Aihe: mikä kitara seuraavaksi??
1 2
zimberman
25.08.2009 23:12:10
juu tällänen ongelma ois nyt että kun olen nyt soitellu vähän yli puol vuotta kitaraa ja pitäis saada paremmat kamatkin mut ongelma on siinä että minkälaista kamaa pitäis ostaa mulla on tollaset kamat nyt http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbstset_2_sunburst.htm
Vicious
26.08.2009 00:36:59

http://www.thomann.de/fi/fender_srv_lenny_tribute.htm

osta vaikka siitä jäätävän hintanen skeba.

Onko sulla mitään kriteereitä tai hintakattoa tai yleensäkkää mittää järkeä/mielipiteitä siitä mitä tahot soittimelta tahi vahvistimelta?
I Will kick your ass 'til your dick shoots shit
pekurides
26.08.2009 01:17:46

yamaha pacifica.
Tunteella päin vittua.
Juicy
26.08.2009 01:40:22 (muokattu 26.08.2009 01:40:42)

Ibanez RG321 ja Microcube.
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
baba o riley
26.08.2009 07:48:51
zimberman: juu tällänen ongelma ois nyt että kun olen nyt soitellu vähän yli puol vuotta kitaraa ja pitäis saada paremmat kamatkin mut ongelma on siinä että minkälaista kamaa pitäis ostaa mulla on tollaset kamat nyt http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbstset_2_sunburst.htm

Mikä noissa tarkkaan ottaen mättää noissa sun kamoissa, mitkä on sun tarpeet joiden kamojen pitäis täyttää?
zimberman
26.08.2009 08:23:00
no kamat pitäis olla sitä luokkaa et niillä pystyy soittamaan vaikka hautaan asti..mut ne taas täytyis olla sellasta sopivan hintaset esim.300e-700e
MadMatt
26.08.2009 08:27:16

zimberman: no kamat pitäis olla sitä luokkaa et niillä pystyy soittamaan vaikka hautaan asti..mut ne taas täytyis olla sellasta sopivan hintaset esim.300e-700e

Jos perinteisempi soundimaailma ja ulkonäkö miellyttää niin...

Tuolta classic vibe sarjalainen. strato tai tele:
http://www.thomann.de/fi/search_dir … amp;gk=GIEG&bn=&x=8&y=7

Ja vahvistimeksi vaikka tämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm

Näillä pärjää jo varsin pitkään.
roopeok
26.08.2009 08:50:50
Selvennäs vähän millaista musiikkia soittelet, niin on paljon helpompi auttaa.
Jos et mitään ihan hirveän raskasta soittele, niin suosittelen että ostat käytettynä tuolta muusikoiden.net torilta Squier/Fender Mexico Straton/Telen ja vahvistimeksi vaikkapa VOX AD30VT. Noiden luulisi taipuvan aika moneen menoon.
Eihän tuolla hintahaitarilla saa soittimia joilla hautaan asti soittelisi, mutta aika kauan noilla pärjää.
zimberman
26.08.2009 09:18:58
soittelen ja kuuntelen folk,blues,rock,country ja reggaee
jotain sellasta sopivaa kitaraa millä pysyis soittaa noita kaikkia..
Klapp
26.08.2009 12:03:08
Jo yllä kertaalleen linkitetty classic vibe strato. Kyl se vaan on tasalaatusta laatua, se sarja.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
baba o riley
26.08.2009 13:24:33
zimberman: no kamat pitäis olla sitä luokkaa et niillä pystyy soittamaan vaikka hautaan asti..mut ne taas täytyis olla sellasta sopivan hintaset esim.300e-700e

toi ei vielä sano mitään. hautaan asti pystyy soittamaan ihan millä vaan sanokoon kamaru***arit mitä vaan. Jos et tiedä minkä takia olet kamoja vaihtamassa niin voin suoraan sanoa että säästä noi fyrkat ja paisuttele kitaratiliäsi sillee että sulla on hyvä summa kasassa kun oikea tarve tulee, ja on kykyä oikeesti valita kamat jotka tuntuu hyvältä pitkään. Pelkä mojon takia on turha tossa vaiheessa vaihdella.

