pseDe 26.08.2009 18:02:43 (muokattu 26.08.2009 18:05:27) | |
---|
Hei, ostin juuri käytettynä Peaveyn ValveKing 212 combon. Vahvistin on muuten loistava ja loistavassa kunnossa, mutta soitettaessa matalampia ääniä pienemmällä volyymillä niin kuuluu sellainen pieni lasinen helinä. Oon paikantanut ton äänen lähteen tohon putkille. Miten tota helinää voisi vaimentaa? Edellinen käyttäjä kertoi että samaa ilmeni vanhoilla putkilla, ja myös putkien vaihdon jälkeen. Ei tuo pieni helinä minua millään lailla haittaa, mutta mietin saisiko tuota jollain tavalla pois, tai edes vaimennettua? EDIT: Anteeksi typo tuossa otsikossa, ajatuksissani tuli joku typo :S |
ReBeat 26.08.2009 18:09:06 | |
---|
pseDe: Miten tota helinää voisi vaimentaa? Korvatulpilla ainakin. |
Kokeile laittaa bassoa pienemmälle. Bnibiini |
svilo 26.08.2009 18:59:43 | |
---|
Taitaa olla vaan ko vahvistimen *ominaisuus*, voit myös kokeilla *tube dampers* tms... /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
TKosk 26.08.2009 19:26:32 | |
---|
Mulla on sama homma Classic 30:n kanssa. Johtuu ilmeisesti putkien kiinnitysmenetelmästä, jonka pitäisi ilmeisesti olla tukevampi tai jotain, jotta resonointi vaimentuisi. Edellisen omistajan päätelmiä siis nämä. Itseäni tuo ei tosin häiritse. |
jarmo vh 26.08.2009 21:26:48 | |
---|
TKosk: Mulla on sama homma Classic 30:n kanssa. Johtuu ilmeisesti putkien kiinnitysmenetelmästä, jonka pitäisi ilmeisesti olla tukevampi tai jotain, jotta resonointi vaimentuisi. Edellisen omistajan päätelmiä siis nämä. Itseäni tuo ei tosin häiritse. Minullakin oli just aivan sama juttu aikoinaan classicissa. Putkilla on eroja eli kun tarpeeksi kauan kokeilee niin voi löytyä sellaiset jotka eivät helise, sirise yms. Onkohan tuossa VK:ssa EL84 päätteessä, jos on niin voin tuoreen kokemuksen perusteella suositella vanhojen venäläisten sotilasputkien hankkimista. Omassa Orange AD30:ssä ainakin soundi parani ja häiriöt väheni kun tuollaiset laitoin tehdasputkien tilalle. Da da. Saattaa sitä joskus tarvita. |