinen Falam slam lisää napsetta, huopanuijallakin olen kyllä huomannut eron. Muut kokeilemani lätkät ei niinkään. Ei sitä lisäystä tietenkään huomaa jos bassarisoundi on aiemmin jo ollut hevinipsukka. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 27.08.2009 09:33:06 (muokattu 27.08.2009 09:33:57) | |
markkuliini: Kevlarinen Falam slam lisää napsetta, huopanuijallakin olen kyllä huomannut eron. Muut kokeilemani lätkät ei niinkään. Ei sitä lisäystä tietenkään huomaa jos bassarisoundi on aiemmin jo ollut hevinipsukka. Totta turiset. Paitsi että juuri eilen laitoin gibraltarin läpykän kalvoon kiinni ja kyllä siitä vain napsua tulee siitäkin. Tuo gibraltarin lätkä vaikuttaisi olevan suhteellisen paksu, ainakin remon lätkät ovat yli puolet ohuempia. | |
![]() 27.08.2009 10:01:10 (muokattu 27.08.2009 10:03:52) | |
hollmi-5: Sulla näyttäisi olevan hiukan erilaiset vaatimukset merkin ja kunnon suhteen, kuin minulla. Tosin hyviä koppeja tulee, jos on agentti jenkkilässä. Monta kivaa rumpua on kaupan edullisesti, mutta niitä ei lähetetä Suomeen... Mint-kuntoisia B/O Acroja irtoaa 100-150 taalalla, ja kun moisia myydään Suomessa ei-niin-hyväkuntoisina 250 eurolla, jää hieman varaa maksaa rahteja ja veroja. Vai onko väärä merkki? -68 Supra olis irronnut hyväkuntoisena BIN 249 taalaa, ja käsittääkseni siitä saa täällä ainakin 400-500 eukkaa. | |
![]() 27.08.2009 10:59:57 | |
markkuliini: Kevlarinen Falam slam lisää napsetta, huopanuijallakin olen kyllä huomannut eron. Muut kokeilemani lätkät ei niinkään. Ei sitä lisäystä tietenkään huomaa jos bassarisoundi on aiemmin jo ollut hevinipsukka. Vaikuttaako reboundiin ? Nimimerkki: En ole koskaan kokeillut ko. läpsyköitä. | |
![]() 27.08.2009 11:15:01 | |
Kailis: Mint-kuntoisia B/O Acroja irtoaa 100-150 taalalla, ja kun moisia myydään Suomessa ei-niin-hyväkuntoisina 250 eurolla, jää hieman varaa maksaa rahteja ja veroja. Vai onko väärä merkki? -68 Supra olis irronnut hyväkuntoisena BIN 249 taalaa, ja käsittääkseni siitä saa täällä ainakin 400-500 eukkaa. Kyllä välillä saa hyvinkin edullisesti myös Suomesta ja Saksasta, mutta virvelin kunto varsinkin vaikuttaa hintaan aika paljon. 60-lukulaisia Supria myydään jenkkilässäkin 100-500 USD:n hintahaitarilla. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)