Jos sulla on konkreettiset perustelut niin on helpompi antaa osviittaa mitä lähtisit kokeilemaan.
Mandarax
26.08.2009 15:48:46
zimberman: no kamat pitäis olla sitä luokkaa et niillä pystyy soittamaan vaikka hautaan asti........300e-700e

Kyllähän tuollakin budjetilla pärjää, jos aikoo melko lähiaikoina kuolla...

No joo - vitsi,vitsi.. Noinkin suppealla budjetilla kun ollaan liikenteessä, ja kun vielä pitäisi sekä kitara, että vaffari noihin raameihin saada niin itse lähtisin pilkkomaan hankinnat osiin. Siis ensin tuolla koko summalla vaikka kunnon kitara ja sitten aikanaan kun on taas lompakko toipunut, niin sitten se vahvain. Tuohon rahaan saisi jo vaikkapa Gibsonin LP Studion käytettynä. Hyvä yleiskitara ja varmastikin kestää soitettavana hieman pidemmällekin tulevaisuuden kuoppajaisiin asti.

Ymmärrän kyllä että on hyvin vaikeata ajatella hankkivansa vaikkapa sen vahvarin "sitten joskus" kun on alkanut ne uudet kamat kuumottamaan, mutta minun mielestäni laittamalla uusiin kamoihin 300e+300e (kitara+vahvari) ei sanottavasti noita nykyisiä kamojasi paranna. Jonkin verran toki. Ja huom. "minun mielestäni" - ennenkuin joku taas pillastuu...heh.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Juicy
26.08.2009 15:54:49

Harvey666: Kyllähän tuollakin budjetilla pärjää, jos aikoo melko lähiaikoina kuolla...

No joo - vitsi,vitsi.. Noinkin suppealla budjetilla kun ollaan liikenteessä, ja kun vielä pitäisi sekä kitara, että vaffari noihin raameihin saada niin itse lähtisin pilkkomaan hankinnat osiin. Siis ensin tuolla koko summalla vaikka kunnon kitara ja sitten aikanaan kun on taas lompakko toipunut, niin sitten se vahvain. Tuohon rahaan saisi jo vaikkapa Gibsonin LP Studion käytettynä. Hyvä yleiskitara ja varmastikin kestää soitettavana hieman pidemmällekin tulevaisuuden kuoppajaisiin asti.

Ymmärrän kyllä että on hyvin vaikeata ajatella hankkivansa vaikkapa sen vahvarin "sitten joskus" kun on alkanut ne uudet kamat kuumottamaan, mutta minun mielestäni laittamalla uusiin kamoihin 300e+300e (kitara+vahvari) ei sanottavasti noita nykyisiä kamojasi paranna. Jonkin verran toki. Ja huom. "minun mielestäni" - ennenkuin joku taas pillastuu...heh.

No kyllä tuolla rahalla saa jo reilusti parempaa kamaa, kuin tuo Harley Bentonin 10w suristin...
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Simo78
26.08.2009 15:55:50 (muokattu 26.08.2009 15:56:57)

Melkosen paskoilla kamoilla meinasit soittaa koko ikäs:-D. Tolla budjetilla saat ihan ok kamat, sitten joskus ostat niitä parempia ja kalliimpia. Aika harva aloittaa ihan niillä parhailla kitaroilla tai ainakaan kukaan mun tietämä soittaja ei ole millään amerikan fendereillä/gibsoneilla aloittanut...

Sitten palstapoliisi iskee vähän! Miten ois tän siirtäminen aloittelijat osioon?
Mandarax
26.08.2009 16:10:31
Juicy: No kyllä tuolla rahalla saa jo reilusti parempaa kamaa, kuin tuo Harley Bentonin 10w suristin...

Tokihan melkein mikä vaan nuo HB:n starttipaketit pieksee, ehkäpä tarjoustalon ukulelekin, mutta kuten sanottu - kun kerran aloittaja on hakemassa jos ei nyt hautaan, niin ainakin vähän pidemmälle tulevaisuuteen kestävää instrumenttia, niin mielestäni kannattaisi panostaa osissa ja saman tien laadukkaampaan. Tokihan se HB:kin säilyy jossain naftaliinissa sängyn alle jemmattuna vaikka omien lastenlastenkin hautaan saakka... Ehkäpä noilla härlipenttoneilla onkin sadan vuoden päästä maagista vintitsarvoa vaikka muille jakaa..!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Confidentum
26.08.2009 16:36:21
MadMatt: Jos perinteisempi soundimaailma ja ulkonäkö miellyttää niin...

