Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall DSL401 ongelma
1
latelate
23.08.2009 08:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsusta on nyt kahdella keikalla lähtenyt ääni kesken jorauksen. Ääni on poissa muutaman kymmenen sekuntia ja palailee pikkuhiljaa itsestään. Putket on vaihdettu äskettäin eli siinä todennäköisesti ei ole vika.
Haulla löytyi mainintoja ko. vahvistimen lämpöongelmista, mutta korjauskeinoja ei mainittu.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
 
jiiar8
23.08.2009 10:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samanlaista vahvistinta ei ole, mutta: efektiloopin outin ja innin väliin kitarapiuha, saattaa auttaa, ja jos ei auta, niin yksi "vikakohta" eliminoitu....
 
Vanhoissa Marsun valvestateissa äänen hiipuminen on "ominaisuus" jos efektilooppia ei käytä...
 
jiiar8
23.08.2009 10:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen laittanut pariin vehkeeseen, näihin uuden polven putkipeleihin: "uuden" takalevyn, johonka esim. tietokoneesta puhallin (virta joko vahvistimesta tai efektien virtalähteestä). Jäähdyttää kummasti tuollaista piirilevylle kasattua kummajaista, missä lämpölaajeneminen aiheuttaa usein ongelmia. Vanhoissa putkivehkeissä "rakennusmateriaalit" tuntuvat olevan sen verran järeämpää tavaraa, että em. ongelmia ei esiinny niin paljon.
 
duc
23.08.2009 12:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli TSL-nupissa kylmäjuotos hehkujen piuhassa. Yhden juotoksen korjauttaminen ei onneksi paljoa maksanut.
mvirta
23.08.2009 14:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putket on vaihdettu äskettäin eli siinä todennäköisesti ei ole vika.

 
Heh, mun mielestä homma on juuri päinvastoin. Yleensä kun joku meikän laite alkaa prakaamaan niin vika on siellä mihin olen viimeksi käteni laittanut.
 
Eli tsekkaa putket, laita vaikka vanhat takaisin jos ne on vielä tallessa ja jotakuinkin toimivia.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Vildascq
30.08.2009 13:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jiiar8: Samanlaista vahvistinta ei ole, mutta: efektiloopin outin ja innin väliin kitarapiuha, saattaa auttaa, ja jos ei auta, niin yksi "vikakohta" eliminoitu....
 
Vanhoissa Marsun valvestateissa äänen hiipuminen on "ominaisuus" jos efektilooppia ei käytä...

 
Oireet ovat samanlaiset kuin entisessä Sessionette-combossani: ääni häipyili ja palasi. Efektiluupissa ja kuulokeulostuloissa on kytkevät jakit. Jos piuha on paikalllaan melkein aina, metalli antaa ajan mittaan periksi eikä kontakti enää toimi kun piuha ei ole paikoillaan. Vika on helppo korjata.
 
Tietysti, jos efektit olivat lenkissä, vika on muualla. Marsussa ei ole kuulokeulostuloa eikä D.I.-lähtökään mykistä kaiutinta.
 
latelate
20.09.2009 15:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Heh, mun mielestä homma on juuri päinvastoin. Yleensä kun joku meikän laite alkaa prakaamaan niin vika on siellä mihin olen viimeksi käteni laittanut.
 
Eli tsekkaa putket, laita vaikka vanhat takaisin jos ne on vielä tallessa ja jotakuinkin toimivia.

 
Putket OK, mutta jostain syystä kun vahvistin kuumenee, niin kolme neljästä etuasteputkesta menee pois pelistä! Kun laite on jäähtynyt, niin taas pelittää? Mistähän vikaa voisi alkaa etsimään?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «