Aihe: Peterson Strobo Stomp 2
1 2 3
Juicy
22.08.2009 01:57:40 (muokattu 22.08.2009 01:58:17)

oiva tumpeloinen: Voipi olla ihan kitaran puutkin, jotka reagoi eri tavalla lämpöön. Ei kyllä ole tullut pahemmin vastaan, että tallasta riippuisi vireenpito laukussa ollessaan.

Niin no, mulla oli enemmän mielessä se, että kun floikka kuitenkin kokoajan tasapainoilee kielten ja jousien vedon kanssa, että se jotenkin sietäisi enemmän lämpötilan vaihteluita... Ihan mutua, mutta jostain syystä joka kerta reenikselle mentyä VBT on ylävireessä (kitara on kokoajan siellä), ja kotona joskus kun tarkistelen RR3:n vireen niin saa pettyä kun ei tarvitsekkaan kuin hieman kiristää yhtä tai kahta kieltä.

En kyllä säilytä yhtään kitaraa laukussaan... =)
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
gator
22.08.2009 02:02:38
Olen käyttänyt strobostomppii pari vuotta. Vanhempi versio siis kyseessä ja toimii moitteettomasti edelleenkin. Izer-nimiseltä jäseneltä tuon vempeleen ostin ja hän itse vissiinkin vaihtoi spedun korgin muljuttimeen juuri tuon liikatarkkuuden takia.
Ite oon tuosta spedusta tykänny hullun lailla.
Ainoo asia mikä vituttaa tuossa vanhemmassa versiossa on nuo muoviset jakit jotka hitusen rutisee jos heiluttaa piuhoja hullun lailla.
Itseäni tuo ei o millään tavalla haitannu ja tossa uudemmassa versiossa noi jakit on vissiin hevimetallista?
oiva tumpeloinen
22.08.2009 02:04:53
Juicy: Niin no, mulla oli enemmän mielessä se, että kun floikka kuitenkin kokoajan tasapainoilee kielten ja jousien vedon kanssa, että se jotenkin sietäisi enemmän lämpötilan vaihteluita... Ihan mutua, mutta jostain syystä joka kerta reenikselle mentyä VBT on ylävireessä (kitara on kokoajan siellä), ja kotona joskus kun tarkistelen RR3:n vireen niin saa pettyä kun ei tarvitsekkaan kuin hieman kiristää yhtä tai kahta kieltä.

En kyllä säilytä yhtään kitaraa laukussaan... =)

Toi jatkuvasti ylävireessä kuulostaa kyllä vähän satulaoireelta mun mielestä. Ei siinä, etteikö kelien vaihtelut voi tehdä muutoksia vireeseen. Kuitenkin sulla on kitara jatkuvasti yhdessä tilassa, milloin siellä ei ehkä loputtomasti ole kelivaihteluja. Mutta toisaalta sä olet kuitenkin semmoinen pieni netin opettama nöpönassu, että tunnollisesti aina virität kitaran vireeseen "alakautta". Jos sun satula on pikkaisen liian ahdas, se päästää sitä kieltä pikkaisen läpi ajan kanssa ja tasaa jännitteet, jolloin kitaran vire on kerennyt nousemaan seuraaviin treeneihin. Tää on siis mun veikkaus, jos sulla on joka kerta treeneihin mennessä sama "ongelma".
Juicy
22.08.2009 02:12:11

oiva tumpeloinen: Toi jatkuvasti ylävireessä kuulostaa kyllä vähän satulaoireelta mun mielestä. Ei siinä, etteikö kelien vaihtelut voi tehdä muutoksia vireeseen. Kuitenkin sulla on kitara jatkuvasti yhdessä tilassa, milloin siellä ei ehkä loputtomasti ole kelivaihteluja. Mutta toisaalta sä olet kuitenkin semmoinen pieni netin opettama nöpönassu, että tunnollisesti aina virität kitaran vireeseen "alakautta". Jos sun satula on pikkaisen liian ahdas, se päästää sitä kieltä pikkaisen läpi ajan kanssa ja tasaa jännitteet, jolloin kitaran vire on kerennyt nousemaan seuraaviin treeneihin. Tää on siis mun veikkaus, jos sulla on joka kerta treeneihin mennessä sama "ongelma".