Tuolta classic vibe sarjalainen. strato tai tele:
http://www.thomann.de/fi/search_dir … amp;gk=GIEG&bn=&x=8&y=7

Ja vahvistimeksi vaikka tämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm

Näillä pärjää jo varsin pitkään.

Kompkomp tälle ajatustavalle. Asiallinen nykyistä parempi kokonaisuus on seuraava luonteva porras. Viben ja Cuben saa sitten seuraavassa "kiimassa" myytyä varmasti eteenpäin. Tuolla budjetilla voisi myös torilta katsastaa käytettyjen osastolta monta muutakin hyvää kokonaisuutta, joilla pääsee pykälän eteenpäin. Sekä vahvarin että skitan vaihtasin molemmat minä tässä vaiheessa. Seuraavassa vaiheessa voisi sitten ruveta säästelemään sitä"elämänsä settiä". Cuben voi siinä vaiheessa jättää vaikka treenivahvariksi.
I Started Out With Nothing And I Still Got Most Of It Left
agaman
26.08.2009 16:41:05
Huuda osoitteesta http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=113474948 itelles hyvä kitara. Sijaitseekin lähellä niin pääset tarvittaessa kokeilemaan!
McNulty
26.08.2009 17:01:28
SuperStrato H/S/S-mikityksellä. Toimii tilanteessa kuin tilanteessa... kiinteällä tai kelluvalla tallalla. Ei väliä soitatko humppaa vaiko heviä. Mielellään vielä niin, että tallamikki olisi puolitettavissa ja kenties midboostin kera. Esim. vanhempia Charvel Model 4 ja 6 sekä 475DLX kannattaa pitää silmällä.
i'm six foot down in my grave so cold
buried alive near the underworld
i'm six foot down in my grave so cold
but i'm gonna scratch my way back out into your world
Klapp
26.08.2009 17:45:53

toi ei vielä sano mitään. hautaan asti pystyy soittamaan ihan millä vaan sanokoon kamaru***arit mitä vaan. Jos et tiedä minkä takia olet kamoja vaihtamassa niin voin suoraan sanoa että säästä noi fyrkat ja paisuttele kitaratiliäsi sillee että sulla on hyvä summa kasassa kun oikea tarve tulee, ja on kykyä oikeesti valita kamat jotka tuntuu hyvältä pitkään. Pelkä mojon takia on turha tossa vaiheessa vaihdella.

Jos sulla on konkreettiset perustelut niin on helpompi antaa osviittaa mitä lähtisit kokeilemaan.

Vaikka en kielipoliisina ymmärräkään käsitettä "kamaruari", kuulun ymmärtääkseni tähän omituiseen ruarien joukkoon siinä, missä kehtaan ruari soikoon väittää, että eroa 50 € kitaran ja 450 € kitaran välillä on muuallakin kuin mojon pimpeleissä. Mieli tekkee kysyä, jotta millainen ruari onkaan se, joka ehdottelee, jotta kasvata tiliäsi vaan, harrikka-poika, mojoa näyt olevan vailla. Ihan turhan monta iloista kitaristia lie tuhonnut orastavan harrastuksensa ruipelokamoilla. Ja toisaalta olen sitä mieltä, ettei minun mielipidettäni kaivata: jos kysyjä on sitä mieltä, että kamat vaihtoon, niin keitä perkeleitä me "viisaammat" olemme häntä neuvomaan, että älä vaihda?

Edelleen: jos zimbermanilla on tosissaan laittaa tuo 700 rahaa uusiin laitteisiin, etsii sitä classic vibeä, käytettyä meksikolaista stratoa (tms.) torilta ja säästää vahvistimeen sen verran pennejä, että saa hyvän perussoundin. Super Champ XD taisi jossain vilahtaa ja on munkin testin perusteella ihmeellisen hyvä. Ja muuten vähän ruarimaisen mojoton kapistus. Ei lahkeet sen kanssa nääs lepata.

Zimbermanille onnea ja menestystä harrastuksen kanssa. Kokemuksesta väitän, että motivaatio ja ilo touhussa kasvaa suunnittelemasi suuruisella rahallisella panoksella huimasti.

Toivoo Kamaruari Turust.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)