Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 590 91 92 93 94122 123 124 125 126
Tuomo_
23.08.2009 21:24:45
Komppailen Jukia ja BP:tä. Hyviä vetoja paljon.

Mäkin yritin livenä omalla tyylilläni. Kiitokset rohkaisevista kommenteista. Uskaltaa lähtee taas keikalle mylvimään.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
krk
23.08.2009 21:37:19

Tällaisessa on mahtavaa olla mukana. Suuret kiitokset porukalle.
BigPapa
23.08.2009 22:02:55

Kattelin tos et Latuska ei ois paikalla, kukahan noi pojot räknää?
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
padaa@dadaa!
23.08.2009 22:27:45

BigPapa: Kattelin tos et Latuska ei ois paikalla, kukahan noi pojot räknää?

Yritin pikaisesti laskea, joku valittakoon jos meni väärin.
BigPapa
23.08.2009 22:36:21 (muokattu 23.08.2009 22:42:47)

Big Papa
Vaikka genreen kenties kuuluu, en tykännyt vibraatiosta

Ehkä mä oon viimeaikoina kuunnellu liikaa Beach Boysien Good Vibraationsii....

1. Mun mielestä rootsin oppiminen on ihan hyvää yleissivistystä soittajalle kuin soittajalle.

Juu onhan se ja syytä olis oppia että bluesiin kuuluu myöskin "vinkukitara"....ei siitä ole pakko pitää, mutta näissä skaboissa oletettavasti joudut sitä kuulemaan enämpi vähempi...
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
23.08.2009 22:47:28

Pitäsköhän tässä sit laittaa uus skaba tulille jos toi tulos on toi.
baron
23.08.2009 22:49:43 (muokattu 23.08.2009 22:51:32)

BigPapa: Juu onhan se ja syytä olis oppia että bluesiin kuuluu myöskin "vinkukitara"....ei siitä ole pakko pitää, mutta näissä skaboissa oletettavasti joudut sitä kuulemaan enämpi vähempi...

Jos täällä saa jatkaa niin ehkä siihenkin tottuu ja kenties oppii pitämäänkin?

Onhan noissa synissa bendit mutta akustisesta pianosta puuttuu.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
liljam
23.08.2009 22:50:21 (muokattu 23.08.2009 22:51:53)
täytyy hehkutella, kun lauantaina ostin uudet kuulokkeet. Vanhat sotki soittokuuntelua kovastikin.

ostin monitorikuulokkeet AKG k 240 mk II :set. Ei nämäkään ihan pro-tasoa ole mutta erottelevuus pirskaleen hyvä. Eipähän tarvinnut ny ostaa pönttöjä ja saa rauhassa soitella.

Tällasen tein pikasesti ja yritin virbaattoihin kiinnittää huomiota.

http://194.79.19.130/m/6c7/21001899 … soitantaa%20-%20Blue%20feelings.mp3

kiitos kommenteista ja pisteistä. Oli kyllä tasokas skaba !!
ei muuta ku eteenpäin
BigPapa
23.08.2009 22:52:28 (muokattu 23.08.2009 22:54:40)

baron: Jos täällä saa jatkaa niin ehkä siihenkin tottuu ja kenties oppii pitämäänkin?

Tuskin täällä kukaan on ketään lemppaamassa veke, vaikka tässä tapauksessa säännötkin puoltais sitä, senkun jatkat. Kommenteista kyllä hokas, että et oo juurikaan bluesin kanssa ollu tekemisissä. Joku saatto jopa vähän niistä ottaa itteensä.
Minä en, kun se on vähän niinku Juki tossa totes, että sun soitto ja noi kommentit on linjassa keskenään.
liljam
23.08.2009 22:57:39
Jos täällä saa jatkaa niin ehkä siihenkin tottuu ja kenties oppii pitämäänkin?

Onhan noissa synissa bendit mutta akustisesta pianosta puuttuu.

Totta helevatassa jatkat täällä skabailua!!!!

Ei pianolla soitossa tarvi kyllä bendejä sillä saa muut mausteet vallan hienosti. Piano on vaan pahuksen vaikea soittaa blueseihin ainaskin mulle. Mut pentatonista yms. ja siitä se lähtee. Oon itsekin soitellu Pianoa ja koskettimia, mut taukoa niihinkin on ollu rutkasti. Ehkä vielä joku päivä soitan pianosoolonkin : )
ei muuta ku eteenpäin
baron
23.08.2009 22:59:07 (muokattu 23.08.2009 23:01:47)

BigPapa: Tuskin täällä kukaan on ketään lemppaamassa veke, vaikka tässä tapauksessa säännötkin puoltais sitä, senkun jatkat. Kommenteista kyllä hokas, että et oo juurikaan bluesin kanssa ollu tekemisissä. Joku saatto jopa vähän niistä ottaa itteensä.
Minä en, kun se on vähän niinku Juki tossa totes, että sun soitto ja noi kommentit on linjassa keskenään.

