Charge 12.07.2009 16:29:29 | |
---|
Teen guitar pro -tiedostosta .mid tiedoston, tallennan sen smartmedia-kortille, ja siirrän tiedoston triton le:n sekkariin. Niistä sais nopeasti pohjat synaan ilman kummempaa säätämistä. Sais vaan soittaa mukana :) Tritonia en sen paremmin tunne, mutta uskoisin tuon toimiva. Kannattaa varmaan vaan kokeilla, tuskin tuo vehje siitä hajoaa... Ja pyydän anteeksi, etten osaa paremmin neuvoa. Puhalla pilliin ja syö pullaa |
Vessajono 13.07.2009 02:40:35 (muokattu 13.07.2009 02:42:27) | |
---|
Onko kukaan mahdollisesti perehtynyt Roland XP-50:n sielunelämään ja epäintuitiiviseen käyttöliittymään? Aikani olen sillä pimputellut mutta soundien vaihtaminen muilla tavoilla kuin sitä lätkää pyörittelemällä tai oikeat numerot painelemalla ei luonnistu. Kai siihen nyt joku järkevämpikin tapa on, onhan? On meinaan nihkeää hommaa naputella sitä vehjettä keikoilla kun pitäisi soittaa bassoakin samalla. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
Torsti Suomi 21.07.2009 23:44:10 | |
---|
Tollo kysymys, ehkä... Vinkkejä miten saan NE II:n soimaan kotona hyvin. Kuulokkeet ahistaa, eivätkä anna minkäänlaista tilan tuntua. Ei viitsisi mitenkään makuuhuoneen nurkkaan valtavaa PA:takaan laittaa. Toinen kysymys (kysyin jo aiemminkin): Miten saan kunnon organ swellin tehtyä NE II:lla? Saisinko ns. rautalankaohjeet. Se on hyvä efekti, mutta minulla ei riitä näköjään taidot kuin sellaiseen kömpelöön truuttaukseen. Olipa kerran Ihmemies, Teräsmies ja Batman - samassa baarissa... |
albert18 26.07.2009 12:50:53 | |
---|
Kuulokkeet ahistaa, eivätkä anna minkäänlaista tilan tuntua. Avoimet kuulokkeet ei ahista (jos eivät ole liian kireällä), suljettuja vaikea pitää päässä puolta tuntia kauempaa kerrallaan. Korvat alkaa hikoilla:). Puoliavoimista en tiedä. Tuohon tilan tuntuun saa hieman (tai niin paljon kun haluaa) korjausta efektiprosessorilla. Minulla toimii riittävästi. Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
Torsti Suomi 28.07.2009 00:15:08 | |
---|
Eikäkun ne kuulokkeet ahistaa oikeasti tällaista suljetun paikan kammoista. Pipo on ainoa, mitä päässä voi olla. Olipa kerran Ihmemies, Teräsmies ja Batman - samassa baarissa... |
albert18 28.07.2009 14:23:44 | |
---|
Eikäkun ne kuulokkeet ahistaa oikeasti tällaista suljetun paikan kammoista Oletko koittanut mixata ympäristöääniä mikillä mukaan kuulokkeisiin. Pysyy kontrolli myös tilaan samalla. Jos sulla on jälkikasvua, niin yhden mikin voi viedä vauvanhuoneeseenkin; huomaa mennä vaipanvaihtoon tarvittaessa. Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
Prophet 19.08.2009 18:51:12 | |
---|
Saako sormiin (nimetön ja pikkusormi) enemmän voimaa sormivahvistajan vääntelyllä? Kumpi on parempi, perinteinen jousimalli vai geelimötikkä? |
dyydfromhell 19.08.2009 22:02:35 (muokattu 19.08.2009 22:03:39) | |
---|
|
baron 19.08.2009 22:57:49 (muokattu 19.08.2009 23:00:29) | |
---|
Prophet: Saako sormiin (nimetön ja pikkusormi) enemmän voimaa sormivahvistajan vääntelyllä? Kumpi on parempi, perinteinen jousimalli vai geelimötikkä? Tarvitseeko ne oikeasti voimaa vai itsenäisen liikuntakyvyn? Mun mielestä Hanonit ei niinkään tähtää voimaan? Samoin kuvittelen että pianoa soittamalla tarvittavat kyvyt saadaan ilman "sormivahvistimia" Nää on vain mun luuloja, toivon että joku asiantuntija vahvistaa tai kumoaa mun luuloni. (Siis mun ymmärtääkseni ongelma on siinä että peukalolla, etusormella ja pikkusormella on ikiomat liikuttajalihakset kun taas keskisormi ja nimetön toimivat vain neljän (2-5) sormen liikuttajalihaksien avulla ja siksi niitten itsenäinen toiminta on hankalampaa) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Prophet 20.08.2009 17:51:03 | |
---|