Jep, satulaa veikkailin itsekin ongelmaksi, piti vaan varmistella...?

Tottahan mä "alakautta" viritän, mutta sen jälkeen myös bendailen reilusti ja sitä kautta haen sen tasapainon. Mutta satulahan siinä selvästi kanittaa.
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
xPertsi
22.08.2009 07:50:09
oiva tumpeloinen: Miten nuo generaatiot eroaa toisistaan?

Moi, laiskana kopsasin suoraan sivuilta:

"It features improved battery life; additional Sweetened Tunings for electric & acoustic guitar, bass, Dobro, pedal steel guitar,and electric violin; and offers four user-programmable Sweeteners."

Muistaakseni myös liittimet on laadukkaammat tässä uudemmassa.
xPertsi
22.08.2009 07:55:57
hannu-: Vähän arveluttaa noiden Jenkkilän ihmisten kommentit Strobostompin epäluotettavuudesta. Kuulemma näytöt poksahdellu aika monelta. Tuo näytön himmeäminenkin mainittiin tuolla aikaisemmin... Pidättekö sitä kuitenkin luotettavana? Takuu on ainakin ihan mukava olla olemassa :)

Lisäkysymys: paljonko tuo syö milliampeereja? En löytänyt tietoa tähän hätään.

80mA nimellinen
p130
22.08.2009 15:21:32

Muistaakseni myös liittimet on laadukkaammat tässä uudemmassa.

Näin on, ja se lienee se kaikista suurin käytännön ero 99 prosentille soittajista. Omassa Strobostomp ykkösessä meni toinen jakki rikki jokin aika sitten. Vaihdoin molemmat Switchcrafteihin, helpo homma.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
hannu-
23.08.2009 20:59:32
Käytättekö muuten yleensä ihan sitä perus viritysmoodia vai jotain niitä sweetener-juttuja? Edes nettiohjekirja ei antanut hirveesti tietoa, että mitä noi sweetener-moodit pitää oikein sisällään.
9292
23.08.2009 23:13:53

Onkos kukaan muuten vertaillut tätä korg pitch black+ kanssa? Kun thomann väittää noita yhtä tarkoiksi (0,01 cent). Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen kun tuo pitchblack+ on melko paljon halvempi

http://www.thomann.de/fi/korg_pitchblack_02.htm
Mikääs vitsin allekirjoitus?
Insane Kane
24.08.2009 09:42:25
Wespa: Bypass-linjassa on yksi 1 MOhmin vastus, Petersonin mukaan vähentämässä footswitchiä painettaessa kuuluvaa "poksahtelua" (aika huono sana, mutta parempaakaan en tähän hätään nyt keksi käännökseksi).

Normaalisti tuo 1-4.7 mohm vastus on kyllä kytkimen jälkeen, eikä ole koko kytkennässä mukana kun puhdas signaali on valittu.
Löytyypi miltei kaikista tb-potkuttimista, ja ei muuta tb-potkutinta yhtään vähemmän true-bypass:iksi =)
Oisko tässä spagaatin paikka?
Vehkis
24.08.2009 09:48:40
9292: Onkos kukaan muuten vertaillut tätä korg pitch black+ kanssa? Kun thomann väittää noita yhtä tarkoiksi (0,01 cent). Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen kun tuo pitchblack+ on melko paljon halvempi

http://www.thomann.de/fi/korg_pitchblack_02.htm

Vertailua en ole suorittanut, mutta ajattelin mainita, että virittimet eivät ole yhtä tarkkoja. Strobo Stompin tarkkuus on 0.1 senttiä, kun taas pitchblack+ on 0.01 senttiä. Myös Sonic Research Turbo Tuner ST200 on katsastamisen arvoinen viritin, tarkkuus 0.02 senttiä.
-Vehkis
oiva tumpeloinen
24.08.2009 09:51:52
Vehkis: Vertailua en ole suorittanut, mutta ajattelin mainita, että virittimet eivät ole yhtä tarkkoja. Strobo Stompin tarkkuus on 0.1 senttiä, kun taas pitchblack+ on 0.01 senttiä. Myös Sonic Research Turbo Tuner ST200 on katsastamisen arvoinen viritin, tarkkuus 0.02 senttiä.
-Vehkis