En mä olisi halunnut kommentoida mutta olen kovin kiitollinen niistä kommenteista jotka olen itse saanut.
Mieluummin olisin kommentoimatta, jos joku ei sen takia jättäisi mua ilman kommenttia.

vaikka tässä tapauksessa säännötkin puoltais sitä

Sorry mitä tää tarkoittaa? Mitä kohtaa säännöistä en oo huomannut/tajunnut?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Illu
23.08.2009 23:02:34
Kyllä oli hyvä skaba, erityisesti kommenttien runsaus ilahdutti ja hyvä meininki muutenkin. Onnittelut voittajalle ja kiitoksia kannatuksesta,
mukavasti jakoi mielipiteitä tuo minun tämän kertainen vetoni.
liljam
23.08.2009 23:02:50
BigPapa: Tuskin täällä kukaan on ketään lemppaamassa veke, vaikka tässä tapauksessa säännötkin puoltais sitä, senkun jatkat. Kommenteista kyllä hokas, että et oo juurikaan bluesin kanssa ollu tekemisissä. Joku saatto jopa vähän niistä ottaa itteensä.

- kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua.
- kun osallistut, soita soolo annetun taustan päälle ja pistä linkki tähän threadiin.
(Nimeä mp3:sesi siten että Mnet-tunnuksesi on siinä selvästi havaittavissa.)
- taustaa ei saa muuttaa.
- skaba tulisi olla voimassa noin 4 päivää.
_
ÄÄNESTYS:
- kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa. (Vaatii kirjautumisen)
- äänestyksessä jokaisella äänestäjällä on jaettavanaan pisteitä seuraavasti:
alle 15 osallistujaa: 6 pistettä
15 - 25 osallistujaa: 8 pistettä
yli 25 osallistujaa: 10 pistettä
_
Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voit antaa maksimissaan 3 pistettä.
- äänestys on voimassa noin 3 päivää.
- itseään ei saa äänestää.
- osallistuminen skabaan ei velvoita äänestämään, mutta mikäli osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa.
_
VOITTAJALLE:
- skaban voittaja valitsee seuraavan rootstaustan ja vie seuraavan kisan läpi.
(Skaban aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen, jossa pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)
- jos sama kilpailija voittaa 2 kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa päättää seuraavan taustan. (Tällä rajoitetaan mahdollisia "taustan tekijän" voittoputkia.)
- seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa n. viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat/raati hermostu.
- nämä "säännöt" pitäisi laittaa skaban aloitusthreadiin.
------------------

En nähnyt tässä kyllä Lemppaamisiin liittyvää ohjeistusta ; )
ei muuta ku eteenpäin
BigPapa
23.08.2009 23:03:43

- kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät
liljam
23.08.2009 23:05:53
BigPapa: - kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät

Heh! no joo, tietysti toivoisikin, että kisailuun ottaisi osaa Rootsmusiikin ystävät!!!
ei muuta ku eteenpäin
baron
23.08.2009 23:06:38

BigPapa: - kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät

No en kai mä täällä olisi, jollen pitäisi.
Vai tarkoittaako se että pitää osata sitä soittaakin?
BigPapa
23.08.2009 23:08:06 (muokattu 23.08.2009 23:09:44)

baron: No en kai mä täällä olisi, jollen pitäisi.
Vai tarkoittaako se että pitää osata sitä soittaakin?

Blues kuuluu rootsmusan ympyröihin, bluesissa on vinkukitaroita ja ethän sinä sellaisesta aidosti pidä, mikäli kommentteihin on uskominen...mutta niinkuin sanoin niin senkun jatkat vaan ...
BigPapa
23.08.2009 23:12:12

Tota mä vaan, että kunhan toi tulos varmentuu niin laittelen uutta.....
liljam
23.08.2009 23:13:06
Ai niin!! Onnea Bigpapalle Veto oli kyllä varsin intensiivinen. Mukava juttu, että oot soitannollisesti vireessä.

Tietysti onnittelut hopea ja pronssitiloistakin : )
ei muuta ku eteenpäin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)