baron: Tarvitseeko ne oikeasti voimaa vai itsenäisen liikuntakyvyn? Mun mielestä Hanonit ei niinkään tähtää voimaan? Samoin kuvittelen että pianoa soittamalla tarvittavat kyvyt saadaan ilman "sormivahvistimia" Nää on vain mun luuloja, toivon että joku asiantuntija vahvistaa tai kumoaa mun luuloni. (Siis mun ymmärtääkseni ongelma on siinä että peukalolla, etusormella ja pikkusormella on ikiomat liikuttajalihakset kun taas keskisormi ja nimetön toimivat vain neljän (2-5) sormen liikuttajalihaksien avulla ja siksi niitten itsenäinen toiminta on hankalampaa) Jep, ei ehkä niinkään voimaa vaan itsenäistä liikuntakykyä nimetön ja pikkusormi tällä hetkellä tarvitsisivat soitettaessa nopetempoista Bachia d-duurissa syntikkakoskettimilla. Ei kai siinä muu sitten auta kuin tahkota niitä vaikeita kohtia tarpeeksi. |
baron 20.08.2009 18:16:09 | |
---|
Prophet: Jep, ei ehkä niinkään voimaa vaan itsenäistä liikuntakykyä nimetön ja pikkusormi tällä hetkellä tarvitsisivat soitettaessa nopetempoista Bachia d-duurissa syntikkakoskettimilla. Ei kai siinä muu sitten auta kuin tahkota niitä vaikeita kohtia tarpeeksi. Mä luulen että pianoa/koskettimia oppii soittamaan soittamalla koskettimia, en usko että muut treenit auttaa. Jos joku pystyy perustelemaan että olen väärässä, olisin kiitollinen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
mack the knife 21.08.2009 13:41:27 | |
---|
baron: Mä luulen että pianoa/koskettimia oppii soittamaan soittamalla koskettimia, en usko että muut treenit auttaa. Jos joku pystyy perustelemaan että olen väärässä, olisin kiitollinen. Olet oikeassa. En mäkään käytä sormipuntteja, soitan vaan. COVS n:o 1. |
Terzi 22.08.2009 18:25:56 | |
---|
Onko jotenki mahdollista saa sekkarilla tekemäni biisit tietokoneella kuunneltavaan muotoon? |
Charge 23.08.2009 11:43:28 | |
---|
En mäkään käytä sormipuntteja, soitan vaan. Jos tuolla tarkoitetaan sitä, että hittoon joku tietty sormitus, niin itsekin soittelen vaan, enkä niin kovin välitä siitä, millä sormella mikäkin nappula painetaan Puhalla pilliin ja syö pullaa |
mack the knife: Olet oikeassa. En mäkään käytä sormipuntteja, soitan vaan. Jos nyt haluaa sormiaan treenata niin joku on opettanut mulle sellaisen treenin että kummallakin kädellä painetaan 5 vierekkäistä kosketinta pohjaan ja sitten pidetään kolme sormea painettuna ja kahdella sormella soitellaan vuorotellen niitten alla olevia koskettimia. Siten vaihdellen että vuorollaan jokainen mahdollinen kahden sormen yhdistelmä soittelee. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Charge 24.08.2009 08:36:01 | |
---|
kiittos, tuostahan vois olla apua! Puhalla pilliin ja syö pullaa |
Synastikki 27.08.2009 09:15:48 | |
---|
Terzi: Onko jotenki mahdollista saa sekkarilla tekemäni biisit tietokoneella kuunneltavaan muotoon? on... nauhotat ne audiona sisään koneelle (synan kuuloke tai normaali stereo ulostulo ---> tietokoneen tai ulkoisen äänikortin line-in ja sitten joku nauhotussofta ja sekkarissa biisi soimaan ni tulee audiona koneelle) Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
RstoU 02.09.2009 16:30:14 | |
---|
Osaisiko joku kertoa minulle Hammond L-122 urkujen fyysiset mitat? Tietäisi vähän, että onko mitenkään mahdollista saada mahdutettua kyseistä urkua sedan Skoda Octaviaan vai joutuuko lähtemään ajamaan pitkin Ruotsia kuomukärryn kanssa. |
Thothmes 02.09.2009 19:37:35 | |
---|
Veikkaan, että voi olla L100:n kanssa aika mahdoton rasti saada niitä henkilöautoon. Netistä löytyi seuraavat mitat: Dimensions: 43.5"Long - 12.5" Wide - 36" Tall, nuo siis tuumina, eli kerrottava 2.54:llä niin saadaan senttejä. Ei se kyllä mahdu millään. Lisäksi voisi muuten tulla kolarissa rumaa jälkeä, kun Hammond pamahtaa niskaan :) |
Arello 04.09.2009 22:45:31 | |
---|
Miten on, kun olen suunnittelemassa hankkivani microkorg xl:n, niin siinä on kuulemma tavallista pienemmät koskettimet. Onko sellasilla kuinka erilaista soittaa ja jos se on poikkeavaa, niin onko siihen tuntumaan helppo oppia? |