Ihan samat 0,1 senttiä on molemmissa virittimessä, sekä Pitchblack +:ssa, että Strobostompissa. Eri asia on sitten, paljonko ilon on tuosta tarkkuudesta puhumattakaan vielä mahdollisesti tarkemmasta koneesta, kun 1 sentin heittävillä virikojeilla tulee toimeen todella hyvin.
Wespa
24.08.2009 11:31:01 (muokattu 24.08.2009 11:31:36)
Insane Kane: Normaalisti tuo 1-4.7 mohm vastus on kyllä kytkimen jälkeen, eikä ole koko kytkennässä mukana kun puhdas signaali on valittu.
Löytyypi miltei kaikista tb-potkuttimista, ja ei muuta tb-potkutinta yhtään vähemmän true-bypass:iksi =)

Jep, mutta kun StroboStompissa se nimenomaan on jostain kumman syystä mukana siinä kytkennässä koko ajan.

Edith. Toistoa pois.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Insane Kane
24.08.2009 12:36:18
Wespa: Jep, mutta kun StroboStompissa se nimenomaan on jostain kumman syystä mukana siinä kytkennässä koko ajan.

Edith. Toistoa pois.

Kappas... erikoinen homma kyllä.
Oisko tässä spagaatin paikka?
kimurantti1
24.08.2009 12:37:53
Musta Strobo Stompin paras puoli tarkkuuden lisäksi on, että se on myös DI-boksi. Jos sillä ei tee yhtään mitään, ei Strobo Stomp välttämättä ole hintansa väärti.
hannu-
24.08.2009 12:50:03
Aikasemmin jo sivuttiin, mutta onko kukaan kokeillu tuota Pitchblack+ ja Strobostomppia vertailun vuoksi?
oiva tumpeloinen
25.08.2009 13:41:39
Vehkis: Ups, oikeassa olet. Thomannilla on asiasta näköjään väärää tietoa. 0,1 senttiä on molemmissa.
Intonaation säätämisessä tarkkuus on etu, mutta keikkakäyttöön riittää toki 1 sentin tarkkuudellakin toimivat virittimet.
-Vehkis

Mä olen kyllä niin puukorva, etten kuule eroa tuon mun Korgin räkkivirittimen ja tuommoisen stompin kanssa tehdystä intonaatiosäädöstä. Kokeiltu on. Pointtina mulla oli lähinnä, ettei taida olla enää noin tarkasta mittarista iloa. Tässäkin ketjussa on tullut jo esiin, että esim. Strobostompin oppii käytön seassa lukemaan siten, ettei se pieni väpätys häiritse. Voisin hyvinkin veikata, että se pieni väpätys on nopeasti sen 0.09 senttiä.....mut se vain mun $0.02.
McNulty
25.08.2009 14:02:20
Eräällä kotimaisella heviorkesterilla oli kitarateknikon pöydällä kaksi viritintä peräkkäin säätöhommia varten. Korg PitchBlack jonka jälkeen Petersonin pöytämallinen, todella kallis, viritysmittari. Kyseinen teknikko totesi vain että Korg on "nopeampi käyttää" ja "oikeastaan ihan yhtä tarkka kuin Peterson". Korgista hällä oli päällä se strobo-asetus. Todella tarkkoja molemmat, kumpainenkin vähän eri käyttötarkoitukseen. Korg mielummin keikalla lavalle ja lattialle... Peterson sitten säätöhommiin lavan sivustalle/bäkkärille.

Strobo Stompissa tosiaan se integroitu DI-boksi plussana. Veikkaankin että tässä on enemmän eroa siinä, mihin käyttäjäkunta on tottunut, kuin itse laitteissa virityksen osalta.
I'm everything a man should be: young, stupid, and... mean!
hannu-
25.08.2009 20:38:09
bonecrusher: Eräällä kotimaisella heviorkesterilla oli kitarateknikon pöydällä kaksi viritintä peräkkäin säätöhommia varten. Korg PitchBlack jonka jälkeen Petersonin pöytämallinen, todella kallis, viritysmittari.

Oliko molemmissa nyt tää 0,1 tarkkuus?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)