Aihe: Rastapäät
1 2 3 4 513 14 15 16 1723 24 25 26 27
Super-Jari
24.08.2009 21:01:57
BassLass: Tiili tiileltä, ai sei. Mitä yrität kysyä? Miten teet takut vai? Miten pidät paskan erossa vai?

Puhtaanapitoa mietin kun tukkaa paskottuu niin 100-0 töissä.
Da Make
24.08.2009 21:08:54
Ite olin töissä pölyisellä varastolla eikä se juuri vaikuttanut tukkaan vaikka oli pakko käyttää hengityssuojaimia työaikana. En huomannut mitään, ehkä vähän "kuivahtavat" fiilikset tuli 5 päivän jälkeen. Pesen yleensä kerran viikossa ja olen selvinnyt hyvin kutinoitta. Nyt kesällä kuitenkin on ihan tosta otsan hiusrajasta tullut neuroottisesti rapsuteltava alue, päässyt jotenkin palamaan/kuivumaan tuo iho niin se chippaantuu tuosta.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
pehko
24.08.2009 22:13:15

kaikkien päänahka reagoi erilailla. ite hitsailen arkisin 7tuntia päivässä, paskaa tulee niskaan vaikka muille jakaa eikä päänahka/tukka siitä sen kummepia oo valittanu.
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Super-Jari
25.08.2009 06:03:44
Mulla on ohuet ja liukkaat, tosi helposti rasvottuvat hiukset. Mietin että onko tämmöseen siimaan järkeä edes yrittää pötkylöitä. Siihen kun vielä lisää nuo työolosuhteet.
BassLass
25.08.2009 08:44:01
Itse pesen kerran kahdessa viikossa hiukset, eikä kutise saatana.

Vasara: Mulla on ohuet ja liukkaat, tosi helposti rasvottuvat hiukset. Mietin että onko tämmöseen siimaan järkeä edes yrittää pötkylöitä. Siihen kun vielä lisää nuo työolosuhteet.

Aina kannattaa yrittää! En kyllä usko että noista työolosuhteista mitään järisyttävää haittaa olisi.
Karlsson
25.08.2009 09:58:58
Vasara: Morjens. Onko kellään kokemusta rakennustyöstä takkujen kanssa? Mietin lähinnä sitä sotkeutumista, pölyä, kiveä, hiekkaa, whatever. Miten onnistuu?

Ja joo, Kari, sinä peset päivittäin.

Meinaako tämä, että se peseminen on pois suljettu mahdollisuus? Pistä muovipussi päähän?
Signature
Karlsson
25.08.2009 10:00:26
Vasara: Mulla on ohuet ja liukkaat, tosi helposti rasvottuvat hiukset. Mietin että onko tämmöseen siimaan järkeä edes yrittää pötkylöitä. Siihen kun vielä lisää nuo työolosuhteet.

Omat hiukset on myös tuota sorttia ja kuten joskus kerroin, tekemällä tehdyt rastat eivät oikein pysyneet läjässä. Jostain syystä nää luomut taas pysyy.
Signature
mungiisi
25.08.2009 10:16:57
Karlsson: Omat hiukset on myös tuota sorttia ja kuten joskus kerroin, tekemällä tehdyt rastat eivät oikein pysyneet läjässä. Jostain syystä nää luomut taas pysyy.

Se riippuu vähän miten ne on tehty, hyvin tehdyt kyllä pysyvät.

Vasara: mulla on kans liukas ja helposti rasvottuva hiustyyppi, mutta hyvin ovat takuttuneet ja takussa pysyneet. Itselläni oli tukka sen verran paksu etten mitään lisähiusta tarvinnut, ohuemman hiuksen kanssa en sitten tiedä.. Voi olla että siinä tapauksessa lisähiuksesta voisi olla apua.
itsy
25.08.2009 10:22:28
mungiisi: Se riippuu vähän miten ne on tehty, hyvin tehdyt kyllä pysyvät.

Nimenomaan. Itselläni on kyllä melko 'kova' hiustyyppi, meni ehkä vähän tavallista pidempään rastoittua kunnolla, mutta kyllähän nuo nyt jo ovat alkaneet tiivistymään.
ALALAIA minä kävelen
Super-Jari
27.08.2009 23:50:49
Kiitos vastauksista. Jotain haittoja saa kertoa jos mieleen tulee.
mungiisi
28.08.2009 08:19:07
Vasara: Kiitos vastauksista. Jotain haittoja saa kertoa jos mieleen tulee.

Pesemättömyys oli itselläni ensimmäisenä mielessä, mutta eipä se juuri haittaa. Pesen tätä nykyä tämän tukan noin kaksi kertaa viikossa. Päänahka saattaa tietysti hieman kutista, varsinkin jos käyttää vahaa. Muuta en nyt oikein keksi... Loistava hiustyyli!
itsy
28.08.2009 08:44:21
Mulla ainakin tuo päänahka kutisee melko paljon, raapimisen seurauksena päänahka hajoaa ja pieninä palasina. Joku tietäisi jotain hyvää ainetta jota tuohon tunkea että vähän rauhottuisi? Jokin nelisen kuukautta ollut takut eli se ei ole mennyt vähempiin pesukertoihin tottumisen myötä ohi, ainakaan vielä jos on mennäkseen.
ALALAIA minä kävelen
Da Make
28.08.2009 10:33:20
Itellä tuli tosiaan tänä kesänä ekat kutinat, vaikka takut on ollut ainakin 3 vuotta päässä !
Sain puoli purkkia Nizoralia tutulta ja se tuntuu jeesaavan tosi hyvin ! Loppujen lopuksi tommonen raapiminen on ennen kaikkea psykologinen seikka ja monet näyttävät tekevän sitä miettiessään tai stressaavissa tilanteissa.

Takut pesen mäntysuovalla ja päänahkaan suosittelen käyttämään jotakin hoitavaa ainetta jonka ei kuitenkaan tule sisältää silikoonia ym. ylimääräistä joka kertyy sitten takkuihin. Nizoral auttoi akuuttiin kutinaan. Paras jota olen käyttänyt oli Bonacure Deep Cleansing Expert joka oli kaikenkaikkiaan loistavaa ainetta vaikkakin vähän hintavaa ja heikosti saatavilla (vain kaampaamoista tms.).

http://www.hairdressersmarketinc.com/images/bonacure071.jpg
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
itsy
28.08.2009 12:34:38
Da Make: Itellä tuli tosiaan tänä kesänä ekat kutinat, vaikka takut on ollut ainakin 3 vuotta päässä !
Sain puoli purkkia Nizoralia tutulta ja se tuntuu jeesaavan tosi hyvin ! Loppujen lopuksi tommonen raapiminen on ennen kaikkea psykologinen seikka ja monet näyttävät tekevän sitä miettiessään tai stressaavissa tilanteissa.

Takut pesen mäntysuovalla ja päänahkaan suosittelen käyttämään jotakin hoitavaa ainetta jonka ei kuitenkaan tule sisältää silikoonia ym. ylimääräistä joka kertyy sitten takkuihin. Nizoral auttoi akuuttiin kutinaan. Paras jota olen käyttänyt oli Bonacure Deep Cleansing Expert joka oli kaikenkaikkiaan loistavaa ainetta vaikkakin vähän hintavaa ja heikosti saatavilla (vain kaampaamoista tms.).

http://www.hairdressersmarketinc.com/images/bonacure071.jpg

Pitääpä tuota Nizoralia kokeilla. Itsekin takut mäntysuovalla pesen ja päänahan sitten erittäin hienolla suomalaisella shampoolla, toimii oikein hyvin tuo yhdistelmä.
ALALAIA minä kävelen
mungiisi
28.08.2009 13:13:19
Pesettekö nuo pötköt ihan erikseen? Mä olen pessyt vain siten, että hieron shampoota päänahkaan (Hieno Suomalainen Shampoo tms, se sinisessä purkissa oleva) ja huuhdellut pois. En oo takuille erikseen tehnyt mitään, kun en ole oikein nähnyt siinä mitään ideaa. Vahaus tietysti, mutta sitten vasta kun ovat kuivat.
Super-Jari
28.08.2009 13:48:31
Onko tuo vahaus pakollista? Miksi niin tehdään?
itsy
28.08.2009 13:48:45 (muokattu 28.08.2009 13:53:09)
mungiisi: Pesettekö nuo pötköt ihan erikseen? Mä olen pessyt vain siten, että hieron shampoota päänahkaan (Hieno Suomalainen Shampoo tms, se sinisessä purkissa oleva) ja huuhdellut pois. En oo takuille erikseen tehnyt mitään, kun en ole oikein nähnyt siinä mitään ideaa. Vahaus tietysti, mutta sitten vasta kun ovat kuivat.

Joo, päänahka erikseen ja sitten takut mäntysuovalla, ei päänahkaan eikä juuriin. Ihan suositeltavaa jokainen takku erikseen sillä käsitellä, väittäisin että minulla ainakin on tiivistänyt melko paljonkin.

Vasara: Onko tuo vahaus pakollista? Miksi niin tehdään?

Ei ole pakollista, itse en ainakaan niin enää tee. Saattavat hieman tehdä paremman näköisiksi ja jotkut vahat 'ravitakin' takkuja, siitä en tiedä.
ALALAIA minä kävelen
mungiisi
28.08.2009 14:16:31
Vasara: Onko tuo vahaus pakollista? Miksi niin tehdään?

Ei ole pakollista, mutta mulle on suositeltu että kun vielä aika tuoreet nämä pötköt niin kannattaa vahata. En huomaa varsinaisesti mitään eroa ulkonäössä, mutta pitäisi kuulemma auttaa pötkylöitä tiivistymään (+ tuoksuu todella hyvälle, ainakin tämä DAX mitä minä käytän). Huonoja puolia on sitten se että mulla ainakin menee päänahka ihan tukkoon eli kutisee.
pehko
28.08.2009 18:13:47

Joo, päänahka erikseen ja sitten takut mäntysuovalla, ei päänahkaan eikä juuriin.

kyllä mä olen nyt melkein yhdeksän vuoden ajan tunkenu mäntysuopaa päänahkaan, eikä mitään haittaa ole siitä ollut.
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)